Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez smile » 14 maja 2015, 23:08

Tak, sprawdzić stan oleju, jeśli OK to wypalić IDSem w trybie serwisowym.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jerzyk » 14 maja 2015, 23:10

a FORscanem można mam iterfejs?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez smile » 14 maja 2015, 23:13

Jeśli masz taką opcję to próbuj, ja nie odpowiem czy forscan da radę bo go nie używam :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jerzyk » 14 maja 2015, 23:24

Dziwna sprawa 2 godziny korka potem trasa 300 km (czyżby nie wypalił filtra? ).
W FORscanie jest taka opcja. Dwa dni temu jeszcze wszystki parametry były w normie.
Widzę, że jak zapalił kontrolkę od silnika to zablokował EGR 1,36mm wysunięcia 0% i 0,9V
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez smile » 15 maja 2015, 17:09

A to może odwrotnie, niedomknięty EGR spowodował wzrost sadzy w spalinach i zapchanie filtra. Do wyczyszczenia EGR w takim razie dodatkowo!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jerzyk » 15 maja 2015, 18:37

Rzeczywiście w polifcie jest oszukaniec bo zawór egr elektrycznie pokazywał, że działa i to prawda ale tylko silnik krokowy a sam zawór uwisł otwarty. Moje niedopatrzenie.
Teraz najważniejsze czy konieczne jest podawanie płynu przy wypalaniu statycznym przez wężyk zaworu różnicowego czy dam radę się bez tego obyć. Jeżeli nie potrzeba to mogę zaczynać zaraz.
Ile paliwa musi być w zbiorniku? Czy są potrzebne jakieś specjalne środki bezpieczeństwa?
Olej świeży po 1tyś km nic nie przybyło.
Sonda lambda widzialna przez FORscan. Może być tak uszkodzona żeby nie pozwoliła wejść w stan wypalania automatycznego?
W trybie awaryjnym (kontrolka silnika ) widze, że EGR i sonda lambda są widzialne ale nie pokazują wartości zmiennej-tak ma być?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez smile » 15 maja 2015, 20:21

Jerzyk napisał(a):Teraz najważniejsze czy konieczne jest podawanie płynu przy wypalaniu statycznym przez wężyk zaworu różnicowego czy dam radę się bez tego obyć.
Skąd taka teoria?! Pierwsze słyszę... jaki płyn?! Jaki zawór?! Zdecydowanie nie!!

Jeżeli EGR wyczyszczony, nagrzej silnik to temperatury roboczej, otwórz maskę sprawdź czy metr za autem nie ma nic łatwopalnego i ogień! Paliwa aby rezerwa nie świeciła chociaż jakoś wiele paliwa nie idzie do wypalania, napewno nie jest to zauważalne na wskaźniku paliwa.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jerzyk » 15 maja 2015, 20:37

Niestety FORscan po4% zrzuca proces. Jak zapali kontrolkę silnika to przerywa proces. Rusza jedynie po wykasowaniu błędów, Może jest jakiś inny sposób?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez tadziol » 15 maja 2015, 21:28

Masz chyba już za mocno zapchany DPF.Ale spróbuj jeszcze tak : nagrzej silnik do normalnej temperatury na postoju,podłącz FS,a następnie opcja :ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOSCI FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH i ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOŚCI CZUJNIKA RÓŻNICY CIŚNIEŃ,potem na drogę i jedź,nie przerywaj jazdy tylko jedź i podpatruj co się dzieje z PM_-ami,powinny spadać.
Pamiętaj ! Nie wolno Ci potem wypalać statycznie czyli na postoju.Jak się nie uda moim sposobem,to tylko pozostaje chemia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jerzyk » 15 maja 2015, 22:13

Gdyby się ta metoda powiodła to po wszystkim – tak rozumiem- trzeba będzie zresetować jeszcze raz bo mogą się pojawć wartości ujemne.
Myślałem o tych resetach przy wypalaniu statycznym ale się bałem. Lepiej się zawsze podpytać bo można sobie narobić biedy. A tak nawiasem dlaczego nie można statycznie? chodzi o to, że gdyby przerwała się procedura grozi pożarem?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez tadziol » 15 maja 2015, 22:29

Jeśli metoda się powiedzie,to niczego potem nie resetujesz.Użytkujesz samochód normalnie.
NIE WOLNO przy statycznym resetować ! PCM traci ilość PM-ów i EXPRESS z pamięci i nie wiadomo jak się zachowa.Wypalanie w czasie jazdy to inny proces.
Pożar ? no nie wiem,ale brzmi niepokojąco....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jerzyk » 15 maja 2015, 22:40

Ponoć Włosi czyszczą dpf płynem do mycia naczyń ( kilka godzin w obiegu z pompką) . Rozpuszcza jakieś związki których nie rozpuszcza typowa chemia
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez tadziol » 15 maja 2015, 22:49

jaaaa....ale skąd skitrać włoski płyn do mycia naczyń :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jerzyk » 15 maja 2015, 22:53

Ponoć Ludwik rodzimy...
muszę kupić przetwornice do laptopa ( bateria).
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez tadziol » 16 maja 2015, 08:45

to kup zaraz dwie,bo ja mam ten sam problem (bateria).
daj znać jak poszło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 16 maja 2015, 12:24

Ciekawe w takim razie po co są produkowane i sprzedawane za grube pieniądze maszyny do czyszczenia DPF jak można załatwić sprawę płynem do naczyń :) ?

Zastanawiam się nad zakupem takiej maszyny , ale nie ufam tak na prawdę w jej działanie .

Macie jakieś pozytywne doświadczenia z przemysłowym czyszczeniem DPF ?
Chodzi głównie o relację cena usługi / zakres / skuteczność
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez NightStalker » 16 maja 2015, 14:43

Wcześniej, w tym wątku, opisywałem jak ja sobie z tym poradziłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez marex » 16 maja 2015, 17:42

Jak płukałeś DPF chemią, a później karcherem to czujniki ciśnienia i lambdy miałeś wkręcone czy wykręcone?
Myślę, że to jest istotne czy podczas takiej operacji nie ulegną uszkodzeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez NightStalker » 16 maja 2015, 17:50

Czujników nie ruszałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Jerzyk » 16 maja 2015, 20:50

tadziol napisał(a):Masz chyba już za mocno zapchany DPF.Ale spróbuj jeszcze tak : nagrzej silnik do normalnej temperatury na postoju,podłącz FS,a następnie opcja :ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOSCI FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH i ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOŚCI CZUJNIKA RÓŻNICY CIŚNIEŃ,potem na drogę i jedź,nie przerywaj jazdy tylko jedź i podpatruj co się dzieje z PM_-ami,powinny spadać.
Pamiętaj ! Nie wolno Ci potem wypalać statycznie czyli na postoju.Jak się nie uda moim sposobem,to tylko pozostaje chemia.


Mam UPS – energia jest
Po jakim czasie powinna być reakcja? km lub czas?
Teraz lamerskie pytanie – po resecie wartości filtra i różnicowego skasować błędy ( check) bo nie wypali dpfa?
Obecnie błędy wracają po kilkunastu sekundach.
EGR wyglądał u mnie tak jak u kolegi Pioteq25
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6