Niska temperatura silnika

Postprzez Andrew_War » 30 sty 2009, 16:17

frodek626 napisał(a):Wąż do chłodnicy powinien być przecież zimny...


Co sie przejmwać jak dobrze grzeje i trzyma temp. odpowiednią.
Termostat jak może zauważyłeś ma malutki otworek aby min. krążenie było więc, może wąż być lekko chłodny. Poza tym może nagrzewać się od głowicy silnika.

Mam jeszcze jeden typ na moją usterke tylko potrzebuje czasu i zajęcia się tematem.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez xANDy » 30 sty 2009, 16:30

kumus – proszę poprawić temat na zgodny z regulamine działu. Jak najszybciej (czytaj "biegusiem").

frodek626 – DiTD nagrzewa się sporo dłużej, 4-5km to całkiem właściwy wynik. Jeśli w trasie grzeje normalnie to znaczy, że jest ok.
Zarówno w GF/GW jak i w M6 temp. powinna być mniej więcej na połowie skali.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Andrew_War » 30 sty 2009, 19:27

xANDy napisał(a):Zarówno w GF/GW jak i w M6 temp. powinna być mniej więcej na połowie skali.


Powinna? A co jeśli jest cały czas na dole? Podnosi się w korku, lub zgasi silnik na kilka minut a później zapala i temp. podskakuje. Później podczas jazdy spada.
Typowe objawy termostatu. Tylko że!

CZy można niewłaściwie zamontować termostat w M6 tak aby przepyszczał(nie chodzi o to czy odwrotnie – tylko czy może nie być szczelny)?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Iktorn92 » 30 sty 2009, 19:46

Hmm co do tego powolnego rozgrzewania...ja np. ostatnio przez 10km jechalem i wskazowka ldewo sie poodniosla. Przyczyna tego byl styl jazdy, czyli z gorki 1200 rpm srednio prkatycznie bez gazu i dlatego tez silnik sie nie nagrzal. Wydaje mi sie ze zalezy jak sie jezdzi tak szybko silnik sie rozgrzewa, u mnie jak jade tylko do 2000 na zimnym to troche to zajmuje z 3-4 km ale jak jzu sie wsakzowka podniesie i dokrece tak do 2500 to nagrzewa sie duzo szybciej...taki wniosek..:)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez frodek626 » 31 sty 2009, 11:52

Witam

Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem: wskazówka zaczęła podnosić się po 3.4 km a jak już drgnęła to szybko "wspina" się do normalnej temperatury (czyli ciut poniżej połowy skali). Zaznaczę, że temperatura zewnętrzna wg termometru wynosiła 1-2 stopnie, nie dawałem "buta" (nie przekraczałem 2500-3000 obr/min), grzanie ustawione tuż za połowę, dmuchawa na I. Jazda w miarę jednostajna. Po osiągnięciu połowy normalnej temperatury (wg skali) rura od chłodnicy była wyraźnie chłodniejsza od głowicy, ale ciepła... Po przejechaniu ok 5 km (tego już dokładnie nie sprawdziłem) temperatura silnika osiąga normę.
Mam jeszcze pytanie – ile czasu potrzeba by silnik na luzie na postoju osiągnął normalną temp ?

Pozdrawiam i dzięki z odp.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2007, 23:58
Posty: 18
Skąd: Lublin
Auto: Aktualnie Fabia I kombi

Postprzez Enduro » 31 sty 2009, 12:18

frodek626 napisał(a):ile czasu potrzeba by silnik na luzie na postoju osiągnął normalną temp ?.

nie nalezy tak motoru zagrzewac,
niekorzystniej jest zapalic, odczekac chwile
i powoli ruszyc... i jadac nie krecic wysokich obrotow dopoki
motor sie nie rozgrzeje...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 1 lut 2009, 22:26

frodek626 napisał(a):Mam jeszcze pytanie – ile czasu potrzeba by silnik na luzie na postoju osiągnął normalną temp ?

W Twoim silniku przy -20 mrozu możesz czekać godzinę i jeszcze nie starczy. Mazda 6 ma dogrzewacz, który w czasie spadania temp. w czasie jazdy potrafi utrzymać właściwy bilnas termiczny (np. długie zjeżdżanie z górki).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez frodek626 » 2 lut 2009, 13:29

xANDy napisał(a):W Twoim silniku przy -20 mrozu możesz czekać godzinę i jeszcze nie starczy. Mazda 6 ma dogrzewacz, który w czasie spadania temp. w czasie jazdy potrafi utrzymać właściwy bilnas termiczny (np. długie zjeżdżanie z górki).


OK. Ja raz próbowałem przy ok. -2-3 stopniach to po 20 minutach jeszcze się nie nagrzał, nawet przy gazowaniu – ale wtedy miałem walnięty termostat.
Teraz (jak już pisałem) mam ori i nadal się rura od chłodnicy nagrzewa. Mam jeszcze takie pytanie – czy da się termostat odwrotnie założyć niż powinno. Może wtedy się on jakoś "wiesza". Bo przy pierwszej jeździe po wymianie rura do chłodnicy była zimna (podczas gdy wskaźnik pokazywał połowę normalnej temp.), tak jak powinno być...
No cóż...może następny samochodzik to będzie M6 :D
Szkoda tylko, że części są tak drogie – ale to tak na marginesie.
Dzieki za odpowiedź. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2007, 23:58
Posty: 18
Skąd: Lublin
Auto: Aktualnie Fabia I kombi

Postprzez Enduro » 2 lut 2009, 13:48

frodek626 napisał(a):.....
No cóż...może następny samochodzik to będzie M6 :D
Szkoda tylko,
że części są tak drogie – ale to tak na marginesie


no to popatrz kolego ile kosztują podobne elementy w innych autach
Audi, Honda, BMW, toyota...........
porównaj tez cene zakupu pojazdu i jego wyposażenie!!!!
a dodatkowo tez oferty używanych
(często tańszych!) części...np. alleg..
ja już to kilka razy przerabiałem i zawsze M6 wypływała na górke
a większość problemów tech. wynika z tzw. druciarstwa,
prowizorycznych przedsprzedazowych napraw
lub sporo zaniżonych przebiegów...
jesli nie kupisz bubla i będziesz na ważnymi elementami czuwał,
to nie powinna eksplatacja M6 nadwyrężyc kasy domowej
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6