Czarny dym przy przyspieszaniu
Podjadę w inne miejsce, to pewne. Dzięki, natychmiast lecę poszukać jakiegoś sprawdzonego warsztatu w okolicy – mam namiary, ale na Olkusz – w przypadku gdy auto trzeba zostawić przynajmniej na jedną noc to trochę kłopotliwe (nie dysponuję drugim autem, żeby jakoś doturlać się do domu).
Uzupełniłam już info skąd
z migdałkami trafiłeś w dychę, ale ja stara d... jestem
Prawie 3 razy starsza od mojej Madzi, więc nic godnego uwagi
<z góry sorki za offtop>
Uzupełniłam już info skąd
Pozdrawiam
Magda
Magda
- Od: 19 wrz 2013, 07:15
- Posty: 5
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004
Wlasnie sprawdzilem, w dziale jest sporo polecanych warsztatow i blizej Ciebie niz Olkusz, wiec mozesz sobie wybrac niemal dowolny np kolor szyldu pod kolor torebki
Z drugiej strony do Olkusza latwy jest dojazd 
Miejmy nadzieje, ze raczej samochod
Pozdrawiam,
voytecku.
bieski napisał(a):Załatwią cię na miejscu
Miejmy nadzieje, ze raczej samochod
Pozdrawiam,
voytecku.
Magda_ napisał(a):...ale ja stara d... jestemPrawie 3 razy starsza od mojej Madzi, więc nic godnego uwagi
<z góry sorki za offtop>
po co ten krytycyzm, popatrz lekko pozytywnie a i horyzont zmieni barwy
co do auta to juz masz odp. doradztwa.
z doswiadczenie i osobistej znajmosci polecam warsztat Mariusza w Myslowicach.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam szanownych kolegów.
Chciałbym napisać parę słów o dymieniu z Mazdy 6 Diesel 2.0 136 KM. Miałem taka przypadłość od około pół roku i tak jeździłem i jeździłem. Poczytałem trochę na forum o tym że auto dostaje za mało powietrza. Postanowiłem coś z tym zrobić i przejrzeć cały układ dolotowy powietrza, Na początek przeczyściłem zawór EGR – był w sumie ok ale sadzy trochę było. Wymieniłem filtr powietrza oraz przejrzałem wszystkie przewody podciśnienia ( takie małe rurki). Sprawdziłem i dodałem zaciski na te rurki. Przemyłem jeszcze interkuler bo był cały zalepiony błotem. Po tych modyfikacjach skręciłem wszystko do kupy i pojechałem się przejechać. Mazda nadal dymiła ale trochę mniej. Przegoniłem na wysokich obrotach parę kilometrów i powiem że dymienie praktycznie ustało. Czyli jest o.k
Ale przed tymi zabiegami to przy wyprzedzaniu dawało jak z lokomotywy – wstyd było wyprzedzać.
Życzę wszystkim minimum dymku i maximum mocy 
Chciałbym napisać parę słów o dymieniu z Mazdy 6 Diesel 2.0 136 KM. Miałem taka przypadłość od około pół roku i tak jeździłem i jeździłem. Poczytałem trochę na forum o tym że auto dostaje za mało powietrza. Postanowiłem coś z tym zrobić i przejrzeć cały układ dolotowy powietrza, Na początek przeczyściłem zawór EGR – był w sumie ok ale sadzy trochę było. Wymieniłem filtr powietrza oraz przejrzałem wszystkie przewody podciśnienia ( takie małe rurki). Sprawdziłem i dodałem zaciski na te rurki. Przemyłem jeszcze interkuler bo był cały zalepiony błotem. Po tych modyfikacjach skręciłem wszystko do kupy i pojechałem się przejechać. Mazda nadal dymiła ale trochę mniej. Przegoniłem na wysokich obrotach parę kilometrów i powiem że dymienie praktycznie ustało. Czyli jest o.k
- Od: 5 paź 2008, 19:20
- Posty: 29
- Skąd: Bielsk Podlaski
- Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005
artur105 napisał(a):... przy wyprzedzaniu dawało jak z lokomotywy – wstyd było wyprzedzać. :..)
warto podjechac do ASO, aby ori. testerem (VCM) odczytac kody bledow i ustawic elektronicznie wtryski, przy tej okazji wyjdzie czy sa sprawne!

bo uszkodzone wtyski spowoduja uszkodzenie bardziej powazne/kosztowe!
viewtopic.php?f=410&t=153992&hilit=uszkodzone
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
artur105 napisał(a):.. Jak jest rada ustawić wtryski ..?
tylko testerem VCM, na ogol tylko w ASO.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Mam problem z moją "6". Może ktoś z was potrafi zdiagnozować usterkę. Objawią się kopceniem na czarno po dodaniu "gazu". Auto nie ma siły ruszyć, ledwo ledwo na 1 biegu się "kula" i kłęby czarnego dymu z siebie "wydala" (o zapachu sadzy) i motor dziwnie pracuje tzn trzęsie się. Pedał wciśnięty do deski a obroty max ok. 1500. Po małym odpoczynku wszystko wraca do normy. Te objawy występują przeważnie po przejechaniu trasy ok. 40 km. i kilkukrotnym uruchomieniu auta (nigdy przy uruchamianiu zimnego motoru).
Pozdrawiam.
Mam problem z moją "6". Może ktoś z was potrafi zdiagnozować usterkę. Objawią się kopceniem na czarno po dodaniu "gazu". Auto nie ma siły ruszyć, ledwo ledwo na 1 biegu się "kula" i kłęby czarnego dymu z siebie "wydala" (o zapachu sadzy) i motor dziwnie pracuje tzn trzęsie się. Pedał wciśnięty do deski a obroty max ok. 1500. Po małym odpoczynku wszystko wraca do normy. Te objawy występują przeważnie po przejechaniu trasy ok. 40 km. i kilkukrotnym uruchomieniu auta (nigdy przy uruchamianiu zimnego motoru).
Pozdrawiam.
-
somethinglikeelvis
Według mnie to jest problem ze sterowaniem gruszki turbiny,podciśnieniem i/lub z egr .
Dzięki za wskazówki. Problem pojawił się od tak sobie po ok. tygodniu po zakupie autka.
-
somethinglikeelvis
Sprawdź tematy o zapychającym się dolocie powietrza ( zamykająca się blaszka)
Miałem identyczne objawy- po zdjęciu czarne rurki mozna to zrobić samemu..
pzdr
Miałem identyczne objawy- po zdjęciu czarne rurki mozna to zrobić samemu..
pzdr
- Od: 22 sty 2013, 15:42
- Posty: 35
- Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0
Witam
Wstyd wyprzedzać......
Na trójce, czwórce czy piątce nie mogę depnąć bo pomimo iż mam ciemne szyby widzę chmury dymu za sobą.
Jadę ze stałą prędkością np. 120 km/h i dym leci za samochodem.
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Pt3G7_6 ... e=youtu.be
WNIOSKI:
DYMI GDY NA POLU JEST GORĄCO. W ZIMNE DNI NIE MA DYMU, ZIMĄ NIE MA NIC DYMU. ŚWIEŻO PO ODPALENIU RÓWNIEŻ NIE DYMI, GDY LEKKO SIĘ NAGRZEJE TO JUŻ DYMI
Gdzie leży problem ?....
Wstyd wyprzedzać......
Na trójce, czwórce czy piątce nie mogę depnąć bo pomimo iż mam ciemne szyby widzę chmury dymu za sobą.
Jadę ze stałą prędkością np. 120 km/h i dym leci za samochodem.
Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Pt3G7_6 ... e=youtu.be
WNIOSKI:
DYMI GDY NA POLU JEST GORĄCO. W ZIMNE DNI NIE MA DYMU, ZIMĄ NIE MA NIC DYMU. ŚWIEŻO PO ODPALENIU RÓWNIEŻ NIE DYMI, GDY LEKKO SIĘ NAGRZEJE TO JUŻ DYMI
Gdzie leży problem ?....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6