Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam szanownych kolegów. Poproszę o namiary na kasowanie inspekcji olejowej w mazda 5 2006 rok 2,0 143KM w Olsztynie, ale akurat o serwisie wiem, więc może coś tańszego 
-
maxmark
Kurcze wątek rozrósł się do 114 stron i trudno się to ogarnia. Będę niedługo wymieniał podkładki pod wtryskami,
przelewami, uszczelkę pod pokrywą oraz czyścił smoka (oczywiście nie ja, tylko mechanik hehe), a po tym wszystkim wymiana oleju.
Teraz pytanie brzmi – wypalać DPF przed wymianą oleju czy po? Według www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
wymieniać przed wypalaniem. Tylko nie bardzo mi się to chce ułożyć w logiczną całość, bo jeśli dobrze
rozumiem, to auto dorzuca do oleju olej napędowy aby czyścić DPF, czyli jakby nie było rozcieńcza go,
więc spada jego jakość.
Więc jak to jest?
przelewami, uszczelkę pod pokrywą oraz czyścił smoka (oczywiście nie ja, tylko mechanik hehe), a po tym wszystkim wymiana oleju.
Teraz pytanie brzmi – wypalać DPF przed wymianą oleju czy po? Według www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
wymieniać przed wypalaniem. Tylko nie bardzo mi się to chce ułożyć w logiczną całość, bo jeśli dobrze
rozumiem, to auto dorzuca do oleju olej napędowy aby czyścić DPF, czyli jakby nie było rozcieńcza go,
więc spada jego jakość.
Więc jak to jest?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
alchemyx napisał(a): bo jeśli dobrze
rozumiem, to auto dorzuca do oleju olej napędowy aby czyścić DPF, czyli jakby nie było rozcieńcza go,
więc spada jego jakość.
nie do końca...większa dawka paliwa jest podawana do cylindrów, aby "ułatwić" osiągnięcie i utrzymanie koniecznej do procesu wypalania DPF temperatury. Do oleju silnikowego nie jest nic dodawane.
Jednak olej napędowy dostaje się do silnikowego np. z powodu wielu częstych procesów wypaleń (często rozpoczętych i nie zakończonych) – nie do końca spalona większa ilość paliwa spływa po ściankach cylindrów i w ten sposób dostaje się do oleju silnikowego.
Jak sam się domyślasz – podczas 1 pełnego procesu wypalania ilość paliwa, które się dostanie do oleju silnikowego jest bardzo znikoma
Rozumiem, czyli krótko mówiąc – mechanik zrobi swoje, wymieni olej i filtr, a ja wtedy sobie
już sam skasuję inspekcję olejową oraz odpalę wypalanie DPF. Pytanie czy po wypalaniu DPF
powinienem także robić kalibrację wtrysków? Według wspomnianej strony tak, natomiast według
opisu na tym forum z wymiany podkładek, że tylko jeśli wymienione były wtryski. Zgłupiałem
.
Dziękuje za pomoc.
już sam skasuję inspekcję olejową oraz odpalę wypalanie DPF. Pytanie czy po wypalaniu DPF
powinienem także robić kalibrację wtrysków? Według wspomnianej strony tak, natomiast według
opisu na tym forum z wymiany podkładek, że tylko jeśli wymienione były wtryski. Zgłupiałem
Dziękuje za pomoc.
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
alchemyx napisał(a): a ja wtedy sobie
już sam skasuję inspekcję olejową
widzę, że masz Mazdę 5 – wiem, że tam były problemy z samodzielnym kasowaniem inspekcji (nie wiem jak jest obecnie)
alchemyx napisał(a):Pytanie czy po wypalaniu DPF
powinienem także robić kalibrację wtrysków?
nie ma takiej potrzeby
Tzn mozna inspekcje kasować albo przez Kabelek do masy i to jest opisane na forum jako skuteczne lub przez forscan. I chyba bym tego spróbował. Czyli kasowanie inspekcji a pózniej wypalanie dpf. Dla pewności bede miał w schowku Kabelek na czarna godzinę 
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
W sumie żaden, ale wspomniana strona która zreszta poleca sie tutaj na forum, opisuje taka kolejność działania. Tzn wymiana oleju , kasowanie inspekcji, czyszczenie dpf i kalibracjanwtryskow. Także myślałem ze taka jest procedura za każdym razem po wymianie oleju. Jeszcze nie sprawdzałem PIDow dotyczących DPF wiec nie wiem w jakim jest stanie.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
alchemyx napisał(a):wymiana oleju , kasowanie inspekcji, czyszczenie dpf
Dla mnie też kolejność jest cokolwiek mało logiczna. Każde wypalanie powoduje przedostawanie się paliwa do oleju z pomocą pierścienia zgarniającego na tłoku – taka jego rola.
Przed wypalaniem wymuszonym należy wymienić olej. Dlaczego? Bo w takim przypadku następuje wzrost ilości paliwa w oleju. No chyba, że ktoś woli smarować silnik olejem napędowy a nie olejem silnikowym.
Przypomnę, że zawartość oleju napędowego w oleju silnikowym może dojść nawet do 30-35 %.
"W momencie kiedy w oleju silnikowym ilość paliwa osiągnie:
20% pojawia się błąd P252F, ale żadna kontrolka się jeszcze nie uaktywnia.
35% pojawia się błąd P253F, kontrolka DPF zaczyna mrugać "
Pozdrawiam!
Przypomnę, że zawartość oleju napędowego w oleju silnikowym może dojść nawet do 30-35 %.
"W momencie kiedy w oleju silnikowym ilość paliwa osiągnie:
20% pojawia się błąd P252F, ale żadna kontrolka się jeszcze nie uaktywnia.
35% pojawia się błąd P253F, kontrolka DPF zaczyna mrugać "
Pozdrawiam!
To moze i lepiej w takim razie. Z ciekawości zajrze forscanem co tam mówi o DPF, ale moze rzeczywiście nie bede uruchamiał wypalania jesli nie ma żadnych problemów ani bledow.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Dopisano 8 maja 2014, o 18:04:
W ramach zabaw odpaliłem dzisiaj jeszcze Forscana pod Linuksem, co znacznie ułatwia pracę na moim przestarzałym laptopie.
Mam takie parametry,
OIL_DIL – 1kg (ale to dlatego, że nie skasowałem inspekcji po wymianie oleju)
PM_ACC – 0
PM_ACC_DSD – 0
PM_GEN – 4
Jak to rozumieć? Według instrukcji serwisowej, którą znalazłem tutaj
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20200.html
Problem jest, gdy któraś z wartości przekracza 8, bo wtedy trzeba wypalać ręcznie. Jak rozumieć w ogóle PM_GEN? PM_ACC rozumiem, to stopień zanieczyszczenia, a PM_ACC_DSD oczekiwany poziom zanieczyszczenia?
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Dopisano 8 maja 2014, o 18:04:
W ramach zabaw odpaliłem dzisiaj jeszcze Forscana pod Linuksem, co znacznie ułatwia pracę na moim przestarzałym laptopie.
Mam takie parametry,
OIL_DIL – 1kg (ale to dlatego, że nie skasowałem inspekcji po wymianie oleju)
PM_ACC – 0
PM_ACC_DSD – 0
PM_GEN – 4
Jak to rozumieć? Według instrukcji serwisowej, którą znalazłem tutaj
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20200.html
Problem jest, gdy któraś z wartości przekracza 8, bo wtedy trzeba wypalać ręcznie. Jak rozumieć w ogóle PM_GEN? PM_ACC rozumiem, to stopień zanieczyszczenia, a PM_ACC_DSD oczekiwany poziom zanieczyszczenia?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6