Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez bartek1706 » 26 lis 2014, 22:28

No właśnie poważanie zastanawiam się jak to rozegrać...
Bilet lotniczy + tablice wyjazdowe + paliwo na powrót to około 2500 zł i w weekend jestem w stanie załatwić sprawę.
Wynajęcie autolawety + paliwo w dwie strony to około 3500 zł no i około 3-4 dni.

Gdyby nie fakt, że auto z pewnych rąk, z pewną historią i przebiegiem to kompletnie bym sobie głowy nie zawracał tak więc czekam jeszcze na jakieś rady :)
Początkujący
 
Od: 26 lis 2014, 14:54
Posty: 11 (1/0)

Postprzez Rumcajs » 27 lis 2014, 05:24

Jechać 1300 km z zapchanym na amen filtrem jest... hmmm... ambitne.
Co będzie, jak Ci auto na autobanie w De stanie na amen... tanio? ;)
czy wpiepszysz do rowu i pójdziesz z buta do domu? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Pioteq25 » 27 lis 2014, 09:24

Już lepiej niech na miejscu wytnie DPF u tłumikarza i wstawi kawałek rurki za 100euro ;) Dojedzie lub nie :)
Silnik z zapchanym wydechem tylko zgaśnie lub wzrost temperatury narobi większych szkód i będzie wymiana silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 27 lis 2014, 20:50

Chytry traci dwa razy.... wynajmij lawetę.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krystian77 » 27 lis 2014, 21:12

Ja podobnie jak Ty musiałem przejechać kilkaset Km na zapchanym filtrze. Też jechałem z założeniem, że po powrocie go wytnę. W czasie drogi dwukrotnie sprawdzałem parametry PM jak rosną. Wróciłem, nie wycinałem ale "naprawiłem" i dalej jeżdżę. Ale raczej nie miał bym odwagi na 1300km z migającym DPFem.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez mazda2006 » 29 lis 2014, 05:03

proszę o poradę czy mogę jechać ok 160 km przy migających kontrolkach, Najpierw zaczęła migać DPF a po przejechaniu ok 50 km zaczęły jeszcze migać od trakcji i engine. Auto ma ograniczoną moc. Jechałem na 6 biegu a później coraz niżej aż w końcu na 1 biegu a następnie auto zgasło. Nie dało sie odpalić silnika. Po ok. 10 minutach postoju auto odpaliło i dojechałem jeszcze 7 km na parking. Ale dzisiaj wieczorem muszę wracać ok 160 km. Co robić? ? Laweta czy kabelek i próba wypalania dpf-u? Dodam tylko, że poziom oleju w normie. Proszę o poradę co robić w takiej sytuacji?
mazda2006
 

Postprzez bartek1706 » 29 lis 2014, 10:52

No dobra, koszt lawety zmieści się w koszcie tablic wywozowych więc sprawa jest jasna prosta i klarowna :D Jeśli kupię auto to już wiem gdzie je pokażę :)

Dzięki <spoko>
Początkujący
 
Od: 26 lis 2014, 14:54
Posty: 11 (1/0)

Postprzez smile » 29 lis 2014, 20:02

mazda2006 napisał(a):Jechałem na 6 biegu a później coraz niżej aż w końcu na 1 biegu a następnie auto zgasło. Nie dało sie odpalić silnika. Po ok. 10 minutach postoju auto odpaliło i dojechałem jeszcze 7 km na parking. A


I jak tam? Zajechałeś auto na amen....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wujex » 7 gru 2014, 18:55

Witam,
mam problem z filtrem cząstek stałych (DPF) to znaczy w Mazdzie 6 2007 2.0 diesel 143 KM, 130K km (przebieg udokumentowany) zapycha się po przejechaniu ok. 300 km. Do tej pory dwukrotnie przepalałem go serwisowo. Błędy które zostały odczytane to:
– P0299;
– P242F;
-P2458;
-P0104

do tej pory została wymieniona sonda lambda, wyjęte i sprawdzone wtryskiwacze (wymieniono podkładki), olej Dexlia DPF, skasowana inspekcja olejowa.

Oprócz problemu z zapychającym sie DPF-em silnik nie ciągnie, to znaczy jakakolwiek jazda zaczyna się po przekroczeniu 3000 obrotów, wcześniej padaka.

Zwracam się do Was z pytaniem czy znacie kogoś we Wrocławiu lub okolicach lub dalej kto mógł by się zająć moim samochodem, bo niestety obecny mechanik (warsztat) chyba nie bardzo wie co z tym fantem począć.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez smile » 7 gru 2014, 19:11

Pytaj w regionalnym dziale...
A tak poza tym, to cięgno na turbinie pracuje? Z kolei P0104 kieruje wzrok na przepływomierz.. no chyba że był odłączany podczas pracy silnika.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krzych » 7 gru 2014, 20:07

Ja stawiam na turbinę skoro ciągnie dopiero od 3000. Cięgno (kierownica).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez wujex » 7 gru 2014, 20:18

Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi. Dodatkowa usterka to pływające obroty na ciepłym silniku.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez tadziol » 8 gru 2014, 09:24

smile napisał(a):P0104 kieruje wzrok na przepływomierz..

niekoniecznie....
krzych napisał(a):Ja stawiam na turbinę skoro ciągnie dopiero od 3000.

a ja stawiam na coś takiego,tylko z większym rozmachem....:
viewtopic.php?f=410&t=90175&start=240
przypadek kolegi MiKo
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 8 gru 2014, 20:39

Ale skąd wtedy miałby "powrót mocy" przy 3000 obr? Jakoś to tym razem nie pasi. A kierowniczka aż kusi... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Janusz626 » 8 gru 2014, 21:55

P0104 prowadzi do problemów z DPF.
P0104 u mnie okazał się błędna tezą o kierownicy czy przeplywki .
Kierownica jest ruszana podciśnieniem bezpośrednio z obudowy filtra poprzez zaworek (nie pamiętam nazwy ). Zaworek jest uruchamiany jeśli ciśnienie doładowania w kolektorze ssacym osiągnie pewna wartość, nie ma odpowiedniej wartości to PCM nie ruszy zaworki em i tym samym nie ruszy kierownic.

U mnie po wymianie boost sensora p0104 zniknął.
Dodam że p0104 może też pochodzić od złej pracy samego egr.
Owszem, błąd wskazuje na przeplywke, ale nie koniecznie ona paskudzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez madaj89 » 8 gru 2014, 22:10

Mam pytanie odnośnie problemu z DPF, ale opowiem co działo się od początku.
Początkowo problem był z mrugającą kontrolką DPF, ale nie można było wprowadzić go w tryb dopalania i została wymieniona sonda po czym problem zginął i nie było żadnych błędów. Podczas jazdy próbnej na chwile zapaliła się kontrolka DPF (światło ciągłe) i zniknęła, następnego dnia kontrolka znów zapaliła się na chwilę po czym zaczęła mrugać oraz zaświeciły się kontrolki check engine oraz trakcja. Z tego co wiem od mojego elektryka to błędy jakie wyrzucił komputer to coś odnośnie ilości dodatku w w dpf, ale to pewnie jakiś błąd w tłumaczeniu programu. DPF był sprawdzany i wypalony elektrycznie po wymianie sondy i ciśnie wskazują że nie powinien być zatkany.
madaj89
 

Postprzez tadziol » 8 gru 2014, 22:12

Janusz626 napisał(a): jest ruszana podciśnieniem bezpośrednio z obudowy filtra poprzez zaworek

z akumulatora podciśnienia,a on jest po prostu zabudowany w obudowie filtra....
ten zaworek to VBC.
Janusz626 napisał(a):p0104 może też pochodzić od złej pracy samego egr.

a można prosić jaśniej ? bo tak nie do końca łapię... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 8 gru 2014, 22:21

W pewnym momencie pracy egr, ciśnienie w nieznanych mi okolicznościach zmienia się w kol ssacym. Co również może wywalić błąd p0104 z ta różnicą że błąd nie jest stały jako usterka tylko pojawia się na chwilę i znika sam, przypuszczam że PCM sobie jakoś jeszcze radzi.
Ale musisz mnie ewentualnie poprawic:(



Edit,
... wróć. Przypomniałem sobie, chodziło mi o to że egr może zatkac króciec od boost sensora który odczytuje błędne ciśnienie co prowadzi do nie otwarcia VBC i później kierownic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 8 gru 2014, 22:49

Janusz626 napisał(a):W pewnym momencie pracy egr, ciśnienie w nieznanych mi okolicznościach zmienia się w kol ssacym.

Ciśnienie w kol.ssącym powstanie wtedy i tylko wtedy,jeśli nastąpi doładowanie od strony turbo,a zawór EGR będzie zamknięty. Niedomknięty EGR spowoduje,że sprężone przez turbinę powietrze ucieknie do wydechu.Natomiast ilość powietrza zarejestrowana przez MAF jest zgodna z uzyskanym ciśnieniem doładowania,ale nie zgadza się z fizyczną ilością dostarczoną do silnika.Z kolei wyliczona dawka paliwa zostaje podana zgodnie z odczytem MAF co powoduje mieszankę bogatą czyli do wydechu dostaje się nadmierna ilość sadzy a to z kolei nie jest tolerowane przez DPF.
To takie OT.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 8 gru 2014, 23:59

No nie powiedziałbym że ot, bo jakby wyjaśnia wiele odnośnie możliwych przyczyn zatykania DPF ;P. No dobra, ale nie odpowiedziałeś na pytanie – co z tym "powrotem mocy" przy 3k? "domknięcie" EGR mogłoby coś takiego spowodować? (bo chyba raczej nie domknięcie IC ;P)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6