negatywne skutki usunięcia Filtra cząstek stałych (DPF)

Postprzez bieski » 2 gru 2014, 18:48

No nie mają tylke te co napisałem :) UK nie ma i wersje holenderskie nie mają. Reszta ma i musi mieć.
Ostatnio edytowano 2 gru 2014, 22:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2014, 19:01

Tak zgadza się, nawet wloszki z południa mają.

Wracając do tematu, w UK koledzy po usunięciu DPF podczas przeglądów gdzie maja sondy wsadzane w wydech, i aparatura nie wykrywa braku DPF bo spaliny są w normie.
Nie jest to dziwne? że normy i tak są w normie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 3 gru 2014, 00:00

Bo mają jeszcze normy dla aut bez DPF.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 3 gru 2014, 00:48

Ale czy oni nie patrzą na normę auta z DPF ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mikomajster » 4 gru 2014, 00:10

Witam, też zaczynam miec problem z DPF a mianowicie najpierw zapaliły się kontrolki, pózniej samochód przeszedł w tryb awaryjny, a po wypaleniu serwisowym i mimo jazdy przewaznie na trasach podczas wypalania zapala się kontrolka DPF i po ok 15-20 kilomertach na autostradzie lub tasie szybkiego ruchu gaśnie, a co smieszniejsze na tłumiku końcowym pojawiła się sadza, choć wczesniej był czysty jak w samochodzie benzynowym.Zacząłem się zastanawiać nad jego wycięciem, lecz zgłosiłem się do przedsatwiciela FORTE na polskę pana Romana Gradkowskiego i zaproponował zastosowanie pełnego czyszczenia silnika, a mianowicie czyszczenie kolektora dolotowego i przepustnicy, czyszczenie silnika w środku za pomoca płukanki i czyszczenie całego układu wtryskowego łącznie z czyszczeniem turbiny i DPF za pomocą środków FORTE. Koszt takiej operacji nie jest mały, ale jezeli się okaże że pomógł to i tak taniej wyjdzie niż wyciecie DPF-u, a samochód odzyska sprawność.
Eksperyment ten przeprowadzę koło 20 grudnia i dam wam znać czy jednak warto wyciąć ten wspaniały DPF czy da się go zregenerować i postawić silnik z powrotem na nogi.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2012, 10:17
Posty: 15
Skąd: Głuchów, wielkopolska
Auto: MAZDA 6, 2.0 MZR-CD 143KM DPF,
24.03.2006
84000km

Postprzez caveman73 » 10 gru 2014, 18:46

[quote="marlad"]Caveman73 nadal potrzebujesz sprawdzić jak zachowuje sìę lambda ? Opracowaliśmy ostatnio nowe rozwiązanie usunięcia Dpf w Denso i mam parametry z jazdy próbnej – w tym lambdy . Na razie metoda jest w fazie beta, ale pierwsze wyniki obiecujące – silnik np pracuje poprawnie mimo , iż czujniki temp i różnicy są odpięte :)

Bardzo proszę o podanie tych parametrów.
Jeśli moje auto jeździ na bogatej mieszance to co może się stać z silnikiem?
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 20:49
Posty: 13
Skąd: Lądek-Zdrój
Auto: MAZDA 5 2.0 143kM, 2007 brillantschwarz :)

Postprzez marlad » 11 gru 2014, 10:52

Proszę bardzo – oto film z parametrami po przeróbce na wersje bez DPF.
Oglądaj wyłącznie od 1:20- od zdjęcia na którym widać ,że czujniki zostały odpięte.

Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6