Wzrastający poziom oleju
Chętnie umieszczę ten artykuł na stronie klubowej
Sądzę tylko, że chyba można też przepalić DPF'a nawet na "trójce", aby obroty były wystarczające – mylę się?
Myjk napisał(a):Czemu? To nie logiczne. DPF do przepalenia wymaga wyższej temperatury.
Temperaturę łatwiej podnieść przy niskiej prędkości i co za tym idzie,
mniejszego dystansu potrzeba do przepalenia.
W mojej instrukcji jest jasno określone że do wypalenia jest potrzebne min 2000RPM i prędkość powyżej 40km/h przez okres co najmniej 10-15 min.
Roman S.
Czerwony Smok
Czerwony Smok
–>
Myjk napisał(a): Jest jeszcze kontrolka alarmowa DPF,
która alarmuje w dwóch przypadkach – przepełnienia oleju,
oraz przepełnienia filtru DPF
Sorry!
alu tu musze ponownie wejsc Myjkowi w tzw. tryby:
(juz to raz mialo miejsce i wtedy mnie, na podstawie prospektu Mazdy z opisem DPF mnie przekonal, ale nie jest to prawdziwe)
tzn.
kontrolka DPF nie wskajjue za wysokiego poziomy oleju w misce olejowej!!!
jedynym sposobem jego sprawdzenia, jest kontrola stanu na bagnacie po maska ( X )
a ta DPF kontrolka na zegarach informuje o wypalaniu osadow z filtra,
ktory wypalany jest w zaleznosci co do zabrudzenia.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nieprawda. Kontrolka NIE informuje o wypalaniu osadów z filtra. Kontrolka świeci się, jeśli filtr jest pełny i wymaga reneracji podczas jazdy 15-minutowej z prędkością powyżej 40 km/h i 2000 obr/min. Ewentualnie kontrolka zaczyna migać, jeśli filtr jest tak zapchany, że pomóć może jedynie wymuszona regeneracja w autoryzowanym serwisie.
Enduro napisał(a):kontrolka DPF nie wskajjue za wysokiego poziomy oleju w misce olejowej!!!
ale nie jest to prawdziwe
Na potwierdzenie czego masz dowód w postaci...?
Enduro napisał(a):a ta DPF kontrolka na zegarach informuje o wypalaniu osadow z filtra,
To z pewnością nie jest prawda.
Pozdor Myjk
Enduro napisał(a):Myjk napisał(a): Jest jeszcze kontrolka alarmowa DPF,
która alarmuje w dwóch przypadkach – przepełnienia oleju,
oraz przepełnienia filtru DPF
kontrolka DPF nie wskajjue za wysokiego poziomy oleju w misce olejowej!!!
jedynym sposobem jego sprawdzenia, jest kontrola stanu na bagnacie po maska ( X )
Tutaj Enduro ma rację. Kontrolka DPF absolutnie nie sygnalizuje zbyt wysokiego poziomu oleju silnikowego. Oczywiście, często zdarza się, że przepełniony filtr (sygnalizowany przez świecącą się kontrolkę DPF) pociąga za sobą wzrost poziomu oleju silnikowego, ale kontrolka w żadnym wypadku nie jest podłączona do "czujnika poziomu oleju".
Enduro napisał(a):Tutaj Enduro ma rację. Kontrolka DPF absolutnie nie sygnalizuje zbyt wysokiego poziomu oleju silnikowego. Oczywiście, często zdarza się, że przepełniony filtr (sygnalizowany przez świecącą się kontrolkę DPF) pociąga za sobą wzrost poziomu oleju silnikowego, ale kontrolka w żadnym wypadku nie jest podłączona do "czujnika poziomu oleju".
o i to chcialem juz wczesniej oznajmic,
bo takie wiadomosci posiadam z bezposrednio z Mazdy...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Waikiki napisał(a):Kontrolka DPF absolutnie nie sygnalizuje zbyt wysokiego poziomu oleju silnikowego.
OK, czyli jednym słowem w ulotce na temat DPF napisano bzdurę w tej kwestii?
Jestem ciekaw co na to Mazda Poland, która wydała ten świstek...
Edit: Jeszcze przypomnę jak wygląda oficjalna ulotka MMP o traktowaniu DPF:

Enduro napisał(a):bo takie wiadomosci posiadam z bezposrednio z Mazdy...
Z MMP ta informacja?
Ostatnio edytowano 20 paź 2008, 10:34 przez Myjk, łącznie edytowano 2 razy
Pozdor Myjk
Przyrost poziomu oleju silnikowego jako efekt uboczny systemu oczyszczania DPF
Aby usunąć cząstki sadzy (PM), które nagromadziły się w DPF komputer silnika podnosi temperaturę gazów wylotowych realizując dodatkowy wtrysk paliwa w suwie wydechu dla każdego cylindra. W zależności od intensywności/częstotliwości cykli regeneracji część ON w ramach efektu ubocznego ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej i powoduje rozcieńczenie oleju silnikowego i wzrost poziomu oleju w misce.
W początkowym okresie (świeżo po wymianie oleju) przyrost poziomu jest intensywny, później osiąga poziom naturalnej równowagi gdzie parowanie rozgrzanego ON jest na tyle duże, że dodatkowe przenikanie ON nie powoduje wzrostu poziomu oleju (czy też mieszaniny ON i oleju).
Strategia działania systemu ostrzegania DPF
Lampka DPF zaświeca się gdy akumulacja PM przekracza 6,5g/l objętości.
Dla użytkownika jest to wyraźny sygnał by zapewnić warunki do regeneracji automaycznej (min. 40 km/h @ min. 2000 rpm).
Lampka DPF błyska jeśli akumulacja PM przekracza 8g/l.
W takim przypadku konieczna jest manualna regeneracja przy użyciu sprzętu diagnostycznego.
Dla bezpieczeństwa DPF komputer silnika ogranicza Vmax do 150 km/h.
Do błyskającej lampki DPF dołącza MIL/CEL.
Działania jak wyżej plus dodatkowo limit Vmax do 70km/h.
Z praktyki warsztatowej
Należy bezwarunkowo kontrolować poziom oleju w silniku. Szczególnie po długotrwałych/wielokrotnych jazdach w mieście a przed "wypadem" w trasę/na autostradę.
Nagromadzony ON w oleju może doprowadzić do "rozbiegania" się silnika i jego uszkodzenia.
Ze zdrowego rozsądku
Jeśli jeździsz niewiele, a szczególnie w mieście nie kupuj Diesla z EURO4 niezależnie od koncepcji DPF – wcześniej czy później poczujesz finansowo konsekwencje działania niedopracowanych systemów chroniących środowisko.
Mam nadzieję, że to rozjaśni sprawę.
Pozdrowienia
GF
Aby usunąć cząstki sadzy (PM), które nagromadziły się w DPF komputer silnika podnosi temperaturę gazów wylotowych realizując dodatkowy wtrysk paliwa w suwie wydechu dla każdego cylindra. W zależności od intensywności/częstotliwości cykli regeneracji część ON w ramach efektu ubocznego ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej i powoduje rozcieńczenie oleju silnikowego i wzrost poziomu oleju w misce.
W początkowym okresie (świeżo po wymianie oleju) przyrost poziomu jest intensywny, później osiąga poziom naturalnej równowagi gdzie parowanie rozgrzanego ON jest na tyle duże, że dodatkowe przenikanie ON nie powoduje wzrostu poziomu oleju (czy też mieszaniny ON i oleju).
Strategia działania systemu ostrzegania DPF
Lampka DPF zaświeca się gdy akumulacja PM przekracza 6,5g/l objętości.
Dla użytkownika jest to wyraźny sygnał by zapewnić warunki do regeneracji automaycznej (min. 40 km/h @ min. 2000 rpm).
Lampka DPF błyska jeśli akumulacja PM przekracza 8g/l.
W takim przypadku konieczna jest manualna regeneracja przy użyciu sprzętu diagnostycznego.
Dla bezpieczeństwa DPF komputer silnika ogranicza Vmax do 150 km/h.
Do błyskającej lampki DPF dołącza MIL/CEL.
Działania jak wyżej plus dodatkowo limit Vmax do 70km/h.
Z praktyki warsztatowej
Należy bezwarunkowo kontrolować poziom oleju w silniku. Szczególnie po długotrwałych/wielokrotnych jazdach w mieście a przed "wypadem" w trasę/na autostradę.
Nagromadzony ON w oleju może doprowadzić do "rozbiegania" się silnika i jego uszkodzenia.
Ze zdrowego rozsądku
Jeśli jeździsz niewiele, a szczególnie w mieście nie kupuj Diesla z EURO4 niezależnie od koncepcji DPF – wcześniej czy później poczujesz finansowo konsekwencje działania niedopracowanych systemów chroniących środowisko.
Mam nadzieję, że to rozjaśni sprawę.
Pozdrowienia
GF
newbie napisał(a):Przyrost poziomu oleju silnikowego ....
Nagromadzony ON w oleju może doprowadzić do "rozbiegania" się silnika i jego uszkodzenia.
ten fachowy opis kolegi jest wg. mnie troche za delikaty,
bo to "rozbieganie" motoru w wyniku za duzej ilosci diesla w misce olejowej to:
po prostu niekontolowane eksplozje w miejscu, do tego niekorzystnym,
i dlatego polecam recznie-wzrokowa kontrole miarki oleju
co kilka lub kilkanascie tkm w zaleznosci od uzytkowania auta.
P.S. a gwarancje tego nie obejmuje, bo to uszkodzenie z wyniku niedopatrzenie przez uzytkownika,
a serwis jest w stanie na 100% stwierdzic powod takiego "rozbiegania"
i wtedy posiadacz musi pokryc rowniez koszt diagnozy..
a one nie sa niskie!!!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tomekrvf napisał(a):Enduro napisał(a):a serwis jest w stanie na 100% stwierdzic powod takiego "rozbiegania"
A jak korba wyjdzie bokiem to już nic się nie udowodni klientowi.
to nie tak,
po takim defekcie prawdziwi fachowcy
z branzy znajda powod na 100%
i przy okazji bez licznika okresla przebieg!!!
i to raczej bez wiekliego trudu!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk napisał(a):Waikiki napisał(a):Kontrolka DPF absolutnie nie sygnalizuje zbyt wysokiego poziomu oleju silnikowego.
OK, czyli jednym słowem w ulotce na temat DPF napisano bzdurę w tej kwestii?
Jestem ciekaw co na to Mazda Poland, która wydała ten świstek...
Myjk,
widzę, że też masz tą broszurkę. OK, stoi w niej jak byk, że lampka DPF miga gdy poziom oleju przekroczy X. Więc oddaję Ci honor i stwierdzam, że masz rację. Natomiast poczytałem trochę więcej na temat DPFa w RF i muszę przyznać, że moje rozumowanie też jest poprawne. Gdyż: w silniku RF nie ma czujnika poziomu oleju silnikowego. Na potrzeby samodiagnostyki komputer... wylicza teoretyczny poziom oleju w silniku na podstawie informacji o ilości ON wtryśniętego w trakcie cykli regeneracji, liczbie cykli regeneracji (w tym tych niezakończonych) i szeregu innych czynników.
Ponadto: kontrolka DPF jest skorelowana nie z poziomem oleju w silniku, a ze stopniem wypełnienia sadzą filtra DPF. Ponownie komputer wylicza to napełnienie na podstawie odczytu ciśnień oraz temperatur przed katalizatorem, między katalizatorem i DPFem oraz za DPFem. Gdy ilość sadzy osiągnie 60% napełnienia, komputer uruchamia tryb samoregeneracji filtra. Jeśli nie ma odpowiednich warunków do zakończenia cyklu i ilość sadzy przyrasta dalej, to po przekroczeniu 80% zaczyna palić się kontrolka DPF. Jest to sygnał: kierowco, daj mi się zregenerować. Jeśli kierowca nie posłucha, nadal nie ma warunków do regeneracji a poziom sadzy nadal wzrasta, to po przekroczeniu 100% nasycenia kontrolka DPF zaczyna migać. Wtedy już trzeba udać się do ASO i to najlepiej na lawecie.
Może też być tak, że wcześniej, jeśli komputer wyliczy sobie, że poziom oleju silnikowego (a raczej jego mieszaniny z ON) jest bliski poziomu 'X', również uruchomi miganie kontrolki DPF. Z tym że znaczy to tylko tyle, że wg obliczeń komputera nasycenie oleju silnikowego ON osiąga wartość krytyczną. Wtedy dalsze próby samoregeneracji zostają wstrzymane (aby dalej nie zwiększać ilości ON w układzie smarowania silnika), a użytkownik odsyłany jest do ASO.
I teraz najlepsze... silnik RF, do którego nominalnie wlewa się niecałe 4,5 litra oleju silnikowego jest konstrukcyjnie przystosowany do pracy przy smarowaniu mieszaniną złożoną z tych 4,5 litra oleju silnikowego i... dodatkowych 3 litrów ON! To nie pomyłka.
Zastosowano o wiele wytrzymalsze materiały czopów głównych i korbowych oraz panewek.
Jak wiadomo olej silnikowy Dexelia DPF (zalecany przez Mazda) ma obniżoną zawartość popiołów oraz siarki. Związki te, spalając się, przyspieszają zapychanie DPFa. Z drugiej strony ich wyeliminowanie pogarsza właściwości smarne oleju. Rezultat jest taki, że dla silnika RF (przypominam, super odporny na gorsze smarowanie) Dexelia DPF jest zbawieniem dla filtra DPF, ale nalanie jej np. do silnika 1.6 MZ-CD wcześniej czy później skończy się jego zatarciem.
I jeszcze na koniec ciekawostka o "rozbieganiu się" silnika. Chodzi tu o niekontrolowany samozapłon prowadzący do szybkiego zwiększania prędkości obrotowej silnika wbrew intencji kierowcy. Gdy olej silnikowy jest silnie rozcieńczony ropą, a ilość tej mieszaniny sięga 6-7 litrów, to może zdarzyć się, że silnik poprzez odmę zacznie zasysać ON i olej silnikowy ze skrzyni korbowej do układu dolotowego. Rezultat jest taki, że (zwłaszcza na biegu jałowym po dłuższej jeździe pod obciążeniem – gdy silnik jest mocno rozgrzany) silnik zaczyna gwałtownie zwiększać obroty aż do zatarcia. Aby temu przeciwdziałać należy szybko wbić VI bieg i zdławić silnik puszczając sprzęgło...bo wyłączenie zapłonu nic tu nie da.
Brzmi to strasznie. Ale to są jakieś marginalne i najgorsze przypadki. Także z DPFem trzeba się nauczyć żyć, a przede wszystkim zrozumieć co silnik do nas mówi, co mu przeszkadza a co wręcz przeciwnie.
Kuna , ale jazda z tym DPF-em 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Waikiki napisał(a):Rezultat jest taki, że (zwłaszcza na biegu jałowym po dłuższej jeździe pod obciążeniem – gdy silnik jest mocno rozgrzany) silnik zaczyna gwałtownie zwiększać obroty aż do zatarcia. Aby temu przeciwdziałać należy szybko wbić VI bieg i zdławić silnik puszczając sprzęgło...bo wyłączenie zapłonu nic tu nie da.
ja tu dodam , ze znany mi jest przypadek, ze takiego motoru,
j/w opisany, podczas niekontrolowanego "rozbujania"
nie dalo sie zdlawic!!!!!
przy tym sprzeglo zostalo kompletnie spalone..
a motor sie rozlecial na drobne!!!!
tak duze wtedy dzialaja sily, a obrotomierz jest za krotki!
sam tez takie cos przezylem, ale udalo mi sie go w pore zdlawic,
bo wiedzialm jak, na szczescie bo gwarancja minela
inaczej bam z ciekawoscia oczekiwal co najdalej zaleci......
P.S. jesli nie da rady takiego wyjacego motoru zdlawic,
a ofiara ma naprawde mocne nerwy,
to jeszcze mozna otworzyc maske silnika
i zatkac doplyw powietrza. np. swetrem (jesli jest do niego dostep!
w Mazdzie 6 jest to wykonalne)!
ale to chyba nie jest proste, bynajmniej,
ze trzeba to zrobic bardzo szybko,
aby tloki nie spotkaly sie z zaworami!
no i jeszcze ten strach:
przed: okropnie wyjacym silnikem!!!!
E.
Ostatnio edytowano 21 paź 2008, 12:45 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
....i kupą dymu z wydechu ....Enduro napisał(a):no i jeszcze ten strach:
przed: okropnie wyjacym silnikem
No tak ....dokładnie .Enduro napisał(a):a motor sie rozlecial na drobne
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Waikiki widzę że masz sporą wiedzę:) Mógłbyś jakoś odnieść się do rodzaju ON przy DPFie. Chodzi mi o "ulepszane" ON typu Ultimate, Verwa, V-Power... Takie oleje z jednej strony są niby czystsze, ale z drugiej mają chyba niższą lepkość. Czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla silnika w kontekście dostawania się stosunkowo dużej ilości ON do oleju?
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Im mniej siarki w oleju napędowym, tym lepiej dla filtra, bo tym mniej zanieczyszczeń będzie w spalinach – skutkiem jest wolniejsze napełnianie filtra DPF. Pod względem zawartości siarki paliwo sprzedawane w Polsce nie odbiega jakością od paliw sprzedawanych np. w Niemczech. Więc jeśli nie lejemy jakiegoś mixa ze stacji "U Zdzicha", składającego się w 50% z rosyjskiego oleju opałowego, to nie ma powodów do obaw.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6