Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez moro » 28 sty 2009, 13:39

dyzioo napisał(a):Drodzy forumowicze, czy moge prosic o przetlumaczenie dla mnie na jezyk niemiecki, ktorego nie znam kompeltnie
PRZEPALANIE FILTRA DPF....
Kolega bedzie dzownil do serwisu w niemczech ale nie wie jak sie zapytac...jakas nazwa pewnie istnieje....tylko jaka...? <glupek2>

Pozdro600 <jelen>


Partikelfilter ausbrennen

ale takie tłumaczenie bez kontekstu jest do <dupa> napisz co właściwie chcesz się spytać ;)
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Bolek » 28 sty 2009, 14:30

mr_t napisał(a):Ciekawe jest to, że bez DPF pali o 0,1 l/100 mniej. Cóż – minimalny "koszt", ale jeszcze ciekawsze jest to, że samochód z DPF ma wyższa emisję CO2 (165g/km wobec 163g/km bez DPF).


– w powyższym zdaniu zawarte jest wyjaśnienie;
Emisja CO2 jest proporcjonalna do ilości spalonego paliwa (no i oczywiście rodzaju paliwa też) – wpływ DPF jest więc pośredni: skoro więcej pali – produkuje więcej CO2.

Swoją drogą – cała CO2 fobia to jest ciężka choroba o pseudonaukowym podłożu. Mam okazję uczestniczyć w pracach/dyskusjach z tego obszaru – bardzo ciężkie są to klimaty. Niestety, większość ludzi to coś jakby wyznawcy i nie ma z nimi dyskusji. Lobbyści bardzo lubią takich wyznawców – coś jak kościół ograniczania emisji CO2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Myjk » 28 sty 2009, 14:38

Znaczy innymi słowy, ocieplenie klimatu to fobia naszej ery?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ntgale » 28 sty 2009, 14:39

mr_t napisał(a):... i znalazłem taką ciekawostkę na stronie Mitsubishi. Ich 2.0 diesel jest z DPF i bez. Ciekawe jest to, że bez DPF pali o 0,1 l/100 mniej...

Niewiele to zmienia ale dla informacji – to jest diesel od VW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez peteros1 » 28 sty 2009, 16:31

Nie fobia, ale z palca mocne ssanie. Oglądałeś film "Wag the Dog" (pol. Fakty i akty)?
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez mr_t » 30 sty 2009, 18:25

Waikiki napisał(a):Widzę, że powoli osiągamy tutaj stan jakiejś DPF-owej psychozy :) Z opisów wynikać może, że każdy nabywca Diesla 2.0 MZR-CD (...) zapchany filtr lub awarię silnika. Mam informacje o ok. 25 egzemplarzach "szóstek" i "piątek" z silnikami RF. 70% z nich jest użytkowana w trybie skrajnie niekorzystnym, długość trwania jazdy to 10-15 minut, głównie w ruchu miejskim. Ani razu nie wystąpiły żadne problemy z DPFem. Osobiście przejechałem jakieś 40 000 km łącznie dwoma egzemplarzami Mazda6 MZR-CD – zero kłopotów, poziom oleju nigdy nie wzrastał. Także bez demonizowania... <diabełek>

To dopisz sobie do tych statystyk mnie- poza takimi "drobiazgami" jak wtryski, czy turbosprężarka i inne [tiiit] z osprzętu silnika właśnie dziś się dowiedziałem że i DPF będę miał nowy – chociaż kontrolka się nigdy nie zaświeciła. Z jednej strony jestem <jupi> bo wszystko co ważne w silniku będę miał nowe. Tu duży plus dla ASO które to podczas przeglądu nie tylko zauważyło, ale i po prostu przystąpiło do gwarancyjnej naprawy <spoko> . Z drugiej jestem lekko przerażony, bo samochód wg. mnie jest nowy!! nie ma jeszcze roku, a już ma bez mała generalny remont silnika.
Warunku użytkowania, na co dzień jazda min. 30 min z czego 20 min to jazda z w miarę stałą prędkością ok. 100km/h, praktycznie wcale nie jeżdżę po mieście. Do tego w weekendy wypady w góry 100-250km w jedną stronę trasą, często A4 z tempomatem 130-140. Więc dla DPF niby świetne warunki użytkowania.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez ogien82 » 3 lut 2009, 14:05

Witam
Ciekawe co ten nowy program do wypalania filtra DPF pomoże, ktoś już jeździ i może podać co udało się mu zaobserwować?
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez jack7 » 3 lut 2009, 15:06

Jak zapytałem w serwisie o nowy program to powiedzieli, że zmiana dla kierowcy jest nieodczuwalna. Jadę na wgranie w przyszłym tygodniu to może się dowiem coś więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 3 lut 2009, 15:54

Z tego co mi ostatnio mówił momores to auto na początku trochę szarpało i jakby gorzej jechało.
Ale teraz się unormowało i śmiga podobno dobrze. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale ostatnio byliśmy
na hamowni, u mnie wyszło 145 KM (stary program), a momoresowi 154 (nowy program).
Naturalnie silnik identyczny, rok produkcji też.

Dodam jeszcze, że mam obecnie 18 000 przelotu, i olej mi podłazi pod X. Zacząłem w związku z tym trochę
bardziej pałować silnik pod względem obrotów – staram się śmigać około 3k. Co stwierdziłem – trochę ON
odparowuje, udało się zbić jakieś 2mm. Ostatnio jednak przepalał się DPF i znowu jestem na X.

Zacząłem odczuwać nieznaczne szarpanie przy jednostajnym ruchu. Wydaje się, że wcześniej tego nie było.
Zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem konsekwencja wysokiego poziomu oleju... Muszę jechać na
wymianę, choć chciałbym zobaczyć magiczną kontrolkę DPF informującą o dobiciu oleju do X-a... :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez chmooreck » 3 lut 2009, 16:01

Myjk napisał(a):udało się zbić jakieś 2mm.

błąd pomiaru ?
Myjk napisał(a):choć chciałbym zobaczyć magiczną kontrolkę DPF informującą o dobiciu oleju do X-a... :P

Nie podpuszczam Cię, ale na nią nie poczekasz...
Chyba nie tylko my jesteśmy ciekawi, czy faktycznie działa w ten sposób ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1124 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Bolek » 3 lut 2009, 16:03

Też dostałem wezwanie na przeprogramowanie od Mazda BE. Mam właśnie 35000 km i niemal dwa lata, więc zbiega się to w czasie z drugim przeglądem. Zobaczymy jak to będzie po. Jak na razie wszystko jest w najlepszym porządku, olej między wymianami utrzymuje się na stałym poziomie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Myjk » 3 lut 2009, 16:06

chmooreck napisał(a):błąd pomiaru ?

Możliwe, choć z różnych opinii na forum wynika, że jednak ON odparowuje, albo wypala się.

chmooreck napisał(a):Nie podpuszczam Cię, ale na nią nie poczekasz...

Przegląd mam przy 20k wyznaczony, dłużej nie poczekam. ;) Więc istnieje taka szansa.
Mam jednocześnie nadzieję, że silnik mi nie wybiegnie z auta... ;)

Robię to, bo być może da się wyczuć kiedy olej się przepełnia. Z obserwacji,
o ile nie są to moje imaginacje, wynika, że podniesienie poziomu oleju czuć
w sposobie zachowania samochodu, a właściwie na pedale "gazu".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez chmooreck » 3 lut 2009, 16:10

Myjk napisał(a):
chmooreck napisał(a):błąd pomiaru ?

Możliwe, choć z różnych opinii na forum wynika, że jednak ON odparowuje, albo wypala się.

Nie neguję, że opada, tylko według mnie 2mm to żadna różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1124 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 3 lut 2009, 16:42

chmooreck napisał(a):Nie neguję, że opada, tylko według mnie 2mm to żadna różnica.

Ale to się stało na odcinku maks. 100km... Więc jednak trochę różnicy robi...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mr_t » 3 lut 2009, 20:15

ogien82 napisał(a):Witam
Ciekawe co ten nowy program do wypalania filtra DPF pomoże, ktoś już jeździ i może podać co udało się mu zaobserwować?

Program zmienia moment wypalania DPF. Tj, żeby DPF się wypalał musi osiągnąć odpowiedni stopień zabrudzenia + temperatura, obroty i cała reszta. Nowy soft wypala DPF przy niższym stopniu zabrudzenia niż wcześniej, dzięki czemu proces może trwać krócej, a tym samym zmniejsza się ryzyko zbyt mocnego "zabrudzenia" DPF w tzw. ruchu miejskim.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez ogien82 » 3 lut 2009, 22:47

Do mr_t
Dzięki za wyjaśnienie, ja będę w serwisie 14 lutego na geometrii (problem ściągania w prawo ;)) to wypytam się przy okazji co oni twierdzą. Myślę, że jak DPF ma się częściej wypalać to pewnie wzrośnie zużycie paliwa. Mam nadzieję, że się mylę.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez mr_t » 3 lut 2009, 23:13

Niekoniecznie. Bo z jednej strony proces będzie się odbywał częściej, ale z drugiej każdorazowo będzie mniej "brudu" i całość będzie trwała szybciej.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez ogien82 » 4 lut 2009, 00:32

Do mr_t
W sumie masz rację, trzeba przetestować to wtedy wszystko będzie jasne.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Neon » 4 lut 2009, 10:02

Ja mam nowy program wgrany od kilku tygodni i żadnej różnicy nie odczówam. Chyba tylko spalanie lekko wzrosło o jakieś 0,2 l/100 km ale co do tego nie jestem pewien. W poniedziałek jadę w dłuższą trase to sprawdze to.

Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Myjk » 4 lut 2009, 16:51

OK, po kolejnych dwóch przejazdach (~75km) na wyższych obrotach olej zjechał o pół centymetra od X.
Ta technika "wypalania" ON z oleju smarującego zdaje egzamin. Chyba jednak nie zobaczę kontrolki DPF. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6