no jeszcz nie wiadomo czy na wiosne wogóle wtryskiwacze dadza sie wyciagnac moga tak sie zabić nagarem ze głowica bedzie do wymiany bo nie da sie ich wyciagnąc.
Ja tez mam mpv i tez miałem problem z braniem oleju i wymiana podkładek załatwiła wszystko.
WYMIENIAJ PODKŁADKI.
kontrolka oleju
wiem wiem – już jestem ustawiony z panem Tomkiem tak zwanym :@)
ostrzegał, że "co jeśli wtyskiwacze nie zechcą wyjść" patrząc mi głęboko w oczy, trochęmnie martwi to pytanie, bo chyba się panu role odwróciły – to ja powienien o to pytać ;@)
dzięki za ostrzeżenia i rady, pozdrov, K.
ostrzegał, że "co jeśli wtyskiwacze nie zechcą wyjść" patrząc mi głęboko w oczy, trochęmnie martwi to pytanie, bo chyba się panu role odwróciły – to ja powienien o to pytać ;@)
dzięki za ostrzeżenia i rady, pozdrov, K.
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
U mnie podobnie – znaczne ubytki oleju i przedmuchy po odkręceniu korka oleju 
Zabrałem się za wymianę uszczelnień pod wtryskiwaczami – okazało się, że dwa były nieszczelne.
/26.03.2010 – po szczegółowym oglądnieciu zdemontowanych podkładek okazało się, że na wszystkich wtryskiwaczach były większe lub mniejsze przedmuchy/
Zatem wymiana oleju i czyszczenie smoka.
Mam tylko pytanie z jakim momentem należy dokręcić wtryskiwacze?? 

Zabrałem się za wymianę uszczelnień pod wtryskiwaczami – okazało się, że dwa były nieszczelne.
/26.03.2010 – po szczegółowym oglądnieciu zdemontowanych podkładek okazało się, że na wszystkich wtryskiwaczach były większe lub mniejsze przedmuchy/
Zatem wymiana oleju i czyszczenie smoka.


Ostatnio edytowano 29 mar 2010, 08:15 przez quliver, łącznie edytowano 1 raz
----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
Moment dokręcania w przedziale pomiędzy pięćdziesiąt kilka do sześćdziesięciu kilku Nm dokładnie nie pamiętam ale, średnio wyszło coś około 58-60 Nm. Natomiast pokrywa zaworów od 8 do 10 Nm
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
radekbialy napisał(a):no jeszcz nie wiadomo czy na wiosne wogóle wtryskiwacze dadza sie wyciagnac moga tak sie zabić nagarem ze głowica bedzie do wymiany bo nie da sie ich wyciagnąc.
Gdzieś na forum było, że w takich wypadkach pomaga zalanie naftą na noc. Przez kogoś ze skutkiem przetestowane.
edit. już znalazłem czytaj tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=89241&hilit=naft%C4%85&start=20
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Kilka uwag praktycznych:
1. nie jestem ekspertem i zdaję sobie sprawę, że wtryski muszą być solidnie dociągnięte do głowicy, ale 60 Nm to bardzo dużo – dokręcałem z mechanikiem i przy kluczu o ramieniu ok. 50 cm trzeba było użyć dość dużo siły aby osiągnąć 40 Nm (klucz kalibrowany + weryfikacja pomiaru drugim).
2. aby zdjąć michę olejową należy odkręcić uchwyt sprężarki klimy – blokuje on jedną śrubę
.
W moim przypadku, mimo nieszczelności na wtryskiwaczach smok był czysty
(przebieg 107 tys.km) – może dlatego, że wcześnie zdiagnozowałem problem z nieszczelnościami, a może dlatego, że przy przebiegu 101 tys.km wlałem olej Mobil ESP formula 5W30, który zgodnie z opisem producenta ma właściwości "lekko myjące". Ubytki oleju były znaczne – na przejechane 6 tys.km dolałem 2l i nadal było mało. Zobaczę co będzie się działo teraz.
/26.03.2010/
Potwierdzam moment dokręcenia łap przytrzymujących wtryskiwacze – 58-60 Nm.
1. nie jestem ekspertem i zdaję sobie sprawę, że wtryski muszą być solidnie dociągnięte do głowicy, ale 60 Nm to bardzo dużo – dokręcałem z mechanikiem i przy kluczu o ramieniu ok. 50 cm trzeba było użyć dość dużo siły aby osiągnąć 40 Nm (klucz kalibrowany + weryfikacja pomiaru drugim).
2. aby zdjąć michę olejową należy odkręcić uchwyt sprężarki klimy – blokuje on jedną śrubę

W moim przypadku, mimo nieszczelności na wtryskiwaczach smok był czysty

/26.03.2010/
Potwierdzam moment dokręcenia łap przytrzymujących wtryskiwacze – 58-60 Nm.
Ostatnio edytowano 29 mar 2010, 08:06 przez quliver, łącznie edytowano 1 raz
----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
Zobaczę co będzie się działo teraz
Teraz bedzie dobrze ....
Teraz bedzie dobrze ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
6. Fully tighten the injection nozzle bracket.
Tightening torque
52-61 N·m {5.3-6.3 kgf·m, 39-45 ft·lbf}
Z materiałów serwisowych moment dokręcania uchwytu wtryskiwaczy
Tightening torque
52-61 N·m {5.3-6.3 kgf·m, 39-45 ft·lbf}
Z materiałów serwisowych moment dokręcania uchwytu wtryskiwaczy
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6