Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Dziwna sprawa 2 godziny korka potem trasa 300 km (czyżby nie wypalił filtra? ).
W FORscanie jest taka opcja. Dwa dni temu jeszcze wszystki parametry były w normie.
Widzę, że jak zapalił kontrolkę od silnika to zablokował EGR 1,36mm wysunięcia 0% i 0,9V
W FORscanie jest taka opcja. Dwa dni temu jeszcze wszystki parametry były w normie.
Widzę, że jak zapalił kontrolkę od silnika to zablokował EGR 1,36mm wysunięcia 0% i 0,9V
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Rzeczywiście w polifcie jest oszukaniec bo zawór egr elektrycznie pokazywał, że działa i to prawda ale tylko silnik krokowy a sam zawór uwisł otwarty. Moje niedopatrzenie.
Teraz najważniejsze czy konieczne jest podawanie płynu przy wypalaniu statycznym przez wężyk zaworu różnicowego czy dam radę się bez tego obyć. Jeżeli nie potrzeba to mogę zaczynać zaraz.
Ile paliwa musi być w zbiorniku? Czy są potrzebne jakieś specjalne środki bezpieczeństwa?
Olej świeży po 1tyś km nic nie przybyło.
Sonda lambda widzialna przez FORscan. Może być tak uszkodzona żeby nie pozwoliła wejść w stan wypalania automatycznego?
W trybie awaryjnym (kontrolka silnika ) widze, że EGR i sonda lambda są widzialne ale nie pokazują wartości zmiennej-tak ma być?
Teraz najważniejsze czy konieczne jest podawanie płynu przy wypalaniu statycznym przez wężyk zaworu różnicowego czy dam radę się bez tego obyć. Jeżeli nie potrzeba to mogę zaczynać zaraz.
Ile paliwa musi być w zbiorniku? Czy są potrzebne jakieś specjalne środki bezpieczeństwa?
Olej świeży po 1tyś km nic nie przybyło.
Sonda lambda widzialna przez FORscan. Może być tak uszkodzona żeby nie pozwoliła wejść w stan wypalania automatycznego?
W trybie awaryjnym (kontrolka silnika ) widze, że EGR i sonda lambda są widzialne ale nie pokazują wartości zmiennej-tak ma być?
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Skąd taka teoria?! Pierwsze słyszę... jaki płyn?! Jaki zawór?! Zdecydowanie nie!!Jerzyk napisał(a):Teraz najważniejsze czy konieczne jest podawanie płynu przy wypalaniu statycznym przez wężyk zaworu różnicowego czy dam radę się bez tego obyć.
Jeżeli EGR wyczyszczony, nagrzej silnik to temperatury roboczej, otwórz maskę sprawdź czy metr za autem nie ma nic łatwopalnego i ogień! Paliwa aby rezerwa nie świeciła chociaż jakoś wiele paliwa nie idzie do wypalania, napewno nie jest to zauważalne na wskaźniku paliwa.
Masz chyba już za mocno zapchany DPF.Ale spróbuj jeszcze tak : nagrzej silnik do normalnej temperatury na postoju,podłącz FS,a następnie opcja :ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOSCI FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH i ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOŚCI CZUJNIKA RÓŻNICY CIŚNIEŃ,potem na drogę i jedź,nie przerywaj jazdy tylko jedź i podpatruj co się dzieje z PM_-ami,powinny spadać.
Pamiętaj ! Nie wolno Ci potem wypalać statycznie czyli na postoju.Jak się nie uda moim sposobem,to tylko pozostaje chemia.
Pamiętaj ! Nie wolno Ci potem wypalać statycznie czyli na postoju.Jak się nie uda moim sposobem,to tylko pozostaje chemia.
Gdyby się ta metoda powiodła to po wszystkim – tak rozumiem- trzeba będzie zresetować jeszcze raz bo mogą się pojawć wartości ujemne.
Myślałem o tych resetach przy wypalaniu statycznym ale się bałem. Lepiej się zawsze podpytać bo można sobie narobić biedy. A tak nawiasem dlaczego nie można statycznie? chodzi o to, że gdyby przerwała się procedura grozi pożarem?
Myślałem o tych resetach przy wypalaniu statycznym ale się bałem. Lepiej się zawsze podpytać bo można sobie narobić biedy. A tak nawiasem dlaczego nie można statycznie? chodzi o to, że gdyby przerwała się procedura grozi pożarem?
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Jeśli metoda się powiedzie,to niczego potem nie resetujesz.Użytkujesz samochód normalnie.
NIE WOLNO przy statycznym resetować ! PCM traci ilość PM-ów i EXPRESS z pamięci i nie wiadomo jak się zachowa.Wypalanie w czasie jazdy to inny proces.
Pożar ? no nie wiem,ale brzmi niepokojąco....
NIE WOLNO przy statycznym resetować ! PCM traci ilość PM-ów i EXPRESS z pamięci i nie wiadomo jak się zachowa.Wypalanie w czasie jazdy to inny proces.
Pożar ? no nie wiem,ale brzmi niepokojąco....
Ciekawe w takim razie po co są produkowane i sprzedawane za grube pieniądze maszyny do czyszczenia DPF jak można załatwić sprawę płynem do naczyń
?
Zastanawiam się nad zakupem takiej maszyny , ale nie ufam tak na prawdę w jej działanie .
Macie jakieś pozytywne doświadczenia z przemysłowym czyszczeniem DPF ?
Chodzi głównie o relację cena usługi / zakres / skuteczność
Zastanawiam się nad zakupem takiej maszyny , ale nie ufam tak na prawdę w jej działanie .
Macie jakieś pozytywne doświadczenia z przemysłowym czyszczeniem DPF ?
Chodzi głównie o relację cena usługi / zakres / skuteczność
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Wcześniej, w tym wątku, opisywałem jak ja sobie z tym poradziłem.
Czujników nie ruszałem.
tadziol napisał(a):Masz chyba już za mocno zapchany DPF.Ale spróbuj jeszcze tak : nagrzej silnik do normalnej temperatury na postoju,podłącz FS,a następnie opcja :ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOSCI FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH i ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOŚCI CZUJNIKA RÓŻNICY CIŚNIEŃ,potem na drogę i jedź,nie przerywaj jazdy tylko jedź i podpatruj co się dzieje z PM_-ami,powinny spadać.
Pamiętaj ! Nie wolno Ci potem wypalać statycznie czyli na postoju.Jak się nie uda moim sposobem,to tylko pozostaje chemia.
Mam UPS – energia jest
Po jakim czasie powinna być reakcja? km lub czas?
Teraz lamerskie pytanie – po resecie wartości filtra i różnicowego skasować błędy ( check) bo nie wypali dpfa?
Obecnie błędy wracają po kilkunastu sekundach.
EGR wyglądał u mnie tak jak u kolegi Pioteq25
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6