Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostTen post został usunięty przez Leoo 8 lip 2013, 00:07.

Postprzez Leoo » 8 lip 2013, 17:48

mirfex69 napisał(a):..przeczytalem sporo aale jak dotad nie lapie jak poznajecie moment wypalania filtra Dpf?Dopatrzylem,ze wtedy wzrasta chwilowe spalanie,zapalaja sie jakies kontrolki a ja u siebie nic takiego nie zaobserwowalem.

Może Kolega coś więcej powiedzieć o swoim silniku "DOHC 16V, 1560cm3, O9'"?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez mirfex69 » 8 lip 2013, 19:56

Tu mi kolega zabil cwieka jak to mowia :)Zaczalem sie zastanawiac skad wzialem te oznaczenia silnika,przekopalem papiery i znalazlem narazie tylko jakis certyfikat od alarmu a na nim1.6 CDVi 109hp a symbole z profilu znalazlem na pokrywie silnika.Sorki za jakosc ale fotka byla robiona roztrzesionymi dlonmi przed kupnem madzi :D
Prawde mowiac to moje pierwsze japonskie auto,pierwszy diesel i pierwsze auto przy ktorym nic nie majstruje i tak naprawde bardzo niewiele wiem.Na temat silnika moge powiedziec tylko tyle,ze bardzo wdziecznie i milo mnie wozi,aaale wiedzy o technologi nie posiadam niestety <glupek2> Az mi glupio z tego powodu bo wszystkie pojazdy w PL sam naprawialem w razie potrzeby a tutaj..no co tu moge..plynu do spryskiwaczy sam nalac hahaha
Zaraz mnie ktos zkrzyczy-bo nie w temacie ale probuje tylko odpowiedziec koledze :)
Poki co pozdrawiam i wszystkim bezawaryjnosci <ok> papa
Załączniki
IMAG0359.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez Leoo » 9 lip 2013, 00:16

Silniczek o takiej pojemności może nie posiadać DPF-a.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 9 lip 2013, 14:45

poza tym, zapraszam kolegę do właściwego dla siebie działu, dot. Mazdy 3...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 9 lip 2013, 14:49

Leoo napisał(a):Silniczek o takiej pojemności może nie posiadać DPF-a.

09 raczej na pewno posiada.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mirfex69 » 9 lip 2013, 21:05

dobrzyn22 napisał(a):poza tym, zapraszam kolegę do właściwego dla siebie działu, dot. Mazdy 3...

Tak ,tak-wiem ze jest dzial o trojkach i zagladalem tam :)Tu tylko zajrzalem po wpisaniu w wyszukiwarce zapytania o DPF.Nie szukam wiedzy na ten temat nigdzie indziej tylko tu na forum bo macie ja i przekazujecie w czytelny sposob za co podziekowania <spoko>

Dopisano 9 lip 2013, 21:17:

bieski napisał(a):
Leoo napisał(a):Silniczek o takiej pojemności może nie posiadać DPF-a.

09 raczej na pewno posiada.

Czyli wyglada,ze mam..teraz musze sie juz tylko dowiedziec jak sie z tym obchodzic :)
Lece wg. przykazania dobrzyn22 do dzialu dla trojeczek pobadac temat :)
Pozdrawiam i bezawaryjnosci papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez Myjk » 11 lip 2013, 10:58

Łolaboga, kontrolka DPF mi zaczęła migać znienacka przy 117 tys. km!
Co robić, jak żyć? Czy usuwać od razu filtr DPF? :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez marex » 11 lip 2013, 14:31

Ja bym wywalił tu nie ma się nad czym zastanawiać <glupek2>
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Myjk » 11 lip 2013, 14:38

Tyle broniłem tego DPFu, tyle broniłem, że mi działa bez zarzutu i tylko w starych zajechanych trupach pada i wtedy mi tutejsi bywalcy mający problemy z DPFem wróżyli że przy 120 tys. zacznę mieć problemy, to nie wierzyłem i się z nich śmiałem, wyśmiewałem -- tymczasem DPF mi wbił nóż w plecy!
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez darekpaw » 11 lip 2013, 19:01

Witam u mnie przy 215 tkm spokój oby jak najdłużej.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 53
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 do CX 7 z 2010r. dizelek.Sierpień2023 cx5 2.5 benzyna 2017r.

Postprzez Leoo » 14 lip 2013, 00:01

Myjk napisał(a):Łolaboga, kontrolka DPF mi zaczęła migać znienacka przy 117 tys. km!

Polifta można zmusić do wypalenia filtra na parkingu. Było na forum.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez gstroy01 » 15 lip 2013, 16:03

Niestety właśnie padło i na mnie. Jeżdżę około 4 lata, przeważnie po mieście, rzadziej w trasie nie licząc urlopów. Staram się utrzymywać obroty na poziomie min. 2 tys. Zmieniam olej raz w roku czyli mniej więcej co 10 tys. km. Do tego filtry zgodnie z tabelą i założeniem, co wystąpi pierwsze. Przebieg to 72 tys. Przedwczoraj zaczęła migać kontrolka DPF. Akurat jestem na urlopie za granicą i do domu bardzo daleko. Pojechałem dziś rano do serwisu Mazdy, gdzie po sprawdzeniu okazało się, że czujnik temperatury filtra DPF chyba jest uszkodzony, przez co filtr się nie wypalał i uległ zapchaniu. Koszt wymiany filtra to około 350 euro plus vat i robocizna. Samo wypalenie filtra i podłączenie do kompa kosztowało mnie już 80 euro. Przed wizytą w serwisie przejechałem około 100 km z migającą kontrolką. Żadne inne się nie włączyły. Teraz też nie miga, a niedługo będę wracał do kraju i zastanawiam się, co robić, jak znowu zacznie. Czy jechać dalej? Z jaką prędkością? Czy szukać serwisu i znowu wypalać, żeby nie załatwić filtra na amen? Czy ktoś z kolegów i koleżanek przejechał dłuższą trasę z migającą kontrolką DPF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez mirfex69 » 16 lip 2013, 21:29

darekpaw napisał(a):Witam u mnie przy 215 tkm spokój oby jak najdłużej.

Zycze spokoju i bezawaryjnosci na nastepne tyle <ok> Rowniez dla pozostalych uzytkownikow ..ekologicznych gadzetow.Sobie tez <glupek2>

Dopisano 16 lip 2013, 21:40:

Myjk napisał(a):Łolaboga, kontrolka DPF mi zaczęła migać znienacka przy 117 tys. km!
Co robić, jak żyć? Czy usuwać od razu filtr DPF? :P

Jak widze Twoj przebieg zaraz mi sie przypominaja slowa szwagra-dobijesz pod 120tkm zacznij myslec o zmianie auta ..A mowil to kilka tygodni temu,zaraz po tym jak w jego Toyocie Avensis siadl na amen filtr i zaplacil za wymiane dwa koleczka eurasow..
W PL w razie zatkania tez stawialbym na usuniecie.Auto dalej bedzie jezdzilo,do tego zmniejsza sie apetyt na paliwko a jeszcze zwieksza sie ponoc wydajnosc motorka <diabełek> a,ze zadymi czasem..Za to tutaj taka opcja nawet mi do glowy nie przychodzi jak widze zakres i szczegolowosc kontroli technicznej..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez Myjk » 16 lip 2013, 23:18

mirfex, nie dramatyzuj. :P U mnie akurat kontrolka DPF poinformowała o przekroczonym serwisie olejowym. :P Po podpięciu IDSa wyszło, że przejechałem 20 057 km po ostatniej wymianie oleju. Kasowanie inspekcji i śmigam dalej. Sam filtr jest jak nówka sztuka. To tak na wszelki wypadek podkreślę, jakby ktoś nie zauważył sarkazmu bijącego z mojego ostatniego postu. :P Ja nadal uważam, że ten element jest w zasadzie nieśmiertelny, tylko totalna ignorancja właściciela albo mechanika może doprowadzić do problemów z tym elementem. Że zadymi? Dla mnie to akurat istotne żeby nie dymiło, bo jedyne czego nie znoszę w dieslach to właśnie tego czarnego syfu z rury wydechowej.

gstroy, tak napisałeś, że nie wiadomo o co chodzi. Od strzału zaczęła Ci migać kontrolka, podjechałeś do Mazdy na IDS i jakie błędy wykazało? Masz wydruk serwisowy? Jeśli odrazu zaczęła migać kontrolka, a wcześniej się nie paliła światłem ciągłym, ani też nie zapaliły się kontrolki MIL i DSC to prawdopodobnie miałeś tylko nieskasowaną inspekcję olejową, jak i ja. Jak dla mnie, to nabili Cię w butelkę w tym serwisie... Co oni Ci tam tak dokładnie zrobili? Masz pełną historię tego serwisu?

Swoją drogą, z braku innej opcji w danym momencie, też podjechałem do ASO (Nivette WAW) i zapłaciłem jakieś chore pieniądze za podpięcie IDS (180 zł brutto!), gdzie owszem odczytano poprawnie błąd, ale próbowano mi wmówić, że nie da się skasować inspekcji olejowej bez wymiany oleju (LOL) i wypuścili mnie z migającą kontrolką z serwisu (nie miałem czasu zmienić oleju na miejscu, bo mi dziecko z przedszkola za drzwi już wystawiali). Jaksa podjechał następnego dnia (dzięki!), skasował inspekcję i zarazem irytującą błyskającą kontrolkę na desce i teraz czekam w spokoju na termin wymiany oleju. :P Paralitykom z ASO podziękuję za usługi, skoro posiadają taką "zaawansowaną" wiedzę (nie da się i co nam pan zrobisz?)...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gstroy01 » 17 lip 2013, 09:09

To wyjaśniam. Olej wymieniałem miesiąc temu i byłem na skasowaniu inspekcji w ASO w Poznaniu (dostałem wydruk ze schematem). A tutaj pan przyniósł mi schemat układu wydechowego z zaznaczonym czujnikiem i powiedział, że zawiódł czujnik temperatury nr 2: RF7K-18-7G0A. Na fakturze mam opis (w dosłownym tłumaczeniu): Zapamiętany błąd czujnika temperatury spalin nr 2, katalizator DPF bardzo zapchany i poddany regeneracji. Możliwość ponownej awarii DPF. Niestety nie był pewien, czy to chwilowa awaria czujnika spowodowana długą jazdą w trudnych warunkach (jestem teraz w Hiszpanii i temperatury w cieniu nie spadają poniżej 30 stopni), ponieważ po wypaleniu filtra komputer nie wskazywał uszkodzenia czujnika i kontrolka przestała migać. Więc miałem do wyboru albo zamawiać nowy czujnik albo pojeździć i zobaczyć, co będzie.
Po drodze do Hiszpanii staliśmy ze 3-4 razy w dużych korkach na autostradzie – łącznie może ze 4 godziny. Jeśli dodam do tego odcinki po 400-500 km ze stałą prędkością 130 km z tempomatem, to kto wie, czy czujnik faktycznie się nie zawiesił/zablokował (jeśli to możliwe w przypadku czujników – tzn. to trochę dziwne, żeby czujnik temperatury uległ awarii z powodu temperatury...). W każdym razie nie padł jednoznaczny wyrok, że czujnik nie działa.
Póki co plan mam taki, żeby po pierwsze zatankować Shell V-Power Diesel (zawsze tankuję na Shellu, ale najczęściej zwykłego diesla) i liczę na to, że może będzie mniej sadzy (nie wiem, czy to uzasadnione, ale spróbować nie zaszkodzi). I po drugie, wracając będę robił przerwy co 2 godziny, jeśli oczywiście tyle ujadę i kontrolka znowu nie zacznie migać. W zasadzie rodzi się pytanie, po ilu kilometrach zapcha się filtr, jeśli czujnik nie działa. Czy dojadę do Polski (2500 km) czy stanę po drodze. Niestety wyjazd w sobotę, więc w razie pecha czeka mnie przedłużony pobyt, bo w weekend nikt nic nie poradzi, a w poniedziałek będę kombinował, co dalej robić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez Myjk » 17 lip 2013, 12:59

Czujnik może być zwyczajnie zabrudzony (wyciągali go i przeczyścili w serwisie?), może nie kontaktować przewód (przetarcie, wtyczka, etc.). Może też być uszkodzony sam czujnik, ale to powinno być wykazane w kompie praktycznie natychmiast i błąd nie powinien zniknąć. Ja bym nie traktował panującej temperatury i biegu na tempomacie za przyczynę awarii. Postoje w korkach mogą wpływać na mizerne wypalanie filtra, ale raczej nie na sam czujnik (przecież on pracuje w nominalnych warunkach ponad 300 stopni Celsjusza). Natomiast jeśli czujnik jest uszkodzony, to teoretycznie po około 300 km (w trasie, bo w mieście wypala się po 160-200) już powinna zabłysnąć kontrolka informująca o kresowym zapełnieniu filtra (o ile filtr nie jest, w związku z błędnymi parametrami czujnika, właściwie wypalany). Tak naprawdę można tylko zgadywać co robi PCM w takich wypadkach i jak sobie radzi z problemami osprzętu które występują całkowicie losowo i nie w sposób ciągły.

Myślę, że nie musisz się silić na zakup lepszego paliwa -- nie ma to żadnego uzasadnienia. Również robienie przerw nic nie da. Jedyne co bym zasugerował to poturlanie się w okolicy ASO i dla bezpieczeństwa sprawdzenie czy znowu błąd się nie ukaże ;) Może brzmieć głupio, ale jeśli nie chcesz wymieniać czujnika na "zaś" lub wracać z wakacji na lawecie stając gdzieś na autostradzie, to chyba warto poświęcić ten czas i trochę paliwa już teraz. Może znajdziesz jakąś trasę do zwiedzenia czegoś i przy okazji lokalnie przetestujesz ten czujnik... Innej rady nie znajduję.

Nadal tylko nie rozumiem czemu pisałeś o wymianie filtra, skoro ten pomyślnie przeszedł procedurę przepalenia i wymiany, póki co i oby tak zostało, nie wymaga. Warto chyba zapytać o koszt wymiany czujnika, bo może gra w kotka i myszkę nie jest warta świeczki.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gstroy01 » 17 lip 2013, 13:27

Taki generalnie jest plan. Jesteśmy w Walencji i w drodze powrotnej chcemy zwiedzić Barcelonę, do której mamy 350 km. Jeśli problem się powtórzy, pewnie będę zmuszony wymienić ten czujnik (w poprzednim poście zrobiłem błąd, chodziło o wymianę czujnika, nie filtra). Jak pisałem, koszt to 350 euro plus vat i robocizna (55 euro za godzinę). W sumie, w najgorszym przypadku kwota może wynieść około 3 tys. PLN, jeśli inny serwis potwierdzi diagnozę i nie powie niczego innego. W każdym razie mentalnie przygotowuję się na najgorsze, a jak będzie, czas pokaże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez Myjk » 17 lip 2013, 13:40

OK. Spróbuj się skontaktować z Rikim. Niedawno gdzieś pisał że można te czujniki "okołoDPFowe" kupić znacznie taniej niż oferują ASO, może kurierem by nadjechał do Ciebie w "razie czego".

PS coś te wymiany oleju co 10 tys. nie służą. ogien też wymienia co 10 tys. i też mu padł czujnik spalin przy AFAIR 90 tys. od wyjazdu z salonu ;) Ja wymieniam co (ponad, jak się okazuje) 20 tys. i jeszcze wszystko działa -- choć najechałem więcej. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez stonoga » 17 lip 2013, 13:53

Może kasowanie inspekcji częste powoduje że czujnik myśli że już ma się zepsuć? Teraz inżynierowie mogą wszystko obliczyć i zaprogramować a człek myśli że się zepsuło i trzeba wymienić.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6