Czarny dym przy przyspieszaniu
z opisu wynika ze jest to powiazane z temperatura..moze czujnik w InterCoolerze?
ale polecam tester, i to w miare szybko, bo dymienie oznacza bardzo niekorzystne spalanie mieszanki ON/powietrza i ona jest daleka od idealnej.
pozdr.
E
ale polecam tester, i to w miare szybko, bo dymienie oznacza bardzo niekorzystne spalanie mieszanki ON/powietrza i ona jest daleka od idealnej.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Moja Mazda dymiła przy próbie nawet dość delikatnego przyśpieszania, nie pomogła wymiana zasyfionego intercoolera i wymiana EGR. Dopiero wymiana podkładek pod wtryskami spowodowała że auto przyśpiesza normalnie i nawet przy ostrym butowaniu nie ma nawet najmniejszego dymka z rury. Do tego auto zyskało sporo mocy i zupełnie inaczej jeździ.
Dodam że z początku też myślałem że to intercooler bo w chłodniejsze dni jeździła trochę lepiej i dymienie mniej rzucało się w oczy.
Dodam że z początku też myślałem że to intercooler bo w chłodniejsze dni jeździła trochę lepiej i dymienie mniej rzucało się w oczy.
Hubix napisał(a):(...) 1. Sterowanie turbiny ? Jak sprawdzić ?
Po odpaleniu auta "gruszka" przy turbinie (dochodzi do niej wężyk podciśnieniowy) powinna się ruszyć.
Ale jeśli auto ma buta, to ja bym odrzucił tę przyczynę.
Na dworze.Hubix napisał(a):(...) DYMI GDY NA POLU JEST GORĄCO.
Witam serdecznie, niestety miałem w mojej Madzi taki sam objaw jak u Ciebie, identycznie kopcila na czarno i przy próbuje gwałtownego ruszenia aż sadza zostawiała na drodze. Niestety u mnie skończyły sie pierścienie, zaczela mi palić 1litr oleju na 300km. Dawała takie ciśnienie i spaliny w bagnet ze nawet mechanik był w szoku
remont zakończony , wymienione pierścienie, zrobiony kompletny remont głowicy, przeczyszczeny egr, ( nie zaślepionym). Problem kopcenia znikł , teraz lekko puści dymka ale przy mocnym butowaniu
pozdrawiam i życzę małych kosztów 
- Od: 18 lis 2013, 00:33
- Posty: 6
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 6 2.0 D 2004
Wiem, że się będziecie śmiać, ale przejechałem 7 tys. na oleju i nie ubył nawet 1mm na bagnecie.
Czyli jakiś odosobniony przypadek ?
WNIOSKI:
-Dymi w ciepłe dni, zimą nie dymi. Dymi gdy się lekko nagrzeje. Ma moc, silnik nie zużywa oleju.
Gdzie szukać przyczyny ? Jak jechałem z nad morza na tempomacie, miałem coś ponad stóweczkę to na CB mi mówili, że samochód mi dymi (było to w 2012 roku)...
Czyli jakiś odosobniony przypadek ?
WNIOSKI:
-Dymi w ciepłe dni, zimą nie dymi. Dymi gdy się lekko nagrzeje. Ma moc, silnik nie zużywa oleju.
Gdzie szukać przyczyny ? Jak jechałem z nad morza na tempomacie, miałem coś ponad stóweczkę to na CB mi mówili, że samochód mi dymi (było to w 2012 roku)...
Może przeczyść sobie wtryski jakimś dobrym specyfikiem metodą "na krótko", czyli w butelce zmieszać np. ćwiartkę ropy z ćwiartką środka czyszczącego do wtryskiwaczy diesla i podłącz tą butelkę do filtra paliwa i przewód powrotny do butelki, odpalić silnik na obroty jałowe.
Może gdzieś nieszczelność jest w układzie dolotowym. Zobacz EGR czy się rusza "grzybek" w momencie odpalania, sprawdź przewód podciśnieniowy od EGR, czy nie jest sparciały i szczelny. Może w intercoolerze jest dużo oleju. Może jest nieszczelność na przewodach od / do intercoolera (jakaś opaska niedokręcona albo rozcięła przewód gumowy).
Sprawdź jeszcze na dobrze rozgrzanym i pracującym silniku, czy Ci podkładki wtrysków nie puszczają (czy nie ma dymu spod korka oleju po odkręceniu).
Co do czujników nie doradzę, bo się nie znam na tym.
P.S. Długo już jeździsz z tym problemem.
Może gdzieś nieszczelność jest w układzie dolotowym. Zobacz EGR czy się rusza "grzybek" w momencie odpalania, sprawdź przewód podciśnieniowy od EGR, czy nie jest sparciały i szczelny. Może w intercoolerze jest dużo oleju. Może jest nieszczelność na przewodach od / do intercoolera (jakaś opaska niedokręcona albo rozcięła przewód gumowy).
Sprawdź jeszcze na dobrze rozgrzanym i pracującym silniku, czy Ci podkładki wtrysków nie puszczają (czy nie ma dymu spod korka oleju po odkręceniu).
Co do czujników nie doradzę, bo się nie znam na tym.
P.S. Długo już jeździsz z tym problemem.
Witam
Pojeździłem trochę bez zderzaka i zauważyłem, że samochód jeszcze bardziej dymi. Wychodzi na to, że intercooler jest jeszcze bardziej odsłonięty, i być może jeszcze bardziej "łapie lewe powietrze". Tu gdzieś może być problem.
pzdr
Pojeździłem trochę bez zderzaka i zauważyłem, że samochód jeszcze bardziej dymi. Wychodzi na to, że intercooler jest jeszcze bardziej odsłonięty, i być może jeszcze bardziej "łapie lewe powietrze". Tu gdzieś może być problem.
pzdr
Kolejna rzecz.
Przy hamowaniu biegami (zjazd ze wzniesienia bez gazu) samochód również dymi. Dymi, ale mniej, nie mniej jednak w lusterku gdy jedzie za mną pojazd i ma włączone światła widzę dymy.
Czyli potwierdzało by to tezę, że problemem jest lewe powietrze
Przy hamowaniu biegami (zjazd ze wzniesienia bez gazu) samochód również dymi. Dymi, ale mniej, nie mniej jednak w lusterku gdy jedzie za mną pojazd i ma włączone światła widzę dymy.
Czyli potwierdzało by to tezę, że problemem jest lewe powietrze
Witam, mam duzy problem bo bylem juz u kilku mechanikow i kazdy ma inna wersje co jest przyczyna.
Pol roku temu musialem usunac DPF... od tego momentu auto po odpaleniu wypluwalo czarny dym, to jeszcze nie byl problem ktory zaczal sie 2 miesiace temu.: teraz gdy dodaje mocniej gazu z rury leci dym tak od 2000obrotow od 1-4 biegu potem juz nie widze. i na dodatek musze wlewac kolo 1l oleju co 2-3miesiace. robie 250km tygodniowo.
jao przyczyny wyeminaja: Turbina do regeneracji, podkladki pod wyryski( ale jak wyczytaalem na forum jak odkrece korek od oleju nic sie nie dzieje dziwnego) ale remont silnika czyli uszczelniacze itp. Co sadzicie
Mazda 6 2007GG 143KM jezdze na castrol 5w30
Pol roku temu musialem usunac DPF... od tego momentu auto po odpaleniu wypluwalo czarny dym, to jeszcze nie byl problem ktory zaczal sie 2 miesiace temu.: teraz gdy dodaje mocniej gazu z rury leci dym tak od 2000obrotow od 1-4 biegu potem juz nie widze. i na dodatek musze wlewac kolo 1l oleju co 2-3miesiace. robie 250km tygodniowo.
jao przyczyny wyeminaja: Turbina do regeneracji, podkladki pod wyryski( ale jak wyczytaalem na forum jak odkrece korek od oleju nic sie nie dzieje dziwnego) ale remont silnika czyli uszczelniacze itp. Co sadzicie
Mazda 6 2007GG 143KM jezdze na castrol 5w30
- Od: 17 kwi 2011, 15:39
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 143km 2007
madx2 napisał(a):Co sadzicie
Mazda 6 2007GG 143KM jezdze na castrol 5w30
Mazda ma alergię na Castrola....
madx2 napisał(a):Pol roku temu musialem usunac DPF...
Wcale nie musiałeś...
madx2 napisał(a):teraz gdy dodaje mocniej gazu z rury leci dym
Jaki kolor dymu?
Możliwe jest i to, skoro ubytki spore. W jaki sposób to zdiagnozowano? No chyba nie patrząc na silnik i paląc papierosa??madx2 napisał(a):Turbina do regeneracji
Kolor dymu zadecyduje... A może przepustnica się odkręciła..
Czarny jak smoła to w takim razie niespalony olej napędowy, olej silnikowy pali się na siwo..
Wtryski były demontowane i dawane do sprawdzenia? Może leją non-stop..
Przepustnica się nie odkręciła?
Kompresja silnika badana?
Co do ubytków oleju, sprawdzane, czy turbo "pluje" olejem w dolot?
Jeśli coś z powyższych nie było zrobione, to należy zrobić.
Wtryski były demontowane i dawane do sprawdzenia? Może leją non-stop..
Przepustnica się nie odkręciła?
Kompresja silnika badana?
Co do ubytków oleju, sprawdzane, czy turbo "pluje" olejem w dolot?
Jeśli coś z powyższych nie było zrobione, to należy zrobić.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6