Zalecane zakresy obrotów podczas jazdy dla silnika diesel Mazda 6.
jeśli chodzi o turbo.... jak jest zmienna geometria to czasem trzeba dać w palnik coby pracowała jak należy. W przypadku turbin stałogeometrycznych niskie obroty silnika nie mają na nią żadnego wpływu...
brii napisał(a):Większe obroty i ta sama moc (obciążenie) = mniejszy moment...
wieksze obroty zawsze są powiazane z wyższą mocą
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):brii napisał(a):Większe obroty i ta sama moc (obciążenie) = mniejszy moment...
wieksze obroty zawsze są powiazane z wyższą mocą
E.
Ale żeby utrzymać przy wyższych obrotach tą samą moc co na niższych, potrzeba mniej momentu, dlatego lepiej jechać z wyższymi obrotami niż z niższymi. Trzeba by jeszcze spojrzeć na spalanie jednostkowe, bo często jest ono niższe przy prawie średnich obrotach niż przy niskich
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Trzeba by jeszcze spojrzeć na spalanie jednostkowe, bo często jest ono niższe przy prawie średnich obrotach niż przy niskich
do tego stwierdzenia podpinam sie w 100%
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to jak w końcu jest z tą jazdą w przedziale 1000-1400 obr/min?
jestem posiadaczem Madzi 6 od niedawna a właśnie taka jest moja technika jazdy niskie obroty/wysoki bieg i z reguly w okolicach 1500 wrzucam na wyzszy bieg.
(jezdze w taki sposob bo wydaje mi sie, ze tak zaoszczedze na paliwie...)
jestem posiadaczem Madzi 6 od niedawna a właśnie taka jest moja technika jazdy niskie obroty/wysoki bieg i z reguly w okolicach 1500 wrzucam na wyzszy bieg.
(jezdze w taki sposob bo wydaje mi sie, ze tak zaoszczedze na paliwie...)
- Od: 4 mar 2009, 12:59
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0CiTD
Sądzę, że raczej nie zaoszczędzisz jeśli będziesz przy takich obrotach przyśpieszał...
Toczyc się tak można, ale przyśpieszczac nie wolno.
Toczyc się tak można, ale przyśpieszczac nie wolno.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
no właśnie: lubię się toczyć
Do czerwonego światła dojeżdzam powoli spokojnie sobie redukując tak, aby skrzyżowanie przejechać bez zatrzymywania się.
Jak zamierzam przyspieszyć to oczywiście redukuję.
Ale z reguły mam 1000-1500rpm
Do czerwonego światła dojeżdzam powoli spokojnie sobie redukując tak, aby skrzyżowanie przejechać bez zatrzymywania się.
Jak zamierzam przyspieszyć to oczywiście redukuję.
Ale z reguły mam 1000-1500rpm
- Od: 4 mar 2009, 12:59
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0CiTD
koluk napisał(a):no właśnie: lubię się toczyć![]()
Do czerwonego światła dojeżdzam powoli spokojnie sobie redukując tak, aby skrzyżowanie przejechać bez zatrzymywania się.
Jak zamierzam przyspieszyć to oczywiście redukuję.
Ale z reguły mam 1000-1500rpm
oszczędzisz na paliwie, ale koło dwumasowe kosztuje nawet 6000 z wymianą. i Przy takiej technice jazdy, może być , że będziesz je wymieniał co 50 tyś. km – pomyśl
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
koluk napisał(a): moja technika jazdy niskie obroty/wysoki bieg i z reguly w okolicach 1500 wrzucam na wyzszy bieg.
(jezdze w taki sposob bo wydaje mi sie, ze tak zaoszczedze na paliwie...)
musisz trrche zaoszczedzić, aby starczylo na 2M
a ponadto wtryski... się też zasyfiają
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Piterx napisał(a):no to pociagne z innej stronki ,ja lubie jezdzic tak ze 3tys(a i 3600 czasem podejdzie![]()
w zasiegu wzroku
jak mniej to jakos dziwnie mi sie jedzie..
no to okay!
byle olej w terminie wymieniac, jak trzeba,
no i tylko jak motorek cieply, dawac w "palnik".
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
koluk napisał(a):no właśnie: lubię się toczyć
Do czerwonego światła dojeżdzam powoli spokojnie sobie redukując tak, aby skrzyżowanie przejechać bez zatrzymywania się.
Jak zamierzam przyspieszyć to oczywiście redukuję.
Ale z reguły mam 1000-1500rpm
Jeśli nie przeginasz – silnik nie jest przeciążony i napęd również nie jest to obstawiam, że nie wyjdziesz na tym źle
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a): Dwumas najbardziej dostaje w pupę przy stanach nieustalonych – czyli przyśpieszaniu i dużym momencie – przejście z 1800 – 2200rpm.
czy dobrze kombinuje –> jak mam obtory w zakresie 1800-2200 rpm i chce przyspieszyc energicznie to trzeba zredukowac bieg a nie deptac pedal do podlogi i czekac az zacznie turbina ciagnac od tych ok.2100,
dobrze cie zrozumialem
- Od: 9 maja 2009, 18:27
- Posty: 45
- Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
- Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM
Luuuudzie, przeciez to slychac jak sie katuje silnik. W zyciu nie deptac ponizej 1800 obr/min!
Tam to tylko do ruszania i delikatnego przyspieszania jak sie komu nie chce biegu zmieniac, ale nie na biegu wyzszym niz 3!
Matko, jak takie rzeczy czytam to mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera...
Slon co niektorym po uszach depcze...
A do ekodrivingu to jest Melex i Rower z napendem elektrycznym
Matko, jak takie rzeczy czytam to mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera...
Slon co niektorym po uszach depcze...
A do ekodrivingu to jest Melex i Rower z napendem elektrycznym
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
mcgregor944 napisał(a):... –> jak mam obtory w zakresie 1800-2200 rpm i chce przyspieszyc energicznie to trzeba zredukowac bieg
nie trzeba redukowac
możesz śmiało deptać!
bo przy ok. 1800-1900 masz juz odpowiedni moment
a jesli zredukujesz to obroty wskoczą na ok. 3000...
nie redukuj!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
no to teraz kogo sie sluchac
brii czy Enduro ma racje
ja mieszkam w glasgow i tutaj pagorkowato jest – ograniczenie predkoscie ~50km w miescie wiec jezdzie po miescei na 3 biegu bo juz na 4 biegu to obroty sa ponizej 1800rpm przy takich predkosciach.
i badz tu czlowieczku madry
ja mieszkam w glasgow i tutaj pagorkowato jest – ograniczenie predkoscie ~50km w miescie wiec jezdzie po miescei na 3 biegu bo juz na 4 biegu to obroty sa ponizej 1800rpm przy takich predkosciach.
i badz tu czlowieczku madry
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny
sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny

sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
- Od: 9 maja 2009, 18:27
- Posty: 45
- Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
- Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM
mcgregor944 napisał(a):no to teraz kogo sie sluchac pytajnik brii czy Enduro ma racje pytajnik
Obu. Po prostu minimum 1800 do przyspieszania, a kopyto dopiero powyzej 2200.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6