Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam,
Nie za bardzo znam się na dieslach, stąd moje pytanie. W mojej Mazdzie 6 2.0 Diesel został usunięty filtr DPF(w jego miejsce jest włożony katalizator) . Dzisiaj rano odpaliłem ją na mrozie (-3st) i oto jak wygląda wyziew:
https://drive.google.com/file/d/0B_dhaY ... sp=sharing
Dodam też, że wydech dość głośno pracował. Po rozgrzaniu silnika nie było już takiej chmury.
Czy to normalne po usunięciu filtra?
Pozdrawiam
Marcin
Nie za bardzo znam się na dieslach, stąd moje pytanie. W mojej Mazdzie 6 2.0 Diesel został usunięty filtr DPF(w jego miejsce jest włożony katalizator) . Dzisiaj rano odpaliłem ją na mrozie (-3st) i oto jak wygląda wyziew:
https://drive.google.com/file/d/0B_dhaY ... sp=sharing
Dodam też, że wydech dość głośno pracował. Po rozgrzaniu silnika nie było już takiej chmury.
Czy to normalne po usunięciu filtra?
Pozdrawiam
Marcin
-
kosmoski85
radkacz napisał(a):*Czy podczas wypalania również macie "kangurka" (w mieście)
Sporadycznie, delikatnie potrafi się zdarzyć. U mnie najbardziej czuć przy ostrzejszej jeździe na "trójce" -- konkretnie przy ujmowaniu gazu.
*Czy wypalanie średnio co 100 km (w mieście) to przypadkiem nie za często?
Za często, aczkolwiek to zależy od warunków.
Aha szarpanie (kangurek) występuje również w innych okolicznościach, ale to inny temat...
Sugeruję wykonać test przelewowy wtryskiwaczy. Kangur najczęściej występuje właśnie powodu lejącego wtrysku (lub wtrysków).
Ostatnio edytowano 30 mar 2015, 14:31 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Hallo. Bardzo duzo mozna sie dowiedziec o klopotach z DPF, ale przypadek kazdego jest jak mozna przeczytac indywidualny. sam mam problem z DPF, posiadam mazde 3, 2.0 z 2007 roku i od roku mniej wiecej mam same problemy z wypalaniem dpf.
Zaczelo sie jak zwykle od lamki, potem wypalanie w mazdzie manualnie dpf i na jaki czas byl spokoj, po miesiacu znowu to samo, tym razem nie dalo rady "podobno" wypalic i musialem filter wyjac i wyslac do specjanego wypalania w komorze, wrocil czysty, zalozylismy i znowu miesiac spokoju, po tym sie zaczelo, nie mam spokoju od migajaego dpf, raz po 100km, raz po 200, raz po 400 i tak wkolo macieju. Siadasz za kierownica i nie wiesz zapali sie dzis czy nie. Wypalam jak sie zapali imiga jadac po miescie czy autostradzie, ale po paru razach zapala sie dpf i choinka czyli motor tez. Katalizator sprawdzany czesto, zawsze jest czysty inajczesciej wypalony, usterke pokazuje 2002. Sam juz nie wiem co dalej robic, gdyby nie to auto jest jak brzytwa, zadnych problemow, tylko dpf. Moze macie jakas nowa idee, cos czego jeszcze nie zrobilem a mozna.

Zaczelo sie jak zwykle od lamki, potem wypalanie w mazdzie manualnie dpf i na jaki czas byl spokoj, po miesiacu znowu to samo, tym razem nie dalo rady "podobno" wypalic i musialem filter wyjac i wyslac do specjanego wypalania w komorze, wrocil czysty, zalozylismy i znowu miesiac spokoju, po tym sie zaczelo, nie mam spokoju od migajaego dpf, raz po 100km, raz po 200, raz po 400 i tak wkolo macieju. Siadasz za kierownica i nie wiesz zapali sie dzis czy nie. Wypalam jak sie zapali imiga jadac po miescie czy autostradzie, ale po paru razach zapala sie dpf i choinka czyli motor tez. Katalizator sprawdzany czesto, zawsze jest czysty inajczesciej wypalony, usterke pokazuje 2002. Sam juz nie wiem co dalej robic, gdyby nie to auto jest jak brzytwa, zadnych problemow, tylko dpf. Moze macie jakas nowa idee, cos czego jeszcze nie zrobilem a mozna.

- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
Praktycznie wszystkopozostale zostalo metoda prob i bledow wyeliminowane, turbo sprawdzone, zadnych wyciekow oleju czy nawet mokregosladu w rurach nie ma,czujniki temperatury powymieniane, agr wyczyszczony isprawdzony, olej byl wymieniony po wypaleniu dpf. Sam nie wiem co jeszcze mozna skontrolowac zeby miec jakos pewnosc ze problem istnieje od jednego z urzadzen. Moze jakis czujnikale ktory i jak to zmierzyc w normalnym warsztacie z chetnym mechanikiem, bo ci ktorzy podchodza od razu z komputerem do mnie mowie do widzenia. Komputer zawsze a spradzilem to w mazdzie kilka razy po wypaleniu nie pokazuje zadnej usterki i czysty dpf.
- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
miroslawck napisał(a):gdyby nie to auto jest jak brzytwa, zadnych problemow, tylko dpf.
Może DPF jest już normalnie zużyty i pozostaje jedynie... Jaki auto ma przebieg i czy sprawdzałeś może czujnik różnicowy ciśnienia w DPF'ie.
na razie ma 124tkm, a w zasadzie wszystko zostalo sprawdzono oczywiscie komputerowo tzn nikt nie sprawdzal czy innaczej, i dziala prawidlowo, katalizator czyli dpf jest caly czas w czasie sprawdzania na tyle czysty ze albo ma same 0 z dpf albo niewielkie wartosci. Byl juz wypalany przezemnie wiec wiem ze jest ok, szukam przyczyn bo naprawde juz nie mam pojecia co moze byc przyczyna.
- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
Jeszcze jedno pytanie, czy ktos moze powiedziec ile kosztuje czujnik roznicowy cisnienia i gdzie mozna takowy oprocz mazdy czy Aso kupic, ewentualnie zamienniki.
- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
Czujnik różnicowy ciśnienia można sprawdzić prosta metodą. Dokładnie jest to opisane w maualu do tego silnika. Wymusza się ciśnienie/podciśnienie na jednym z wejść i sprawdza się odczyt w programie.
Nowy pewnie kosztuje sporo. Można jeszcze sprawdzić wężyki.
Nowy pewnie kosztuje sporo. Można jeszcze sprawdzić wężyki.
szukalem tego manuala ale nie znalazlem niestety, mozesz mi podac namiary bowiem problem z malego stal sie duzy, juz co chwila zapala mi sie dsf i miga. Dpf nie jest zapelniony bo sprawdzalem w mazdzie, ale kontrolka zapala sie bez przerwy, wiadomo ze ktores z urzadzen nawala ale ktore............ oto jest pytanie.
- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
Z której części Polski jesteś – może uda mi się kogoś znaleźć kto Ci temat ogarnie
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
dzieki ale bardziej interesuje mnie rozwiazanie problemu z dpf i dalszym jego posiadaniu, inne mozliwosci nie wchodza w gre.
Jezeli znasz kogos kto mi pomoze w rozwiazaniu problemu bez likwidacji dpf bardzo chetnie skorzystam, w Olsztynie lub okolicach.
Jezeli znasz kogos kto mi pomoze w rozwiazaniu problemu bez likwidacji dpf bardzo chetnie skorzystam, w Olsztynie lub okolicach.
- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
Probe nowego skorygowania wtrysku juz zrobilem, moge tylko najwyzej wymienic podkladki pod wtryskami jako jedna z rzeczy, dzialaja jak na razie prawidlowo.
- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
miroslawck napisał(a):Wypalam jak sie zapali imiga jadac po miescie czy autostradzie, ale po paru razach zapala sie dpf i choinka czyli motor tez.
Możesz ten wątek rozwinąć? Wypalasz jak się zapala i świeci światłem ciągłym, czy jak mruga? W jaki sposób wypalasz, tzn jakie warunki spełniasz?
P2002 – Diesel particulate filter efficiency less than threshold / Wydajność filtra cząstek stałych silnika poniżej progumiroslawck napisał(a):usterke pokazuje 2002
POSSIBLE CAUSE
• Fuel injector compensation data input procedure does not been completed.
• PCM malfunction
"Zmniejszona wydajność DPFu" nie musi zawsze oznaczać zmniejszenia przepustowości filtra, czasem oznacza wzrost dymienia, z którym DPF nie jest w stanie sobie poradzić. A dymienie to np. niewłaściwa dawka paliwa podanego przez wtryskiwacz.
Można sprawdzić jaka jest wartość PIDu EXHPRESS, należy podłączyć tester i odczytać. Akceptowalna wartość graniczna to 4.0 kPa (30.0 mmHg). Powyżej tej wartości oznacza niesprawność filtra.
Zawsze ostatnimi czasami tylko wlacza sie migajaca, stala zapalila mi sie kiedys jakies dwa lata temu raz i od tamtej pory cisza. Najdziwniejsze ze wtedy zapalila sie podczas jazdy autostrada i to od przeszlo 300 km czyli powiedzialbym warunki do wypalenia byly, ale......
Wartosci na komputerze u mechanikow pochodzace od filtra sa zawsze w oklicach zera, sa tam trzy i w tym lezy pewnie problem, zawsze podczas sprawdzania wszystko pasuje do granicy zatkania filtra czy braku przepustowosci jest daleko, poza tym byl wypalany juz przez firme i przyslano mi go jako w 100 % sprawny, czysty niecaly rok temu.
Kaze jednak sprawdzic to co podales, chociaz powoli mam dosyc, lamka teraz zapala sie co dzien, pokazuja na moim odczytniku obd 2 blad 01po zapaleniu i miganiu kontrolki, albo 02 po wlaczeniu sie calej choinki, co w moim opisie oznacza problemy z paliwem, co dalej trudno powiedziec.
Obserwuje dluzszy czas co sie dzieje z tylu, ale nie widze ani zadymienia ani chmury wydobywajacej sie z rury. Niestety mechanicy sa bezradni tak jak ja, a pierwsze haslo jak wracam kolejny raz do nich, to czemu tego auta nie sprzedam.
Jedyna odpowiedzia za ktoryms razem bylo,......sprzedam w ich warsztacie ale tylko i wylacznie w celach szkoleniowych, zeby nastepni nie musieli sie meczyc tak jak ja...... teraz juz nie chca bym sprzedawal ale pomocy zadnej tez od nich nie ma.
Wartosci na komputerze u mechanikow pochodzace od filtra sa zawsze w oklicach zera, sa tam trzy i w tym lezy pewnie problem, zawsze podczas sprawdzania wszystko pasuje do granicy zatkania filtra czy braku przepustowosci jest daleko, poza tym byl wypalany juz przez firme i przyslano mi go jako w 100 % sprawny, czysty niecaly rok temu.
Kaze jednak sprawdzic to co podales, chociaz powoli mam dosyc, lamka teraz zapala sie co dzien, pokazuja na moim odczytniku obd 2 blad 01po zapaleniu i miganiu kontrolki, albo 02 po wlaczeniu sie calej choinki, co w moim opisie oznacza problemy z paliwem, co dalej trudno powiedziec.
Obserwuje dluzszy czas co sie dzieje z tylu, ale nie widze ani zadymienia ani chmury wydobywajacej sie z rury. Niestety mechanicy sa bezradni tak jak ja, a pierwsze haslo jak wracam kolejny raz do nich, to czemu tego auta nie sprzedam.
Jedyna odpowiedzia za ktoryms razem bylo,......sprzedam w ich warsztacie ale tylko i wylacznie w celach szkoleniowych, zeby nastepni nie musieli sie meczyc tak jak ja...... teraz juz nie chca bym sprzedawal ale pomocy zadnej tez od nich nie ma.
- Od: 19 kwi 2015, 11:02
- Posty: 11
- Auto: mazda 3 diesel, 2.0 l, 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6