czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5

Postprzez Enduro » 27 maja 2013, 18:17

Janusz626 napisał(a):..
Myślę że ta sprężyna jest tylko po to aby grzybek zawsze był przyciśnięty do EGR-a,.. :|

dokladnie tak,
czyli po twoim dalszym poscie sadze, ze albo EGr jest do wymiany lub poprzez to przeczyszczenie
znalazl sie w podobnym stanie nienaprawialnym..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 27 maja 2013, 18:22

Enduro napisał(a):
Enduro napisał(a):Janusz626 napisał(a):
..
Myślę że ta sprężyna jest tylko po to aby grzybek zawsze był przyciśnięty do EGR-a,..

dokladnie tak,

... ok, zgodni jesteśmy.


Enduro napisał(a):czyli po twoim dalszym poscie sadze, ze albo EGr jest do wymiany lub poprzez to przeczyszczenie znalazl sie w podobnym stanie nienaprawialnym..

...tzn mam to przypisać do tego piszczenia z przepustnicy ?? czy do EGR-a, nie zrozumiem.... :|
Ostatnio edytowano 27 maja 2013, 22:26 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 27 maja 2013, 21:13

musisz sam stwierdzic gdzie tobie piszczy..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 27 maja 2013, 22:40

...stwierdzam iż mnie czy gdziekolwiek indziej, owo piszczenie jest teraz jak "przeminęło z wiatrem" <spoko>
...nie dokręciłem dwóch śrubek na rurze od EGR, blaszka/uszczelka w rezonans wpadała i stąd piszczenie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 1 cze 2013, 20:44

dobrzyn22 napisał(a):Panowie, czy ktoś ma zaślepiony EGR w M6 polifcie ?? (dodam od razu, że na razie nie mam planów go zaślepiać-pytam z czystej ciekawości <ok> )


Nie tylko ja zaślepiłem, ale i kilka innych osób z forum z tym silnikiem w M6 GH.
Zaślepkę otrzymałem za free od www.aditech.net.pl , więc trzeba było zrobić test :) Co ciekawe ecu nie burzy się zaślepką i jakby wiedział co dla silnika dobre nie wyrzuca błędu. Jak widać na pierwszej stronie mojej fotorelacji silnik poniekąd sam zaczął zaślepiać egr :)
Generalnie egr mam w dobrej kondycji, bo przebieg mam mały ok 140tys km i nie było problemów z błędami, czy też innym zacinaniem się zaworu.
Wrażenia z jazdy, to nie ten samochód. Silnik nie mam czkawki na niskich obrotach i wkręca się jak wściekły. Różnica jest bardzo duża i żałuję, że nie zaślepiłem dziada dwa lata temu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 1 cze 2013, 22:16

Pioteq25 napisał(a):Co ciekawe ecu nie burzy się zaślepką i jakby wiedział co dla silnika dobre nie wyrzuca błędu

hmm a to ciekawe, bo właśnie to mnie powstrzymuje – wiele osób twierdzi, że błąd wywala :P może po prostu musze sam spróbować
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Leoo » 2 cze 2013, 13:19

dobrzyn22 napisał(a):hmm a to ciekawe, bo właśnie to mnie powstrzymuje – wiele osób twierdzi, że błąd wywala

Wywala w RF5.
Nie zamierzałem zaślepiać EGR ale pękła rurka podciśnienia i wylazł błąd P0401. Efekt był dokładnie taki jak zaślepienie, bo siłownik nie otwierał grzybka. PCM jest na tyle mądry, że zauważył iż ilość powietrza wpływającego do dolotu jest większa niż przy sprawnym EGR.
Brudzenie EGR nie jest efektem poronionego pomysłu inżynierów, tylko świadczy o słabej kondycji silnika lub turbiny. Puszczające uszczelniacze zaworów, zapieczone pierścienie, lejące wtryski, lejąca olej turbina albo zwyczajne "pałowanie" silnika na zimno, czy ostra jazda miejska, pomaga zapchać EGR.
Łatwo mi o tym pisać, bo mój EGR był praktycznie czysty ale kiedy przez chwilę jeździłem z błędem silnik pracował głośniej i dawało się wyczuć pewną "nerwowość" wtrysków.
Po wymianie felernej rurki wszystko wróciło do normy.
Po lekturze zagadnień związanych z EGR nie zamierzam go zaślepiać.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bieski » 2 cze 2013, 14:01

A ja potwierdze co Leoo napisał. U mnie tez wywaliło 401 jak rurka podciśnienia zsunęła się z EGR.
No i wg. mnie auto lepiej ciągnie z działającym EGR.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pioteq25 » 2 cze 2013, 20:19

Na pierwszej stronie dodałem fotki z ostatniego czyszczenia EGR i przepustnicy po 30tys km plus zaślepka EGR.
Leoo nie do końca się z Tobą zgodzę, bo nawet zdrowy silnik bez bolączek, a w szczególności diesel szybko zawala EGR. Polecam forum avensis jak się chłopaki z tym męczą.
W RF5 jest zupełnie inna konstrukcja EGR. Działanie zaworu jest uzależnione tylko od podciśnienia i komputer wyrzuca błąd jak dane z przepływomierza mu się nie zgadzają.
W RF7 jest zawór proporcjonalny sterowany elektronicznie z potwierdzeniem położenia. ECU monitoruje położenie zaworu bezpośrednio z niego sygnałem zwrotnym. Dlatego zaślepienie zaworu, bez odłączania wtyczki nie powoduje błędów.
Przed liftem zaślepienie lub niedomaganie zaworu miało wpływ na osiągi i błędy, ale temat jest o RF7.
Zaślepka musi być zrobiona z nierdzewki min 1.5-2mm, bo wszystko inne przepali się od razu.
Teraz kombinuję jak zaślepić rurę do EGR, ale przed nim żeby niepotrzebnie go zasyfiać mimo, że kolektor już jest odcięty.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Leoo » 4 cze 2013, 21:42

Pioteq25 napisał(a):Leoo nie do końca się z Tobą zgodzę, bo nawet zdrowy silnik bez bolączek, a w szczególności diesel szybko zawala EGR.

Moje autko jakieś dziwne jest. 167500 przebiegu a po wyjęciu EGR nagaru tyle, że jednym przetarciem zwilżonej ściereczki zeszło. Na dodatek nie mam DPF, więc olej "gorszej" jakości.
Pioteq25 napisał(a):Polecam forum avensis jak się chłopaki z tym męczą.

Męczą się jeszcze z pękającymi głowicami, przesuniętymi tulejami cylindrów, uszczelkami pod głowicami i nagarem wewnątrz cylindrów, który wszystkiemu się przyczynia. Przyznaję, że rozglądałem się za Avesis'em ale wygrała Mazda6.
Pioteq25 napisał(a):W RF7 jest zawór proporcjonalny sterowany elektronicznie z potwierdzeniem położenia. ECU monitoruje położenie zaworu bezpośrednio z niego sygnałem zwrotnym. Dlatego zaślepienie zaworu, bez odłączania wtyczki nie powoduje błędów.

Zawór jest tak samo proporcjonalny jak w RF5 gdzie użyto potencjometrycznego czujnika położenia, choć nie we wszystkich wersjach.
Zaślepienie w RF7 musi generować błąd, bo ilość spalin w dolocie sięga 50%, czyli silnik "spożywa" o połowę mniej czystego powietrza, co widać na przepływomierzu. EGR sterowany jest silnikiem krokowym a każdy z nich zliczany jest przez PCM, więc błąd jest na 100% ale nie koniecznie będzie wyświetlany kontrolką. Sterowanie w otwartej pętli, czym właśnie jest silnik krokowy ma taką wadę, że PCM (ECU) nie wie dokładnie w jakim miejscu znajduje się zawór, bo jedynie wysyła kolejne kroki "zamykaj" albo "otwieraj" ale jeśli przekładnia jest brudna albo zużyta, to elektryczna preprezentacja kroków nie pokrywa się z fizyczną. Zawór może pozostać w pozycji np. częściowo otwarty i powodować dalsze gromadzenie nagaru. Elektryczny EGR to ewolucja w niewłaściwym kierunku. Drga razem z silnikiem, bo jest mocowany na nim bezpośrednio a jego wewnętrzna, skomplikowana budowa nie jest gotowa ani na wstrząsy ani na wysoką temperaturę, stąd duża zawodność mimo prostego sterowania.
EGR otwiera się kiedy silnik pracuje bez obciążenia, czyli w momentach najmniejszego dymienia. Jeśli mimo to elektryczny EGR szybko się brudzi, przyczyny należy szukać w nim samym lub w silniku.

Dopisano 4 cze 2013, 21:45:

Pioteq25 napisał(a):Teraz kombinuję jak zaślepić rurę do EGR, ale przed nim żeby niepotrzebnie go zasyfiać mimo, że kolektor już jest odcięty.

Niepotrzebnie. Kiedy zaślepisz odcinek rury i nawet jeśli dmuchniesz w otwarty koniec, to do środka i tak nic nie wleci.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 4 cze 2013, 22:42

Leoo napisał(a):... Elektryczny EGR to ewolucja w niewłaściwym kierunku. Drga razem z silnikiem, bo jest mocowany na nim bezpośrednio a jego wewnętrzna, skomplikowana budowa nie jest gotowa ani na wstrząsy ani na wysoką temperaturę, stąd duża zawodność mimo prostego sterowania...

torche tu wyjasniles choc wg. mnie niezbyt przejrzyscie a ja dodam, ze:
EGr nie jest elektryczny.
jest on ewidentnie konstrukcją mechaniczną zależną od podciśnień.
wersja M6 przedliftowa od ok. 2004 roku z diagnostyką OBD 2 ma Egra z tzw .
czujnikem polożenia i to on jako jedyny jest elektryczny
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 4 cze 2013, 23:54

Enduro napisał(a):EGr nie jest elektryczny.

W RF7 EGR nie posiada połączeń z siecią podciśnienia a skoro zawór wykonuje ruch, to znaczy że jest elektryczny a ściśle rzecz biorąc napędzany silnikiem krokowym. Jego złącze ma 5 styków, więc można przypuszczać, że silnik jest unipolarny, choć może być też bipolarny a ostatni styk stanowi masę. Nie mogę tego potwierdzić na 100% bo nie mam takiego w ręku. Trzeba sprawdzić styki omomierzem albo zdobyć schemat.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 5 cze 2013, 00:07

ok.
ale ty masz model RF5C czyli przedlift..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 5 cze 2013, 11:53

Enduro napisał(a):ale ty masz model RF5C czyli przedlift..

W niczym to nie przeszkadza, drążymy szeroki temat problemów z EGR. Z resztą wyraźnie zaznaczam różnice między RF5 a RF7.
W załącznikach schemat podłączenia EGR w M6, co prawda do benzyny ale w RF7 jest podobnie. Jedyna różnica to brak styku C lub D, bo połączono je we wnętrzu zaworu. Jak widać jest to silnik krokowy unipolarny. Wystarczy podać +12V na styki C lub D a masę kolejno na A-B-F-E, robimy to tylko przez ułamek sekundy, żeby nie spalić cewek. Jeśli odwrócimy kolejność podawania masy zawór będzie poruszał się w przeciwnym kierunku. Kolejność podawania masy może się różnić od podanej i wówczas trzeba ją ustalić eksperymentalnie. Najlepiej użyć sterownika silników krokowych unipolarnych ale zdaję sobie sprawę, że większość takiego sprzętu nie posiada. Zamiast sterownika, czy ręcznego podawania sygnałów można podłączyć drugi silnik krokowy. Najlepiej żeby miał porównywalną oporność cewek (faz) i być podobny lub większy gabarytem. Jeśli silnik będzie miał 4 przewody to nie nada się do testów. Musi mieć 5, 6 lub 8 przewodów. Po połączeniu go z EGR i obracaniu osią, zawór będzie wykonywał ruch. Będzie wówczas możliwość przetestowania jakości ruchu w całym zakresie pracy zaworu, co nie jest możliwe kiedy EGR jest w aucie i przekręcamy kluczyk.
W drugim załączniku przykładowy przekrój EGR sterowanego elektrycznie. Sprężyna służy wyłącznie do kasowania luzu wewnętrznej nakrętki śruby napędowej obracanej wirnikiem.
Załączniki
286628215-schemat.jpg
egr_valve_electronic.jpg
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 5 cze 2013, 12:29

Leoo napisał(a):
Enduro napisał(a):ale ty masz model RF5C czyli przedlift..

W niczym to nie przeszkadza, drążymy szeroki temat problemów z EGR. Z resztą wyraźnie zaznaczam różnice między RF5 a RF7....

no wg. mnie nie.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 5 cze 2013, 18:18

Leoo napisał(a):Moje autko jakieś dziwne jest. 167500 przebiegu a po wyjęciu EGR nagaru tyle, że jednym przetarciem zwilżonej ściereczki zeszło. Na dodatek nie mam DPF, więc olej "gorszej" jakości.


Jak widać w fotorelacji mój EGR też da się wytrzeć szybko, ale zobacz jak zakleja się wlot do kolektora. W RF5 jest inna konstrukcja i nie wykręcasz rurki z kolektora, a cały syf masz w kolektorze.
Teoretycznie w RF7 ECU więcej puszcza spalin przez zawór EGR i może stąd większe zabrudzenie, żeby lepiej dopalać NOX'y

Leoo napisał(a):Zaślepienie w RF7 musi generować błąd, bo ilość spalin w dolocie sięga 50%, czyli silnik "spożywa" o połowę mniej czystego powietrza, co widać na przepływomierzu. EGR sterowany jest silnikiem krokowym a każdy z nich zliczany jest przez PCM, więc błąd jest na 100% ale nie koniecznie będzie wyświetlany kontrolką.


Kontrolka się nie pali i po podłączeniu pod złącze diagnostyczne nie ma jak na razie błędów.
Drugie moje spostrzeżenie, to nie zauważyłem wzrostu cykli wypalania DPF po zaślepieniu EGR, ale jeszcze muszę trochę pojeździć. Na pewno mam niższe spalanie, bo teraz średnia wychodzi mi ok 6,2L po opróżnieniu całego baku – wcześniej 6,8-7L
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 5 cze 2013, 19:55

Pioteq25 napisał(a):.. nie zauważyłem wzrostu cykli wypalania DPF po zaślepieniu EGR, ale jeszcze muszę trochę pojeździć. Na pewno mam niższe spalanie, bo teraz średnia wychodzi mi ok 6,2L po opróżnieniu całego baku – wcześniej 6,8-7L

to ciekawe spostrzezenia..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 5 cze 2013, 23:08

Pioteq25 napisał(a):Kontrolka się nie pali i po podłączeniu pod złącze diagnostyczne nie ma jak na razie błędów.

Dziwna sytuacja doprawdy. Albo producent dopuszcza zaślepienie, albo bierze pod uwagę znaczną awaryjność tych zaworów.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 6 cze 2013, 10:20

Leoo napisał(a):... producent dopuszcza zaślepienie, ..

nie ma takiej opcji.
raczej nieprzewidzial takich operacji...
obecnie jest taki trend, ze jak cos szwankuje, to PCM po otrzymaniu info, blokuje elktr. moc auta i przymusza do dojazdu do ASO..a niekiedy kpl. uniemozliwia jazde <spoko>
korzystny efekt jest taki ze nie uszkodzi sie nic kolejnego a niekorzystny to koszta holowania , naprawy itp.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 6 cze 2013, 12:44

Skoro można wyłączyć programowo w ECU DPF i EGR, to może przewidział?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6