Pękł (zerwany) pasek rozrządu
bieski 
Moja M6 z 2005r przyjechała do PL w 2007r sprowadził ją poprzedni właściciel z Włoch dla siebie. Więc do samochodu otrzymałem segregator ( dosłownie ) dokumentów począwszy od faktur za jakieś pierdoły pt. akumulator a skończywszy na fakturach za rozrząd, tarcze hamulcowe, miskę olejową, itd. Samochód na dzień dzisiejszy ma przejechane 181kk i co do tego przebiegu mogę być w 100% pewny. Sam teraz uzupełniam segregator o wszelkie pierdoły do samochodu a dlaczego... jak będę sprzedawał aby jakiś młodziak nie przyszedł i nie powiedział na dzień dobry gdzie był walony ( wyjmę i pokaże mu segregator z dokumentami i zdjęciami ) albo kupi ode mnie, albo od handlarza gdzie "nówka nie śmigana".
Więc wracając do korygowanych liczników i stanów technicznych czy widział ktoś Niemca/Włocha który kupuje diesla aby samochód stał pod domem? Czasy kiedy na zachodzie były dobre samochody skończyły się jakieś 3 lata temu, teraz większość z tego co przyjeżdża na lawetach jest naprawiane metodą chałupniczą aby szybciej sprzedać. Przykładem niech będzie historia podczas której byłem obecny A4 2004 1.9 TDI z 6 biegową skrzynią biegów. Samochód bez tablic więc wsiadasz i po lokalnych drogach testujesz gdzie możesz, jedziesz lawetą na przegląd wszystko OK. Płacisz samochód przyjeżdża na lawecie pod Twoje miejsce zamieszkania, rejestrujesz wsiadasz buta na autostradzie a tu zonk 6 bieg nie wchodzi... efekt 6k w plecy za nową skrzynie, bo podczas zakupu nikt nie sprawdził czy 6 bieg działa poprawnie ( bo i gdzie w lesie! ).
Moja M6 z 2005r przyjechała do PL w 2007r sprowadził ją poprzedni właściciel z Włoch dla siebie. Więc do samochodu otrzymałem segregator ( dosłownie ) dokumentów począwszy od faktur za jakieś pierdoły pt. akumulator a skończywszy na fakturach za rozrząd, tarcze hamulcowe, miskę olejową, itd. Samochód na dzień dzisiejszy ma przejechane 181kk i co do tego przebiegu mogę być w 100% pewny. Sam teraz uzupełniam segregator o wszelkie pierdoły do samochodu a dlaczego... jak będę sprzedawał aby jakiś młodziak nie przyszedł i nie powiedział na dzień dobry gdzie był walony ( wyjmę i pokaże mu segregator z dokumentami i zdjęciami ) albo kupi ode mnie, albo od handlarza gdzie "nówka nie śmigana".
Więc wracając do korygowanych liczników i stanów technicznych czy widział ktoś Niemca/Włocha który kupuje diesla aby samochód stał pod domem? Czasy kiedy na zachodzie były dobre samochody skończyły się jakieś 3 lata temu, teraz większość z tego co przyjeżdża na lawetach jest naprawiane metodą chałupniczą aby szybciej sprzedać. Przykładem niech będzie historia podczas której byłem obecny A4 2004 1.9 TDI z 6 biegową skrzynią biegów. Samochód bez tablic więc wsiadasz i po lokalnych drogach testujesz gdzie możesz, jedziesz lawetą na przegląd wszystko OK. Płacisz samochód przyjeżdża na lawecie pod Twoje miejsce zamieszkania, rejestrujesz wsiadasz buta na autostradzie a tu zonk 6 bieg nie wchodzi... efekt 6k w plecy za nową skrzynie, bo podczas zakupu nikt nie sprawdził czy 6 bieg działa poprawnie ( bo i gdzie w lesie! ).
- Od: 21 cze 2012, 10:52
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6
dobrzyn22 napisał(a):ktoś chciał zaoszczędzić na rozrządzie
i dlatego zamontowal nieorignalany pasek tylko conti a ten jak widac niewiele wytrzymuje
nie nalezy sprawdzac go optyczniegrax napisał(a):A da się jakoś wizualnie ocenić czy pasek rozrządu nadaje się do wymiany podnosząc maskę? Czy nie bardzo.
jesli ma przebieg lub wiek, lub jego historia jest nam nieznana, nalezy go koniecznie wymienic!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wiem ze OT, ale nie wiem czy większość z Was ma podstawy aby psioczyć na paski Conti (ja w sumie również), wile marek wykorzystuje paski Conti, pod swoim logiem, jako paski na pierwszy montaż. Dlatego nie widzę podstaw aby stwierdzać że Conti, Gates, SKF czy nawet GoodYear produkowali lipę.
Na samą żywotność paska wpływ ma wiele innych czynników, nie znając ich nie wydaje mi się aby ktokolwiek miał podstawy aby stwierdzać że producent danego towaru produkuje lipę.
Na samą żywotność paska wpływ ma wiele innych czynników, nie znając ich nie wydaje mi się aby ktokolwiek miał podstawy aby stwierdzać że producent danego towaru produkuje lipę.
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):...marek wykorzystuje paski Conti, pod swoim logiem, jako paski na pierwszy montaż....
ale nie mazda w silnikach wyskosprezonych
tu Conti i inni nie wytrzymuja zbyt dlugo...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):JohnnyB napisał(a):...marek wykorzystuje paski Conti, pod swoim logiem, jako paski na pierwszy montaż....
ale nie mazda w silnikach wyskosprezonych
tu Conti i inni nie wytrzymuja zbyt dlugo...
pozdr.
E
Ciekawe zatem jak duże różnice są w wysokoprężnych silnikach Mazdy 2.0CiTD a wysokoprężnych silnikach Volvo D5 2.4, gdzie na pierwszy montaż (podobno) montowane są paski Conti a interwał wymiany to 10 lat albo 180 tyś.
Nie neguję twojej wiedzy na temat Mazdy, tylko cięzko mi zrozumieć aż takie różnice w procesie technologicznym. Może inżynierzy Mazdy skupili się na gumie zamiast na blacharce.
P.S. w swojej M6 też kupiłem oryginał i zakładałem u Jaksy. Ale wszystkie moje auta jeżdżą na paskach Conti, z czego mój HC ma już 3 pasek.
Jedno czego przestrzegam to gdy wymieniam rozrząd na zamienniku to skracam interwał wymiany do 60-80 tyś.
Czy zdarzały się pęknięcia pasków ori ?
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):...
Jedno czego przestrzegam to gdy wymieniam rozrząd na zamienniku to skracam interwał wymiany do 60-80 tyś.
..
a to dlaczego skoro one takie dobre.!
moze warto sprawdzic czy podobnie jak ori. dojedzie bezproblemowo do min. 120 tys km.?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jeśli zakładałbym kolejny rozrząd "ORI" też w kolejnym kroku nie wymieniałbym ich po 120 tyś tylko wcześniej.
Nie wiem czemu ale wydaje mi się że skoro motor już swoje przejechał to i ja mogę dla świętego spokoju wymienić rozrząd nieco wcześniej.
Jak pisałem nie mam żadnych dowodów że Conti ewentualnie którykolwiek z pozostałych producentów odstaje mocno od Ori produktów, zwłaszcza że 90% to produkty tylko brandowane, tak i takie informacje że ORI jest lepsze od zamienników też nie poparte żadnymi testami nie jest przekonujące.
Jedno co mogę powiedzieć, ze kupuje od znajomego w IC graty i nie dostają żadnych reklamacji na paski Conti czy Gatsa. Zdarzały się co prawda, ale biorąc ilość sprzedanych towarów jest to kropla w morzy i nie mamy informacji czy pasek został wymieniony zgodnie ze sztuką ani na jego uszkodzenie miały wpływ inne czynnik.
Nie wiem czemu ale wydaje mi się że skoro motor już swoje przejechał to i ja mogę dla świętego spokoju wymienić rozrząd nieco wcześniej.
Jak pisałem nie mam żadnych dowodów że Conti ewentualnie którykolwiek z pozostałych producentów odstaje mocno od Ori produktów, zwłaszcza że 90% to produkty tylko brandowane, tak i takie informacje że ORI jest lepsze od zamienników też nie poparte żadnymi testami nie jest przekonujące.
Jedno co mogę powiedzieć, ze kupuje od znajomego w IC graty i nie dostają żadnych reklamacji na paski Conti czy Gatsa. Zdarzały się co prawda, ale biorąc ilość sprzedanych towarów jest to kropla w morzy i nie mamy informacji czy pasek został wymieniony zgodnie ze sztuką ani na jego uszkodzenie miały wpływ inne czynnik.
..::Born To Rise Hell::..
Jest taka zasada, jak kupujesz auto, to wymieniasz rozrzad. I nie wazne jak "kolorowa" jest ksiazka serwisowa. Paski Conti to bardzo dobra marka. Nie zrzucajcie winy na pasek, bo zerwanie mogla spowodowac jakas rolka lub padniety napinacz lub.....
ps. A jak klocki hamulcowe za szybko sie zetra to tez pobiegniesz do sprzedawcy? Pasek jest to czesc eksploatacyjna, a że zerwanie powoduje czesto duze straty, no coz...
Jesli jednak kupiles u handlarza (tego nie wiemy), a on cofnal zegar to powiesil bym go za jaja razem z tym licznikiem.
ps. A jak klocki hamulcowe za szybko sie zetra to tez pobiegniesz do sprzedawcy? Pasek jest to czesc eksploatacyjna, a że zerwanie powoduje czesto duze straty, no coz...
Jesli jednak kupiles u handlarza (tego nie wiemy), a on cofnal zegar to powiesil bym go za jaja razem z tym licznikiem.
Mi też pękł pasek Contitecha ale w RF-T, koszt anie były duże, nowy rozrząd ( 1200 ) + kilka dźwigienek i mostków ( 300 zł )... Więc zamiast się załamywać rozbieraj silnik i sprawdzaj czy zawory chodzą bezproblemowo...
Co do samego Conti to w Mercedesie jeździ w 100% bez problemu zadane przebiegi, w Mazdach wytrzymuje 70-80 % dystansu...
KUPUJĄC DIESLA NALEŻY OD RAZU PO ZAKUPIE WYMIENIĆ KOMPLETNY ROZRZĄD!!
I nie zwalajcie winy na handlarzy, widziały gały co brały, pewnie auto też nie było zbyt drogie... gdzie je sprawdziłeś przed zakupem??
Co do samego Conti to w Mercedesie jeździ w 100% bez problemu zadane przebiegi, w Mazdach wytrzymuje 70-80 % dystansu...
KUPUJĄC DIESLA NALEŻY OD RAZU PO ZAKUPIE WYMIENIĆ KOMPLETNY ROZRZĄD!!

I nie zwalajcie winy na handlarzy, widziały gały co brały, pewnie auto też nie było zbyt drogie... gdzie je sprawdziłeś przed zakupem??
kristoferson1 napisał(a):Jesli jednak kupiles u handlarza (tego nie wiemy), a on cofnal zegar to powiesil bym go za jaja razem z tym licznikiem.
o tym wlasnie myslalem...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
kristoferson1 napisał(a):Jesli jednak kupiles u handlarza (tego nie wiemy), a on cofnal zegar to powiesil bym go za jaja razem z tym licznikiem.
Chyba jeszcze nie widziałem w polsce handlarza który by nie cofał licznika... :/
JohnnyB napisał(a):Czy zdarzały się pęknięcia pasków ori ?
Nie miałem takiego przypadku aby komuś zerwał się oryginalny pasek. Ba! ludzie ściągali z RF5C pasek z RF2A (węższy, OE MAZDA) i....... pracował. To tak pobocznie.
szari napisał(a):oryginalne paski wymienia się po 80-90 k km a nie 60 k km
Zdaje się, że w M6 interwał to 120 kkm, więc żaden z podanych wyżej przebiegów się nie zgadza... Oczywiście w przypadku używania oryginalnych części.
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Lechita napisał(a):szari napisał(a):oryginalne paski wymienia się po 80-90 k km a nie 60 k km
Zdaje się, że w M6 interwał to 120 kkm, więc żaden z podanych wyżej przebiegów się nie zgadza... Oczywiście w przypadku używania oryginalnych części.
W instrukcji jest co 120kkm. Imho sensowna wartość na originałach to 90-100
szari napisał(a):a nie 60 k km jak to się ogólnie przyjęło
60 ? pierwszy raz słyszę żeby przy tym przebiegu ktoś wymieniał,zalecał.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6