Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Z mojego doświadczenia – jazda trasą szybkiego ruchu/autostrada zawsze trzymam obroty powyżej 2500, bieg 6 wrzucam powyżej 140 km/h i mam pewność że jak będzie potrzeba dpf się załączy i wypali. Wcześniej jeździłem z obrotami na takich trasach coś ok 2 do 2,20 i miałem kłopoty z dpf po dłuższej trasie . Niby warunki do wypalania są spełnione przy obrotach 2000, ale na moim przykładzie są one nie wystarczające....Odkąd trzymam na takich trasach obroty powyżej 2500 nie mam problemów i mam pewność że dpf jak będzie miłą potrzebę wypalanie załączy się.
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
dobrzyn22 napisał(a):a w jakim celu te zagadki
No jak to ? Trzeba odpowiednio podnieść napięcie tak,żeby efekt odpowiedzi byl bardziej spektakularny.
Czyli wszyscy sie spodziewają ...................... , a tu zonk,odpowiedz brzmi "..............................." .
P242F to błąd , który oznacza tak duze zapchanie filtra ,że ECu sobie nie jest z nim w stanie poradzić . To oznacza również zeby filtr wymienic na nowy .
zatem ... Rąbaj , siekaj i z filtrem z auta uciekaj
Bo szkoda Twoich pieniędzy na "malowanie trupa" 
zatem ... Rąbaj , siekaj i z filtrem z auta uciekaj
gros1k napisał(a):Witam wszystkich
Po 2 latach spokojnego użytkowania nadszedł czas na mój samochodzik.
4 dni temu zapaliła się kontrolka DPF, na szczęście bez migania. Jako że była taka możliwość od razu wskoczyłem na autostradę, 4 bieg i 2500 obrotów i po jakichś 10km kontrolka zgasła.
Niestety dzisiaj już gorszy temat. Rano przejechałem trasę jakieś 80km ale prędkość średnia 70km/h ale wszystko było ok. W drodze powrotnej zapaliła się kontrolka DFP. Nie miałem możliwości przegonienia auta i po paru minutach kontrolka zaczęła mrugać. Po parunastu minutach próbowałem wymusić mu wypalanie wysokimi obrotami ale nic to nie dało. 15 km przed końcem trasy zapaliły się kontrolki silnika i trakcji no i Mazda zaczęła mulić.
Sprawdziłem błąd przez Torque i mam tylko P242F czyli problem z wypaleniem.
Zadzwoniłem do warsztatu który zajmuje się DPFami no i po kŕótkiej rozmowie poradzili pozbyć się DPFa.
Ekologiem nie jestem ale wizja czarnej chmury ciągnącej się za mną nie jest optymistyczna a chciałbym jeszcze trochę nią pojeździć.
Jak myślicie, walczyć czy wycinać?
Olej i filtry wymieniany 7000km temu, dodam że z EGRem nic nie było ruszane. Jedynie smok olejowy czyszczony 22tys km temu.
Mazda 6 2006, RF79, 180tys przebiegu
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Być może silnik niedomaga i stad te kłopoty. Jak generuje za dużo sadzy to DPF sobie nie radzi i nie ma sie co dziwić. Kiedyś mojemu klientowi zawiesił sie egr w pozycji otwartej. Jechał do mnie i poległ po około 15 km. DPF tak przytkało,ze nie potrafił ruszyć z jedynki. Naprawa usterki,wypalenie filtra i autko śmiga. 242F to niekoniecznie skierowanie do lekarza ostatniego kontaktu.
Było już wiele razy ,ale wkleję ponownie .
Proszę odnaleźć kod błędu i poniżej działanie serwisu

Proszę odnaleźć kod błędu i poniżej działanie serwisu

SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Ta tabela, to tylko teoria.
Ja miałem również błędy oznajmiające konieczność wymiany filtra, a jak opisywałem w tym wątku wyczyściłem go fizycznie (Kagerem do mycia silników). Filtr nie był w ogóle zniszczony.
Po czyszczeniu zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i – odpukać – wszystko śmiga bez zarzutu.
Jak wynika z mojego przypadku (a pewnie z wielu użytkowników także) czasem, być może, ECU zrobi nam jakiegoś psikusa i na czas nie zainicjuje wypalania DPF-a czego skutkiem będzie znana już choinka lampek na pulpicie i błędy informujące o wymianie samego filtra. (Czyżby jawny sabotaż Mazdy?
)
Ja miałem również błędy oznajmiające konieczność wymiany filtra, a jak opisywałem w tym wątku wyczyściłem go fizycznie (Kagerem do mycia silników). Filtr nie był w ogóle zniszczony.
Po czyszczeniu zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i – odpukać – wszystko śmiga bez zarzutu.
Jak wynika z mojego przypadku (a pewnie z wielu użytkowników także) czasem, być może, ECU zrobi nam jakiegoś psikusa i na czas nie zainicjuje wypalania DPF-a czego skutkiem będzie znana już choinka lampek na pulpicie i błędy informujące o wymianie samego filtra. (Czyżby jawny sabotaż Mazdy?

Jest ciekawie.
Instrukcje serwisowe na śmietnik, bo są już nowe wytyczne
Teorie spiskowe producentow, psikusy ECU i Kager w tle !
Zgłoś swoje rewelacje do importera Mazdy , bo oni dziwnym trafem stosują chemię innrj marki z tego co pamiętam
Pamiętaj, że jak raz sie zapchał, to zapcha się znowu,ale Ty się nie przyznasz...
Instrukcje serwisowe na śmietnik, bo są już nowe wytyczne
Teorie spiskowe producentow, psikusy ECU i Kager w tle !
Zgłoś swoje rewelacje do importera Mazdy , bo oni dziwnym trafem stosują chemię innrj marki z tego co pamiętam
Pamiętaj, że jak raz sie zapchał, to zapcha się znowu,ale Ty się nie przyznasz...
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
marlad napisał(a):Pamiętaj, że jak raz sie zapchał, to zapcha się znowu
skąd taki wniosek
1. Z teorii, że to silnik jest niesprawny i on powoduje zapychanie
2. z teorii, że styl jazdy kierowcy powoduje zapełnianie się DPF ( a ciężko zmienić nawyki/zakorkowane miasto w którym kierowca się porusza)
3. z teorii mało skutecznego czyszczenia DPFa preparatami chemicznymi
4.
Z racji wykonywanego zawodu mam kontakt z producentami chemii do DPF i taka teoria przewija się w rozmowach.na czyszczenie chemiczne nie daje się też uczciwej gwarancji.
co do punktów to trzy razy tak plus ew. uszkodzenie lub zużycie filtra,którego powierzchownie nie da się ocenić.
co do punktów to trzy razy tak plus ew. uszkodzenie lub zużycie filtra,którego powierzchownie nie da się ocenić.
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
marlad napisał(a):Zgłoś swoje rewelacje do importera Mazdy , bo oni dziwnym trafem stosują chemię innrj marki z tego co pamiętam
Pamiętaj, że jak raz sie zapchał, to zapcha się znowu,ale Ty się nie przyznasz...
Jaki ja miałbym w tym interes aby kłamać?
Ty i owszem, miałbyś – wszak prowadzisz działalność polegającą na usuwaniu tego przedmiotu, ale ja? Po co?
Tak jak pisałem jeżdżę już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów po czyszczeniu i na IDS-ie po wypalaniu stopień zanieczyszczenia filtra wynosi 0.2%.
Tak dodając jeszcze;
czytając takie artykuły:
http://www.spidersweb.pl/2012/07/planow ... e-mit.html
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/wszys ... konsumpcje
http://jak-osiagnac-sukces.blogspot.com ... knuja.html
nic mnie już nie zdziwi, nawet to co pisałem z przymrużeniem oka.
meter89 napisał(a):Ja wcześniej usunąłem filtr DPF i to była zła decyzja, a mianowicie spaliny były tak gryzące, że wstyd było stać w korku.
Spaliny były gryzące nie dlatego, że usunąłeś DPF, a dlatego, że przy okazji wycięto Tobie również katalizator (i być może w dodatku niedokładnie zespawano puszkę). Jak ktoś się postara, to można zostawić w puszce samego kata. Można też go sobie potem dodatkowo zamontować.
Ja najczesciej slysze od mechanikow ,ze po wylaczeniu egr spaliny są "gryzące"
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
wujex napisał(a):No i znowu to się stało. Szybko po autostradzie, wpięta szóstka, tempomat, ok. 2500 rpm (wg. wszystkich idealne warunki do wypalenia) i po przejachaniu ok. 200 km (od ostatniego wypalania DPF-a) km zjazd z autostrady i zapala się ciągłym światłem DPF. OK – myśle sobie – 2500 rpm i więcej wbite – dopali – myślę sobie, ale po ok 3 minutach DPF zaczyna mrugać. Forscan pokazał PM ACC 7 i bład P2458. Naszczęsie udało się wypalić statycznie FORSCANEM, ale tu powstaje pytanie "why ?". Samochodu używam do dojazdów do pracy, bez wiekszych przelotów i tu inicjuje i wypala DPFa bez problemow (co ok. 150 – 200 km), EGR wyjęty i wyczyszczony przy okazji wymiany oleju (Dexelia) ok. 2300 km temu (inspekcja skasowana). Wskazania korekt wytryskiwaczy mieszcza sie między -100 a 100. Jakieś pomysły ? Założę zaślepke EGR-a, ale czy mimo tego będzie inicjował wypalnie w warunkach szybkiej jazdy, szóstki, tempomatu ..... ?
Wracajac do tematu, udało mi się pojechać na autostradę w celu próby ponownego wygenerowania w/w. problemu wraz z podpiętym pod ELM-a komputerze i jakie wnioski:
1. po napelnieniu DPF-a do PM GEN 4,86 g/L (tak pokazuje) ECU zainicjowało wypalanie (REG Auto ON), ale stało sie to w momencie wymuszonego zredukowania z szóstki na piątkę, czy był to przypadek czy faktycznie coś jest nie tak w połączaniu szóstki z tempomatem nie wiem, ale przy następnej okazji postaram się zapełnić DPF-a mocniej i niejako przeciągnąć na szóstce i tempomacie, – pytanie do Was jakie musi być zapełnenie filtra żeby zainicjować automatyczny proces regeneracji a nie przejśc w tryb świecenie/mrugania kontrolki DPF-a ?
2. podczas zjadu z autostrady i ponownego wjazdu na nią i zatrzymaniu się samochodu, wyłaczył sie proces automatycznej regeneracji DPF-a (REG Auto OFF) po ruszeniu regneracja była kontynułowana (REG Auto ON) – czy jest to związane z wersją soft-u którą posiadam ?, czy po update softwear-u proces wypalnia trwa również podczas postoju, jest też dla mnie dziwne bo obrotomierz pokazuje wyższe niż normalnie obroty, czy tak ze trwa proces regeneracji ?
3. podczas jazdy po autostradzie ERGP stale (constans) wskazywał wartość 1,28 mm dopiero po zjechaniu z autostrady wartość ta wraz z dodawaniem/odejmowaniem gazu zmieniała się
4. jeśli to faktycznie wersja softu jak być pewnym że wgrają mi inną wersje niż ta którą posiadam, z drugiej strony samochód posiada w pełni udokumentowaną historię serwisową (dzięki Mariankowi), więc zastanawia mnie czy jest możliwe że nie został przeprowadzony update softwear-u ?
- Od: 15 wrz 2014, 13:46
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM
Ad 1 i 2 – wypalanie automatyczne zaczyna się zawsze gdzieś pomiędzy 4,5 a 5. Kontrolka pojawia się znacznie później, gdzieś w okolicy 7. Zmiana biegu nie ma tu raczej nic do rzeczy. Proces wypalania trwa jeszcze parę minut po zatrzymaniu nawet jeśli status w forscanie pokazuje off. Dopiero po tym czasie możesz usłyszeć, że zamyka się przepustnica i trochę spadają obroty silnika. Jednak jak ruszysz, to wypalanie znowu się włączy. Jak wyłączysz silnik na dłużej, to po nagrzaniu i tak włączy wypalanie.
Wszystko to co powyżej to prawda. Dodam jeszcze tylko, że muszą być spełnione jeszcze inne warunki.
Obroty silnika powyżej 2000 oraz jazda z prędkością co najmniej 40 km/h.
Wypalanie trwa tyle cykli, aby pm-y spadły prawie do 0.
Obroty silnika powyżej 2000 oraz jazda z prędkością co najmniej 40 km/h.
Wypalanie trwa tyle cykli, aby pm-y spadły prawie do 0.
O ile się orientuję, to obroty/prędkość są bardziej zaleceniem niż wymogiem – powyżej tych wartości proces przebiega efektywniej i krócej. Jednak przy jeździe z niższymi obrotami/mniejszą prędkością wypalanie też postępuje.
@kriskus.
Dzięki za odpowiedź. Pytanie następne czy DPF zostanie zregenerowany automatycznie w przypadku przekroczenia 5 g. sadzy w filtrze, czy pozostaje już tylko wypalenie statyczne ? Sens pytania pochodzi z poprzedniego mojego postu (cytat na górze) i w skrócie po szybkiej jeździe po autostradzie (z 6 i tempomatem) ECU nie zainicjowało wypalania. W tym przypadku stało się podobnie szybka jazda 6, tempomat i nic. Dopiero zrzucenie na 5 i sekundę póżniej REG Auto ON. Ciągle mnie to intryguje czy ECU otrzymuje fałszywy stopień napełnienie filtra (przy 6 i tempomacie) i nie rozpoczyna wypalania czy nie zachodzą inne warunki potrzebne do jego regneracji (tylko jakie bo zarówno obroty jak i temperatura cieczy były odpowiednie) ?
Dzięki za odpowiedź. Pytanie następne czy DPF zostanie zregenerowany automatycznie w przypadku przekroczenia 5 g. sadzy w filtrze, czy pozostaje już tylko wypalenie statyczne ? Sens pytania pochodzi z poprzedniego mojego postu (cytat na górze) i w skrócie po szybkiej jeździe po autostradzie (z 6 i tempomatem) ECU nie zainicjowało wypalania. W tym przypadku stało się podobnie szybka jazda 6, tempomat i nic. Dopiero zrzucenie na 5 i sekundę póżniej REG Auto ON. Ciągle mnie to intryguje czy ECU otrzymuje fałszywy stopień napełnienie filtra (przy 6 i tempomacie) i nie rozpoczyna wypalania czy nie zachodzą inne warunki potrzebne do jego regneracji (tylko jakie bo zarówno obroty jak i temperatura cieczy były odpowiednie) ?
- Od: 15 wrz 2014, 13:46
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM
Dopóki kontrolka nie miga, masz szansę na zwykłe wypalenie. O ile dobrze rozumiem całą logikę, to komputer sprawdza dwa PIDy – ilość sadzy wygenerowanej i przechwyconej (PM_GEN, PM_ACC). Pierwszy rośnie w miarę liniowo wraz z przejechanym dystansem, drugi jest wyliczany z czujnika ciśnienia. Proces zaczyna się gdy którykolwiek z nich zbliży się do 5. Bieg czy tempomat nie mają z tym nic wspólnego.
Być może jest coś nie tak z samym filtrem bądź czujnikiem i zmiana warunków jazdy (np. redukcja biegu) powoduje skokowy wzrost parametru PM_ACC.
Być może jest coś nie tak z samym filtrem bądź czujnikiem i zmiana warunków jazdy (np. redukcja biegu) powoduje skokowy wzrost parametru PM_ACC.
kriskus napisał(a):Jednak przy jeździe z niższymi obrotami/mniejszą prędkością wypalanie też postępuje.
O ile obroty, to rzeczywiście mogą być zaleceniem, o tyle jazda powyżej 40 km/h (u mnie około 30) to już niestety wymóg (regeneracja przechodzi w fazę 'off').
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6