Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2

Postprzez Janusz626 » 28 lip 2014, 22:50

korzeń... spróbuj odkręcić go razem z podstawą taka trójkątną, tylko trzy sruby a nie cztery. Ponadto, odczytales błędy?, skąd wiesz ze to EGR akurat...

timmy... sprawdź szczelność wężyków, sprawdź solenoidy, premie je wewnątrz i wprawiaj je w ruch.... elektronicznie oczywiście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez timmy666 » 29 lip 2014, 09:44

Janusz626 napisał(a):korzeń... spróbuj odkręcić go razem z podstawą taka trójkątną, tylko trzy sruby a nie cztery. Ponadto, odczytales błędy?, skąd wiesz ze to EGR akurat...

timmy... sprawdź szczelność wężyków, sprawdź solenoidy, premie je wewnątrz i wprawiaj je w ruch.... elektronicznie oczywiście.


Wężyki są w porządku, wymieniane dwa lata temu jak pisałem i na wszelki wypadek znów je wymieniłem, plus czyściłem EGR i jak wspomniałem wcześniej sprawdzałem strzykawką 100 – otwiera się i zamyka. Może te cudo do którego idzie ten wężyk ma jakiś defekt, ale jak to sprawdzić, aż taki dobry w te klocki nie jestem – odpalić silnik i na wolnych obrotach sprawdzać czy coś ciągnie czy ktoś musi dodawać gazu? i wybacz mi, ale nie zrozumiałem słowa "premie" i w jaki sposób wprawiać te solenoidy elektronicznie w ruch?
Przepraszam jak zadaje głupie pytania, ale niestety z mechaniką i elektroniką mam niewiele wspólnego ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez Janusz626 » 29 lip 2014, 10:01

Sorki, literówka slownika T9, "przemyj" wewnątrz zaworki tzw solenoidy. Wpraw je w ruch czyli użyj 12V z akumulatora tak by otwierały się i zamykaly się, sprawdź szczelność połączeń na króćcach, możesz użyć zegara tzw "wakuometru" i zobaczyc czy podcisnienie wogóle występuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Kety » 29 lip 2014, 10:03

timmy666 napisał(a):Może te cudo do którego idzie ten wężyk ma jakiś defekt


Wrzuc fotke tego cuda
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Janusz626 » 29 lip 2014, 10:12

Moze to "cudo" to zaworek sterujący tzw solenoid ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez LesBourgeois » 30 sie 2014, 20:43

Witam,
U mnie też pojawia się brzęczenie miedzy 1700-2000obr.
W serwisie ASO stwierdzili że do wymiany mam miedzy pompom vacum a silnikiem tzw.oring, małe sprzęgło. Więc wymieniłem. Wyjechałem z serwisu a objawy nie ustały.
Dzisiaj z kolega postanowiłem zajrzeć pod maskę i przy dodawaniu gazu zauważyliśmy że brzęczenie wydobywa się z EGR. grzybek otwiera się do połowy i zaczyna rzęzić jak dotyka tej blaszki do której domyka się. Moje pytanie czy wystarczy to przeczyścić i hałas ustąpi. I czy ten grzybek powinien otwierać się do połowy czy do końca.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez kubsztyk » 30 sie 2014, 21:05

Na jałowych obrotach trzpień z grzybkiem tak "faluje" i brzęczy jak jakiś elektrozawór. Podobnie się zdarza podczas jazdy na w/w obrotach. Czyszczenie nie pomoże, trzeba by w jakiś sposób unieruchomić tę cienką blaszkę, lecz z drugiej strony nie jest to wskazane, bo jej lekki luz pozwala na szczelne zamknięcie zaworu w miarę osadzania się sadzy w jego środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez LesBourgeois » 4 wrz 2014, 22:39

A jesli mi grzechocze cos podczas powolnego rozpedzania sie w przedziale 1500-2000obr.czy to mozliwe ze ten zawor egr? I dzieje sie tak gdy ze stalej predkosci nagle rozpedzam sie. Grzechot ten trwa czasem przez 5 sekund.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6