Aktywne czyszczenie DPF – jak sie objawia ?

Postprzez Riki » 1 cze 2008, 08:54

kacperek11 napisał(a):A JAK MIGA DPF TO TYLKO RATUJE WIZYTA W SERWISIE


jeśli się tylko pali to możesz "przebutować" auto i powinna zgasnąć ale jeśli mryga to pozostaje wizyta w serwisie....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kacperek11 » 2 cze 2008, 20:29

ok dzieki ale tez nie wkreca sie na wieksze obroty jak 2,7
kacperek11
 

Postprzez mcbeth » 2 cze 2008, 20:49

To taki 'ficzer' na zachętę do odwiedzenia ASO (żebyś nie butował silnika z zapchanym wydechem). :]
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Riki » 2 cze 2008, 20:53

mcbeth napisał(a):To taki 'ficzer' na zachętę do odwiedzenia ASO

:D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Piter007 » 21 cze 2008, 19:32

Witam wszystkich
mam ten sam problem czy mógły mi ktos doradzić , zaczął migac DPF co robić ?
dzięki
Piter007
 

Postprzez Bolek » 21 cze 2008, 19:56

Zatankuj jakiegoś porządnego diesla i przejedź się po A4 trzymając powiedzmy 2500 obrotów przez jakieś 30 minut (bez szarpania – stała prędkość). Powinno zgasnąć. Czynność co jakiś czas powtarzać, unikać jazdy w mieście <lol> , jeśli jeździsz z czymś innym – wymienić olej na Dexelię DPF albo ewent. Fuchs Titan GT1 PRO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Piter007 » 21 cze 2008, 20:02

Dzieki Bolek za bardzo szybka odpowiedź , boję się że może byc gorzej bo przed chwilą zapaliła się na pomarańczowo kontrolka silnika , nie wiesz gdzie sprawdzić nr VIn samochodu?
Piter007
 

Postprzez Bolek » 21 cze 2008, 20:17

Tu jest temat o VIN-ach
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25379

Rosyjskie strony są niezłe, jednak nie mają w bazie najnowszych numerów (z którego roku jest Twoja M5? -dopisz dla jasności w profilu).

Dodam, że gdzieś na forum był opisany przypadek mrugającej kontrolki, na którą nie pomogło wypalanie poprzez jazde – zapaliła się na stałe. Warto jednak spróbować – może w Twoim przypadku poskutkuje. No i ten olej – te silniki muszą być zalewane olejami odpowiadającymi klasie ACEA C-1.

Oby Ci się udało przetkać to cholerstwo – jak nie, to ASO i kontrolowana wypalanka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Piter007 » 21 cze 2008, 20:28

dzięki bardzo , spróbuję może poskutkuje , 2006 zapomniałem dopisać ,
Piter007
 

Postprzez Maxim » 24 cze 2008, 00:17

Witam!
Mam ten sam problem co Piter007.
Też w Mazdie 5 2006r miga DPF i wypalanie na trasie niestety nie pomoglo, trudno wyczuc co jest grane bo była u speca na komputerze i nic nie wykazalo. Komp.wyświetlił że filtr DPF jest drożny więc wypalać nie potrzeba. Więc elektryk rozłożyl ręce bo komp. żadnych błędów nie wykazal, a problem z migającą kontrolką nadal jest. Jak odpale rano to świeci a po przejechaniu 4km zaczyna migać i juz zgasnac nie chce.
Rośnie też szybko poziom oleju, dziwne żeby aż tyle ropy dolewal sobie przy dopalaniu. Mi to wygląda na nieszczelnosći w przewodzie powrotnym ON pod pokrywą zaworów. na 1200km poziom wzrósł o ok.1,5 litra czyli jak na normalne wypalanie dpf to chyba za duży przyrost ON w oleju. Jest podobno jakis spec pod Bydgoszczą który robi tylko mazdy (nie ASO ) więc spróbuje tam może cos zaradzi.

Piter007 napisz czy u ciebie cos pomogło bo mi juz ręce opadaja na ten wynalazek.
pozdr.
Maxim
 

Postprzez mr_t » 24 cze 2008, 12:19

Maxim napisał(a): na 1200km poziom wzrósł o ok.1,5 litra czyli jak na normalne wypalanie dpf to chyba za duży przyrost ON w oleju.

heh... to po co my dajemy tam olej silnikowy. Niech mazda zrezygnuje z niego całkowicie i silnik będzie smarowny tylko ON, zrobią pierwszy na świecie silnik nie wymagający jakiejkolwiek wymiany oleju :D
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Piter007 » 26 cze 2008, 22:07

Maxim
sory że sie tal późno odzywam , problem jest ciągle ten sam ,zmieniłem olej ponieważ podniósł się poziom oleju niebezpiecznie, i jak na razie poziom oleju w silniku jest stabilny ztego wynika iż nie wraca ropa, na razie jeżdżę 2500 obrotów, 60/h i dwa razy poczułem straszny smród w kabinie palącego się plastiku,to chyba dobry objaw??? jutro jadę do serwisu Mazdy na podłączenie pod komputeri wypalenie, może się nie udać ale mam nadzieję że się uda (nowy 12 000) zabójstwo
dam znać co się udało jutro załatwić
pozdrawiam
Piter007
 

Postprzez mr_t » 26 cze 2008, 22:34

Piter007 napisał(a):dwa razy poczułem straszny smród w kabinie palącego się plastiku,to chyba dobry objaw???

Dla mnie smród to zły objaw. Przejchałem ponad 17tys. i DPF się nie świecił nigdy, więc wszystko wskazuje że się wypala – a nigdy smrodu w kabinie nie czułem.

Piter007 napisał(a):jutro jadę do serwisu Mazdy na podłączenie pod komputeri wypalenie, może się nie udać ale mam nadzieję że się uda

Świecą Ci się jakieś kontrolki?

Zanim wyskoczysz z kasy zweryfikuj to w innym ASO np. Dyga Katowice, od kilkunastu lat robią Mazdy. Kiedyś u nich rozmawiałem z facetem który jeździ tu z Krakowa, bo w tamtych serwisach pogadał z obsługą i miał wrażenie że nie do końca wiedzą o czym mówią.

A tak swoją drogą – jak Ci to ustrojstwo padnie. To ja bym pomyślał nad wywaleniem tego i normalną bezstresową jazda.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Bolek » 26 cze 2008, 22:43

mr_t napisał(a):A tak swoją drogą – jak Ci to ustrojstwo padnie. To ja bym pomyślał nad wywaleniem tego i normalną bezstresową jazda.


Właśnie; czy nie można tego po prostu wyrzucić/wypatroszyć, oszukać jakoś czujnik ciśnienia, który jest ponoć odpowiedzialny za zainicjowanie procesu wypalania (że niby filtr ma zawsze optymalną przepustowość) i już? A może po wypatroszeniu wymienić komputer na ten od 136 KM/121 przed liftem+program?

W każdym razie gdybym miał to wymienić no nowe, choćby i za 1000 PLN (a nie jakieś 9 czy nawet 12k PLN), wolałbym zapłacić powiedzmy 3k za pozbycie się gówna i walić resztę gwarancji – a po, to już w ogóle innej opcji nie ma: DPF precz!

Czy ktoś z Was ma już jakieś info na temat takiej operacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mr_t » 26 cze 2008, 23:09

Myślę że to właśnie kwestia oszukania kilku czujników – a nawet jeśli nie – to teoretycznie będzie się tylko świecić kontrolka od DPFa i tyle. W miejsce tego badziewia można wstawić takie coś jak ma kupis99 http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 330#970330 . Bo bez żadnego katalizatora można za bardzo dymić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Maxim » 27 cze 2008, 10:25

Ja do serwisu sie umówiłem na 4 lipca w Auto wache Poznań. Ale mam wątpliwości co do tego czy naprawią i co do tego czy to dobry serwis. przez telefon dowiedziałem sie ze na dzień dobry zapłace 800zł i nie dają pewności ze będzie ok.
150zł podłączenie pod komp, 250zł wypalenie dpf i 450 olej +filtr.
Maxim
 

Postprzez Piter007 » 27 cze 2008, 20:56

zostawiłem dzisiaj samochód w ASO rano tylko był telefon czy się zgadzam na wymiane oleju ponieważ jest rozrzedzony z tego wynika iż paliwo jednak wracało i czekałem , czekam cały dzień na informacje czy wypalili czy mam korzystać z rękojmi co do sprzedawcy, swoją drogą co za badziewie !!! jesli nic nie zrobią może faktycznie wywalić, wyciąć tylko wtedy przeglądy trzeba będzie extra płacić :–), napiszę jak się odezwą z serwisu Emil Frey, generalnie to wiedzieli o czym mówię , tylko nie bardzo chcieli samochód przyjąć bo mają dużo roboty ale jeszcze spokojnie ocena serwisu nadejdzie
Piter007
 

Postprzez Piter007 » 27 cze 2008, 20:59

do mr_t
tak świeciła się kontrolka silnika na pomarańczowo – ostrzeżenie ale w serwisie sie dowiedziałem że to normalne , chodzi o to żeby tego nie bagatelizować a wręcz zdążyć do serwisu :–) ,
Piter007
 

Postprzez Maxim » 27 cze 2008, 21:54

W serwisie po wypalaniu dpf obowiazkowo wymieniają olej i nie obchodzi ich to że pare dni temu wymieniłem na nowy (dexelie dpf) twierdzą że podczas wypalania testerem olej sie zanieczyści i muszą go wymienić, paranoja dopiero wlałem nowy a oni mi spuszcza 450zł w kanał i płać pan następne 450 za nowy. Obdzwoniłem kilka serwisów w polsce i każdy z nich przedstawił mi inna procedure i wnioskuje z tego że nie każdy serwis zna się na swojej robocie.
Maxim
 

Postprzez Piter007 » 28 cze 2008, 20:21

a więc udało się wypalili , 4 godziny to trwało tak było zatkane i skasowali swoje 900 !!!! wraz z wymianą oleju i filtra plus podpięcie pod komputer , trochę mi ulżyło że wogóle się dało wypalić bo nowy DPF 2000 Euro. Zadałem pytanie czy można to wyrzucić na co usłyszałem że oni tego zrobić nie mogą ale ........., tylko że moc spadnie , usłyszałem że to nie jest samochód na miasto – jakaś paranoja w jakich czasach my żyjemy ??? 22 wiek ??? jeden samochód na miasto i drugi na trasę ??? ja się pytam kogo na to stać ??? zobaczymy co się będzie teraz działo , kazał mi sprawdzać olej co 2000 km może się podnośić stan , może się okazać że generalnie olej zmieniamy co 20 000 ale może być sytuacja iż będzie trzeba co trzecie tankowanie jak się będzie podnosił poziom w silniku, powiem szczerze że jestem rozczarowany Mazdą a raczej jej układem wydechowym,przy mnie do serwsiu dzwonił ktoś w tej samej sprawie może to Ty Maxim ??? problem dotyczy wielu użytkowników.Oby tylko dalej nie było problemów
Piter007
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6