Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Pioteq25 » 30 kwi 2015, 07:12

miroslawck napisał(a):Najdziwniejsze ze wtedy zapalila sie podczas jazdy autostrada i to od przeszlo 300 km czyli powiedzialbym warunki do wypalenia byly, ale......

Idealnie pasuje pod zacięty/otwarty EGR. Spróbuj go na próbę zaślepić. Wtryski to też jakiś trop do sprawdzenia.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 30 kwi 2015, 09:11

miroslawck napisał(a):lamka teraz zapala sie co dzien, pokazuja na moim odczytniku obd 2 blad 01po zapaleniu i miganiu kontrolki, albo 02 po wlaczeniu sie calej choinki, co w moim opisie oznacza problemy z paliwem,

a podaj te numery błędów...
P..... i P.......
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 30 kwi 2015, 11:04

Pioteq25 napisał(a):
miroslawck napisał(a):

Idealnie pasuje pod zacięty/otwarty EGR. Spróbuj go na próbę zaślepić. Wtryski to też jakiś trop do sprawdzenia.


Zaślepisz to będzie siał błędami P401-409 .

Jestem ciekaw , co na ten Twój przypadek mówią mechanicy w ASO Mazdy ?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez smile » 30 kwi 2015, 18:20

marlad napisał(a):Zaślepisz to będzie siał błędami P401-409 .

Nie w RF7j, przynajmniej nie powinien.
Tak jak Tadziol wspomniał, podaj numery błędów P____ .
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 30 kwi 2015, 18:29

jak już to co najwyżej 0400-0402,reszta to detekcja obwodu wykonawczego i sensora położenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 1 maja 2015, 20:21

Ja mam EGR zaślepiony w RF7J już ze dwa lata i jeżdżę bez błędu. Błąd pojawił się tylko raz tuż po tym jak zrobiłem kalibrację EGR, ale po ponownej kalibracji już jest spokój.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marlad » 2 maja 2015, 16:34

Radził bym Ci się nie wychylać na tym forum z info o zaślepieniu EGR.

P.s. ponawiam pytanie – co na ten przpadek powiedzieli w ASO ?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez miroslawck » 2 maja 2015, 18:36

Egr zostal przez mechanika wyjety i wyczyszczony zaraz po wypaleniu i ponownym zamontowaniu katalizatora, bledybyly p 0001 i zaraz po zapaleniu kontrolki engine p 0002, ostatnio nie pokazal sie czesty blad jaki byl niedawno jeszcze p 2002.
Na temat Aso nie bede sie wypowiadal bo ich nie znam, jestem po zachodnij stronie granicy i moge tylko skomentowac prace mechanikow mazdy, ale jak sami widzicie jezdze z bledami od mniej wiecej ponad pol roku i na razie nie widze rozwiazania. Pomocy szukam u Was i mam nadzieje ze z wasza pomoca dotre do bledu.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2015, 11:02
Posty: 11
Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007

Postprzez tadziol » 2 maja 2015, 20:01

kolego,ale w tabeli błędów nie ma kodów P 0001 P0002... :| coś tu nie gra.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez miroslawck » 3 maja 2015, 06:55

ok, zle opisalem. Mam do odczytow bledow male urzadzenie OBD 2, sluzy w zasadzie tyko do odczytywania bledow i likwidowania ich, stad wedlug jego tabeli sa to felery 01 i 02.
Przy nastepnej okazji postaram sie odczytac numery bledow w warsztacie mazdy.
Jednak pomimo odczytania bledow i likwidowania ich przez mechanika mazdy blad wraca jak bumerang i jedyne co jest prawie w 100% pewne to nie oznacza on zapchanego katalizatora Dpf.
Ostatnio ciagle slysze tylko pocieszajace slowa o mozliwosci sprzedazy, wiec powiedzialem ze sprzedam to auto, ale tylko do tego warsztatu i pod warunkiem ze bedzie sluzyl do celow szkoleniowych dla przyszlych mechanikow, niestety to tez do nich nie dociera.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2015, 11:02
Posty: 11
Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007

Postprzez tadziol » 3 maja 2015, 09:39

miroslawck napisał(a):Jednak pomimo odczytania bledow i likwidowania ich przez mechanika mazdy blad wraca jak bumerang i jedyne co jest prawie w 100% pewne to nie oznacza on zapchanego katalizatora Dpf.

bo wcale nie będę zdziwiony,jak okaże się,że to błąd zwiazany z którymś z elementów odpowiedzialnych za tworzenie mieszanki.wtedy sam DFP jest OK,ale mimo wszystko lampka miga oznaczając problem.
ja sobie tak strzelę ostrożnie : P0107 lub P0299 chociaż ten drugi wątpliwy,bo o braku mocy nie pisałeś.

miroslawck napisał(a):postaram sie odczytac numery bledow w warsztacie mazdy.

tak zrób.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 3 maja 2015, 18:47

marlad napisał(a):Radził bym Ci się nie wychylać na tym forum z info o zaślepieniu EGR.


hahaha
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 3 maja 2015, 20:06

Pioteq25 niech to zostanie między nami....ja też jeżdżę z zaślepionym
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 4 maja 2015, 09:44

Nikomu nie powiem ;)
Właściwie to moja mazda postanowiła sama zaślepić sobie EGR, a ja tylko w tym pomogłem blachą z kwasiaka. Zobaczcie na fotce jaki jest prześwit po przebiegu ok 90-100tys
Moja fotorelacja z przebiegu czyszczenia viewtopic.php?f=410&t=135713&hilit=egr
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marlad » 4 maja 2015, 10:55

łobuzy ;)
(Pioteq25 rozumiem , ale Tadziol – członek frakcji pro eko?/? )
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez miroslawck » 4 maja 2015, 17:32

Popatrzylem na zdjecia,ale po wyjeciu u mnie egr nie bylo az tyle, blad byl przy samym zaworze, duzo nagaru i nie domykal sie do konca, auto mialo tez gdzies tak 115.000 tys. Zawor wyczyszczony zalozony, co do blokowania kazdy z elementow jest tam po to aby pracowac, jak przechodzicie kontrole tech. przeciez kazde auto ma odpowiedni wspolczynnik wydechu i nie ma tam zbyt duzych mozliwosci.
Poza tym co zrobicie gdy wprowadza w kraju nalepki dla aut ze wzgledu na wjazd do miast, znowu kombinacja.
Zaznaczam nie jestem zaden eko ale kupuje auto z katalizatorem swiadomie i to ma pracowac tak jak bylo w zalozeniu.
Co do pytania o brak mocy, nie ma z tym problemu dopoki nie zapali sie engine, wtedy wiadomo nie pojezdzisz za szybko, ale poza tym nie ma problemu, ten blad,pierwszy numer, mozesz mi wyjasnic czego dotyczy.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2015, 11:02
Posty: 11
Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007

Postprzez tadziol » 4 maja 2015, 17:37

dobra,dobra...
jedź najpierw odczytać błędy na dobrym sprzęcie i je napisz,a potem będziemy wyjaśniać.oki ?

Dopisano 04 maja 2015 16:38:

miroslawck napisał(a):co zrobicie gdy wprowadza w kraju nalepki dla aut ze wzgledu na wjazd do miast

będziemy drukować nalepki...proste <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 12 maja 2015, 23:09

Minął tydzień i jakie wieści ?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez tadziol » 13 maja 2015, 21:31

miroslawck napisał(a):Przy nastepnej okazji postaram sie odczytac numery bledow w warsztacie mazdy.
marlad napisał(a):jakie wieści ?

widocznie nie było owej okazji....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jerzyk » 14 maja 2015, 22:56

Koledzy da się coś z tego zrobić ?
musiałem wrócić do domu <glupek2>
P242F-FF, P2458-FF,P242F-C, C1119
PM_ACC 15
PM_ACC_DSD 11
PM_GEN 9
EXHPRESS_LRN -0kPa
EXHPRESS2 4kPa
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6