Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez Elmerwawa » 17 paź 2011, 23:22

to już zgłupiałem to to to tylko sitko i pływak ?http://aukcjewp.wp.pl/pompa-pompka-paliwa-mazda-6-2-0d-02-06-i1879477724.html
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez jozim » 17 paź 2011, 23:54

Elmerwawa napisał(a):to już zgłupiałem

Nie głupiej, bo aż strach pomyśleć co stanie się jak wyczyścisz te sitko i auto powróci do życia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Elmerwawa » 18 paź 2011, 09:16

Ogarnę Sitko i zobaczymy co dalej w filtrze paliwa był taki syf że normalnie masakra i wylatywało z niego coś konsystencji i koloru przepalonego oleju, więcej info w okolicy godz 15 trzymajcie panowie kciuki.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez jozim » 18 paź 2011, 10:32

Witam
Wykręć zawór SCV i zobacz czy w nim jakiś brud nie siedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Elmerwawa » 18 paź 2011, 16:17

Panowie zaryzykowałem i odłączyłem czujnik położenia wałka i silnik odpalił od strzała bez zgrzytów i teraz jest pytanie czy Rozrząd przeskoczył o ząbek czy może czujnik siadł .
Dobra panowie okazał się rozrząd przeskoczył pasek graty już zamówione teraz czeka mnie wymiana dziękuje wszystkim za pomoc ;)
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez matixon » 23 sty 2012, 23:39

Nie zakładając nowego wątku. Jestem zdruzgotany.

Trzy dni temu, Madzia po przejechaniu 200m przy wyjeździe ze skrzyżowania odmówiła posłuszeństwa, silnik zgasł i nie można było go odpalić, lampa kontrolna silnika (CHECK ENGINE) się świeci, rozrusznik kręci ale nie odpala. Auto zostało sholowane 30km do znajomego warsztatu, na komputerze zero błędów, mechanik sprawdził ciśnienie na szynie CR i jest w porządku, diagnoza (o zgrozo) padła na wtryski. Dziś mechanik dobierał się do wtrysków i jak się okazało chyba nie będzie musiał, pod pokrywą zaworów ujrzał pęknięte 4 dźwigienki zaworowe, więc diagnoza jasna – pasek rozrządu (nieoryginalny oO) przeskoczył o kilka ząbków/spadł.
Jutro będzie dobierał się do głowicy, więc żyję w strachu, bo koszta mogą wzrosnąć kilka krotnie.

Tutaj moje pytanie czy dźwigienki zaworowe wymieniać wszystkie czy tylko te które pękły? Rozrząd będzie wymieniany cały wraz z pompą wody. ehhh

Mazda kupiona w lipcu 2011, w książce ostatni serwis przy 82tys. w 2008 roku. Sprowadzona z Austrii w styczniu 2011 do Polski. Teraz na liczniku przejechane 160tys. w tym niecałe 10tys. moje a tu taki zonk.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez Pamek » 24 sty 2012, 01:08

matixon napisał(a):ostatni serwis przy 82tys. w 2008 roku


Sam jesteś sobie winien, przy kupnie powinieneś wymienić ten rozrząd, ale jak to mówią "Polak mądry po szkodzie."
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez zawad » 24 sty 2012, 14:20

Osobiście nie ruszałbym głowicy. W większości przypadków CiTD z pękniętym rozrządem wystarcza wymiana dźwigienek. Należy sprawdzić czy zawory poruszają się płynnie.

Znam kilka osób co tak zrobiły i jeżdżą już kilkadziesiąt tys. km bez zadnego problemu. Czy przypadkiem nie miałeś paska CONTITECHa???
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 12:46
Posty: 6
Skąd: Sulejówek
Auto: Mazda 6 2.0 citd 136 km 2005r.

Postprzez matixon » 24 sty 2012, 22:28

Nie wiem jakiej firmy był zamiennik.

Kurde zastanawiam się jeszcze czy wymieniać wałek na którym mocowane są dźwigienki, nie wiem tylko jakie są jego koszta, mechanik mówił że stary może zostać ale decyzja należy do mnie. Jak to jest przy takich awariach?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez zawad » 24 sty 2012, 23:26

Koszt wałka z "klawiaturą" to koszt ok 450 (dostępny na alledrogo u sprzedającego Albercik_2004). Ogólnie ciężko powiedzieć czy wałek uległ uszkodzeniu przy takim udarze. Ja bym próbował wymianę samych dźwigienek, ale wybór należy do Ciebie.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 12:46
Posty: 6
Skąd: Sulejówek
Auto: Mazda 6 2.0 citd 136 km 2005r.

Postprzez matixon » 25 sty 2012, 17:18

Klops!. Mechanik mnie dziś dobił.

Głowica wraz z wałkiem rozrządu również do wymiany. Wałek rozrządu porysowany/zdarty. Chyba zrezygnuję z oryginalnych dźwigienek i zabieram się za szukanie używanej głowicy wraz z całą klawiaturą, tylko znaleźć dobrą sztukę i zaufanego sprzedawcę będzie ciężko. Popytam z forum może ktoś będzie mógł pomóc...

PS. stary pasek był firmy Gates PowerGrip HDT bodajże.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez Wojtek » 25 sty 2012, 19:39

matixon napisał(a):PS. stary pasek był firmy Gates PowerGrip HDT bodajże.

no wlasnie :(
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 25 sty 2012, 19:43

matixon napisał(a):Popytam z forum może ktoś będzie mógł pomóc...


Napisz do Rikiego, poniżej masz link...
Miałem podobny przypadek w moim dieslu, pasek pękł, 4 dzwigienki połamane i 3 mostki zaworowe uszkodzone, ale zawory poruszały się więc nie było potrzeby zaglądać pod głowicę ani ruszać wałka rozrządu. Auto z przebiegiem 270 tyś, poskładałem na używanych dźwigienkach i mostkach + rozrząd oryginalny i auto chodzi.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=223
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez maniek28 » 8 lut 2012, 12:49

Witam szukam po forum odpowiedzi na mój problem i nie widze identycznych objawów mojej awarji :
to znaczy wczoraj o 5rano przy -13 żona odpaliła magde i pojechała 2 km do pracy po południu już madga nie dała się zapalic kręciła i nic ... po zcholowanu do domu pierwsze ci mi przyszło do głowy to ze paliwo zamarzło ... okazało się ze paliwo nie zamarzło ale w filtrze paliwa było sucho napełniłem filtr pompką i dalej lipa kręci i nic... dodam ze wymieniałem ostatnio filtr na nowy ''knechrt'' czy jakoś tak i gdzies na forum czytałem ze to przez niego moze tak byc lecz dodam ze po zciagnieciu werzyka i kreceniu paliwo przez niego leci ... :( :(
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez smile » 8 lut 2012, 13:58

Ile dokładnie kilometrów zrobiłeś po wymianie filtra paliwa?
Być może zapowietrzył się układ paliwowy, za filtrem paliwa...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 8 lut 2012, 16:25

jesli przeskoczył pasek,a dzieje się to najczęściej podczas parkowanie na górce,
to wszelkie inne próby zapalania na hol itp mogą spowodować uszkodzenie dzwigienek zwaorowych, w przypadku gdy ponownie przeskoczy np. o dwa, trzy zęby..
polecam skontrolować jego ustawienie...
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maniek28 » 8 lut 2012, 18:14

właśnie na ''pych'' nie chce go palic a i czy swiecąca się kontrolna od filtra (o tym ze jest woda) moze odciąc dopływ paliwa do wtrysków?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez maniek28 » 8 lut 2012, 18:19

własnie pytałem żony czy zaparkowała na górce ... i mówi ze tam jast bardziej dziura niz górka taka na kilka cm i całkiem możliwe ze stała akurat na tym spadku...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez maniek28 » 8 lut 2012, 18:22

czy ten układ paliwowy za filtrem mógł sie tak po prostu zapowietrzyc? i jak go ewentualnie odpowietzyc?
<co?>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez gkoper » 8 lut 2012, 23:46

Można odpowietrzyć, jest na jednym z przewodów zasilania taki "kapturek" który do tego służy. Jest on łatwo dostępny z przodu auta.
Czy auto trzymasz w garażu? Czy na dworze? może coś zamarzło i nie odpuściło – miałem kilka takich przypadków.
Próbowałeś odpalać z odłączonym czujnikiem wałka rozrządu? – w tym przypadku w pierwszej kolejności sprawdź ustawienie rozrządu.
Sprawdź ciągłość obwodu czujnika położenia wału korbowego.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6