Za duże spalanie. Co to moze być?
jazda głównie po mieście, tymbardziej w korkach jest nieopowiednia do mierzenia spalania,
tymbardziej że jest zimno a twoje auto ma DPFa ktory wymusza wyższe spalanie w celu wypalenia filtra.
E
tymbardziej że jest zimno a twoje auto ma DPFa ktory wymusza wyższe spalanie w celu wypalenia filtra.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
okzcub napisał(a):Jeżdżę głównie po mieście, a więc korki (bo to Kraków), spalanie średnio wychodzi 10-11l, wg mnie sporo jak na diesla nawet w mieście
przyzwyczaj się.
W korkach w mieście tyle te diesle palą...
okzcub napisał(a):Nie wiecie czy tu w okolicy Krakowa jest dobry mechanik od naszych Mazi??
mamy wątek z polecanymi warsztatami -tam zerknij
Ja jeżdżę po Kielcach, na króciutkich dystansach, też zdarza mi się stać w korku, no i spalanie również przy obecnej aurze oscyluje w granicach 10-11l/100km. Tylko, że ja nie mam DPF, ale ten sam wariant mocy. Przyzwyczaj się. TTTM.
Witam,
To mój pierwszy post na tym forum. Do tej pory czytałem jako anonim, ale nadszedł czas, że nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Chciałbym prosić Was o pomoc, bo nie znam żadnych dobrych i zaufanych mechaników w mojej okolicy (Zielona Góra), którzy znają się na rzeczy.
Problemy (wystąpiły kilka dni temu, wcześniej było ok):
– spalanie przy ruszaniu rzędu nawet 78L/100, 20-30 jest normalnością; w trasie ok 6, nie ma tragedii, ale wcześniej bywało ok 5 przy mojej jeździe; średnie spalanie skoczyło o ok 1L/100
– mniejsza moc maszyny, zwłaszcza na niższych obrotach
– podejrzewam też, że teraz trwa dłużej nagrzanie się powietrza, które dociera do kabiny z nawiewu
– dzisiaj dodatkowo zauważyłem, że szyba przednia bardzo długo się odparowywała, nawiew na maxa na szybę i dopiero po ok 6-7 minutach para zniknęła.
Co robiłem?
– napompowałem koła do 2.2. Kiedyś średnie spalanie się zwiększyło i okazało się, że ciśnienie w prawym tylnym kole wynosiło 0.8
– wyczyściłem przepływomierz środkiem do czyszczenia przepływomierzy z allegro. Nadal kolor jest ciemny, a nie bursztynowy, więc chyba nie poskutkowało.
Moje podejrzenia:
– przepływomierz do wymiany (?)
Chłopaki pomóżcie, nakierujcie, żebym nie pchał się niepotrzebnie w koszty wymiany rzeczy, które okaże się, że są dobre. Na co wskazują wg Was te objawy?
Pozdrawiam
To mój pierwszy post na tym forum. Do tej pory czytałem jako anonim, ale nadszedł czas, że nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Chciałbym prosić Was o pomoc, bo nie znam żadnych dobrych i zaufanych mechaników w mojej okolicy (Zielona Góra), którzy znają się na rzeczy.
Problemy (wystąpiły kilka dni temu, wcześniej było ok):
– spalanie przy ruszaniu rzędu nawet 78L/100, 20-30 jest normalnością; w trasie ok 6, nie ma tragedii, ale wcześniej bywało ok 5 przy mojej jeździe; średnie spalanie skoczyło o ok 1L/100
– mniejsza moc maszyny, zwłaszcza na niższych obrotach
– podejrzewam też, że teraz trwa dłużej nagrzanie się powietrza, które dociera do kabiny z nawiewu
– dzisiaj dodatkowo zauważyłem, że szyba przednia bardzo długo się odparowywała, nawiew na maxa na szybę i dopiero po ok 6-7 minutach para zniknęła.
Co robiłem?
– napompowałem koła do 2.2. Kiedyś średnie spalanie się zwiększyło i okazało się, że ciśnienie w prawym tylnym kole wynosiło 0.8
– wyczyściłem przepływomierz środkiem do czyszczenia przepływomierzy z allegro. Nadal kolor jest ciemny, a nie bursztynowy, więc chyba nie poskutkowało.
Moje podejrzenia:
– przepływomierz do wymiany (?)
Chłopaki pomóżcie, nakierujcie, żebym nie pchał się niepotrzebnie w koszty wymiany rzeczy, które okaże się, że są dobre. Na co wskazują wg Was te objawy?
Pozdrawiam
- Od: 18 sty 2014, 13:38
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, rok 2003, 2.0 diesel, MZR-CD
Nie, za mojej kadencji nic z tym nie było robione – autko mam 2 miesiące. Mówisz, żeby spróbować wyczyścić zawór EGR? Czy coś jeszcze? Co składa się na układ dolotowy? Co można wyczyścić, czy są w sieci jakieś fotorelacje?
- Od: 18 sty 2014, 13:38
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, rok 2003, 2.0 diesel, MZR-CD
krasnalski napisał(a):nie znam żadnych dobrych i zaufanych mechaników w mojej okolicy (Zielona Góra)
proszę dopisać to do swojego profilu.
krasnalski napisał(a): spalanie przy ruszaniu rzędu nawet 78L/100
krasnalski napisał(a):20-30 jest normalnością
nie powiedział bym
przy ostrzejszym ruszaniu chwilowe spalanie potrafi i ponad 100l/100 pokazać...
dobrzyn22 napisał(a):przy ostrzejszym ruszaniu chwilowe spalanie potrafi i ponad 100l/100 pokazać...
to lekko rekordowy wynik jak na diesla
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):to lekko rekordowy wynik jak na diesla
Ale możliwy...
Krasnalski.... zostaw przepływkę w spokoju... zajmij się cięgnem na turbinie, czyszczeniem dolotu... do tego przyszło ochłodzenie, masz dogrzewacz silnika? Do wymiany filtr kabinowy, a żeby silnik szybciej osiągał właściwą temperaturę to nie włączaj od razu nawiewu i zamykaj obieg powietrza.
Pozbądź się także nadmiaru wilgoci z auta! Zacznij od podstaw, zanim wymienisz kilka razy przepływomierz, na który się tak uparłeś.
PS. Oczywiście sprawdzałeś stan podkładek pod wtryskiwaczami? I jak one?
wg. mnie podstawy to.
1.filtr powietrza , paliwa i sitko w zbiorniku + nalanie dobrego paliwa
2.regulacja zaworow, czyszczenie wtryskow mechanicznie (szczotka druciana) i ultradzwiekami (warto, pod warunkiem, że są sprawne tj. niewyeksplatowane
+ kalibracja i sprawdzenie stanu zapchania filtra dpf, to na sam koniec w ASO/ testerem
3.czyszczenie intercoolera jego czujnika temperatury, kolektora wlotowego (sprawdz koniecznie przy tej okazji jak wygladają wloty/kanały w głowicy w kwestii zabrudzenie nalotem&nagarem) i zaworu Egr
4.sprawdzenie wydajności turbiny (ATM)
P.S.
jesli geometria turbiny była by uszkodzona, to brakowalo by mocy w dolnym lub gornym zakresie obr. w zależnosci w jakiej pozycji by niegomagała
P.S.1
wywal wszystko co w aucie jest zbędne,to tak dla odciążenia
pozdr.
E
1.filtr powietrza , paliwa i sitko w zbiorniku + nalanie dobrego paliwa
2.regulacja zaworow, czyszczenie wtryskow mechanicznie (szczotka druciana) i ultradzwiekami (warto, pod warunkiem, że są sprawne tj. niewyeksplatowane
+ kalibracja i sprawdzenie stanu zapchania filtra dpf, to na sam koniec w ASO/ testerem
3.czyszczenie intercoolera jego czujnika temperatury, kolektora wlotowego (sprawdz koniecznie przy tej okazji jak wygladają wloty/kanały w głowicy w kwestii zabrudzenie nalotem&nagarem) i zaworu Egr
4.sprawdzenie wydajności turbiny (ATM)
P.S.
jesli geometria turbiny była by uszkodzona, to brakowalo by mocy w dolnym lub gornym zakresie obr. w zależnosci w jakiej pozycji by niegomagała
P.S.1
wywal wszystko co w aucie jest zbędne,to tak dla odciążenia
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dobrzyn22 napisał(a): krasnalski napisał(a): spalanie przy ruszaniu rzędu nawet 78L/100
krasnalski napisał(a):20-30 jest normalnością
nie powiedział bym
Pisałem o moim przypadku, że rekordowo miałem 78, a 20-30 to praktycznie nawet przy delikatnym starcie. Do tej pory musiałem naprawdę przydusić, żeby osiągnąć 20L/100 przy ruszaniu.
Filtry powietrza, paliwa i kabinowy wymienione miesiąc temu.
Paliwo tylko na Shellu, zwykły dieselek. Miałem sytuacje, że po dieslu z Orlenu lub z Lukoila auto gasło niemiłosiernie na niskich obrotach. Zwłaszcza Lukoil, jazda na ich paliwie w mieście to był koszmar.
Podkładek nie wymieniałem. oszt jakiego rzędu to będzie?
Z kalibracją wtrysków muszę powalczyć, bo próbowałem podłączać wskazany pin do uziemienia, ale nie wychodziło. Nie ma innej metody?
Zawór EGR, to mnie chyba czeka w najbliższym czasie
Filtra DPF chyba nie mam.
- Od: 18 sty 2014, 13:38
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, rok 2003, 2.0 diesel, MZR-CD
Rekordowo to spokojnie można zrobić 99,9 przy ostrym ruszaniu. Przy normalnym ja mam zwykle 30 litrów na komputerku
Podkładki około 20-30zł, wymiana sporo drożej, chyba że sam to zrobisz
Kalibracji sam nie zrobisz w przedlificie, aso albo jakiś warsztat z idsem. Koszty w graniach 150-200zł
EGR czyszczenie podobno jest proste(jest na forum poradnik), w serwisie koło 50zł, cały układ dolotowy koło 200
DPF nie masz
Podkładki około 20-30zł, wymiana sporo drożej, chyba że sam to zrobisz
Kalibracji sam nie zrobisz w przedlificie, aso albo jakiś warsztat z idsem. Koszty w graniach 150-200zł
EGR czyszczenie podobno jest proste(jest na forum poradnik), w serwisie koło 50zł, cały układ dolotowy koło 200
DPF nie masz
witam mam duży problem mianowicie wzrosło mi spalanie w mazdzie 6 2007. Spalanie zaczeło przekraczać 10.1 na komputerze czy to może być spowodowane zapchanym DPF (kontrolka nie swieci) może zawór EGR , czy może ktoś pomóc
- Od: 21 lip 2014, 06:42
- Posty: 27
- Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km
nie wzoruj się spalaniem z komputera (może mu się coś poprzestawiało) zalej do pełna, zrób 100km i znów zalej. Wtedy będziesz wiedział ile faktycznie pali jeśli spalanie będzie za wysokie, wtedy wrócimy do tematu
witam dalej to samo spalanie na 100km wynosi 9.62 więc przekracza moje oczekiwania co do diesela
jeżdże na odcinku 30km do pracy no i to co ujezdzisz w weekend okolo 1000km miesiecznie EGR wyczyszczony cala sobote spedzilem na czyszczeniu wraz z przepustnica oprocz kolektora dolotowego. moze ktos pomóc
jeżdże na odcinku 30km do pracy no i to co ujezdzisz w weekend okolo 1000km miesiecznie EGR wyczyszczony cala sobote spedzilem na czyszczeniu wraz z przepustnica oprocz kolektora dolotowego. moze ktos pomóc
- Od: 21 lip 2014, 06:42
- Posty: 27
- Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km
W silnikach wysokoprężnych na spalanie bardzo duży wpływ ma układ dolotowy. Sprawdź jeszcze resztę kolektora dolotowego. Ja u siebie tylko po wymianie filtra zauważyłem znaczący spadek spalania.
Witam nie wiem czy dobrze trafilem ale zdecydowalem sie napisac... mam taki problem od nie dawna komputer pokladowy pokazuje mi spalanie rzedu 13l/100km... jak na moj silnik to jakas masakra;/... co moze byc przyczyna takiego spalania macie jakies pomysly?...
Dodam ze nie dawno zmienialem wtryski, filtr paliwa swiece... auto na zimnym silniku sie tlucze w okolicach wtrysku a na cieplym chodzi normalnie tylko troche tak jak by glosniej jak na diesla;/...
Dodam ze nie dawno zmienialem wtryski, filtr paliwa swiece... auto na zimnym silniku sie tlucze w okolicach wtrysku a na cieplym chodzi normalnie tylko troche tak jak by glosniej jak na diesla;/...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6