gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
riki powiem ci tak- czepiasz sie ja nie powiedziałem ze kazda usterka jest tym spowodowana tylko zeby od tego zaczac a oring przekreciło przez zasrane polskie paliwo auto kupiłem w niemczech i bylo lala przyjechalem 1200km i git i po 600km polskiego paliwa oring sie podwinał takie jest moje zdanie i proponuje ot tego zacząc
-
cygarko
cygarko napisał(a):oring przekreciło przez zasrane polskie paliwo auto kupiłem w niemczech i bylo lala przyjechalem 1200km i git i po 600km polskiego paliwa oring sie podwinał
tiaaaaa, a u mnie po 43kkm polskiego paliwa się nic nie podwinęło
A gdzie tankuję łatwo sprawdzisz klikając w miniaturkę ze spalaniem w moim podpisie. Jak widać – różnie.
P.S. Mój SCV ma numer 006
I odpukać w lakierowane biurko – działa.
Grzyby napisał(a):cygarko napisał(a):oring przekreciło przez zasrane polskie paliwo auto kupiłem w niemczech i bylo lala przyjechalem 1200km i git i po 600km polskiego paliwa oring sie podwinał
tiaaaaa, a u mnie po 43kkm polskiego paliwa się nic nie podwinęło![]()
A gdzie tankuję łatwo sprawdzisz klikając w miniaturkę ze spalaniem w moim podpisie. Jak widać – różnie.
P.S. Mój SCV ma numer 006
I odpukać w lakierowane biurko – działa.
u mnie tez SCV z tym numerkiem
i w poprzedniej m6 ciTd tez...
i bez problemowo...
chyba nie ma na nie 100% reguly
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam. Z opisanych tutaj objawów wnioskuje że chyba zbliza sie czas na wymiane tego zaworu i u mnie , tylko że moja Mazda to anglik i niewiem czy moge zalozyc zawór zakupiony w Polsce...choc wydaje mi sie że to nie powinno mieć różnicy to jednak pewien nie jestem. W Anglii nawet nie wiem czy go można kupić, prawdopodobnie bedą kazali calą pompę wymienić ( koszt 300-400 F, samej pompy). Jesli to możliwe prośilbym kogoś o pomoc i z góry dziekuję.
- Od: 20 wrz 2009, 15:16
- Posty: 9
- Auto: MAZDA 6 2.0 D TS 2002
rafal0929 napisał(a): W Anglii nawet nie wiem czy go można kupić, prawdopodobnie bedą kazali calą pompę wymienić ( koszt 300-400 F,
troche w to nie wierze,
bo pompa kosztuje ok. 3000 euro w ASO!!!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
rafal0929 napisał(a):...tak słyszalem, ale dowiem sie jeszcze bo moglem coś pokręcic. Ale czy moge zalożyć zawór kupiony w Polsce, czy jest to jakas różnica?
nie ma!
musi byc do CITD, 1-Seria
no i musi pasowac
i po montazu prawidlowym chodzic!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Czytałem dużo o scv i wszystko wykazywało by że to ten zawór.
Pojechałem do ASO Mazda i mnie wysmiali.
Zrobili mi korekcję wtrysku i kosztowało mnie to 200zł – problem jakby ręką odjął.
Gdy jechałem do aso zgasł mi kilkanaście razy przy wyrzucaniu na luz na biegu jałowym.
Rano bez dodania gazu też by nie zapalił.
Teraz jest OK – przebieg 220kkm.
Komp faktycznie błędu nie pokaże.
Zycze powodzenia innym.
W ASO też powiedzieli żeby niczego do paliwa nie dolewać tylko jeździć no dobrym ON (bp, statoil – nie orlen!!!)
Czytałem dużo o scv i wszystko wykazywało by że to ten zawór.
Pojechałem do ASO Mazda i mnie wysmiali.
Zrobili mi korekcję wtrysku i kosztowało mnie to 200zł – problem jakby ręką odjął.
Gdy jechałem do aso zgasł mi kilkanaście razy przy wyrzucaniu na luz na biegu jałowym.
Rano bez dodania gazu też by nie zapalił.
Teraz jest OK – przebieg 220kkm.
Komp faktycznie błędu nie pokaże.
Zycze powodzenia innym.
W ASO też powiedzieli żeby niczego do paliwa nie dolewać tylko jeździć no dobrym ON (bp, statoil – nie orlen!!!)
-
pawelgd1
dacula napisał(a):Od kilku dni z rana nie odpala mi za pierwszym razem, po przekręcenu drugi raz kluczykiem zapala bez problemu.
Na szczęście po trzech dniach wszystko wróciło do normy akurat po zatankowaniu, może to wiec była wina paliwa....

- Od: 29 maja 2008, 20:06
- Posty: 26
- Auto: 6 GY, 2.0 MZR-CD 136 KM
Witam
A ja wymieniłem zawór SCV i jak reką odjoł autko śmiga jak nowe koszt 590zl i nie ma na co czekać z każym przejechanym kilometrem bedzie gorzej
A ja wymieniłem zawór SCV i jak reką odjoł autko śmiga jak nowe koszt 590zl i nie ma na co czekać z każym przejechanym kilometrem bedzie gorzej
-
piasek84
Witam,
napiszcie gdzie kupić zawór SCV? Znalazłem jeden na allegro:
http://www.allegro.pl/item793257838_now ... 6_mpv.html
Będzie ok? Czy szukać jakiegoś innego?
napiszcie gdzie kupić zawór SCV? Znalazłem jeden na allegro:

Będzie ok? Czy szukać jakiegoś innego?
Ostatnio edytowano 30 paź 2009, 08:28 przez X-RAY, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
X-RAY
X-RAY
- Od: 7 kwi 2009, 15:52
- Posty: 33
- Auto: M6 GH 2.2 MZR-CD 163KM
Podepne sie do tematu. W zeszłym tygodniu wymieniałem rozrząd (komplet, oryginały + pompa wody). I do tego czasu wszystko było ok. Po tej wizycie w warsztacie, jak próbuje depnąć (powyżej 3000) auto ma objawy dławienia (szarpie). Na niższych obrotach wszystko jest ok. Zapala bez gazu, nigdy mi nie zgasła. Po przeczytaniu tego wątku byłem pewien że to zawór SCV. Sprawdziłem i ma numer seryjny 066. Czyli prawdopodobnie był wymieniany. W książsce serwisowej nie ma niestety o tym wzmianki. Auto ma przejechane 180 kkm. Jak myslicie- co może być przyczyną?
-
Mario_80
Witam Serdecznie Wszystkich
Mam podobny problem co moi poprzednicy, ale chciałbym się upewnić czy na pewno jest to SCV. Posiadam Mazdę 6 z roku 2002, 2.0 – 121 km diesel. , zakupiłem ją w sierpniu tego roku, gdy jest zimno dworze to mam problem z odpaleniem jej, akumulator jest sprawny, pala się wszystkie lampki działa radio klima. Po kliku przekręceniach kluczyka auto odpala, ale dusi się na biegu jałowym i małych obrotach – trzeba je przy gazować. Po przejechaniu większego odcinka jest ok i następnie zapala normalnie. Prosiłem o pomoc mechanika a ten kazał mi wymienić filtr paliwa, zrobiłem tak i był spokój aż do teraz ( listopad ) . Temperatura spada z autem robi się tak samo czyli odpala za 3-4 razem i ostatnio zaczyna gasnąć w drodze na niski obrotach i muszę odpalać go ponownie.
Wymieniłem w aucie płyny, olej, filtr powietrza i paliwa, pasek klinowy. Sprawdzałem zawór SCV i okazało się, że tak jak pisało ma on numer 003 06D-00174, a więc oznaczenie "003" wadliwego zaworu. W zasadzie chciałbym prosić was o opinie czy jest to na pewno problem z zaworem SCV czy może być jeszcze inny powód. Prosiłbym o rady.
Pozdrawiam i czekam na opinie.
Mam podobny problem co moi poprzednicy, ale chciałbym się upewnić czy na pewno jest to SCV. Posiadam Mazdę 6 z roku 2002, 2.0 – 121 km diesel. , zakupiłem ją w sierpniu tego roku, gdy jest zimno dworze to mam problem z odpaleniem jej, akumulator jest sprawny, pala się wszystkie lampki działa radio klima. Po kliku przekręceniach kluczyka auto odpala, ale dusi się na biegu jałowym i małych obrotach – trzeba je przy gazować. Po przejechaniu większego odcinka jest ok i następnie zapala normalnie. Prosiłem o pomoc mechanika a ten kazał mi wymienić filtr paliwa, zrobiłem tak i był spokój aż do teraz ( listopad ) . Temperatura spada z autem robi się tak samo czyli odpala za 3-4 razem i ostatnio zaczyna gasnąć w drodze na niski obrotach i muszę odpalać go ponownie.
Wymieniłem w aucie płyny, olej, filtr powietrza i paliwa, pasek klinowy. Sprawdzałem zawór SCV i okazało się, że tak jak pisało ma on numer 003 06D-00174, a więc oznaczenie "003" wadliwego zaworu. W zasadzie chciałbym prosić was o opinie czy jest to na pewno problem z zaworem SCV czy może być jeszcze inny powód. Prosiłbym o rady.
Pozdrawiam i czekam na opinie.
-
Marsello
Marsello napisał(a):czy może być jeszcze inny powód
może być zalepiony syfem smok pompy paliwa w zbiorniku. Było o tym parę razy.
D4vor napisał(a):w mazdzie mozesz kupic cala pompe z zaworem bo pytalem o ten wlasnie zawor. pompa w mazdzie wydatek 1800 funto
czyli prawie wartosc polowy auta!
E.
Ostatnio edytowano 2 gru 2009, 21:37 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam! Mam takie pytanie ... w mojej mazdzie 2.0 D TS na zimnym silniku skaczą obroty i czasami zgaśnie ale tylko na zimnym, jak jest ciepła wszystko ok. a wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie i pracuje równo...wydaje mi się że że to SCV ale nie wiem, na ciepłym silniku nigdy mi się to nie zdarzyło.Czy może być inna przyczyna?
- Od: 20 wrz 2009, 15:16
- Posty: 9
- Auto: MAZDA 6 2.0 D TS 2002
rafal0929 napisał(a):Witam! Mam takie pytanie ... w mojej mazdzie 2.0 D TS na zimnym silniku skaczą obroty i czasami zgaśnie ale tylko na zimnym, jak jest ciepła wszystko ok. a wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie i pracuje równo...wydaje mi się że że to SCV ale nie wiem, na ciepłym silniku nigdy mi się to nie zdarzyło.Czy może być inna przyczyna?
Przerabiałem dokładnie to samo u siebie (identyczne objawy), jakieś 2 miesiące temu wymieniłem ten zawór i do dziś dnia silnik pracuje jak trzeba. Na 99% to ten zawór felerny. Powodzenia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6