Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez vgw » 7 wrz 2009, 09:31

Mam ten sam problem, z jednej strony mam prawie max , a z drugiej duzo ponad max – doszedlem do wniosku ze z tej strony co jest duzo powyzej max to olej jest "podciagany" do gory przy wyjmowaniu bagnetu (dotyka poprostu scianek rurki na bagnet).
Biorę wiec pod uwage zawsze ten nizszy poziom :–)
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez Jaksa » 7 wrz 2009, 09:35

magicadm napisał(a):A miska olejowa niepowgniatana?
Jak dobrze pamietam silniki benzynowe maja aluminiowe miski ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez skiba31 » 12 wrz 2009, 23:50

vgw napisał(a):Mam ten sam problem, z jednej strony mam prawie max , a z drugiej duzo ponad max – doszedlem do wniosku ze z tej strony co jest duzo powyzej max to olej jest "podciagany" do gory przy wyjmowaniu bagnetu (dotyka poprostu scianek rurki na bagnet).
Biorę wiec pod uwage zawsze ten nizszy poziom :–)


Ja także mam ten sam problem i robie tak samo jak inni koledzy.

Pozdrawiam
Paweł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez mcbeth » 13 wrz 2009, 08:46

Sposób na łatwy pomiar oleju jest prosty. Bagnet wycieramy, szybkim ruchem wsuwamy do końca i OD RAZU wyciągamy. Wówczas poziom jest wyraźny z obu stron bagnetu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Enduro » 13 wrz 2009, 11:08

Jaksa napisał(a):
magicadm napisał(a):A miska olejowa niepowgniatana?
Jak dobrze pamietam silniki benzynowe maja aluminiowe miski ....

miske z alu tez idzie wgiąć!
gorzej jest z odgięciem...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marc07 » 19 paź 2009, 11:44

Koledzy

Przymierzam się do wymieny oleju w Megi6 2004 Diesel 121KM ale chciałbym się dobrze przygotować do tej akcji, bo to mój pierwszy raz ;)
Mam oryginał fitra, uszczelkę pod spust oleju i 5l Elfa 5W30

Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma czy jednak trzeba mieć ten klucz z łańcuchem do odkręcania?
Jakim kluczem odkręca sie spust oleju -zwykły płaski (jesli tak to jaka średnica), czy jakiś TORX / IMBUS czy inny wynalazek?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez marc07 » 19 paź 2009, 11:44

Koledzy

Przymierzam się do wymieny oleju w Megi6 2004 Diesel 121KM ale chciałbym się dobrze przygotować do tej akcji, bo to mój pierwszy raz ;)
Mam oryginał fitra, uszczelkę pod spust oleju i 5l Elfa 5W30

Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?
Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma czy jednak trzeba mieć ten klucz z łańcuchem do odkręcania?
Jakim kluczem odkręca sie spust oleju -zwykły płaski (jesli tak to jaka średnica), czy jakiś TORX / IMBUS czy inny wynalazek?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Grzyby » 19 paź 2009, 11:47

marc07 napisał(a):Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?

jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.

Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 19 paź 2009, 11:47

marc07 napisał(a):Czy moglibyście wstawić fotkę z miejscem gdzie zamontowany jest filrt oleju?

jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.

Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marc07 » 19 paź 2009, 11:56

jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.

Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?


Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie, a w tym (ponieważ mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz i szukam poprostu syntetycznych informacji. Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz" to nastawiam się na słuchanie...
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez marc07 » 19 paź 2009, 11:56

jak zajrzysz to znajdziesz ... tego nie da się pomylić z niczym innym.

Warto oszczędzać 20zł i nie mieć potem pewności że wszystko jest ok, i nie będziesz panicznie szukał 6kzł na nowy silnik?


Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie, a w tym (ponieważ mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz i szukam poprostu syntetycznych informacji. Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz" to nastawiam się na słuchanie...
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Grzyby » 19 paź 2009, 12:04

marc07 napisał(a):Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie

patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...
marc07 napisał(a):Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma


Do odkręcenia klucz Ci niepotrzebny, jak nie pójdzie rękoma to wystarczy zrobić w starym filtrze dziurę śrubokrętem i użyć go jako klucza. Do odkręcenia korka potrzebujesz klucza płaskiego (bodajże 19).


marc07 napisał(a):Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz"

No bardzo Cię przepraszam ale jak zdejmiesz osłonę z dołu i nie zobaczysz filtra to może lepiej niech to zrobi kto inny.

P.S.
marc07 napisał(a):mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz

Jak to pierwsza zmiana oleju od momentu kupna to pogratulować.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 19 paź 2009, 12:04

marc07 napisał(a):Zawsze zmieniałem olej sam w każdym swoim i nie tylko swoim samochodzie

patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...
marc07 napisał(a):Czy da się tą puszkę odkręcić rękoma


Do odkręcenia klucz Ci niepotrzebny, jak nie pójdzie rękoma to wystarczy zrobić w starym filtrze dziurę śrubokrętem i użyć go jako klucza. Do odkręcenia korka potrzebujesz klucza płaskiego (bodajże 19).


marc07 napisał(a):Jeśli wiesz dokładnie i możesz udzielić informacji praktycznych a nie "jak zajrzysz to znajdziesz"

No bardzo Cię przepraszam ale jak zdejmiesz osłonę z dołu i nie zobaczysz filtra to może lepiej niech to zrobi kto inny.

P.S.
marc07 napisał(a):mam go od 8mies) nadszedł pierwszy raz

Jak to pierwsza zmiana oleju od momentu kupna to pogratulować.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marc07 » 19 paź 2009, 13:00

patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...

Nie musisz wierzyć, i ja nie bede Cie przecież przekonywał bo nie mam 15 lat, a to nie jest to konkurs mechaniczny...wieć może zejdź kolego z piedestału i na drugi raz jak masz stosowną wiedze i chwilę czasu to zwyczajnie napisz podpowiedź na zadawane tematy.

Przecież w każdym forum chodzi o to że Ty dziś pomagasz mi, ja jutro pomogę komuś innemu, a pojutrze ktoś pomoże Tobie. Pętla się zamyka, ciekawych porad dochodzi i forum konstruktywnie się rozwija, a nie wypełnia bezsensownymi i nieuzytecznymi komentarzami

Ja wyznaję zasadę ze głupich pytań nie ma- są tylko głupie odpowiedzi.... Mógłbym pojechać do ASO, poprosić o wydruk i pogadać 3min z mechanikiem i efekt byłby taki sam jak tu. Liczyłem jednak że znajdzie się tu ktoś kto potrafi zwięźle i treściwie temat przedstawić.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez marc07 » 19 paź 2009, 13:00

patrząc na to poniżej oraz na pozostały zestaw pytań jakoś ciężko w to uwierzyć .... no ale może ...

Nie musisz wierzyć, i ja nie bede Cie przecież przekonywał bo nie mam 15 lat, a to nie jest to konkurs mechaniczny...wieć może zejdź kolego z piedestału i na drugi raz jak masz stosowną wiedze i chwilę czasu to zwyczajnie napisz podpowiedź na zadawane tematy.

Przecież w każdym forum chodzi o to że Ty dziś pomagasz mi, ja jutro pomogę komuś innemu, a pojutrze ktoś pomoże Tobie. Pętla się zamyka, ciekawych porad dochodzi i forum konstruktywnie się rozwija, a nie wypełnia bezsensownymi i nieuzytecznymi komentarzami

Ja wyznaję zasadę ze głupich pytań nie ma- są tylko głupie odpowiedzi.... Mógłbym pojechać do ASO, poprosić o wydruk i pogadać 3min z mechanikiem i efekt byłby taki sam jak tu. Liczyłem jednak że znajdzie się tu ktoś kto potrafi zwięźle i treściwie temat przedstawić.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Grzyby » 19 paź 2009, 13:08

Sorki ale tak się pechowo składa że nie mam fotki z umiejscowieniem filtra.
Na resztę masz odpowiedzi. Nie widzisz ich?
Co jeszcze jest niejasne?
Może przeczytaj to co jest w tym temacie napisane?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 19 paź 2009, 13:08

Sorki ale tak się pechowo składa że nie mam fotki z umiejscowieniem filtra.
Na resztę masz odpowiedzi. Nie widzisz ich?
Co jeszcze jest niejasne?
Może przeczytaj to co jest w tym temacie napisane?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dyzioo » 7 sty 2010, 17:57

Witam serdecznie.
Szykuje mi się coroczna wymiana oleju. Zadzwoniłem na serwis mazdy i usłyszałem uwaga....

1100zł za wymianę oleju filtrów wszystkich ...(olej 68zł/litr)

hmm.. daje to do myślenia, przeczytałem wątek i olej kupie sam na allegro to jakieś 41zl/ltr tylko mam problem z filtrami...?
Doradzono mi w serwisie zeby nie były to FILTRONA, a wyczytałem w poradniku że KNECHT robi do mazdy bardzo dobre filtry..
Autko mam PO LIFCIE, 121KM (88kW) z DPF.

Z jakiejś stronki wynalazłem filtry KNECHTA a mianowicie:

filtr powietrza LX939 – z poradnika ZALECANY
filtr oleju OC205 – z poradnika ZALECANY
filtr paliwa KC83 lub KC100 ?? Który pasuje do RF7J
filtr kabinowy LA158 lub LAK158.???

Czy te filtry będą pasowały do mojego motoru?

Kolejna sprawa odnośnie filtra oleju. W poradniku jest napisane

"Rzadko spotykany silnik RF-7 posiada dwa filtry oleju. Jeden główny przepływowy (z tyłu) a drugi bocznikowy (z przodu)."

Co to za silnik..? Autor miał na myśli silniki diesla po lifcie? Jak tak to można wytłumaczyć gdzie te filtry są?


Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez dyzioo » 7 sty 2010, 17:57

Witam serdecznie.
Szykuje mi się coroczna wymiana oleju. Zadzwoniłem na serwis mazdy i usłyszałem uwaga....

1100zł za wymianę oleju filtrów wszystkich ...(olej 68zł/litr)

hmm.. daje to do myślenia, przeczytałem wątek i olej kupie sam na allegro to jakieś 41zl/ltr tylko mam problem z filtrami...?
Doradzono mi w serwisie zeby nie były to FILTRONA, a wyczytałem w poradniku że KNECHT robi do mazdy bardzo dobre filtry..
Autko mam PO LIFCIE, 121KM (88kW) z DPF.

Z jakiejś stronki wynalazłem filtry KNECHTA a mianowicie:

filtr powietrza LX939 – z poradnika ZALECANY
filtr oleju OC205 – z poradnika ZALECANY
filtr paliwa KC83 lub KC100 ?? Który pasuje do RF7J
filtr kabinowy LA158 lub LAK158.???

Czy te filtry będą pasowały do mojego motoru?

Kolejna sprawa odnośnie filtra oleju. W poradniku jest napisane

"Rzadko spotykany silnik RF-7 posiada dwa filtry oleju. Jeden główny przepływowy (z tyłu) a drugi bocznikowy (z przodu)."

Co to za silnik..? Autor miał na myśli silniki diesla po lifcie? Jak tak to można wytłumaczyć gdzie te filtry są?


Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Bolek » 16 lut 2010, 15:45

Byłem sobie dzisiaj na przeglądzie po 3 latach użytkowania (52kkm).
Jako, że mam mocno ograniczone zaufanie do poziomu usług w Belgii, obserwowałem sobie wszystkie wykonywane czynności. Ponieważ poprzedni przegląd z wymianą oleju, filtrów, sprawdzeniem luzów itd. Miałem przy około 40kkm, tym razem nie było wiele do zrobienia – ot, żeby zaspokoić wymogi gwarancji. Ciekaw też byłem stanu kloców, bo jeszcze ich nie wymieniałem… Okazało się, że są minimalnie zużyte (no, ale ja faktycznie prawie nie hamuję – taka jakaś mania, w mieście nie jeżdżę itd).

Najdroższą pozycją była Dexelia DPF; wlali mi tym razem 4,5 litra po 16€/litr. Do tego okazało się, że mechanikiem był Polak, więc sobie trochę pogadaliśmy… – mówił np., że nie miał jeszcze przypadku zalepionych smoków; za to padnięte turbiny się zdarzały i to w dość nowych samochodach (ale to może być specyfika belgijskiego stylu jazdy z gazem w podłodze zaraz po odpaleniu i niezwłocznym gaszeniu po dotarciu do celu). Muszę jednak zaznaczyć, że jak kupowałem ten samochód 3 lata temu, dealer zapytał, czy mam zamiar jeździć głównie w mieści – w takich wypadkach odradzał klientom diesla.

Także po 3 latach nie mam powodów do jakichkolwiek narzekań (odpukać) – jakby czas się dla tego samochodu zatrzymał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6