Szybko ubywający płyn chłodniczy
dake napisał(a):ktos pomoze ? :/
zdemontuj gumy chlodnicy no i sprawdz woda z kranu czy jest swobodny przelot , bo takie ma zadanie chlodnica wody
jesli jest zatkana/zakalkowana to trzeba wymienic.
P.S.
a woda jest zaolejona chocby minimalnie ?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, Wszystkich Bardzo serdecznie
Otóż mam podobny problem do problemów kolegów – ubywający płyn chodzący w zbiorniczku wyrównawczym. Problem zaczął się pojawiać jakieś 3 tygodnie temu tuż po wymianie kompletu rozrządu razem z pompą wodną. Wykluczam uszczelkę pod głowicą, gdyż olej ma odpowiedni kolor, jego ilość nie przybywa, auto nie dymi i ogólnie wszystko wygląda ok. Tylko ten płyn chłodniczy zaczyna mnie martwić. Zastanawiałem się również czy może to być spowodowane niską temp. na zewnątrz i działaniem webasto? Nic, dolałem dziś płynu do kreski "max" i zobaczymy, co będzie dalej. Dodam jeszcze, że nie zauważyłem nigdzie wycieków. Proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą radę.
Pozdrawiam
Piotr_T
Otóż mam podobny problem do problemów kolegów – ubywający płyn chodzący w zbiorniczku wyrównawczym. Problem zaczął się pojawiać jakieś 3 tygodnie temu tuż po wymianie kompletu rozrządu razem z pompą wodną. Wykluczam uszczelkę pod głowicą, gdyż olej ma odpowiedni kolor, jego ilość nie przybywa, auto nie dymi i ogólnie wszystko wygląda ok. Tylko ten płyn chłodniczy zaczyna mnie martwić. Zastanawiałem się również czy może to być spowodowane niską temp. na zewnątrz i działaniem webasto? Nic, dolałem dziś płynu do kreski "max" i zobaczymy, co będzie dalej. Dodam jeszcze, że nie zauważyłem nigdzie wycieków. Proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą radę.
Pozdrawiam
Piotr_T
- Od: 28 lip 2012, 21:52
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda CX-7 2,3l Disi Turbo 260km
2007
Piotr_T napisał(a):Dodam jeszcze, że nie zauważyłem nigdzie wycieków
Piotr_T napisał(a):Problem zaczął się pojawiać jakieś 3 tygodnie temu tuż po wymianie kompletu rozrządu razem z pompą wodną.
Jaką pompę zastosowałeś?
obejrzyj dokładnie wygłuszenie tuż za pompą na grodzi, jeśli pompa cieknie to tam jest morko a że i gorąco to wyparuje i nici – nic nie zobaczysz.......
U mnie nieszczelna była uszczelka w podgrzewaczu ebera. Zaczął ubywać właśnie podczas zimy. Jak wiadomo w lata wszystko było ok 
Witam
Mam problem w mojej M5.
Rano po przejechaniu ok 10 km zauważyłem że nie działa ogrzewanie. Po podniesieniu maski nie było płynu w zbiorniczku a po zgaszeniu nagle płyn wrócił do poziomu sporo powyżej max.
Przelałem ze zbiorniczka płyn bezpośrednio do chłodnicy. Po tym zrobiłem ciągiem ponad 1500km i znów zaczęły się anomalie. Przy stałej jeździe ok 130km/h zaczęła wzrastać temperatura.
Zatrzymałem autko. Stan płynu powyżej max. Po otwarciu korka od zbiorniczka nic się nie dzieje, po otwarciu korka od chłodnicy wyraźnie schodzi ciśnienie. Po wyrównaniu stanu można było spokojnie przejechać kolejne 40km i powtórka. Ostatnim razem otworzyłem tylko lekko korek od chłodnicy by zeszło ciśnienie i poczekałem aż płyn sam swobodnie zejdzie ze zbiorniczka i po tym spokojnie kolejne 200km do domu.
Dodam iż jest nowa chłodnica, wentylator. Pompa wody wymieniona jakieś 40tkm na oryginał Mazdy.
Olej czysty i stan w normie. Płyn zalewany świeży ok 4tkm temu i nadal jest jak nowy.
Gdzie szukać przyczyny? Czy w mazdzie korek od chłodnicy ma jakiś zawór tak jak mają samochody ciężarowe który powinien zredukować ciśnienie powyżej jakiejś wartości. Czy raczej to objaw zużytej uszczelki pod głowicą. Przez noc płynu nic nie ubywa.
Mam problem w mojej M5.
Rano po przejechaniu ok 10 km zauważyłem że nie działa ogrzewanie. Po podniesieniu maski nie było płynu w zbiorniczku a po zgaszeniu nagle płyn wrócił do poziomu sporo powyżej max.
Przelałem ze zbiorniczka płyn bezpośrednio do chłodnicy. Po tym zrobiłem ciągiem ponad 1500km i znów zaczęły się anomalie. Przy stałej jeździe ok 130km/h zaczęła wzrastać temperatura.
Zatrzymałem autko. Stan płynu powyżej max. Po otwarciu korka od zbiorniczka nic się nie dzieje, po otwarciu korka od chłodnicy wyraźnie schodzi ciśnienie. Po wyrównaniu stanu można było spokojnie przejechać kolejne 40km i powtórka. Ostatnim razem otworzyłem tylko lekko korek od chłodnicy by zeszło ciśnienie i poczekałem aż płyn sam swobodnie zejdzie ze zbiorniczka i po tym spokojnie kolejne 200km do domu.
Dodam iż jest nowa chłodnica, wentylator. Pompa wody wymieniona jakieś 40tkm na oryginał Mazdy.
Olej czysty i stan w normie. Płyn zalewany świeży ok 4tkm temu i nadal jest jak nowy.
Gdzie szukać przyczyny? Czy w mazdzie korek od chłodnicy ma jakiś zawór tak jak mają samochody ciężarowe który powinien zredukować ciśnienie powyżej jakiejś wartości. Czy raczej to objaw zużytej uszczelki pod głowicą. Przez noc płynu nic nie ubywa.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
enriu napisał(a):.. Czy w mazdzie korek od chłodnicy ma jakiś zawór...
tak.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czy należy korek winić za stan który u mnie występuje.
Pytanie czy po nalaniu świeżego płynu układ odpowietrza się w jakiś specyficzny sposób czy dzieje się to samoistnie podczas pracy silnika i tylko należy skontrolować stan w zbiorniczku wyrównawczym.
Enriu
Pytanie czy po nalaniu świeżego płynu układ odpowietrza się w jakiś specyficzny sposób czy dzieje się to samoistnie podczas pracy silnika i tylko należy skontrolować stan w zbiorniczku wyrównawczym.
Enriu
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
enriu napisał(a):... należy skontrolować stan w zbiorniczku wyrównawczym.
Enriu
na zimnym silniku dolac do maxa chlodnice i zb. wyrownawczy wg. miarki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Proszę o radę. U mnie ubywa płynu chłodzącego i są pod samochodem wycieki po nocnym postoju. Znajdują się one mniej więcej na wysokości tyłu silnika i grodzi (osłona podsilnikowa jest zdjęta). Nie widać jednak śladów wycieku na bloku silnika.
Czasami stojąc na światłach, czuć w kabinie "landrynkowy" zapach, a zaraz po szybkiej jeździe zauważyłem, że spod rury doprowadzającej powietrze do turbiny, wydobywa się trochę dymu i to on tak dziwnie pachnie – prawdopodobnie spalanym płynem chłodzącym (np. na rozgrzanym wydechu).
Skąd może wyciekać płyn z tyłu silnika? Gdzie szukać przyczyny?
Oględziny ani od góry, ani na kanale nie pokazują śladów wycieków?
Proszę o radę. U mnie ubywa płynu chłodzącego i są pod samochodem wycieki po nocnym postoju. Znajdują się one mniej więcej na wysokości tyłu silnika i grodzi (osłona podsilnikowa jest zdjęta). Nie widać jednak śladów wycieku na bloku silnika.
Czasami stojąc na światłach, czuć w kabinie "landrynkowy" zapach, a zaraz po szybkiej jeździe zauważyłem, że spod rury doprowadzającej powietrze do turbiny, wydobywa się trochę dymu i to on tak dziwnie pachnie – prawdopodobnie spalanym płynem chłodzącym (np. na rozgrzanym wydechu).
Skąd może wyciekać płyn z tyłu silnika? Gdzie szukać przyczyny?
Oględziny ani od góry, ani na kanale nie pokazują śladów wycieków?
- Od: 7 cze 2011, 09:01
- Posty: 17
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 GY diesel 136 KM
Leoo, dzięki za zdjęcie poglądowe i trop.
Sprawdziłem, dolna rurka od wody była trochę wilgotna. Jest prawdopodobne, że spod śruby którą jest przykręcona sączy się płyn i spada na rurkę od oleju, a dalej spływa sobie na gorący wydech i paruje (a na postoju zostaje pod samochodem).
Wyczyściłem i będę obserwował.
Jeśli to połączenie okazałoby się przyczyną, to jak to uszczelnić? Czy tam są jakieś oringi?
Próbowałem tę śrubę ruszyć kluczem 14, ale ani drgnie.
Pzdr
Petero
Sprawdziłem, dolna rurka od wody była trochę wilgotna. Jest prawdopodobne, że spod śruby którą jest przykręcona sączy się płyn i spada na rurkę od oleju, a dalej spływa sobie na gorący wydech i paruje (a na postoju zostaje pod samochodem).
Wyczyściłem i będę obserwował.
Jeśli to połączenie okazałoby się przyczyną, to jak to uszczelnić? Czy tam są jakieś oringi?
Próbowałem tę śrubę ruszyć kluczem 14, ale ani drgnie.
Pzdr
Petero
- Od: 7 cze 2011, 09:01
- Posty: 17
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 GY diesel 136 KM
Witam mam podobny problem, u mnie w mojej madzi na 600 km ubyło mi 1,5l płynu stan oleju pilnuje, stopniowo przybywał aż z dnia na dzień podwyższył się ponad max około 1cm, ale odkręcając wlew oleju nie widzę żadnej mazi typu majonez na bagnecie olej ma swoją barwę dodatkowo zauważyłem że na szyjce wlewu oleju pojawił się strasznie gęsty czarny olej dodatkowo na rozgrzanym silniku z wlewu oleju przy odkręconym korku mocno kopci na biało. dodam że węże po przejechaniu 15km nie twardnieją silnik ma zapas mocy. Gdy odpalam silnik z odkręconym korkiem od chłodnicy nie widzę żeby płyn bulgotał ani kipiał. Olej wymieniany 700km temu oryginał mazdy 5w30 (silnik diesla 121km) aha z wydechu nic nie zauważyłem żeby w jakikolwiek kopciła madzia.
-
kosiek89
Witam . Od jakoś czasu muszę dolewać płyn do chłodnicy ponieważ wywala mi go korkiem. Gdy dolewam płyn widać ciągle bąbelki jak by było powietrze w układzie cały czas , dodam również że czasem leci zimne, Cieple powietrze z dmuchawy na przemian . co może być przyczyną . Proszę o pomoc .
-
Adaś_1947
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6