Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala
Elmerwawa napisał(a):to już zgłupiałem
Nie głupiej, bo aż strach pomyśleć co stanie się jak wyczyścisz te sitko i auto powróci do życia

Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Witam
Wykręć zawór SCV i zobacz czy w nim jakiś brud nie siedzi.
Wykręć zawór SCV i zobacz czy w nim jakiś brud nie siedzi.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Panowie zaryzykowałem i odłączyłem czujnik położenia wałka i silnik odpalił od strzała bez zgrzytów i teraz jest pytanie czy Rozrząd przeskoczył o ząbek czy może czujnik siadł .
Dobra panowie okazał się rozrząd przeskoczył pasek graty już zamówione teraz czeka mnie wymiana dziękuje wszystkim za pomoc
Dobra panowie okazał się rozrząd przeskoczył pasek graty już zamówione teraz czeka mnie wymiana dziękuje wszystkim za pomoc
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Nie zakładając nowego wątku. Jestem zdruzgotany.
Trzy dni temu, Madzia po przejechaniu 200m przy wyjeździe ze skrzyżowania odmówiła posłuszeństwa, silnik zgasł i nie można było go odpalić, lampa kontrolna silnika (CHECK ENGINE) się świeci, rozrusznik kręci ale nie odpala. Auto zostało sholowane 30km do znajomego warsztatu, na komputerze zero błędów, mechanik sprawdził ciśnienie na szynie CR i jest w porządku, diagnoza (o zgrozo) padła na wtryski. Dziś mechanik dobierał się do wtrysków i jak się okazało chyba nie będzie musiał, pod pokrywą zaworów ujrzał pęknięte 4 dźwigienki zaworowe, więc diagnoza jasna – pasek rozrządu (nieoryginalny oO) przeskoczył o kilka ząbków/spadł.
Jutro będzie dobierał się do głowicy, więc żyję w strachu, bo koszta mogą wzrosnąć kilka krotnie.
Tutaj moje pytanie czy dźwigienki zaworowe wymieniać wszystkie czy tylko te które pękły? Rozrząd będzie wymieniany cały wraz z pompą wody. ehhh
Mazda kupiona w lipcu 2011, w książce ostatni serwis przy 82tys. w 2008 roku. Sprowadzona z Austrii w styczniu 2011 do Polski. Teraz na liczniku przejechane 160tys. w tym niecałe 10tys. moje a tu taki zonk.
Trzy dni temu, Madzia po przejechaniu 200m przy wyjeździe ze skrzyżowania odmówiła posłuszeństwa, silnik zgasł i nie można było go odpalić, lampa kontrolna silnika (CHECK ENGINE) się świeci, rozrusznik kręci ale nie odpala. Auto zostało sholowane 30km do znajomego warsztatu, na komputerze zero błędów, mechanik sprawdził ciśnienie na szynie CR i jest w porządku, diagnoza (o zgrozo) padła na wtryski. Dziś mechanik dobierał się do wtrysków i jak się okazało chyba nie będzie musiał, pod pokrywą zaworów ujrzał pęknięte 4 dźwigienki zaworowe, więc diagnoza jasna – pasek rozrządu (nieoryginalny oO) przeskoczył o kilka ząbków/spadł.
Jutro będzie dobierał się do głowicy, więc żyję w strachu, bo koszta mogą wzrosnąć kilka krotnie.
Tutaj moje pytanie czy dźwigienki zaworowe wymieniać wszystkie czy tylko te które pękły? Rozrząd będzie wymieniany cały wraz z pompą wody. ehhh
Mazda kupiona w lipcu 2011, w książce ostatni serwis przy 82tys. w 2008 roku. Sprowadzona z Austrii w styczniu 2011 do Polski. Teraz na liczniku przejechane 160tys. w tym niecałe 10tys. moje a tu taki zonk.
- Od: 24 lip 2011, 12:40
- Posty: 23
- Skąd: Szydłowiec/Radom
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r
Osobiście nie ruszałbym głowicy. W większości przypadków CiTD z pękniętym rozrządem wystarcza wymiana dźwigienek. Należy sprawdzić czy zawory poruszają się płynnie.
Znam kilka osób co tak zrobiły i jeżdżą już kilkadziesiąt tys. km bez zadnego problemu. Czy przypadkiem nie miałeś paska CONTITECHa???
Znam kilka osób co tak zrobiły i jeżdżą już kilkadziesiąt tys. km bez zadnego problemu. Czy przypadkiem nie miałeś paska CONTITECHa???
- Od: 4 sty 2011, 12:46
- Posty: 6
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 6 2.0 citd 136 km 2005r.
Nie wiem jakiej firmy był zamiennik.
Kurde zastanawiam się jeszcze czy wymieniać wałek na którym mocowane są dźwigienki, nie wiem tylko jakie są jego koszta, mechanik mówił że stary może zostać ale decyzja należy do mnie. Jak to jest przy takich awariach?
Kurde zastanawiam się jeszcze czy wymieniać wałek na którym mocowane są dźwigienki, nie wiem tylko jakie są jego koszta, mechanik mówił że stary może zostać ale decyzja należy do mnie. Jak to jest przy takich awariach?
- Od: 24 lip 2011, 12:40
- Posty: 23
- Skąd: Szydłowiec/Radom
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r
Koszt wałka z "klawiaturą" to koszt ok 450 (dostępny na alledrogo u sprzedającego Albercik_2004). Ogólnie ciężko powiedzieć czy wałek uległ uszkodzeniu przy takim udarze. Ja bym próbował wymianę samych dźwigienek, ale wybór należy do Ciebie.
- Od: 4 sty 2011, 12:46
- Posty: 6
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 6 2.0 citd 136 km 2005r.
Klops!. Mechanik mnie dziś dobił.
Głowica wraz z wałkiem rozrządu również do wymiany. Wałek rozrządu porysowany/zdarty. Chyba zrezygnuję z oryginalnych dźwigienek i zabieram się za szukanie używanej głowicy wraz z całą klawiaturą, tylko znaleźć dobrą sztukę i zaufanego sprzedawcę będzie ciężko. Popytam z forum może ktoś będzie mógł pomóc...
PS. stary pasek był firmy Gates PowerGrip HDT bodajże.
Głowica wraz z wałkiem rozrządu również do wymiany. Wałek rozrządu porysowany/zdarty. Chyba zrezygnuję z oryginalnych dźwigienek i zabieram się za szukanie używanej głowicy wraz z całą klawiaturą, tylko znaleźć dobrą sztukę i zaufanego sprzedawcę będzie ciężko. Popytam z forum może ktoś będzie mógł pomóc...
PS. stary pasek był firmy Gates PowerGrip HDT bodajże.
- Od: 24 lip 2011, 12:40
- Posty: 23
- Skąd: Szydłowiec/Radom
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r
matixon napisał(a):Popytam z forum może ktoś będzie mógł pomóc...
Napisz do Rikiego, poniżej masz link...
Miałem podobny przypadek w moim dieslu, pasek pękł, 4 dzwigienki połamane i 3 mostki zaworowe uszkodzone, ale zawory poruszały się więc nie było potrzeby zaglądać pod głowicę ani ruszać wałka rozrządu. Auto z przebiegiem 270 tyś, poskładałem na używanych dźwigienkach i mostkach + rozrząd oryginalny i auto chodzi.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=223
Witam szukam po forum odpowiedzi na mój problem i nie widze identycznych objawów mojej awarji :
to znaczy wczoraj o 5rano przy -13 żona odpaliła magde i pojechała 2 km do pracy po południu już madga nie dała się zapalic kręciła i nic ... po zcholowanu do domu pierwsze ci mi przyszło do głowy to ze paliwo zamarzło ... okazało się ze paliwo nie zamarzło ale w filtrze paliwa było sucho napełniłem filtr pompką i dalej lipa kręci i nic... dodam ze wymieniałem ostatnio filtr na nowy ''knechrt'' czy jakoś tak i gdzies na forum czytałem ze to przez niego moze tak byc lecz dodam ze po zciagnieciu werzyka i kreceniu paliwo przez niego leci ...

to znaczy wczoraj o 5rano przy -13 żona odpaliła magde i pojechała 2 km do pracy po południu już madga nie dała się zapalic kręciła i nic ... po zcholowanu do domu pierwsze ci mi przyszło do głowy to ze paliwo zamarzło ... okazało się ze paliwo nie zamarzło ale w filtrze paliwa było sucho napełniłem filtr pompką i dalej lipa kręci i nic... dodam ze wymieniałem ostatnio filtr na nowy ''knechrt'' czy jakoś tak i gdzies na forum czytałem ze to przez niego moze tak byc lecz dodam ze po zciagnieciu werzyka i kreceniu paliwo przez niego leci ...
- Od: 8 lut 2012, 11:50
- Posty: 19
- Skąd: okolice Mietkowa
- Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km
jesli przeskoczył pasek,a dzieje się to najczęściej podczas parkowanie na górce,
to wszelkie inne próby zapalania na hol itp mogą spowodować uszkodzenie dzwigienek zwaorowych, w przypadku gdy ponownie przeskoczy np. o dwa, trzy zęby..
polecam skontrolować jego ustawienie...
Enduro
to wszelkie inne próby zapalania na hol itp mogą spowodować uszkodzenie dzwigienek zwaorowych, w przypadku gdy ponownie przeskoczy np. o dwa, trzy zęby..
polecam skontrolować jego ustawienie...
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Można odpowietrzyć, jest na jednym z przewodów zasilania taki "kapturek" który do tego służy. Jest on łatwo dostępny z przodu auta.
Czy auto trzymasz w garażu? Czy na dworze? może coś zamarzło i nie odpuściło – miałem kilka takich przypadków.
Próbowałeś odpalać z odłączonym czujnikiem wałka rozrządu? – w tym przypadku w pierwszej kolejności sprawdź ustawienie rozrządu.
Sprawdź ciągłość obwodu czujnika położenia wału korbowego.
Czy auto trzymasz w garażu? Czy na dworze? może coś zamarzło i nie odpuściło – miałem kilka takich przypadków.
Próbowałeś odpalać z odłączonym czujnikiem wałka rozrządu? – w tym przypadku w pierwszej kolejności sprawdź ustawienie rozrządu.
Sprawdź ciągłość obwodu czujnika położenia wału korbowego.
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6