
Metalowe elementy w misce olejowej
Osypiuk napisał(a):...
Zależy to tylko od upartości i chęci.
Ja się nie poddałem i wygrałem (czas zabawy około 2 lat)...
Pozdrawiam,
Adam
gratuluje.
zawsze warto wszystko instone zapisac lub skopiowac.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Cześć, Ostatnio sprawdzałem miskę olejową i znalazłem w niej nakrętkę. Wie może ktoś od czego to może być? Dodam że wcześniej wymieniał mi mechanik podkładki pod wtryskami i tak się zastanawiam czy możliwe jest aby jemu to wpadło jakoś od góry? Dzwoniłem, ale oczywiście się nie przyznaje, twierdzi że to nie możliwe. Przed wymianą podkładek robiłem inspekcję miski przy okazji wymiany oleju i wszystko było ok. Niezły wżer już miałem w misce...Pozdro
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
Śruba M6?
Jesli tak, to chyba od mocowania miski olejowej. Nie brakowało Ci czasem jednej śruby?
Jesli tak, to chyba od mocowania miski olejowej. Nie brakowało Ci czasem jednej śruby?
To nie nakrętka tylko śruba z tego co widzę to 8mm podczas wymiany podkładek takich się nie odkręca.Widzę że są tu jakieś dodatkowe podkładki więc pewnie ktoś coś rzeźbił , a takich śrub jest w silniku sporo n.p. stopki wałka rozrządu tylko po co te podkładki ? czyżby za długa śruba
- Od: 7 cze 2009, 16:05
- Posty: 29
- Skąd: Janów Podlaski 502650537
- Auto: Mercedes GL 420 CDI
Macie rację to śruba, rozmiar nr 10. Czy taki rozmiar się odkręca podczas wymiany podkładek?
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
10 to chyba rozmiar klucza do niej ,więc śruba 6mm. Jeśli tak jest to może być śruba jedna jedyna która pod miską jest wkręcana przez aluminiową przegrodę do bloku. Tylko te podkładki mi nadal brzydko wyglądają i jeśli jest to śruba o której mówię to raczej byłby wyciek oleju
- Od: 7 cze 2009, 16:05
- Posty: 29
- Skąd: Janów Podlaski 502650537
- Auto: Mercedes GL 420 CDI
10 to rozmiar klucza. Wycieku oleju nie było i nie ma, chyba że hmm- przed wymianą podkładek byłem w trasie i przyznam się, że na drodze szybkiego ruchu wrzuciłem na 6 przy 120 co w konsekwencji doprowadziło do zapchania dpf, byłem na serwisowym wypaleniu – dpf żyje, zmierzam do tego że podczas tego wypalania zeżarło mi prawie cały olej, może tu jest przyczyna odpadnięcia tej śruby? Ale żadnych śrub mi nie brakowało. Tajemnicza sprawa...
P.S Polecam wrzucać 6 bieg, przynajmniej przy 140 km/h
P.S Polecam wrzucać 6 bieg, przynajmniej przy 140 km/h
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
1. DPF zapchał się przez nieszczelne uszczelki wtrysków lub inne niesprawności silnika a nie wyprzedzanie na 6 biegu przy 120 km/h.
2. Przy wypalaniu DPFu oleju nie ubywa a raczej przybywa...
1 + 2 = 3. Kontroluj regularnie poziom oleju, może go ciągle ubywać....
2. Przy wypalaniu DPFu oleju nie ubywa a raczej przybywa...
1 + 2 = 3. Kontroluj regularnie poziom oleju, może go ciągle ubywać....
To nie było wyprzedzanie, ale ciągła jazda – silnik pracował poniżej 2,5 tysiąca obrotów. Ja to tak rozumuję, że nie spełniłem warunku do rozpoczęcia wypalania co dało efekt zapchanego dpf. Teraz pilnuję aby na takich trasach auto jechał z obrotami powyżej 2,5 tys i nie mam problemu z wypalaniem. Od tamtego momentu nie mam problemu też z poziomem oleju jest w normie, zawsze obserwuję moment kiedy dpf chce się wypalić i pilnuję aby proces się zakończył więc oleju nie powinno przybywać.
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
Warunek jest spełniony gdy jedziesz powyżej 2 tys obr/min.
To nie wiem już sam o co chodzi, przy użytkowaniu w mieści faktycznie 2 tyś obrotów i jak trzeba wypalanie się załącza, natomiast przy dużych prędkościach zauważyłem, że 2 tyś to za mało. Trzymam powyżej 2,5 tyś – wtedy mam pewność, że jak będzie potrzeba dpf zacznie się wypalać. Może ten mój typ tak ma.
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
niezla niespodzianka w misce po pracach mechanika
w postaci tej srubki M8.
nalezy mu sie dyplom debila
E
w postaci tej srubki M8.
nalezy mu sie dyplom debila
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich! Mam problem z Mazdą 6 2.0 MZR-CD 136 KM 2004r. Podczas wymiany oleju i ściągnięciu miski w oleju znajdowały się kawałki metalu. Wyglądają jakby były przemielone? Mechanik mówił, że były po stronie pompy oleju, magnes ich nie przyciąga, materiał jest dość miękki. Dwa lata temu strzelił pasek rozrządu i wyłamane zostały dźwigienki zaworowe. Od tamtej pory miska nie była ściągana. Zastanawiam się, czy opiłki to objaw kończących się panewek, czy może jakieś resztki dźwigienek zaworowych. Dodam, że silnik pracuje równo, nie słychać żadnych stuków. Z góry dziękuję za pomoc i opinie.
-
wuzet
wglad na elementy dzwigienek
to duzy blad ze nie zdemontowaliscie wtedy miski, moze przy odrobinie szczescia nie bedzie konsekwensji silnikowych
pozdr.E
to duzy blad ze nie zdemontowaliscie wtedy miski, moze przy odrobinie szczescia nie bedzie konsekwensji silnikowych
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
po to m.in. jest to forum...
pozdr i trzymam kciuki
E

pozdr i trzymam kciuki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam!
Koledzy, czy ktoś się orientuje, czy element znaleziony w misce jak na zdjęciu pochodzi z pompy olejowej ?
Ostatnio auto na zimnym bardzo głośno szumiało-świszczało, a po rozgrzaniu ustawało. Po dokładnym przeszukaniu przez mechanika, okazało się, że pompa olejowa szumi. W misce znajdował się taki właśnie element oraz opiłki które najprawdopodobniej pochodzą z zębatek wału i pompy oleju (Widać ich uszkodzenia).
Mechanik podejrzewa, że ten kawałek metalu pochodzi z pompy właśnie bo mu tak pasuje rozmiar.


Koledzy, czy ktoś się orientuje, czy element znaleziony w misce jak na zdjęciu pochodzi z pompy olejowej ?
Ostatnio auto na zimnym bardzo głośno szumiało-świszczało, a po rozgrzaniu ustawało. Po dokładnym przeszukaniu przez mechanika, okazało się, że pompa olejowa szumi. W misce znajdował się taki właśnie element oraz opiłki które najprawdopodobniej pochodzą z zębatek wału i pompy oleju (Widać ich uszkodzenia).
Mechanik podejrzewa, że ten kawałek metalu pochodzi z pompy właśnie bo mu tak pasuje rozmiar.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6