Zalecane zakresy obrotów podczas jazdy dla silnika diesel Mazda 6.

Postprzez Riki » 9 cze 2009, 00:02

jeśli chodzi o turbo.... jak jest zmienna geometria to czasem trzeba dać w palnik coby pracowała jak należy. W przypadku turbin stałogeometrycznych niskie obroty silnika nie mają na nią żadnego wpływu...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 9 cze 2009, 08:13

Większe obroty i ta sama moc (obciążenie) = mniejszy moment...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 9 cze 2009, 11:28

brii napisał(a):Większe obroty i ta sama moc (obciążenie) = mniejszy moment...


wieksze obroty zawsze są powiazane z wyższą mocą
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brii » 9 cze 2009, 12:36

Enduro napisał(a):
brii napisał(a):Większe obroty i ta sama moc (obciążenie) = mniejszy moment...


wieksze obroty zawsze są powiazane z wyższą mocą
E.

Ale żeby utrzymać przy wyższych obrotach tą samą moc co na niższych, potrzeba mniej momentu, dlatego lepiej jechać z wyższymi obrotami niż z niższymi. Trzeba by jeszcze spojrzeć na spalanie jednostkowe, bo często jest ono niższe przy prawie średnich obrotach niż przy niskich ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 9 cze 2009, 12:41

brii napisał(a):Trzeba by jeszcze spojrzeć na spalanie jednostkowe, bo często jest ono niższe przy prawie średnich obrotach niż przy niskich ;)

do tego stwierdzenia podpinam sie w 100%
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez koluk » 15 cze 2009, 18:51

to jak w końcu jest z tą jazdą w przedziale 1000-1400 obr/min?
jestem posiadaczem Madzi 6 od niedawna a właśnie taka jest moja technika jazdy niskie obroty/wysoki bieg i z reguly w okolicach 1500 wrzucam na wyzszy bieg.

(jezdze w taki sposob bo wydaje mi sie, ze tak zaoszczedze na paliwie...)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez brii » 15 cze 2009, 19:16

Sądzę, że raczej nie zaoszczędzisz jeśli będziesz przy takich obrotach przyśpieszał...
Toczyc się tak można, ale przyśpieszczac nie wolno.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez koluk » 15 cze 2009, 19:55

no właśnie: lubię się toczyć :)
Do czerwonego światła dojeżdzam powoli spokojnie sobie redukując tak, aby skrzyżowanie przejechać bez zatrzymywania się.
Jak zamierzam przyspieszyć to oczywiście redukuję.
Ale z reguły mam 1000-1500rpm
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez Yapa » 15 cze 2009, 20:13

koluk napisał(a):no właśnie: lubię się toczyć :)
Do czerwonego światła dojeżdzam powoli spokojnie sobie redukując tak, aby skrzyżowanie przejechać bez zatrzymywania się.
Jak zamierzam przyspieszyć to oczywiście redukuję.
Ale z reguły mam 1000-1500rpm

oszczędzisz na paliwie, ale koło dwumasowe kosztuje nawet 6000 z wymianą. i Przy takiej technice jazdy, może być , że będziesz je wymieniał co 50 tyś. km – pomyśl :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Enduro » 15 cze 2009, 20:15

koluk napisał(a): moja technika jazdy niskie obroty/wysoki bieg i z reguly w okolicach 1500 wrzucam na wyzszy bieg.
(jezdze w taki sposob bo wydaje mi sie, ze tak zaoszczedze na paliwie...)

musisz trrche zaoszczedzić, aby starczylo na 2M
a ponadto wtryski... się też zasyfiają
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Piterx » 15 cze 2009, 21:21

no to pociagne z innej stronki ,ja lubie jezdzic tak ze 3tys(a i 3600 czasem podejdzie :P :) w zasiegu wzroku <lol> jak mniej to jakos dziwnie mi sie jedzie..
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Enduro » 15 cze 2009, 21:27

Piterx napisał(a):no to pociagne z innej stronki ,ja lubie jezdzic tak ze 3tys(a i 3600 czasem podejdzie :P :) w zasiegu wzroku <lol> jak mniej to jakos dziwnie mi sie jedzie..

no to okay!
byle olej w terminie wymieniac, jak trzeba,
no i tylko jak motorek cieply, dawac w "palnik".
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brii » 15 cze 2009, 23:13

koluk napisał(a):no właśnie: lubię się toczyć
Do czerwonego światła dojeżdzam powoli spokojnie sobie redukując tak, aby skrzyżowanie przejechać bez zatrzymywania się.
Jak zamierzam przyspieszyć to oczywiście redukuję.
Ale z reguły mam 1000-1500rpm

Jeśli nie przeginasz – silnik nie jest przeciążony i napęd również nie jest to obstawiam, że nie wyjdziesz na tym źle :) Dwumas najbardziej dostaje w pupę przy stanach nieustalonych – czyli przyśpieszaniu i dużym momencie – przejście z 1800 – 2200rpm.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez koluk » 16 cze 2009, 15:33

wydaje mi sie, ze nie przeginam. Ot, jezdze powoli i spokojnie. Tak jak zaleca Ecodriving.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez mcgregor944 » 16 cze 2009, 16:20

brii napisał(a): Dwumas najbardziej dostaje w pupę przy stanach nieustalonych – czyli przyśpieszaniu i dużym momencie – przejście z 1800 – 2200rpm.


czy dobrze kombinuje –> jak mam obtory w zakresie 1800-2200 rpm i chce przyspieszyc energicznie to trzeba zredukowac bieg a nie deptac pedal do podlogi i czekac az zacznie turbina ciagnac od tych ok.2100,

dobrze cie zrozumialem ??
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 18:27
Posty: 45
Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM

Postprzez brii » 16 cze 2009, 16:24

<spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzych » 16 cze 2009, 17:28

Luuuudzie, przeciez to slychac jak sie katuje silnik. W zyciu nie deptac ponizej 1800 obr/min! :P Tam to tylko do ruszania i delikatnego przyspieszania jak sie komu nie chce biegu zmieniac, ale nie na biegu wyzszym niz 3!

Matko, jak takie rzeczy czytam to mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera...

Slon co niektorym po uszach depcze...

A do ekodrivingu to jest Melex i Rower z napendem elektrycznym :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 16 cze 2009, 18:35

mcgregor944 napisał(a):... –> jak mam obtory w zakresie 1800-2200 rpm i chce przyspieszyc energicznie to trzeba zredukowac bieg

nie trzeba redukowac
możesz śmiało deptać!
bo przy ok. 1800-1900 masz juz odpowiedni moment
a jesli zredukujesz to obroty wskoczą na ok. 3000...
nie redukuj!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mcgregor944 » 17 cze 2009, 00:04

no to teraz kogo sie sluchac ?? brii czy Enduro ma racje ??
ja mieszkam w glasgow i tutaj pagorkowato jest – ograniczenie predkoscie ~50km w miescie wiec jezdzie po miescei na 3 biegu bo juz na 4 biegu to obroty sa ponizej 1800rpm przy takich predkosciach.
i badz tu czlowieczku madry :|
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny !!

sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW

sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 18:27
Posty: 45
Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM

Postprzez krzych » 17 cze 2009, 00:29

mcgregor944 napisał(a):no to teraz kogo sie sluchac pytajnik brii czy Enduro ma racje pytajnik

Obu. Po prostu minimum 1800 do przyspieszania, a kopyto dopiero powyzej 2200.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6