Opóźnienie w przyspieszaniu po zmianie biegów

Postprzez gstr » 10 sty 2009, 10:06

misb napisał(a):nie gaz


Gaz gaz, fluorometylofosfonian izopropylu.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Issues » 10 sty 2009, 10:20

To selenoid na wakum tak chałasuje :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 19:42
Posty: 50
Skąd: Łochów
Auto: M6 2.0 mzr-cd 121KM 03r. oraz MB W203 05 1.8K. M3 1.6pb 09,1.6dx2 07/09 2.0MZR-CD 09 , W163 400cdi 02, V50 2.0D 05.

Postprzez Ukman » 10 sty 2009, 21:29

Jestes pewny ?
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 10 sty 2009, 23:36

Issues napisał(a):To selenoid na wakum tak chałasuje :|

nie,
raczej ten na skrzyni....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Issues » 11 sty 2009, 08:03

Raczej wim co to bo jak na kalibracji byłem u Jaksy sie pytalem czy on musi tak chalasowac, raczej jak podstawisz uszko na takie małe czarne ustrojstwo na wakum to wyraznie slyszysz po zdieciu plastiku z gory silnika, pozatym egr mam do zmiany bo ma luzik a w zaslepianie nie wierze wiec szukam takowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 19:42
Posty: 50
Skąd: Łochów
Auto: M6 2.0 mzr-cd 121KM 03r. oraz MB W203 05 1.8K. M3 1.6pb 09,1.6dx2 07/09 2.0MZR-CD 09 , W163 400cdi 02, V50 2.0D 05.

Postprzez Ukman » 11 sty 2009, 15:42

A jaki dzwiek wydaje egr jak ma luz ? I czy ten selenoid musi tak syczec ? Czyli syczenie nie pochodzi z peknietego/przetartego wezyka podcisnienia ? Czy cos to zmienia ? Jakie są objawy syczącego selenoidu ? Brak mocy ? zła praca turbo lub silnika ?
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 11 sty 2009, 17:54

Ukman napisał(a):A jaki dzwiek wydaje egr jak ma luz ? I czy ten selenoid musi tak syczec ? Czyli syczenie nie pochodzi z peknietego/przetartego wezyka podcisnienia ? Czy cos to zmienia ? Jakie są objawy syczącego selenoidu ? Brak mocy ? zła praca turbo lub silnika ?

Egr, ktory ma luzy brzęczy...
solenoidy też wydają podobne dzwięki jak szybko są sterowane
a syczeć nie powinny!
i jesli cos jest nie tak to system nie pracuje jak trzeba
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 11 sty 2009, 18:09

Moge pojechac i podpiąc mazde pod kompa . Czy komp pokaze jakies błędy ?
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 11 sty 2009, 19:17

Ukman napisał(a):Moge pojechac i podpiąc mazde pod kompa . Czy komp pokaze jakies błędy ?

raczej nie...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Cichyq » 30 sty 2009, 12:49

manu napisał(a):Witam wszystkich.
Otóż problem jak w temacie. Wyczuwam 1-sekundowy spadek mocy podczas przerzucania biegów na wyższe. Jak to wygląda dokładnie: załóżmy że mam ochotę w jak najszybszym czasie rozpędzić się do ponad 100 km/h. Po przerzuceniu z biegu 1 na 2 i wciskaniu gazu zawsze do tego samego momentu (powiedzmy do połowy lub 3/4), wciska mnie w siedzenie dopiero po około jednej sekundzie. Czyli auto nie dostaje pełnej mocy od razu po przełożeniu biegu. No chyba że bym nie puścił gazu podczas zmiany biegów. Dzieje się tak na wszystkich biegach. Oczywiście obroty pracują w zakresie od 2000 wzwyż. Wydaję mi się że to nienormalne zachowanie mojego auta. Czy spotkał się ktoś z czymś takim?? Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Wydawało mi się że ktoś podobny problem kiedyś miał na forum, ale nie mogę znaleźć podobnego tematu a szukam już ze 2h.
Pozdrawiam.


Po prostu turbo-dziura :)
Przy zmianie biegu puszczasz gaz turbina bardzo szybko wytraca obroty.
Po zmianie biegu i wcisnieciu gazu turbina z powrotem musi sie rozpedzic i trwa to wlasnie mniej wiecej tyle ile piszesz :)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Grzyby » 30 sty 2009, 13:02

ANDY999 napisał(a):wciskam pedał gazu , a tu nic , i powoli dojedzie do 3000 obr/min i dopiero zaczyna kręcić

dokładnie identyczny objaw mam u siebie
Auto stało nie jeżdżone przez 2 miesiące i zastanawiam się czy to może mieć związek?
Przejechałem jakieś 250km i mam wrażenie że jest trochę lepiej (zaczyna ciągnąć przy ok. 2600-2700, wcześniej dopiero od 3000). Do tego w momencie kiedy nie ma cugu (do tych 2700) a pedał jest w podłodze, zostawiam za sobą sporo sadzy.
Zaleję Forte i wyjeżdżę zbiornik, jak się nie poprawi zacznę szukać (najpewniej u Jaksy :P)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Ukman » 30 sty 2009, 15:32

Cichyq napisał(a):
manu napisał(a):Witam wszystkich.
Otóż problem jak w temacie. Wyczuwam 1-sekundowy spadek mocy podczas przerzucania biegów na wyższe. Jak to wygląda dokładnie: załóżmy że mam ochotę w jak najszybszym czasie rozpędzić się do ponad 100 km/h. Po przerzuceniu z biegu 1 na 2 i wciskaniu gazu zawsze do tego samego momentu (powiedzmy do połowy lub 3/4), wciska mnie w siedzenie dopiero po około jednej sekundzie. Czyli auto nie dostaje pełnej mocy od razu po przełożeniu biegu. No chyba że bym nie puścił gazu podczas zmiany biegów. Dzieje się tak na wszystkich biegach. Oczywiście obroty pracują w zakresie od 2000 wzwyż. Wydaję mi się że to nienormalne zachowanie mojego auta. Czy spotkał się ktoś z czymś takim?? Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Wydawało mi się że ktoś podobny problem kiedyś miał na forum, ale nie mogę znaleźć podobnego tematu a szukam już ze 2h.
Pozdrawiam.


Po prostu turbo-dziura :)
Przy zmianie biegu puszczasz gaz turbina bardzo szybko wytraca obroty.
Po zmianie biegu i wcisnieciu gazu turbina z powrotem musi sie rozpedzic i trwa to wlasnie mniej wiecej tyle ile piszesz :)

Pozdrawiam.


Bardzo mozliwe ja ostatnio zacząłem jezdzic dosc energicznie bo coraz pozniej do szkoły wyjezdzam :P Zmiana biegu trwa jakąs tam setną sekundy i turbinka nie zdazy wytracic obrotow i mazdzina rwie jak szalona :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez manu » 1 lut 2009, 01:54

Być może jest tak jak piszecie. Aczkolwiek takich objawów nie widzę np. w Skodzie Fabii (też coś ponad 100PS) oraz kumpla A6 ze silnikiem 130 konnym. Wiadomo że marka marce nie równa ale to zjawisko bardzo mnie zastanawia.
PS. Proszę nie pisać żeby w celu uniknięcia "turbo dziury" przesiąść się na którąś z w/w marek bo tego nie zrobię :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Grzyby » 2 lut 2009, 12:27

No niestety, u mnie nie zniknęło to zjawisko.
Jest troszkę lepiej ale do stanu jaki był wcześniej duuużo brakuje.
Ciekawostka jest taka, że wciskając gaz delikatnie i powoli, auto zbiera się nieźle. Ale jak zrobi się to na raz "do dechy" to ma wyraźne problemy i ciąg pojawia się powyżej 2700 obr. Ujęcie gazu pomaga.

Od 100km mam zalane Forte, chociaż niezbyt wierzę w cudowne rozwiązanie.
Trochę jeszcze pojeżdżę i zobaczymy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 2 lut 2009, 13:40

Grzyby napisał(a):No niestety, u mnie nie zniknęło to zjawisko.
Jest troszkę lepiej ale do stanu jaki był wcześniej duuużo brakuje.
Ciekawostka jest taka, że wciskając gaz delikatnie i powoli, auto zbiera się nieźle. Ale jak zrobi się to na raz "do dechy" to ma wyraźne problemy i ciąg pojawia się powyżej 2700 obr. Ujęcie gazu pomaga.

w M6 CiTD sa dwa filterki w systemie podcisnien
i moze sprawdz czy takowe tez w twoim modelu (DiTD) sa
i skontroluje ich droznosc....
pozdr.
.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 2 lut 2009, 16:06

Grzyby napisał(a):Ciekawostka jest taka, że wciskając gaz delikatnie i powoli, auto zbiera się nieźle. Ale jak zrobi się to na raz "do dechy" to ma wyraźne problemy i ciąg pojawia się powyżej 2700 obr

Przegladnac uklad powietrza, i czujniki, ewentualnie uklad sterowania EGR
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Riki » 2 lut 2009, 16:25

Enduro napisał(a):moze sprawdz czy takowe tez w twoim modelu (DiTD)



Enduro kolega Grzyby ma CiTD...

P.S
U znajomka było to samo i jak się okazało to "stała" zmienna geometria.. (wcześniej jeździła kobieta.. delikatnie a ten non stop kick down i red line na blacie...) auto to S80 2.5TDi
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 2 lut 2009, 16:39

Riki napisał(a):
Enduro napisał(a):moze sprawdz czy takowe tez w twoim modelu (DiTD)

Enduro kolega Grzyby ma CiTD...

to tymbardziej te filterki....
a szczegolnie ten mniejszy przy baterii!
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 3 lut 2009, 21:33 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 3 lut 2009, 20:18

[quote="Grzyby"]No niestety, u mnie nie zniknęło to zjawisko.
Jest troszkę lepiej ale do stanu jaki był wcześniej duuużo brakuje.
Ciekawostka jest taka, że wciskając gaz delikatnie i powoli, auto zbiera się nieźle. Ale jak zrobi się to na raz "do dechy" to ma wyraźne problemy i ciąg pojawia się powyżej 2700 obr. Ujęcie gazu pomaga.

Od 100km mam zalane Forte, chociaż niezbyt wierzę w cudowne rozwiązanie.
Trochę jeszcze pojeżdżę i zobaczymy.[/quote

KURCZE GRZYBY U MNIE TEŻ TAK JEST,ALE WIEM ŻE FORTE NIE POMOŻE BO JUŻ LAŁEM 2X I NIC]
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 3 lut 2009, 20:26

Tylko że u mnie rozpędza się do 2800 a potem łąpie muła, nie zawsze ale czasami tak jest,a jak wcisnę gaz do oporu to robi sie głośno warcząco,a jak trochę popuszczę i znów wcisnę to jak masełko zaczyna go wkręcać i przy tym jest cicho,,,,a ztego co udało mi sie dowiedzieć takie objawy dają elektrozaworki.ale który szwankuje ,trzeba szukać kolejno.
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: AR16 i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6