korzeń... spróbuj odkręcić go razem z podstawą taka trójkątną, tylko trzy sruby a nie cztery. Ponadto, odczytales błędy?, skąd wiesz ze to EGR akurat...
timmy... sprawdź szczelność wężyków, sprawdź solenoidy, premie je wewnątrz i wprawiaj je w ruch.... elektronicznie oczywiście.
Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2
Janusz626 napisał(a):korzeń... spróbuj odkręcić go razem z podstawą taka trójkątną, tylko trzy sruby a nie cztery. Ponadto, odczytales błędy?, skąd wiesz ze to EGR akurat...
timmy... sprawdź szczelność wężyków, sprawdź solenoidy, premie je wewnątrz i wprawiaj je w ruch.... elektronicznie oczywiście.
Wężyki są w porządku, wymieniane dwa lata temu jak pisałem i na wszelki wypadek znów je wymieniłem, plus czyściłem EGR i jak wspomniałem wcześniej sprawdzałem strzykawką 100 – otwiera się i zamyka. Może te cudo do którego idzie ten wężyk ma jakiś defekt, ale jak to sprawdzić, aż taki dobry w te klocki nie jestem – odpalić silnik i na wolnych obrotach sprawdzać czy coś ciągnie czy ktoś musi dodawać gazu? i wybacz mi, ale nie zrozumiałem słowa "premie" i w jaki sposób wprawiać te solenoidy elektronicznie w ruch?
Przepraszam jak zadaje głupie pytania, ale niestety z mechaniką i elektroniką mam niewiele wspólnego
- Od: 18 mar 2010, 12:12
- Posty: 63
- Skąd: Ostrołęka/Okolice
- Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.
Sorki, literówka slownika T9, "przemyj" wewnątrz zaworki tzw solenoidy. Wpraw je w ruch czyli użyj 12V z akumulatora tak by otwierały się i zamykaly się, sprawdź szczelność połączeń na króćcach, możesz użyć zegara tzw "wakuometru" i zobaczyc czy podcisnienie wogóle występuje.
timmy666 napisał(a):Może te cudo do którego idzie ten wężyk ma jakiś defekt
Wrzuc fotke tego cuda
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam,
U mnie też pojawia się brzęczenie miedzy 1700-2000obr.
W serwisie ASO stwierdzili że do wymiany mam miedzy pompom vacum a silnikiem tzw.oring, małe sprzęgło. Więc wymieniłem. Wyjechałem z serwisu a objawy nie ustały.
Dzisiaj z kolega postanowiłem zajrzeć pod maskę i przy dodawaniu gazu zauważyliśmy że brzęczenie wydobywa się z EGR. grzybek otwiera się do połowy i zaczyna rzęzić jak dotyka tej blaszki do której domyka się. Moje pytanie czy wystarczy to przeczyścić i hałas ustąpi. I czy ten grzybek powinien otwierać się do połowy czy do końca.
U mnie też pojawia się brzęczenie miedzy 1700-2000obr.
W serwisie ASO stwierdzili że do wymiany mam miedzy pompom vacum a silnikiem tzw.oring, małe sprzęgło. Więc wymieniłem. Wyjechałem z serwisu a objawy nie ustały.
Dzisiaj z kolega postanowiłem zajrzeć pod maskę i przy dodawaniu gazu zauważyliśmy że brzęczenie wydobywa się z EGR. grzybek otwiera się do połowy i zaczyna rzęzić jak dotyka tej blaszki do której domyka się. Moje pytanie czy wystarczy to przeczyścić i hałas ustąpi. I czy ten grzybek powinien otwierać się do połowy czy do końca.
- Od: 25 mar 2012, 13:02
- Posty: 32
- Skąd: Komorniki
- Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM
Na jałowych obrotach trzpień z grzybkiem tak "faluje" i brzęczy jak jakiś elektrozawór. Podobnie się zdarza podczas jazdy na w/w obrotach. Czyszczenie nie pomoże, trzeba by w jakiś sposób unieruchomić tę cienką blaszkę, lecz z drugiej strony nie jest to wskazane, bo jej lekki luz pozwala na szczelne zamknięcie zaworu w miarę osadzania się sadzy w jego środku.
A jesli mi grzechocze cos podczas powolnego rozpedzania sie w przedziale 1500-2000obr.czy to mozliwe ze ten zawor egr? I dzieje sie tak gdy ze stalej predkosci nagle rozpedzam sie. Grzechot ten trwa czasem przez 5 sekund.
- Od: 25 mar 2012, 13:02
- Posty: 32
- Skąd: Komorniki
- Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6