Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez Myjk » 13 lip 2010, 15:22

pawel1978 napisał(a):więc podjechałem do znajomego mechanika, który po obejrzeniu objawów stwierdził że to normalne, że bierze olej i że dymi przy ostrym gazowaniu, nie wspomnę o dymie spod korka oleju. mając remis opistanowiłem się posiłkować drugim zaufanym mechanikiem, który podzielił zdanie poprzednika że to normalne.

Pewnie, że normalne! Nawet znam takich co twierdzą, że jak diesel nie puści "dymka" to nie diesel. Żałość.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez pawel1978 » 13 lip 2010, 19:30

dzięki chłopaki za radę. postaram się zrobić jak wrócę z urlopu. kompresję udało mi się sprawdzić i na wszystkich 4 jest identyczna, więc czarny scenariusz fachowców i aso i firm zaprzyjaźnionych wyeliminowałem. Mam tylko ostatnie pytanko odnośnie zaworów i ich regulacji. Czy w tym modelu są zawory hydrauliczne czy nie??i czy wystarczy mi tylko szczelinomierz żeby ustawić zawory?? czy też raczej specjaliści muszą być do tego. odezwę sie po urlopie co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 19:34
Posty: 255
Skąd: Birstall West Yorkshire
Auto: mazda 6 2.2 sport
Black Panther

Postprzez Steve » 14 lip 2010, 11:43

pawel1978 napisał(a):... postaram się zrobić jak wrócę z urlopu

Jesli jestes na urlopie w Polsce, to napisz gdzie, a na pewno ktos Ci wskaze jakis warsztat, gdzie to mozesz zrobic. Jazda do Bradford to bedzie ze 2kkm, a przy walnietych uszczelniaczach, w misce zbiera sie syf po reakcji spalin z olejem i zatyka sie smok (poszukaj watkow o zapchanym smoku). Byloby przykro stanac w takiej trasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Karol » 14 lip 2010, 12:42

Kolego Pawel widze ze jestes z UK mala rada jak chcesz cieszyc sie madzia i spac spokojnie to przestan jezdzic do Polskich mechanikow .... Chyba ze zmienisz marke na VW!!!!

Taki maly off top moze uchroni go to przed uszkodzeniem auta przez Polskich pseudo mechanikow <zawstydzony>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez krzych » 14 lip 2010, 17:29

Trec_Londyn napisał(a):Kolego Pawel widze ze jestes z UK mala rada jak chcesz cieszyc sie madzia i spac spokojnie to przestan jezdzic do Polskich mechanikow .... Chyba ze zmienisz marke na VW!!!!

Taki maly off top moze uchroni go to przed uszkodzeniem auta przez Polskich pseudo mechanikow <zawstydzony>

A co masz do polskich mechanikow? Moze warto zmienic forum na inne niz polskie rowniez? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez adamb » 14 lip 2010, 17:52

krzych napisał(a):
Trec_Londyn napisał(a):Kolego Pawel widze ze jestes z UK mala rada jak chcesz cieszyc sie madzia i spac spokojnie to przestan jezdzic do Polskich mechanikow .... Chyba ze zmienisz marke na VW!!!!

Taki maly off top moze uchroni go to przed uszkodzeniem auta przez Polskich pseudo mechanikow <zawstydzony>

A co masz do polskich mechanikow? Moze warto zmienic forum na inne niz polskie rowniez? :P


wiekszosc z nich stala sie "wykfalifikowanymi" mechanikami po przekroszniu granicy UK, cos podobnego do angielskich pajacow z stacji szybkiej obslugi.
A wieswageny do tej pory uchodza za cos lepszego wsrod polskiej populacji w uk, podnosza status spoleczny. <spoko> hahaha
A co do oleju to czesto i gesto z beczki jest tutak, uk, lany 15w40 mineralny czytaj "co mieli to wlali do beczki" i jak klijent chce syntetic to go dostaje z tej samej beczki co reszta. Najlepiej jest kupic samemu banke 4 lub 5 litrow przynajmniej wiadomo co jest wlane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez krzych » 14 lip 2010, 18:04

adamb napisał(a):wiekszosc z nich stala sie "wykfalifikowanymi" mechanikami po przekroszniu granicy UK

Nie staliby sie "Wykwalifikowanymi" gdyby mieli konkurencje...

adamb napisał(a):A wieswageny do tej pory uchodza za cos lepszego wsrod polskiej populacji w uk, podnosza status spoleczny. <spoko> hahaha

A co powiesz o Microsofcie i Windowsach? Mam sie juz z Ceibie zaczac smiac czy dopiero za chwile? ;P (no chyba ze przypadkiem trafilem na linux-maniaka ;P).

Nie orzumiem "uprzedzen rasowych" a tylko takim mozna nazwac uprzedzenie do VW. Co wiecej, mniemanie wsrod polakow to raczej "japonskie technologie" podnosza, wiara w bezawaryjnosc "na slowo" (od conajmniej 10 lat juz slysze jakie to te japonce sa bezawaryjne), bo VW kupuje sie ze wzgledu na tansze czesci a nie z powodu wiary czy statusu. Wszedzie jest pelno VW i inych niemieckich marek, stad zamiennikow od groma i w rozsadnych cenach.

Ja rozumiem, ze jestesmy na forum Mazdy, ale moze czasem warto zdjac klapki z oczu?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 14 lip 2010, 18:08

Tyle razy ostrzegałem o powstrzymanie się od OT (i kłótniami na forum), że z czystym sumieniem obydwaj Panowie dostają bana na 24h.
Na przyszłość mooooże pomoże ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chris_ox » 18 lip 2010, 13:59

maselek napisał(a):
Jaksa napisał(a):To z materiałami czy bez ?


Materiały mnie nie interesuję, płacę 700 zł i odbieram (właśnie jutro rano ASO wymienia podkładki)


Witam

Miałem podobny problem i na podstawie fotorelacji umieszczone na forum czyściłem smoka. Dzień później – wynikało z czekania na zamówione podkładki wyciągałem wtryski. 2 podkładki puszczały i wtryski były oblepione nagarem. Wyczyściłem dokładnie wtryski, gniazda i zmieniłem podkładki. Dorzuce tylko info że zamawiając podkładki użyłem numeru RF2A-13-H51A który odpowiada oryginałom (te cieniutkie z trzema ramionkami wewnątrz i na zewnątrz) jednakże poprosiłem o inne i zamówili dla mnie RF2A-13-H51B czyli te okrągłe z wcięciem na brzegu – taki rancik. Wszystko poskęcałem upoprzednio czyszcząc pokrywe, dla pewności troszcze silikonu na starą ale dobrą uszczelke i wszystko hula jak należy :)
Dymienie spod korka oleju zniknęło – bucha tylko powietrzem.
Po czyszczeniu smoka wymieniłem filt oleju i zalałem madzię dexelią ultra 5w30. Zmieniłem filtr paliwa i nic tylko jeżdzić. Madzia znowu dostała kopa od momentu naciśnięcia gazu – a nie jak wcześniej z sekuną albo dwiema opóźnienia.

Wszystko zajęło mi:
1. rozkęcanie miski, odklejenie, zaklejenie, czyszczenie smoka i miski, wymiana oleju i filtra ---> 3 godzinki (nie mam kanału więc się guzdrałem na plecach)
2. ściągnięcie osłony, pokrywy (+ jej mycie), wyciągnięcie i czyszczenie wtrysków i ich gniazd, wymiana uszczelek powtórne skręcenie do kupy ---> również 3 godziny.

Zaznaczam że jestem laikiem i bez info z forum i fotorelacji sam bym tego nie zrobił!
Koszty:
– podkładki RF2A-13-H51B --> 13 funtów
– filtr oleju (zamiennik) ze zniżką 2 funty :) bez zniżki 7
– olej dexelia ultra 5w30 – 41 funtów
w sumie 56 funtów ---> czyli jakieś 275 zł i 6 godzin pracy

....nie wspominając o satysfakcji z tego że zrobiłem to sam :))))

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 21:43
Posty: 7
Skąd: Oxford / Rybnik
Auto: Mazda6, 2.0 Diesel (TS2) 136km, 2003

Postprzez Wojtek » 20 lip 2010, 23:29

sowikPL napisał(a):Witam
Poszedlem za radami chlopakow z forum i wymienilem podkadki pod wtryskami juz dwa tyg. po wymianie
i madzia nie puscza bąkow i nie pije oleju ALE kultura pracy silnika jest calkiem inna niz przed wymianą
a furczy jak by byl uklad wydechowy nie szczelny
Czy to normalne po wymianie?


Odpowiedz: Nie.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sowikPL » 21 lip 2010, 17:39

Igor a moze wiesz czym to moze byc spowodowane po wymianie podkladek dodam ze ukł.wydechowy jest napewno
szczelny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez Wojtek » 21 lip 2010, 17:46

Niestety jasnowidzem nie jestem... <czarodziej>
... ale sprawdz pompe vacuum :) ... moze ona tak swiszczy (furczy) <co?>

Ps. Po wymianie podkladek silnik Mazdy powinien byc najciszej rowno pracujacym dieslem w okolicy :)
chyba, ze twoj sasiad ma tez madzie :]
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Steve » 21 lip 2010, 23:42

sowikPL napisał(a):Witam
Poszedlem za radami chlopakow z forum i wymienilem podkadki pod wtryskami juz dwa tyg. po wymianie
i madzia nie puscza bąkow i nie pije oleju ALE kultura pracy silnika jest calkiem inna niz przed wymianą
a furczy jak by byl uklad wydechowy nie szczelny
Czy to normalne po wymianie?


Zobacz obudowe od filtra powietrza, latwo ja szturnac jak sie grzebie pod maska, a potrafi wyc jak wydech, jak sie wzbudzi.
Ostatnio edytowano 24 lip 2010, 22:31 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez sowikPL » 22 lip 2010, 18:12

Steve napisał(a):Zobacz obudowe od filtra powietrza, latwo ja szturnac jak sie grzebie pod maska, a potrafi sie wyc jak wydech, jak sie wzbudzi.


Dzieki Steve to moze byc to bo przy okazji wymienilem filter powietrza ale mam nadzieje ze to nie jest wina filtra bo jest inny niz byl zalozylem knechta a obudowe to chyba dobrze zlozylem jeszcze sprawdze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez causa1980 » 7 sie 2010, 10:22

No to mam ten sam problem i nie wiem, co mam zrobić...:(
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez sowikPL » 7 sie 2010, 19:19

causa1980 napisał(a):No to mam ten sam problem i nie wiem, co mam zrobić...


czyli co olej ci bierze, opisz szerzej swoj problem to moze pomozemy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez causa1980 » 7 sie 2010, 20:38

No to opiszę (nie znam się na mechanice):
Silnik 2,0 136 KM diesel bierze mi jakiś 1 l oleju Castrol 5W30 na 2.000 km. Objawy jakie zauważyłem to dymek biały z rury (czuć olej, ale dymu nie ma non stop tylko czasem jak przygazuję mocniej), dymek przy otworzeniu korku wlewu paliwa, chyba lekki spadek mocy (tu nie mam pewności, bo autem jeździ moja narzeczona). Przebieg auta 144.000 km, na pewno nie kręcony licznik. Brak jakichkolwiek wycieków na silniku. Generalnie auto bardzo zadbane i jestem mocno zdziwiony tym problemem.

Jeżeli potrzebne są jakieś inne informacje to proszę pytać. Jestem z Dzierżoniowa (koło Świdnicy) i jeżeli możecie z czystym sumieniem polecić jakiś warsztat, w którym znają się na Mazdach to proszę o namiary.

Z tego co zdołałem ustalić to może to być:
1) smok w misce olejowej do czyszczenia plus podkładki pod wtryskami chyba,
2) turbina do wymiany (podzwoniłem po firmach i nikt nie regeneruje turbin z tego silnika!!! nie wiem co ewentualnie miałbym z tym zrobić, na Allegro też nic),
3) pierścienie (i to chyba najgorsze, bo ponoć mało kto potrafi to zrobić, by nie było potem problemów z silnikiem).

Dziękuję za wszystkie informacje

pozdrawiam
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez sowikPL » 7 sie 2010, 21:03

causa1980 napisał(a): dymek przy otworzeniu korku wlewu paliwa,

nie wiem jak z tamtąd moze dymic hahaha

Najpierw podkladki i przy okazji sprawdz smoka u mnie to pomoglo nie wciąga oleju ale jest inna kultura pracy nie wiem dlaczego

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez causa1980 » 7 sie 2010, 21:46

a jednak lekko dymi...:)

tak też zrobię w pierwszej kolejności...
Paweł
Początkujący
 
Od: 6 sie 2010, 13:06
Posty: 14
Auto: Mazda 6 kombi 2,0 136 KM diesel 2005

Postprzez pr0f » 11 sie 2010, 14:40

Witam

Też mam problem z silnikiem lubiącym olej. Bierze niedużo bo 2 do 3 setek na tysiąc km.
Auto wstawiłem wczoraj na przegląd do zaprzyjaźnionego warsztatu i przy okazji zleciłem wymianę podkładek.
Dostałem dziś informację, że przy tej wymianie trzeba wymienić też jakieś uszczelniacze przewodów doprowadzających paliwo o ile dobrze pamiętam, a koszt tych uszczelniaczy to 73zł za sztukę.
Czy rzeczywiście jest to konieczne? W tym wątku doczytałem się jedynie wymiany uszczelki pokrywy zaworów.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2009, 23:21
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6