Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Szuwcio » 4 sie 2009, 16:47

WItam,
czytam sobie ten temacik, i chciałbym o coś zapytać...
ale najpierw wstępik ...

Mazda 6 2,0 CiTD 136KM, przebieg 144k km, rok 2002

1) ostatnio jakieś dziwne dzwięki dochodzą do mnie z silnika...
jakby "klekot" – więc wybrałem się do ASO Mazda – ANDORA w Krakowie...

podpięli kompa i okazało się, że wtryski mi przelewają ... do tego coś tam się dzieje w InterCooler'rze, ale to ponoć na gwarancji (której nie mam ... ) zrobią (jakaś akcja serwisowa Mazdy)
i tyle – w ASO nic więcej nie wykryli ...

2) ale oprócz spadku mocy, zwiekszonym dymieniu i "klekotania" pojawiły się jeszcze jakieś dziwne wibracje około 1400-1600 obrotów... przenoszone z silnika na samochód... robi się mała "kołyska" ...

3) no i jeszcze żeby tego było mało, turbinka zaczęła "świstać" (takie ciche gwizdanie jak schodzi z obrotów – najbardziej słyszalne przy zejsciu z obrotów 2200->1400);


W niedziele wraz z mechanikiem, który robił juz 25-30 silników Mazdy 6 rozebrałem miskę, i okazalo się, ze mój SMOK zapchany jest w najlepsze... :(
po wyczyszczeniu jakby mniejsze drgania, troche ciszej pracuje ...
ale...
poinformowano mnie o tym, ze muszę jak najszybciej zobić szlif wału (czy jakoś tak)... ja sie na tym nie znam ... bo inaczej będzie wielka lipa z silnika...

pytanie:
– jak długo może jeszcze moja Madzia pojezdzić i czy taki szlif rzeczywiście coś poprawi (ponoć koszt to 600zeta, plus rozebranie silnika, zlożnie, uszczelki, oleje itd – w sumie ok 2tyś)?
– wtryski – opłaca się regenerować czy kupić używki (bo nowe to ok 1700zeta /szt)?
Ostatnio edytowano 10 sie 2009, 14:37 przez Szuwcio, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 15:25
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 CiTD 136KM Hatchback

Postprzez Riki » 4 sie 2009, 18:15

Ja bym zakupił drugi sprawny motor, i drugi kpl. sprawnych używanych wtrysków...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Szuwcio » 5 sie 2009, 13:55

Riki
a ta "zabawa", to w jakich widełkach będzie oscylować?
2,3,... 8k pln?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 15:25
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 CiTD 136KM Hatchback

Postprzez Grzyby » 5 sie 2009, 13:57

sprawny używany silnik to nie mniej niż 6kzł
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 5 sie 2009, 19:59

Riki napisał(a):Ja bym zakupił drugi sprawny motor, i drugi kpl. sprawnych używanych wtrysków...

To moze jeszcze kupilbys w ASO, zeby nie bylo za tanio? :P Fajna porada... normalnie juz widze jak stoi w kolejce po silnik
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 5 sie 2009, 21:50

"Riki" ma racje
bo jesli naprawicie silnik, tak na oko lub ucho-tzn. niesolidnie/ niefachowo,
to min. dwa razy bedziecie naprawial motor
a w sumie moze uzywany wyjsc taniej niz dwukrotna naprawa
a zalezne jest to od tego co trzeba regenerowac, szlifowac...itp.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 5 sie 2009, 22:17

Enduro napisał(a):bo jesli naprawicie silnik, tak na oko lub ucho-tzn. niesolidnie/ niefachowo,

Dokladnie taki sam "niesolidny/niefachowy" silnik moze trafic kupny, tylko ASO gwarantuje jakosc nowki sztuki :P Przy czym tu jesli kupi zlom to traci kilka tysi (8?),a przy remoncie tylko 2 i szansa na to ze wiecej wyda niz 4 niewielka.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 5 sie 2009, 22:41

Z doświadczenia mojego i nie tylko wiem, ze nie warto kupować używanego silnika, chyba, że znamy dokładnie jego historię i człowieka który butował ten silnik. Warto zadać sobie pytanie dlaczego ktoś sprzedaje silnik? Oczywiście zawsze słyszymy tą samą bajkę – samochód po wypadku, mały przebieg itd., niestety taki silnik to rzadkość. Lepiej zrobić dokładny i fachowy remont.

Szuwcio napisał(a):Mazda 6 2,0 CiTD 136KM, przebieg 144k km, rok 2002

Dobry dowcip ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 16 sie 2009, 11:13

RODDY napisał(a):po przeczytaniu info o smoku,dzis sprawdzilem swoj!czysciutki(auto ma 180000t km)!chudszy teraz jestem o 40 funtow,ale duzo spokojniejszy!pozdro

wlasnie przyjechalem z polski i powiem ze po sprawdzeniu smoku bylem zadowolony bo czysciutki a mam juz przejechane ponad 210 tys koszt 80zl.
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez Riki » 16 sie 2009, 12:05

Szuwcio napisał(a):Riki
a ta "zabawa", to w jakich widełkach będzie oscylować?
2,3,... 8k pln?


okolice 6-7tysi.


krzych napisał(a):o moze jeszcze kupilbys w ASO, zeby nie bylo za tanio? język Fajna porada

krzych daruj sobie takich komentarzy bo jesteś żenujący.....


brii napisał(a):Lepiej zrobić dokładny i fachowy remont.

Maćku nie w DiTD/CiTD. O ile ten pierwszy jest nieśmiertelny (nie słyszałem o remoncie/wymianie motoru) to ten drugi "czasem" wymaga wymiany.. ceny ory części nie są niskie... dochodzi koszt robocizny.. i pytanie, czy będzie wszystko OK?
Są sprawdzone źródła, z których kupujesz motor z gwarancją. Wiem, bo znam takie osoby i "bubla" nie wcisną :)


brii napisał(a):Dobry dowcip


ano.... nie ma to jak się uśmiać dobrze z rana :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 16 sie 2009, 12:15

Riki napisał(a):i pytanie, czy będzie wszystko OK?

Jak na dobrych częściach i fachowo to będzie jak nówka :)

Riki napisał(a):Wiem, bo znam takie osoby i "bubla" nie wcisną

Chyba, że tak.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 16 sie 2009, 20:55

Riki napisał(a):krzych daruj sobie takich komentarzy bo jesteś żenujący.....

Zenujace to jest to, ze moderator wyraza swoje prywatne opinie o innych ktorzy osmiela sie miec swoje zdanie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Riki » 16 sie 2009, 22:12

brii napisał(a):Jak na dobrych częściach i fachowo to będzie jak nówka


Pewnie takk... :) ale cenowo to zabije właściciela ;)

krzych pozostawię bez komentarza...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez melass » 19 wrz 2009, 18:25

W zeszłym tygodniu wymieniłem podkładki pod wtryskami bo miałem dymienie z rury. Dzisiaj wymieniając olej zajrzałem do michy i... po przejechaniu 20tys km w 8 miesiecy i smok byl troche zawalony. Był sprawdzany w grudniu zeszłego roku i był czysty. Olej zmieniany na dexelie 5w30 i filtr mazdy co 8 tys mil. Wiec napewno zapycha sie przez podkladki pod tryskami!!!!!!
Obrazek
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez su1910 » 22 wrz 2009, 09:50

Myslę że to bardzo interesujace spostrzeżenie że w tak krótkim czasie ok 1/5 Twojego smoka została zatkana.Gdybyś mógł opisać co było na smoku czy nagar,czy coś smołowatego , czy to skrobałeś czy rozpuszczałeś.Odnośnie uszczelek czy dymienie z rury ustąpiło.
su
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 15:24
Posty: 8
Skąd: Krak ów
Auto: MPV 2.0 CiTD

Postprzez depesz » 22 wrz 2009, 14:24

Witam

Następny silnik uśmiercony przez, z tego co wnioskuję po przeczytaniu tego wątku w całości – zapchanego smoka. No cóż...
depesz
 

Postprzez melass » 22 wrz 2009, 21:33

su1910 smok byz zabity jakby twardą substancją, trzeba było najpierw skrobać a potem rozpuścic. Po wymianie podkładek dymieni ustąpiło, przedmuchy tez i takze branie oleju... :)
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez maniek8011 » 23 wrz 2009, 21:30

Riki napisał(a):krzych daruj sobie takich komentarzy bo jesteś żenujący.....

tak ten człowiek jest bardzo żenujący <killer>
Lubie mazde i nią jezdze...
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2008, 20:43
Posty: 30
Skąd: warszawa
Auto: M 6 GG 136KM/GF2.0 FS 115KM

Postprzez Jaksa » 23 wrz 2009, 22:27

melass napisał(a):Po wymianie podkładek dymieni ustąpiło, przedmuchy tez i takze branie oleju...
Bo to taki "myk" ze strony producenta :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez darrecki » 27 wrz 2009, 18:07

Jaksa napisał(a):
melass napisał(a):Po wymianie podkładek dymieni ustąpiło, przedmuchy tez i takze branie oleju...
Bo to taki "myk" ze strony producenta :D


Czy po wyjeciu wtrysku, a przed ponownym zalozeniem nalezy jakos wyczyscic otwory po nich? Mam tam troche syfu i obawiam sie, ze bez czyszczenia podkladki nie uloza sie poprawnie. Stare podkladki byly wezsze od tych co kupilem i mialy takie 3 dzyndki do wewnatrz i na zewnatrz. Nowe sa ze tak powiem normalne z malutkim frezem z jednej strony. Czy sa odpowiednie?
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3092 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6