Czarny dym przy przyspieszaniu
:/ niestety widzę, że mechanik dupa
źle podszedł do sprawy (niestety nie mam w Gdańsku i okolicach zaufanego mechanika, tylko w Koszalinie)
mechanik źle zdiagnozował przyczynę awarii auta, następnie zrobił pompę ale wtrysków nie ruszał, dopiero w następnej kolejności jak nie mógł uruchomić auta zabrał się do wtrysków i czyszczenia baku paliwa itd.
Teraz widzę, że mechanior niestety błądził, ale co ja mu mogę teraz zrobić :/
źle podszedł do sprawy (niestety nie mam w Gdańsku i okolicach zaufanego mechanika, tylko w Koszalinie)
mechanik źle zdiagnozował przyczynę awarii auta, następnie zrobił pompę ale wtrysków nie ruszał, dopiero w następnej kolejności jak nie mógł uruchomić auta zabrał się do wtrysków i czyszczenia baku paliwa itd.
Teraz widzę, że mechanior niestety błądził, ale co ja mu mogę teraz zrobić :/
- Od: 25 sie 2009, 11:29
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 2003
DżodżO napisał(a):...
Teraz widzę, że mechanior niestety błądził, ale co ja mu mogę teraz zrobić :/
w sumie nie powinienes za te jego "błądzenie" placic, absolutnie.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, a ja miałem jak kupiłem mazdę zero czarnych dymków, teraz ostatnio jak znajomy za mną jechał to powiedział mazda mi kopci na czarno i to sporo.
Pytanie mam takie bo intercooler jak dowiedziałem się w Mazdzie był klejony, przewód gumowy obok EGR co idzie do intercoolera jest cały z oleju, musiałbym wyczyścić EGR i zobaczyć ewentualnie Intercooler tak?
a nie trzeba usunąć błędu bo gdy odłączysz wtryski to nie zapisuje się to w komputerze raczej?
Pytanie mam takie bo intercooler jak dowiedziałem się w Mazdzie był klejony, przewód gumowy obok EGR co idzie do intercoolera jest cały z oleju, musiałbym wyczyścić EGR i zobaczyć ewentualnie Intercooler tak?
fabs napisał(a):Super, dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem. Muszę przyznać, że jestem nieco zaskoczony brakiem zaangażowania ze strony forumowiczów...
pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy..
a nie trzeba usunąć błędu bo gdy odłączysz wtryski to nie zapisuje się to w komputerze raczej?
A ja zaznaczę, że mamy do czynienia z ośmio- – dziesięcioletnimi autami ze sporymi przebiegami. Chcesz nie mieć dymu – kup 3-letniego diesla z filtrem cząstek stałych. Ja też kombinowałem na różne sposoby i nic nie daje wymiernego rezultatu – trzeba się przyzwyczaić.
no nie wiem czy od przebiegu, braciszek mój ma Passata B5 110 konny i ma przebieg 335 tyś i nie kopci tak jak moja Mazda co ma przebieg 180tyś km. w środę jadę nią do PL i to zobaczę zawór EGR bo jak pisałem przewód gumowy co idzie do Intercoolera mam cały spocony olejem, a wąż co do Turba idzie też jest cały z oleju...
Witam moja M6 znowu mnie zaskoczyła
a mianowicie pod czas jazdy w trasie nagle strasznie osłabła za czela dymić na czarno z rury wyrzucała pył... usterka pęknięty wąż intercoolera z racji tego ze nie miałem drugiego pod ręką
wiec wykręciłem stary odtłuściłem użyłem bandażu do zaklejania węży odpornego na wys temp dołożyłem jeszcze taśmę wzmacnianą i autko jak nowo narodzone
czas pracy to ok godzinki pod blokiem



The Love Is Back...
http://forum.mitsumaniaki.pl
http://forum.mitsumaniaki.pl
- Od: 2 kwi 2005, 18:16
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .
Witam, u mnie było to samo przy mocnym przyspieszaniu kopciła, że aż wstyd. U mnie przyczyną były kończące sie wtryski
(uszkodzony przez TAŃSZE paliwo)
. Po wymianie zero problemu z czarnym obłokiem za mną. U kumpla po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami również przestała kopcić. Tak więc polecam sprawdzić czy nie kopci wam z wlewu olejowego.
pozdrawiam

pozdrawiam
Witam,
Przejechałem moja Magdaleną 15 tys km i było ok. ostatnio zaczeła mocno kopcic na czarno przy przyspieszaniu – nie jest to bączek tylko chmura dymu. Dodatkowo przy ruszaniu dosyc mocno drga a jak mocno depne ślizgają sie obroty ( rosną intensywnie a samochód nie jedzie – troche to wygląda na koniec sprzęgła).
2 tys temu zmieniałem olej +wszystkie filtry.
Możliwe ze padło sprzęgło + dwumas i przez to tak dymi?
z góry dzieki za odpowiedź
Przejechałem moja Magdaleną 15 tys km i było ok. ostatnio zaczeła mocno kopcic na czarno przy przyspieszaniu – nie jest to bączek tylko chmura dymu. Dodatkowo przy ruszaniu dosyc mocno drga a jak mocno depne ślizgają sie obroty ( rosną intensywnie a samochód nie jedzie – troche to wygląda na koniec sprzęgła).
2 tys temu zmieniałem olej +wszystkie filtry.
Możliwe ze padło sprzęgło + dwumas i przez to tak dymi?
z góry dzieki za odpowiedź
- Od: 27 mar 2012, 14:54
- Posty: 14
- Auto: M6 GY 2.0 '04
pewnie EGR pada, ewentualnie problem z wtryskami.
Zalej mu do baku jakis specyfik (np.Forte) do czyszczenia wtrysków. (19 zł na stacji benzynowej).
Wyczyść EGR (ale uzywając dedykowanych środków do czyszczenia gazników i wymieniajac uszczelkę na NOWĄ!) – zabawa na sobote.
Zalej mu do baku jakis specyfik (np.Forte) do czyszczenia wtrysków. (19 zł na stacji benzynowej).
Wyczyść EGR (ale uzywając dedykowanych środków do czyszczenia gazników i wymieniajac uszczelkę na NOWĄ!) – zabawa na sobote.
- Od: 17 kwi 2012, 16:08
- Posty: 5
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136 KM 2003r.
EGR czyściłem jakieś 2 miesiace temu zgodnie z manualem znalezionym na tym forum – jakąs benzynką ekstrakcyjną czy czymś podobnym – ale nie wygladał jeszcze źle- było troche sadzy ale chodziło wszystko ok.
Zalałem mu preparat do czyszczenia wtrysków tylko jakiś inny niż Forte, za 20 zł, niestety przejechałem na nim dopiero jakies 300 km – 200 autostrada, 100 miasto, więc moze jeszcze nie miał czasu zadziałać.
po zdjęciu pokrywy silnika, jak przyłoże ucho do jednego z wtrysków słychać takie pyrkanie – myśle ze moze być coś z nim nie halo.
Mimo wszystko zobaczymy, co będzie po wymianie dwumasy – oddaje samochód za tydzień bo lece wtedy na urlop ( akurat teraz sie musiało to trafić, niezła kumulacja wydatków ) – gostek ma mi przeglądnąc wtryski i przeczyścić – zobaczymy co się stanie...
Zna ktoś ewentualnie jakis poządny warsztat zajmujący się Mazdami w okolicach Bochni / Krakowa / Tarnowa ?
dzięki za poprzednie odpowiedzi...
... i kolejne
Zalałem mu preparat do czyszczenia wtrysków tylko jakiś inny niż Forte, za 20 zł, niestety przejechałem na nim dopiero jakies 300 km – 200 autostrada, 100 miasto, więc moze jeszcze nie miał czasu zadziałać.
po zdjęciu pokrywy silnika, jak przyłoże ucho do jednego z wtrysków słychać takie pyrkanie – myśle ze moze być coś z nim nie halo.
Mimo wszystko zobaczymy, co będzie po wymianie dwumasy – oddaje samochód za tydzień bo lece wtedy na urlop ( akurat teraz sie musiało to trafić, niezła kumulacja wydatków ) – gostek ma mi przeglądnąc wtryski i przeczyścić – zobaczymy co się stanie...
Zna ktoś ewentualnie jakis poządny warsztat zajmujący się Mazdami w okolicach Bochni / Krakowa / Tarnowa ?
dzięki za poprzednie odpowiedzi...
... i kolejne
- Od: 27 mar 2012, 14:54
- Posty: 14
- Auto: M6 GY 2.0 '04
Podepnę się pod temat, miałem problemy w wtryskiwaczami – na zimnym silniku kopcił i nierówno pracował, na ciepłym przy mocniejszym depnięciu też, wymieniłem wtryskiwacze na sprawdzone, oporniki, oprócz tego miałem ściąganą głowicę i te wszystkie uszczelki pod głowicą, kolektorem ssącym wydechowym itd. powymieniane i po tym wszystkim przez jakiś tydzień było wszystko idealnie, od pewnego czasu znów jak odpalę go zimnego i przycisnę do 1500rpm to kopci, nie tyle na czarno co na siwo i nierówno pracuje, tak nim trochę rzuca, zaraz po odpaleniu bez dodawania gazu obroty lekko drżą zanim się "uspokoi", ma ktoś jakiś pomysł czym to może być spowodowane, dodam że korekta wtryskiwaczy była wykonana po ww zabiegach i to w ASO
- Od: 15 maja 2011, 19:17
- Posty: 23
- Skąd: Kraków/KBC
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM
Ja mam następujący problem:
Samochód dymi przy depnięciu gazu oraz podczas szybszej jazdy w dodatku za dużo pali.
Na pełnym baku w trasie zrobiłem nie całe 900km, a jechałem cały czas trasą, z Krakowa do Władysławowa w nocy. Komputer pokazał średnie spalanie 4,6l, zero korków, zero stania, cały czas trasa i częste używanie tempomatu.
Jak już miałem głęboką rezerwę w baku to komputer pokazywał, że przejadę jeszcze 500km![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Moc jest (śmiem powiedzieć, że aż za dużo jak na 136 koni), zero dymienia spod korka (wymienione podkładki), olej 5W30, filtry na bieżąco a z tłumika taki dym, że aż na CB mi mówili, że coś mi dymi samochód
Na wolnych obrotach nie dymi. Dymi na czarno podczas przyśpieszania, i jazdy na wyższych obrotach zwłaszcza pod górę. Po prostym tego nie widać.
Jak ktoś jedzie za mną na światłach to widzę mgłę z dymu w lusterku.
Silnik nie bierze w ogóle oleju. Ani grama.
Turbosprężarka zregenerowana 40tys. temu
Ktoś wie co może być przyczyną dymienia ? Silnik pali rewelacyjnie, wkręca się na obroty bardzo ładnie.
Samochód dymi przy depnięciu gazu oraz podczas szybszej jazdy w dodatku za dużo pali.
Na pełnym baku w trasie zrobiłem nie całe 900km, a jechałem cały czas trasą, z Krakowa do Władysławowa w nocy. Komputer pokazał średnie spalanie 4,6l, zero korków, zero stania, cały czas trasa i częste używanie tempomatu.
Jak już miałem głęboką rezerwę w baku to komputer pokazywał, że przejadę jeszcze 500km
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Moc jest (śmiem powiedzieć, że aż za dużo jak na 136 koni), zero dymienia spod korka (wymienione podkładki), olej 5W30, filtry na bieżąco a z tłumika taki dym, że aż na CB mi mówili, że coś mi dymi samochód
Na wolnych obrotach nie dymi. Dymi na czarno podczas przyśpieszania, i jazdy na wyższych obrotach zwłaszcza pod górę. Po prostym tego nie widać.
Jak ktoś jedzie za mną na światłach to widzę mgłę z dymu w lusterku.
Silnik nie bierze w ogóle oleju. Ani grama.
Turbosprężarka zregenerowana 40tys. temu
Ktoś wie co może być przyczyną dymienia ? Silnik pali rewelacyjnie, wkręca się na obroty bardzo ładnie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6