Mrugająca kontrolka DPF
Witam.
Mój problem z DPF-em wygląda następująco. Dopiero co zakupiłem auto, nie zmieniałem oleju gdyż w książeczce wymiana wychodzi dopiero za 10kkm bądź pół roku. W każdym razie po zrobieniu nim 400 km zapaliła się kontrolka DPFu+ CHECK+ kontrola trakcji+utrata mocy. Przepaliłem filtr tak jak opisujecie ale kontrolka nie zgasła, wyłączyłem silnik i kontrolka z DPFem znikneła, pozostały dwie. Po podłączeniu do komputera dwie kolejne zniknęły. Nie zdążyłem przejechać 100km DPF odezwał się znowu ale tym razem mruga i reszta z poprzedniego przypadku również się uruchomiła. Do ASO mam 120 km. i stąd pytanie, czy można ryzykować, niby kontrolka z DPFem się wyłączyła ale na trasie pewnie znowu do o sobie znać... Nie wiem co zrobić
Mój problem z DPF-em wygląda następująco. Dopiero co zakupiłem auto, nie zmieniałem oleju gdyż w książeczce wymiana wychodzi dopiero za 10kkm bądź pół roku. W każdym razie po zrobieniu nim 400 km zapaliła się kontrolka DPFu+ CHECK+ kontrola trakcji+utrata mocy. Przepaliłem filtr tak jak opisujecie ale kontrolka nie zgasła, wyłączyłem silnik i kontrolka z DPFem znikneła, pozostały dwie. Po podłączeniu do komputera dwie kolejne zniknęły. Nie zdążyłem przejechać 100km DPF odezwał się znowu ale tym razem mruga i reszta z poprzedniego przypadku również się uruchomiła. Do ASO mam 120 km. i stąd pytanie, czy można ryzykować, niby kontrolka z DPFem się wyłączyła ale na trasie pewnie znowu do o sobie znać... Nie wiem co zrobić
-
panoramixxx1
Sprawdzić poziom oleju. Nie martw się DPF-em, pomyśl o silniku, czy jest smarowany jeszcze olejem czy już paliwem... Jeżeli stan oleju nie przekracza F to jedź do ASO.panoramixxx1 napisał(a):Nie wiem co zrobić
witam wszystkich.
Przeczytalem caly watek i nie do konca znalazlem odpowiedz na moje pytanie, a nigdze indziej nie moge znalezc : Czy kontrolka dpf powinna sie kontrolnie zapalic z reszta kontrolek podczas przekrecenia kluczyka i po chwili zgasnac?
Pytam poniewaz zakupilem auto jakies 4 tygodnie temu i sluchajac opowiesci o dpf'ach u znajomych (Ford) postanowilem dowiedziec sie jak to wyglada u nas.
Wiec kontrolka nigdy mi sie nie zaswiecila nawet na ulamek sekundy. Dwa tygodnie temu bylem na wymianie oleju i mechanik mi powiedzial ze byl jakis blad na dpf'ie i go wykasowal.
Dzisiaj po przeczytaniu calego watku poszedlem do auta zeby sprawdzic czy faktycznie sie nie swieci ,no i nic tam sie nie swieci. W strachu ze moze poprzedni wlasciciel cos kombinowal i w jakis sposob zakleil kontrolke ,pojechalem do znajomego na podlaczenie pod skaner (SNAP-ON VANTAGE ULTRA) i zadnych bledow nie pokazalo.
Jak myslicie ,co z tym moze byc : skaner nie odczytal bledow ktore gdzies sa, czy moze ktos juz wymontowal dpf ?
Przeczytalem caly watek i nie do konca znalazlem odpowiedz na moje pytanie, a nigdze indziej nie moge znalezc : Czy kontrolka dpf powinna sie kontrolnie zapalic z reszta kontrolek podczas przekrecenia kluczyka i po chwili zgasnac?
Pytam poniewaz zakupilem auto jakies 4 tygodnie temu i sluchajac opowiesci o dpf'ach u znajomych (Ford) postanowilem dowiedziec sie jak to wyglada u nas.
Wiec kontrolka nigdy mi sie nie zaswiecila nawet na ulamek sekundy. Dwa tygodnie temu bylem na wymianie oleju i mechanik mi powiedzial ze byl jakis blad na dpf'ie i go wykasowal.
Dzisiaj po przeczytaniu calego watku poszedlem do auta zeby sprawdzic czy faktycznie sie nie swieci ,no i nic tam sie nie swieci. W strachu ze moze poprzedni wlasciciel cos kombinowal i w jakis sposob zakleil kontrolke ,pojechalem do znajomego na podlaczenie pod skaner (SNAP-ON VANTAGE ULTRA) i zadnych bledow nie pokazalo.
Jak myslicie ,co z tym moze byc : skaner nie odczytal bledow ktore gdzies sa, czy moze ktos juz wymontowal dpf ?
- Od: 27 lip 2014, 17:40
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, M6, 2.0turbo diesel, rok prod.2006
A u mnie się nie świeci
mam wszystkie kontroli prócz dpf. Na skanerze też nic nie pokazuje, tzn żadnych błędów. Będę musiał wyciągnąć zegar i zobaczyć czy ktoś czasem nie zakleil czymś kontrolki.
Koledzy którzy macie już wymontowane dpf'y, czy u Was też się świeci ta kontrolka ?
Dopisano 4 sie 2014, 12:28:
A u mnie się nie świeci
mam wszystkie kontroli prócz dpf. Na skanerze też nic nie pokazuje, tzn żadnych błędów. Będę musiał wyciągnąć zegar i zobaczyć czy ktoś czasem nie zakleil czymś kontrolki.
Koledzy którzy macie już wymontowane dpf'y, czy u Was też się świeci ta kontrolka ?
Koledzy którzy macie już wymontowane dpf'y, czy u Was też się świeci ta kontrolka ?
Dopisano 4 sie 2014, 12:28:
A u mnie się nie świeci
Koledzy którzy macie już wymontowane dpf'y, czy u Was też się świeci ta kontrolka ?
- Od: 27 lip 2014, 17:40
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, M6, 2.0turbo diesel, rok prod.2006
Nie, nawet mam dpf bo byłem pod autem i widziałem go. Zastanawia mnie też, może ktoś już wycinałam dpf i może wgrał oprogramowanie z przedliftowej wersji żeby pominąć błędy ( gdzieś chyba wyczywyczytałemak też robią, ale ile w tym prawdy to nie mam pojecia). Ciężko rozkminic.
- Od: 27 lip 2014, 17:40
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, M6, 2.0turbo diesel, rok prod.2006
Witam Panowie pomóżcie
Mój problem z Madzią pojawił się w drodze Kraków-Łeba.
Po przejechaniu 200km utraciłam moc w Madzi na chwilę, po chwili wróciła (nie gasiłam samochodu). Ten problem pojawił się jeszcze 3-krotnie. Po pojawieniu się trzeci raz problemu zgasiłam silnik. Po włączeniu auto uruchomiło tryb abawyrjny i zapaliły się kontrolki: Check engine i kontrolka trakcji oraz mrugający DPF. Ponadto sprawdziłam i olej mam poniżej E (widać tylko na końcówce bagnetu).
Olej (mazdowski Ekselia do dpf) i filtry (paliwa, oleju, powietrza i kabiny) były wymieniane ok 3tyg temu. Od tego czasu przejechałam 1400km.
Trafiłam do mechanika w Łebie podpiął pod komputer i powiedział, że pojawia się błąd DPF Full czy coś takiego:( jednym słowem powiedział, że zapchany filtr...nie wiem co robic czy to faktycznie w to wierzyc czy kurcze to jest coś innego:(
Mój problem z Madzią pojawił się w drodze Kraków-Łeba.
Po przejechaniu 200km utraciłam moc w Madzi na chwilę, po chwili wróciła (nie gasiłam samochodu). Ten problem pojawił się jeszcze 3-krotnie. Po pojawieniu się trzeci raz problemu zgasiłam silnik. Po włączeniu auto uruchomiło tryb abawyrjny i zapaliły się kontrolki: Check engine i kontrolka trakcji oraz mrugający DPF. Ponadto sprawdziłam i olej mam poniżej E (widać tylko na końcówce bagnetu).
Olej (mazdowski Ekselia do dpf) i filtry (paliwa, oleju, powietrza i kabiny) były wymieniane ok 3tyg temu. Od tego czasu przejechałam 1400km.
Trafiłam do mechanika w Łebie podpiął pod komputer i powiedział, że pojawia się błąd DPF Full czy coś takiego:( jednym słowem powiedział, że zapchany filtr...nie wiem co robic czy to faktycznie w to wierzyc czy kurcze to jest coś innego:(
- Od: 6 sie 2014, 11:16
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 2.0 disel 143 kM rok produkcji 2006
Domyślam się, zaden inny błąd nie wyskakuje. Help
- Od: 6 sie 2014, 11:16
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 2.0 disel 143 kM rok produkcji 2006
Olej wcale nie musi znikać, może przy wymianie po prostu mało zostało wlane.
Odczytać należy błędy, konkretne numery.
Spodziewam się zobaczyć P2458 i P242F świadczące o zapełnieniu filtra.
Jeżeli tylko takie błędy, filtr należało by wypalić.
Aby mieć pewność należało by odczytać podczas pracy silnika wartości PM_ACC PM_ACC_DSP PM_GEN.
Jeżeli którakolwiek wartość jest powyżej 8 to filtr zapchany. Filtr do wypalenia, może być z tym problem. Może będzie trzeba najpierw go zresetować.
____________________________________-
GDAŃSK MAZDA DIAGNOSTYKA OBSŁUGA DPF I INNE
Odczytać należy błędy, konkretne numery.
Spodziewam się zobaczyć P2458 i P242F świadczące o zapełnieniu filtra.
Jeżeli tylko takie błędy, filtr należało by wypalić.
Aby mieć pewność należało by odczytać podczas pracy silnika wartości PM_ACC PM_ACC_DSP PM_GEN.
Jeżeli którakolwiek wartość jest powyżej 8 to filtr zapchany. Filtr do wypalenia, może być z tym problem. Może będzie trzeba najpierw go zresetować.
____________________________________-
GDAŃSK MAZDA DIAGNOSTYKA OBSŁUGA DPF I INNE
Czytam i nie mogę, wybaczcie, ale napiszę to co napiszę i niech mnie wszyscy zjedzą z Wojtkiem na czele
.
Otóż _nie_, nie trzeba jeździć na wysokich obrotach jak wielu tutaj się wypowiada. Kupiłem swoją Mazdę 5 lat temu i zawsze jeżdzę _jak_lubię_, czyli gdy chcę oszczędzać paliwo, jeżdżę w przedziale obrotów 1500-2000 i to naprawdę _dużo_ (wiele kilometrów), a jak mam ochotę poszaleć to poniżej 2000-2500 nie schodzę i mam całkowicie zdrowy DPF. Co więcej, jeżdzę głownie w mieście. Ostatni rok w zasadzie _wyłącznie_ w mieście i na krótkich dystansach. Raz w życiu mi się zaświeciła kontrolka DPF przez te 5 lat i tylko dlatego, że był już czas na wymianę oleju – poza tym – nigdy.
Proszę więc nie siać defetyzmu, że Mazda nie do miasta, że trzeba jeździć jak benzyniakiem na wysokich obrotach itp. bo to kompletne bzdury. Jedyne co trzeba to zwracać uwagę na to kiedy komputerowi "zachciewa" się wypalać DPF. Jeśli to nastąpi w mieście i przez np. dwa dni nie macie okazji zakończyć procesu – warto poświęcić te kilka litrów paliwa i wypalić go _celowo_ jadąc sobie na wycieczkę w dowolnym kierunku (pamiętając aby zrobić min. 15 km w jedną stronę, bo cały cykl wypalania kończy się po 25-30 km zakładając że udaje nam się utrzymać te 2200 obr/min, a szczególnie w połowie wypalania gdzie następuje pierwsze faktyczne wypalenie i na końcu – to są dwa krytyczne momenty gdzie katalizator _musi_ mieć wysoką temperaturę we wnętrzu, więc warto utrzymywac nawet 3000 obr/min aby mu ułatwić życie). Jeśli natomiast nastąpi to na trasie to wystarczy ustawić tempomat na 120km/h na czwórce czy 90 na trójce i po kilkunastu minutach jest po sprawie (pi razy drzwi podałem – istotne jest, żeby mieć około 2500 obr/min).
W mieście nawet gdy nie wypala się katalizoator warto czasem "poszaleć", jeździć zrywnie itp. – po to w końcu kupujecie te 143KM – jeśli zaś nie po to, cóż... niewykorzystane okazje się mszczą jak to mawiają
. Szaleństwa pomagają układom zachować sprawność (i przy okazji są dobrym testem sprawności, dzięki czemu wszystkie drobne usterki wychodzą od razu, a nie po pół roku jeżdzenia gdy już jest za późno).
A teraz możecie po mnie jechać
.
PS. Też kiedyś chciałem usuwać DPF, ale że mi nie robi problemów poza spalaniem, zupełnie olałem temat do czasu pierwszych kłopotów.
PS2. Temat może i jest o "mrugającej kontrolce", ale po pierwsze, padają tu rady na które odpisałem, a po drugie, sztuką jest nie doprowadzić do migania, a nie zastanawiać się co robić gdy mleko już się rozlało
. Wtedy tylko poprawna diagnoza pomoże i zwykle nie jest prosta w domowych warunkach.
Otóż _nie_, nie trzeba jeździć na wysokich obrotach jak wielu tutaj się wypowiada. Kupiłem swoją Mazdę 5 lat temu i zawsze jeżdzę _jak_lubię_, czyli gdy chcę oszczędzać paliwo, jeżdżę w przedziale obrotów 1500-2000 i to naprawdę _dużo_ (wiele kilometrów), a jak mam ochotę poszaleć to poniżej 2000-2500 nie schodzę i mam całkowicie zdrowy DPF. Co więcej, jeżdzę głownie w mieście. Ostatni rok w zasadzie _wyłącznie_ w mieście i na krótkich dystansach. Raz w życiu mi się zaświeciła kontrolka DPF przez te 5 lat i tylko dlatego, że był już czas na wymianę oleju – poza tym – nigdy.
Proszę więc nie siać defetyzmu, że Mazda nie do miasta, że trzeba jeździć jak benzyniakiem na wysokich obrotach itp. bo to kompletne bzdury. Jedyne co trzeba to zwracać uwagę na to kiedy komputerowi "zachciewa" się wypalać DPF. Jeśli to nastąpi w mieście i przez np. dwa dni nie macie okazji zakończyć procesu – warto poświęcić te kilka litrów paliwa i wypalić go _celowo_ jadąc sobie na wycieczkę w dowolnym kierunku (pamiętając aby zrobić min. 15 km w jedną stronę, bo cały cykl wypalania kończy się po 25-30 km zakładając że udaje nam się utrzymać te 2200 obr/min, a szczególnie w połowie wypalania gdzie następuje pierwsze faktyczne wypalenie i na końcu – to są dwa krytyczne momenty gdzie katalizator _musi_ mieć wysoką temperaturę we wnętrzu, więc warto utrzymywac nawet 3000 obr/min aby mu ułatwić życie). Jeśli natomiast nastąpi to na trasie to wystarczy ustawić tempomat na 120km/h na czwórce czy 90 na trójce i po kilkunastu minutach jest po sprawie (pi razy drzwi podałem – istotne jest, żeby mieć około 2500 obr/min).
W mieście nawet gdy nie wypala się katalizoator warto czasem "poszaleć", jeździć zrywnie itp. – po to w końcu kupujecie te 143KM – jeśli zaś nie po to, cóż... niewykorzystane okazje się mszczą jak to mawiają
A teraz możecie po mnie jechać
PS. Też kiedyś chciałem usuwać DPF, ale że mi nie robi problemów poza spalaniem, zupełnie olałem temat do czasu pierwszych kłopotów.
PS2. Temat może i jest o "mrugającej kontrolce", ale po pierwsze, padają tu rady na które odpisałem, a po drugie, sztuką jest nie doprowadzić do migania, a nie zastanawiać się co robić gdy mleko już się rozlało
Śledząc temat postanowiłem na podstawie instrukcji serwisowej RF7J zrobić wykaz błędów DTC, których wystąpienie jest sygnalizowane miganiem kontrolki DPF wraz ze stanem kontrolki MIL:
P242F:00 MIL=ON – zatkanie DPF >200% (PM>15g/l). W/g Forscan – zatkanie popiołem,
P2428:00 MIL=OFF – temperatura spalin przed/za DPF przekroczyła 1000 stopni,
P2458:00 MIL=OFF – zatkanie filtra DPF > 100% (PM>8g/l) W/g Forscan -regeneracja trwała zbyt długo,
P2459:00 MIL=OFF – częstotliwość regeneracji DPF – olej silnikowy zbyt rozcieńczony,
P2463:00 MIL=ON – Zatkany DPF > 140% (PM>11g/l). W/g Forscan – zatkanie sadzą,
P253F:00 MIL=OFF – olej silnikowy zużyty. Rozcieńczenie przekracza 35%.
Uwagi:
1. PCM oblicza ilość popiołu w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego zgromadzonych na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia gazów spalinowych.
2. Procedura statycznej regeneracji DPF jest zablokowana przy błędach P242F: 00 i P2463: 00 tylko wtedy gdy jest nadmierna ilość sadzy w filtrze cząstek stałych (PM>15g/l).
3. W/g instrukcji błąd DTC P252F:00 – Rozcieńczenie oleju przekracza 20% – nie jest sygnalizowane poprzez kontrolki.
4. Wystąpienie błędów P2458:00, P2463:00, P242F:00 z reguły powinno być poprzedzone świeceniem kontrolki DPF (zapchanie DPF > 80%).
P242F:00 MIL=ON – zatkanie DPF >200% (PM>15g/l). W/g Forscan – zatkanie popiołem,
P2428:00 MIL=OFF – temperatura spalin przed/za DPF przekroczyła 1000 stopni,
P2458:00 MIL=OFF – zatkanie filtra DPF > 100% (PM>8g/l) W/g Forscan -regeneracja trwała zbyt długo,
P2459:00 MIL=OFF – częstotliwość regeneracji DPF – olej silnikowy zbyt rozcieńczony,
P2463:00 MIL=ON – Zatkany DPF > 140% (PM>11g/l). W/g Forscan – zatkanie sadzą,
P253F:00 MIL=OFF – olej silnikowy zużyty. Rozcieńczenie przekracza 35%.
Uwagi:
1. PCM oblicza ilość popiołu w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego zgromadzonych na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia gazów spalinowych.
2. Procedura statycznej regeneracji DPF jest zablokowana przy błędach P242F: 00 i P2463: 00 tylko wtedy gdy jest nadmierna ilość sadzy w filtrze cząstek stałych (PM>15g/l).
3. W/g instrukcji błąd DTC P252F:00 – Rozcieńczenie oleju przekracza 20% – nie jest sygnalizowane poprzez kontrolki.
4. Wystąpienie błędów P2458:00, P2463:00, P242F:00 z reguły powinno być poprzedzone świeceniem kontrolki DPF (zapchanie DPF > 80%).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6