Wymiana oleju w silniku MZR-CD
Mam ten sam problem, z jednej strony mam prawie max , a z drugiej duzo ponad max – doszedlem do wniosku ze z tej strony co jest duzo powyzej max to olej jest "podciagany" do gory przy wyjmowaniu bagnetu (dotyka poprostu scianek rurki na bagnet).
Biorę wiec pod uwage zawsze ten nizszy poziom :–)
Biorę wiec pod uwage zawsze ten nizszy poziom :–)
- Od: 8 cze 2009, 17:38
- Posty: 21
- Skąd: Walbrzych
- Auto: Mazda 6
Jak dobrze pamietam silniki benzynowe maja aluminiowe miski ....magicadm napisał(a):A miska olejowa niepowgniatana?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
vgw napisał(a):Mam ten sam problem, z jednej strony mam prawie max , a z drugiej duzo ponad max – doszedlem do wniosku ze z tej strony co jest duzo powyzej max to olej jest "podciagany" do gory przy wyjmowaniu bagnetu (dotyka poprostu scianek rurki na bagnet).
Biorę wiec pod uwage zawsze ten nizszy poziom :–)
Ja także mam ten sam problem i robie tak samo jak inni koledzy.
Pozdrawiam
Paweł.
- Od: 8 sie 2009, 09:52
- Posty: 40
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM
Sposób na łatwy pomiar oleju jest prosty. Bagnet wycieramy, szybkim ruchem wsuwamy do końca i OD RAZU wyciągamy. Wówczas poziom jest wyraźny z obu stron bagnetu.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Jaksa napisał(a):Jak dobrze pamietam silniki benzynowe maja aluminiowe miski ....magicadm napisał(a):A miska olejowa niepowgniatana?
miske z alu tez idzie wgiąć!
gorzej jest z odgięciem...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Koledzy
Przymierzam się do wymieny oleju w Megi6 2004 Diesel 121KM ale chciałbym się dobrze przygotować do tej akcji, bo to mój pierwszy raz
Mam oryginał fitra, uszczelkę pod spust oleju i 5l Elfa 5W30
Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma czy jednak trzeba mieć ten klucz z łańcuchem do odkręcania?
Jakim kluczem odkręca sie spust oleju -zwykły płaski (jesli tak to jaka średnica), czy jakiś TORX / IMBUS czy inny wynalazek?
Przymierzam się do wymieny oleju w Megi6 2004 Diesel 121KM ale chciałbym się dobrze przygotować do tej akcji, bo to mój pierwszy raz
Mam oryginał fitra, uszczelkę pod spust oleju i 5l Elfa 5W30
Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma czy jednak trzeba mieć ten klucz z łańcuchem do odkręcania?
Jakim kluczem odkręca sie spust oleju -zwykły płaski (jesli tak to jaka średnica), czy jakiś TORX / IMBUS czy inny wynalazek?
Koledzy
Przymierzam się do wymieny oleju w Megi6 2004 Diesel 121KM ale chciałbym się dobrze przygotować do tej akcji, bo to mój pierwszy raz
Mam oryginał fitra, uszczelkę pod spust oleju i 5l Elfa 5W30
Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma czy jednak trzeba mieć ten klucz z łańcuchem do odkręcania?
Jakim kluczem odkręca sie spust oleju -zwykły płaski (jesli tak to jaka średnica), czy jakiś TORX / IMBUS czy inny wynalazek?
Przymierzam się do wymieny oleju w Megi6 2004 Diesel 121KM ale chciałbym się dobrze przygotować do tej akcji, bo to mój pierwszy raz
Mam oryginał fitra, uszczelkę pod spust oleju i 5l Elfa 5W30
Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma czy jednak trzeba mieć ten klucz z łańcuchem do odkręcania?
Jakim kluczem odkręca sie spust oleju -zwykły płaski (jesli tak to jaka średnica), czy jakiś TORX / IMBUS czy inny wynalazek?
marc07 napisał(a):Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.
Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?
marc07 napisał(a):Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.
Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?
jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.
Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?
Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie, a w tym (ponieważ mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz i szukam poprostu syntetycznych informacji. Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz" to nastawiam się na słuchanie...
jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.
Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?
Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie, a w tym (ponieważ mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz i szukam poprostu syntetycznych informacji. Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz" to nastawiam się na słuchanie...
marc07 napisał(a):Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie
patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...
marc07 napisał(a):Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma
Do odkręcenia klucz Ci niepotrzebny, jak nie pójdzie rękoma to wystarczy zrobić w starym filtrze dziurę śrubokrętem i użyć go jako klucza. Do odkręcenia korka potrzebujesz klucza płaskiego (bodajże 19).
marc07 napisał(a):Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz"
No bardzo Cię przepraszam ale jak zdejmiesz osłonę z dołu i nie zobaczysz filtra to może lepiej niech to zrobi kto inny.
P.S.
marc07 napisał(a):mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz
Jak to pierwsza zmiana oleju od momentu kupna to pogratulować.
marc07 napisał(a):Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie
patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...
marc07 napisał(a):Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma
Do odkręcenia klucz Ci niepotrzebny, jak nie pójdzie rękoma to wystarczy zrobić w starym filtrze dziurę śrubokrętem i użyć go jako klucza. Do odkręcenia korka potrzebujesz klucza płaskiego (bodajże 19).
marc07 napisał(a):Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz"
No bardzo Cię przepraszam ale jak zdejmiesz osłonę z dołu i nie zobaczysz filtra to może lepiej niech to zrobi kto inny.
P.S.
marc07 napisał(a):mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz
Jak to pierwsza zmiana oleju od momentu kupna to pogratulować.
patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...
Nie musisz wierzyć, i ja nie bede Cie przecież przekonywał bo nie mam 15 lat, a to nie jest to konkurs mechaniczny...wieć może zejdź kolego z piedestału i na drugi raz jak masz stosowną wiedze i chwilę czasu to zwyczajnie napisz podpowiedź na zadawane tematy.
Przecież w każdym forum chodzi o to że Ty dziś pomagasz mi, ja jutro pomogę komuś innemu, a pojutrze ktoś pomoże Tobie. Pętla się zamyka, ciekawych porad dochodzi i forum konstruktywnie się rozwija, a nie wypełnia bezsensownymi i nieuzytecznymi komentarzami
Ja wyznaję zasadę ze głupich pytań nie ma- są tylko głupie odpowiedzi.... Mógłbym pojechać do ASO, poprosić o wydruk i pogadać 3min z mechanikiem i efekt byłby taki sam jak tu. Liczyłem jednak że znajdzie się tu ktoś kto potrafi zwięźle i treściwie temat przedstawić.
patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...
Nie musisz wierzyć, i ja nie bede Cie przecież przekonywał bo nie mam 15 lat, a to nie jest to konkurs mechaniczny...wieć może zejdź kolego z piedestału i na drugi raz jak masz stosowną wiedze i chwilę czasu to zwyczajnie napisz podpowiedź na zadawane tematy.
Przecież w każdym forum chodzi o to że Ty dziś pomagasz mi, ja jutro pomogę komuś innemu, a pojutrze ktoś pomoże Tobie. Pętla się zamyka, ciekawych porad dochodzi i forum konstruktywnie się rozwija, a nie wypełnia bezsensownymi i nieuzytecznymi komentarzami
Ja wyznaję zasadę ze głupich pytań nie ma- są tylko głupie odpowiedzi.... Mógłbym pojechać do ASO, poprosić o wydruk i pogadać 3min z mechanikiem i efekt byłby taki sam jak tu. Liczyłem jednak że znajdzie się tu ktoś kto potrafi zwięźle i treściwie temat przedstawić.
Sorki ale tak się pechowo składa że nie mam fotki z umiejscowieniem filtra.
Na resztę masz odpowiedzi. Nie widzisz ich?
Co jeszcze jest niejasne?
Może przeczytaj to co jest w tym temacie napisane?
Na resztę masz odpowiedzi. Nie widzisz ich?
Co jeszcze jest niejasne?
Może przeczytaj to co jest w tym temacie napisane?
Sorki ale tak się pechowo składa że nie mam fotki z umiejscowieniem filtra.
Na resztę masz odpowiedzi. Nie widzisz ich?
Co jeszcze jest niejasne?
Może przeczytaj to co jest w tym temacie napisane?
Na resztę masz odpowiedzi. Nie widzisz ich?
Co jeszcze jest niejasne?
Może przeczytaj to co jest w tym temacie napisane?
Witam serdecznie.
Szykuje mi się coroczna wymiana oleju. Zadzwoniłem na serwis mazdy i usłyszałem uwaga....
1100zł za wymianę oleju filtrów wszystkich ...(olej 68zł/litr)
hmm.. daje to do myślenia, przeczytałem wątek i olej kupie sam na allegro to jakieś 41zl/ltr tylko mam problem z filtrami...?
Doradzono mi w serwisie zeby nie były to FILTRONA, a wyczytałem w poradniku że KNECHT robi do mazdy bardzo dobre filtry..
Autko mam PO LIFCIE, 121KM (88kW) z DPF.
Z jakiejś stronki wynalazłem filtry KNECHTA a mianowicie:
filtr powietrza LX939 – z poradnika ZALECANY
filtr oleju OC205 – z poradnika ZALECANY
filtr paliwa KC83 lub KC100
Który pasuje do RF7J
filtr kabinowy LA158 lub LAK158.
?
Czy te filtry będą pasowały do mojego motoru?
Kolejna sprawa odnośnie filtra oleju. W poradniku jest napisane
"Rzadko spotykany silnik RF-7 posiada dwa filtry oleju. Jeden główny przepływowy (z tyłu) a drugi bocznikowy (z przodu)."
Co to za silnik..? Autor miał na myśli silniki diesla po lifcie? Jak tak to można wytłumaczyć gdzie te filtry są?
Pozdro600
Szykuje mi się coroczna wymiana oleju. Zadzwoniłem na serwis mazdy i usłyszałem uwaga....
1100zł za wymianę oleju filtrów wszystkich ...(olej 68zł/litr)
hmm.. daje to do myślenia, przeczytałem wątek i olej kupie sam na allegro to jakieś 41zl/ltr tylko mam problem z filtrami...?
Doradzono mi w serwisie zeby nie były to FILTRONA, a wyczytałem w poradniku że KNECHT robi do mazdy bardzo dobre filtry..
Autko mam PO LIFCIE, 121KM (88kW) z DPF.
Z jakiejś stronki wynalazłem filtry KNECHTA a mianowicie:
filtr powietrza LX939 – z poradnika ZALECANY
filtr oleju OC205 – z poradnika ZALECANY
filtr paliwa KC83 lub KC100
filtr kabinowy LA158 lub LAK158.
Czy te filtry będą pasowały do mojego motoru?
Kolejna sprawa odnośnie filtra oleju. W poradniku jest napisane
"Rzadko spotykany silnik RF-7 posiada dwa filtry oleju. Jeden główny przepływowy (z tyłu) a drugi bocznikowy (z przodu)."
Co to za silnik..? Autor miał na myśli silniki diesla po lifcie? Jak tak to można wytłumaczyć gdzie te filtry są?
Pozdro600
Dyzioo
Witam serdecznie.
Szykuje mi się coroczna wymiana oleju. Zadzwoniłem na serwis mazdy i usłyszałem uwaga....
1100zł za wymianę oleju filtrów wszystkich ...(olej 68zł/litr)
hmm.. daje to do myślenia, przeczytałem wątek i olej kupie sam na allegro to jakieś 41zl/ltr tylko mam problem z filtrami...?
Doradzono mi w serwisie zeby nie były to FILTRONA, a wyczytałem w poradniku że KNECHT robi do mazdy bardzo dobre filtry..
Autko mam PO LIFCIE, 121KM (88kW) z DPF.
Z jakiejś stronki wynalazłem filtry KNECHTA a mianowicie:
filtr powietrza LX939 – z poradnika ZALECANY
filtr oleju OC205 – z poradnika ZALECANY
filtr paliwa KC83 lub KC100
Który pasuje do RF7J
filtr kabinowy LA158 lub LAK158.
?
Czy te filtry będą pasowały do mojego motoru?
Kolejna sprawa odnośnie filtra oleju. W poradniku jest napisane
"Rzadko spotykany silnik RF-7 posiada dwa filtry oleju. Jeden główny przepływowy (z tyłu) a drugi bocznikowy (z przodu)."
Co to za silnik..? Autor miał na myśli silniki diesla po lifcie? Jak tak to można wytłumaczyć gdzie te filtry są?
Pozdro600
Szykuje mi się coroczna wymiana oleju. Zadzwoniłem na serwis mazdy i usłyszałem uwaga....
1100zł za wymianę oleju filtrów wszystkich ...(olej 68zł/litr)
hmm.. daje to do myślenia, przeczytałem wątek i olej kupie sam na allegro to jakieś 41zl/ltr tylko mam problem z filtrami...?
Doradzono mi w serwisie zeby nie były to FILTRONA, a wyczytałem w poradniku że KNECHT robi do mazdy bardzo dobre filtry..
Autko mam PO LIFCIE, 121KM (88kW) z DPF.
Z jakiejś stronki wynalazłem filtry KNECHTA a mianowicie:
filtr powietrza LX939 – z poradnika ZALECANY
filtr oleju OC205 – z poradnika ZALECANY
filtr paliwa KC83 lub KC100
filtr kabinowy LA158 lub LAK158.
Czy te filtry będą pasowały do mojego motoru?
Kolejna sprawa odnośnie filtra oleju. W poradniku jest napisane
"Rzadko spotykany silnik RF-7 posiada dwa filtry oleju. Jeden główny przepływowy (z tyłu) a drugi bocznikowy (z przodu)."
Co to za silnik..? Autor miał na myśli silniki diesla po lifcie? Jak tak to można wytłumaczyć gdzie te filtry są?
Pozdro600
Dyzioo
Byłem sobie dzisiaj na przeglądzie po 3 latach użytkowania (52kkm).
Jako, że mam mocno ograniczone zaufanie do poziomu usług w Belgii, obserwowałem sobie wszystkie wykonywane czynności. Ponieważ poprzedni przegląd z wymianą oleju, filtrów, sprawdzeniem luzów itd. Miałem przy około 40kkm, tym razem nie było wiele do zrobienia – ot, żeby zaspokoić wymogi gwarancji. Ciekaw też byłem stanu kloców, bo jeszcze ich nie wymieniałem… Okazało się, że są minimalnie zużyte (no, ale ja faktycznie prawie nie hamuję – taka jakaś mania, w mieście nie jeżdżę itd).
Najdroższą pozycją była Dexelia DPF; wlali mi tym razem 4,5 litra po 16€/litr. Do tego okazało się, że mechanikiem był Polak, więc sobie trochę pogadaliśmy… – mówił np., że nie miał jeszcze przypadku zalepionych smoków; za to padnięte turbiny się zdarzały i to w dość nowych samochodach (ale to może być specyfika belgijskiego stylu jazdy z gazem w podłodze zaraz po odpaleniu i niezwłocznym gaszeniu po dotarciu do celu). Muszę jednak zaznaczyć, że jak kupowałem ten samochód 3 lata temu, dealer zapytał, czy mam zamiar jeździć głównie w mieści – w takich wypadkach odradzał klientom diesla.
Także po 3 latach nie mam powodów do jakichkolwiek narzekań (odpukać) – jakby czas się dla tego samochodu zatrzymał.
Jako, że mam mocno ograniczone zaufanie do poziomu usług w Belgii, obserwowałem sobie wszystkie wykonywane czynności. Ponieważ poprzedni przegląd z wymianą oleju, filtrów, sprawdzeniem luzów itd. Miałem przy około 40kkm, tym razem nie było wiele do zrobienia – ot, żeby zaspokoić wymogi gwarancji. Ciekaw też byłem stanu kloców, bo jeszcze ich nie wymieniałem… Okazało się, że są minimalnie zużyte (no, ale ja faktycznie prawie nie hamuję – taka jakaś mania, w mieście nie jeżdżę itd).
Najdroższą pozycją była Dexelia DPF; wlali mi tym razem 4,5 litra po 16€/litr. Do tego okazało się, że mechanikiem był Polak, więc sobie trochę pogadaliśmy… – mówił np., że nie miał jeszcze przypadku zalepionych smoków; za to padnięte turbiny się zdarzały i to w dość nowych samochodach (ale to może być specyfika belgijskiego stylu jazdy z gazem w podłodze zaraz po odpaleniu i niezwłocznym gaszeniu po dotarciu do celu). Muszę jednak zaznaczyć, że jak kupowałem ten samochód 3 lata temu, dealer zapytał, czy mam zamiar jeździć głównie w mieści – w takich wypadkach odradzał klientom diesla.
Także po 3 latach nie mam powodów do jakichkolwiek narzekań (odpukać) – jakby czas się dla tego samochodu zatrzymał.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6