Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Janusz626 » 8 sty 2014, 21:46

U mnie oscyloskop działa, stopnia rozcieńczenia oleju nie mam ale ja mam GH i tu jest różnica.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 9 sty 2014, 05:55

Oscyloskop działa. Forscan działa pod win 7 64b
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

PostTen post został usunięty przez Wojtek 6 lut 2014, 13:57.
Powód: porzadki

Postprzez maxmark » 6 maja 2014, 15:04

Witam szanownych kolegów. Poproszę o namiary na kasowanie inspekcji olejowej w mazda 5 2006 rok 2,0 143KM w Olsztynie, ale akurat o serwisie wiem, więc może coś tańszego ;P
maxmark
 

Postprzez Janusz626 » 6 maja 2014, 16:45

Kabelek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 6 maja 2014, 23:28

A co powiecie na taki przypadek?
P242F-FF, P2458-FF,P242F-C, C1119
PM_ACC 20
PM_ACC_DSD 20
PM_GEN 1
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 7 maja 2014, 09:06

Totalna agonia ;)

Poszło PW.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alchemyx » 7 maja 2014, 19:49

Kurcze wątek rozrósł się do 114 stron i trudno się to ogarnia. Będę niedługo wymieniał podkładki pod wtryskami,
przelewami, uszczelkę pod pokrywą oraz czyścił smoka (oczywiście nie ja, tylko mechanik hehe), a po tym wszystkim wymiana oleju.

Teraz pytanie brzmi – wypalać DPF przed wymianą oleju czy po? Według www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
wymieniać przed wypalaniem. Tylko nie bardzo mi się to chce ułożyć w logiczną całość, bo jeśli dobrze
rozumiem, to auto dorzuca do oleju olej napędowy aby czyścić DPF, czyli jakby nie było rozcieńcza go,
więc spada jego jakość.

Więc jak to jest?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez dobrzyn22 » 7 maja 2014, 20:01

alchemyx napisał(a): bo jeśli dobrze
rozumiem, to auto dorzuca do oleju olej napędowy aby czyścić DPF, czyli jakby nie było rozcieńcza go,
więc spada jego jakość.


nie do końca...większa dawka paliwa jest podawana do cylindrów, aby "ułatwić" osiągnięcie i utrzymanie koniecznej do procesu wypalania DPF temperatury. Do oleju silnikowego nie jest nic dodawane.
Jednak olej napędowy dostaje się do silnikowego np. z powodu wielu częstych procesów wypaleń (często rozpoczętych i nie zakończonych) – nie do końca spalona większa ilość paliwa spływa po ściankach cylindrów i w ten sposób dostaje się do oleju silnikowego.

Jak sam się domyślasz – podczas 1 pełnego procesu wypalania ilość paliwa, które się dostanie do oleju silnikowego jest bardzo znikoma
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez alchemyx » 7 maja 2014, 20:05

Rozumiem, czyli krótko mówiąc – mechanik zrobi swoje, wymieni olej i filtr, a ja wtedy sobie
już sam skasuję inspekcję olejową oraz odpalę wypalanie DPF. Pytanie czy po wypalaniu DPF
powinienem także robić kalibrację wtrysków? Według wspomnianej strony tak, natomiast według
opisu na tym forum z wymiany podkładek, że tylko jeśli wymienione były wtryski. Zgłupiałem :).

Dziękuje za pomoc.
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez dobrzyn22 » 7 maja 2014, 20:25

alchemyx napisał(a): a ja wtedy sobie
już sam skasuję inspekcję olejową

widzę, że masz Mazdę 5 – wiem, że tam były problemy z samodzielnym kasowaniem inspekcji (nie wiem jak jest obecnie)

alchemyx napisał(a):Pytanie czy po wypalaniu DPF
powinienem także robić kalibrację wtrysków?

nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez alchemyx » 7 maja 2014, 20:27

Tzn mozna inspekcje kasować albo przez Kabelek do masy i to jest opisane na forum jako skuteczne lub przez forscan. I chyba bym tego spróbował. Czyli kasowanie inspekcji a pózniej wypalanie dpf. Dla pewności bede miał w schowku Kabelek na czarna godzinę :)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez smile » 7 maja 2014, 22:34

A jaki masz problem, że chcesz wypalać filtr?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alchemyx » 7 maja 2014, 22:38

W sumie żaden, ale wspomniana strona która zreszta poleca sie tutaj na forum, opisuje taka kolejność działania. Tzn wymiana oleju , kasowanie inspekcji, czyszczenie dpf i kalibracjanwtryskow. Także myślałem ze taka jest procedura za każdym razem po wymianie oleju. Jeszcze nie sprawdzałem PIDow dotyczących DPF wiec nie wiem w jakim jest stanie.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Pioteq25 » 7 maja 2014, 22:52

Jak się sam wypala podczas jazdy i nie ma z nim problemów, to nie jest to standardowa procedura przeglądu. Kalibracja wtryskiwaczy to co innego i to może tylko pomóc.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Leoo » 7 maja 2014, 22:59

alchemyx napisał(a):wymiana oleju , kasowanie inspekcji, czyszczenie dpf

Dla mnie też kolejność jest cokolwiek mało logiczna. Każde wypalanie powoduje przedostawanie się paliwa do oleju z pomocą pierścienia zgarniającego na tłoku – taka jego rola.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Pioteq25 » 7 maja 2014, 23:09

Procedura mazdy zakłada, że przed wypaleniem wymuszonym musi być zmieniony olej jak dochodzi do X
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 7 maja 2014, 23:15

Przed wypalaniem wymuszonym należy wymienić olej. Dlaczego? Bo w takim przypadku następuje wzrost ilości paliwa w oleju. No chyba, że ktoś woli smarować silnik olejem napędowy a nie olejem silnikowym.
Przypomnę, że zawartość oleju napędowego w oleju silnikowym może dojść nawet do 30-35 %.

"W momencie kiedy w oleju silnikowym ilość paliwa osiągnie:
20% pojawia się błąd P252F, ale żadna kontrolka się jeszcze nie uaktywnia.
35% pojawia się błąd P253F, kontrolka DPF zaczyna mrugać "

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 8 maja 2014, 06:11

alchemyx napisał(a): Także myślałem ze taka jest procedura za każdym razem po wymianie oleju.


niee...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez alchemyx » 8 maja 2014, 07:51

To moze i lepiej w takim razie. Z ciekawości zajrze forscanem co tam mówi o DPF, ale moze rzeczywiście nie bede uruchamiał wypalania jesli nie ma żadnych problemów ani bledow.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Dopisano 8 maja 2014, o 18:04:

W ramach zabaw odpaliłem dzisiaj jeszcze Forscana pod Linuksem, co znacznie ułatwia pracę na moim przestarzałym laptopie.

Mam takie parametry,

OIL_DIL – 1kg (ale to dlatego, że nie skasowałem inspekcji po wymianie oleju)
PM_ACC – 0
PM_ACC_DSD – 0
PM_GEN – 4

Jak to rozumieć? Według instrukcji serwisowej, którą znalazłem tutaj

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20200.html

Problem jest, gdy któraś z wartości przekracza 8, bo wtedy trzeba wypalać ręcznie. Jak rozumieć w ogóle PM_GEN? PM_ACC rozumiem, to stopień zanieczyszczenia, a PM_ACC_DSD oczekiwany poziom zanieczyszczenia?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6