Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez Enduro » 28 gru 2013, 11:35

jazda głównie po mieście, tymbardziej w korkach jest nieopowiednia do mierzenia spalania,
tymbardziej że jest zimno a twoje auto ma DPFa ktory wymusza wyższe spalanie w celu wypalenia filtra.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 28 gru 2013, 12:17

okzcub napisał(a):Jeżdżę głównie po mieście, a więc korki (bo to Kraków), spalanie średnio wychodzi 10-11l, wg mnie sporo jak na diesla nawet w mieście


przyzwyczaj się.

W korkach w mieście tyle te diesle palą...

okzcub napisał(a):Nie wiecie czy tu w okolicy Krakowa jest dobry mechanik od naszych Mazi??

mamy wątek z polecanymi warsztatami -tam zerknij <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 28 gru 2013, 13:32

Ja jeżdżę po Kielcach, na króciutkich dystansach, też zdarza mi się stać w korku, no i spalanie również przy obecnej aurze oscyluje w granicach 10-11l/100km. Tylko, że ja nie mam DPF, ale ten sam wariant mocy. Przyzwyczaj się. TTTM. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez krasnalski » 18 sty 2014, 13:51

Witam,

To mój pierwszy post na tym forum. Do tej pory czytałem jako anonim, ale nadszedł czas, że nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Chciałbym prosić Was o pomoc, bo nie znam żadnych dobrych i zaufanych mechaników w mojej okolicy (Zielona Góra), którzy znają się na rzeczy.

Problemy (wystąpiły kilka dni temu, wcześniej było ok):
– spalanie przy ruszaniu rzędu nawet 78L/100, 20-30 jest normalnością; w trasie ok 6, nie ma tragedii, ale wcześniej bywało ok 5 przy mojej jeździe; średnie spalanie skoczyło o ok 1L/100
– mniejsza moc maszyny, zwłaszcza na niższych obrotach
– podejrzewam też, że teraz trwa dłużej nagrzanie się powietrza, które dociera do kabiny z nawiewu
– dzisiaj dodatkowo zauważyłem, że szyba przednia bardzo długo się odparowywała, nawiew na maxa na szybę i dopiero po ok 6-7 minutach para zniknęła.

Co robiłem? :)
– napompowałem koła do 2.2. Kiedyś średnie spalanie się zwiększyło i okazało się, że ciśnienie w prawym tylnym kole wynosiło 0.8 :D
– wyczyściłem przepływomierz środkiem do czyszczenia przepływomierzy z allegro. Nadal kolor jest ciemny, a nie bursztynowy, więc chyba nie poskutkowało.

Moje podejrzenia:
– przepływomierz do wymiany (?)

Chłopaki pomóżcie, nakierujcie, żebym nie pchał się niepotrzebnie w koszty wymiany rzeczy, które okaże się, że są dobre. Na co wskazują wg Was te objawy?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 sty 2014, 13:38
Posty: 6
Auto: Mazda 6, rok 2003, 2.0 diesel, MZR-CD

Postprzez rdy » 18 sty 2014, 16:08

Jak z EGR-em u ciebie? I ogólnie całym układem dolotowym, czyszczony niedawno? 2 pierwsze objawy pasują
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez krasnalski » 18 sty 2014, 16:18

Nie, za mojej kadencji nic z tym nie było robione – autko mam 2 miesiące. Mówisz, żeby spróbować wyczyścić zawór EGR? Czy coś jeszcze? Co składa się na układ dolotowy? Co można wyczyścić, czy są w sieci jakieś fotorelacje? :)
Początkujący
 
Od: 18 sty 2014, 13:38
Posty: 6
Auto: Mazda 6, rok 2003, 2.0 diesel, MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 18 sty 2014, 19:34

krasnalski napisał(a):nie znam żadnych dobrych i zaufanych mechaników w mojej okolicy (Zielona Góra)

proszę dopisać to do swojego profilu.

krasnalski napisał(a): spalanie przy ruszaniu rzędu nawet 78L/100

<spoko>
krasnalski napisał(a):20-30 jest normalnością

nie powiedział bym :>

przy ostrzejszym ruszaniu chwilowe spalanie potrafi i ponad 100l/100 pokazać...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 18 sty 2014, 22:17

dobrzyn22 napisał(a):przy ostrzejszym ruszaniu chwilowe spalanie potrafi i ponad 100l/100 pokazać...

to lekko rekordowy wynik jak na diesla
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 18 sty 2014, 22:43

Enduro napisał(a):to lekko rekordowy wynik jak na diesla

Ale możliwy... :)

Krasnalski.... zostaw przepływkę w spokoju... zajmij się cięgnem na turbinie, czyszczeniem dolotu... do tego przyszło ochłodzenie, masz dogrzewacz silnika? Do wymiany filtr kabinowy, a żeby silnik szybciej osiągał właściwą temperaturę to nie włączaj od razu nawiewu i zamykaj obieg powietrza.
Pozbądź się także nadmiaru wilgoci z auta! Zacznij od podstaw, zanim wymienisz kilka razy przepływomierz, na który się tak uparłeś.
PS. Oczywiście sprawdzałeś stan podkładek pod wtryskiwaczami? I jak one?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 18 sty 2014, 23:12

wg. mnie podstawy to.
1.filtr powietrza , paliwa i sitko w zbiorniku + nalanie dobrego paliwa
2.regulacja zaworow, czyszczenie wtryskow mechanicznie (szczotka druciana) i ultradzwiekami (warto, pod warunkiem, że są sprawne tj. niewyeksplatowane <glupek2>
+ kalibracja i sprawdzenie stanu zapchania filtra dpf, to na sam koniec w ASO/ testerem
3.czyszczenie intercoolera jego czujnika temperatury, kolektora wlotowego (sprawdz koniecznie przy tej okazji jak wygladają wloty/kanały w głowicy w kwestii zabrudzenie nalotem&nagarem) i zaworu Egr
4.sprawdzenie wydajności turbiny (ATM)

P.S.
jesli geometria turbiny była by uszkodzona, to brakowalo by mocy w dolnym lub gornym zakresie obr. w zależnosci w jakiej pozycji by niegomagała
P.S.1
wywal wszystko co w aucie jest zbędne,to tak dla odciążenia <spoko>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krasnalski » 19 sty 2014, 15:20

dobrzyn22 napisał(a): krasnalski napisał(a): spalanie przy ruszaniu rzędu nawet 78L/100

<spoko>

krasnalski napisał(a):20-30 jest normalnością


nie powiedział bym :>


Pisałem o moim przypadku, że rekordowo miałem 78, a 20-30 to praktycznie nawet przy delikatnym starcie. Do tej pory musiałem naprawdę przydusić, żeby osiągnąć 20L/100 przy ruszaniu.

Filtry powietrza, paliwa i kabinowy wymienione miesiąc temu.

Paliwo tylko na Shellu, zwykły dieselek. Miałem sytuacje, że po dieslu z Orlenu lub z Lukoila auto gasło niemiłosiernie na niskich obrotach. Zwłaszcza Lukoil, jazda na ich paliwie w mieście to był koszmar.

Podkładek nie wymieniałem. oszt jakiego rzędu to będzie?
Z kalibracją wtrysków muszę powalczyć, bo próbowałem podłączać wskazany pin do uziemienia, ale nie wychodziło. Nie ma innej metody?
Zawór EGR, to mnie chyba czeka w najbliższym czasie :)
Filtra DPF chyba nie mam.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2014, 13:38
Posty: 6
Auto: Mazda 6, rok 2003, 2.0 diesel, MZR-CD

Postprzez rdy » 19 sty 2014, 18:48

Rekordowo to spokojnie można zrobić 99,9 przy ostrym ruszaniu. Przy normalnym ja mam zwykle 30 litrów na komputerku
Podkładki około 20-30zł, wymiana sporo drożej, chyba że sam to zrobisz
Kalibracji sam nie zrobisz w przedlificie, aso albo jakiś warsztat z idsem. Koszty w graniach 150-200zł
EGR czyszczenie podobno jest proste(jest na forum poradnik), w serwisie koło 50zł, cały układ dolotowy koło 200
DPF nie masz
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez bieski » 19 sty 2014, 20:06

rdy napisał(a):Koszty w graniach 150-200zł

ASO –> 250 zł.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez adicho1 » 17 sie 2014, 14:21

witam mam duży problem mianowicie wzrosło mi spalanie w mazdzie 6 2007. Spalanie zaczeło przekraczać 10.1 na komputerze czy to może być spowodowane zapchanym DPF (kontrolka nie swieci) może zawór EGR , czy może ktoś pomóc
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez rafałmazda » 17 sie 2014, 14:24

nie wzoruj się spalaniem z komputera (może mu się coś poprzestawiało) <oczko> zalej do pełna, zrób 100km i znów zalej. Wtedy będziesz wiedział ile faktycznie pali <ok> jeśli spalanie będzie za wysokie, wtedy wrócimy do tematu :)
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez adicho1 » 14 wrz 2014, 15:49

witam dalej to samo spalanie na 100km wynosi 9.62 więc przekracza moje oczekiwania co do diesela
jeżdże na odcinku 30km do pracy no i to co ujezdzisz w weekend okolo 1000km miesiecznie EGR wyczyszczony cala sobote spedzilem na czyszczeniu wraz z przepustnica oprocz kolektora dolotowego. moze ktos pomóc
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez bartes76 » 24 wrz 2014, 23:02

Kalibrację wtrysków przechodzi (wywołaną kabelkiem lub forscanem) ??
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez adicho1 » 25 paź 2014, 16:06

witam sorki ze dopiero teraz jak moge z kalibrowac wtryski ? dalej pali 10 dpf nie swieci nie miga nawet na chwile egr wyczyszczony tankuje na shelu
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez krystian77 » 25 paź 2014, 23:07

W silnikach wysokoprężnych na spalanie bardzo duży wpływ ma układ dolotowy. Sprawdź jeszcze resztę kolektora dolotowego. Ja u siebie tylko po wymianie filtra zauważyłem znaczący spadek spalania.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez paweltobi » 7 paź 2015, 19:09

Witam nie wiem czy dobrze trafilem ale zdecydowalem sie napisac... mam taki problem od nie dawna komputer pokladowy pokazuje mi spalanie rzedu 13l/100km... jak na moj silnik to jakas masakra;/... co moze byc przyczyna takiego spalania macie jakies pomysly?...


Dodam ze nie dawno zmienialem wtryski, filtr paliwa swiece... auto na zimnym silniku sie tlucze w okolicach wtrysku a na cieplym chodzi normalnie tylko troche tak jak by glosniej jak na diesla;/...
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 10:45
Posty: 27 (0/1)
Auto: mazda 6 2.0 disel 136km 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6