Po odpaleniu na zimno wielkie obłoki niebieskiego dymu.
szczyt szczytów... niedługo się okaże że powiedzmy audi a4 będzie miało swój przód a tył z passata.....
silnik skompletowany z dwóch i jeszcze nie tych co potrzeba...
to powiedz mi jak to jeździło....?
silnik skompletowany z dwóch i jeszcze nie tych co potrzeba...
to powiedz mi jak to jeździło....?
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Lorento, w dieslu poliftowym są 2 filtry oleju 
Hmm, a niedawno ktoś się zastanawiał czy dół od polifta pasuje do przedlifta... Jak widać pasuje.
Hmm, a niedawno ktoś się zastanawiał czy dół od polifta pasuje do przedlifta... Jak widać pasuje.
i ma racje...jest to mozliwe!brzegdolny napisał(a):Jak się okazało blok silnika jest z Mazdy po lifcie tzn. DPF i dla tego są dwa filtry oleju....
brzegdolny napisał(a):Witam.
..... Czy ktoś może mi oględni powiedzieć czym różnią się silniki od M6 a Mazdą MPV ? Chodzi mi o silnik diesla 2,0 136 KM.
prawie nie ma zadnych!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
wracając do tematu ....postawiona diagnoza przez was to albo zaworki elektromagnetyczne na przednim wzmocnieniu(nie wiem do końca o jakie te zaworki chodzi) albo zawór SCV jest przyczyną nierównej pracy i skaczących obrotów na zimnym silniku.może ktoś jeszcze ma jakieś inne podejrzenia to proszę o poradę zanim kupie ten zawór ,który troche jednak kosztuje.przeczytałem w innym pokrewnym temacie;
viewtopic.php?f=91&t=76092
że pomogło ściągniecie filtra powietrza i przeczyszczenie przepływomierza.co wy na to
mam jeszcze jedno pytanko.otóż w tej chwili jestem samochodem w Norwegii i zastanawiam sie czy pokonanie 1500km bedzie jakimś większym problemem z tą małą wadą
dzięki z góry za pomoc wszystkim.pozdrawiam
viewtopic.php?f=91&t=76092
że pomogło ściągniecie filtra powietrza i przeczyszczenie przepływomierza.co wy na to

mam jeszcze jedno pytanko.otóż w tej chwili jestem samochodem w Norwegii i zastanawiam sie czy pokonanie 1500km bedzie jakimś większym problemem z tą małą wadą

-
zapalek
To nie mogli zamontowac "plastra "od przed lifta ? Tam filtr jest z przodu
bloki sa takie same , mysle ze gdy nie bedzie juz uzywanych motorów z przed lifta trzeba bedzie wkładac po liftowe doly ....Pytanie czy bedzie to oplacalne ?

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Niestety z powodu powodzi musiałem przerwać remont i jechać madzią do domu zabezpieczyć się przed zalaniem.
Mechanik wykluczył wtryski. Po sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach też nic nie wyszło tzn. nie ma większych różnic, ale powtórzy badanie dokładniejszym przyrządem pomiarowym. Dymienie które nie występuję zawsze to mały pikuś. Mechanika bardziej martwi "rzucanie silnikiem na wolnych obrotach po odpaleniu na zimno . Typ silnika tzn. składak posiadający elementy z dwóch silników też nie ułatwia zadania. Poza wyciekiem z pod miski olejowej to nic nie zostało wykryte.
Muszę powiedzieć, że przynajmniej serwis jest uczciwy, bo za wszelkie dotychczasowe działanie trwające dwa dni (a byłem ich naocznym świadkiem) zażądano 50 zł.
Jutro ponownie odstawiam madzię do warsztatu. Podpowiem żeby sprawdzili przepływomierz powietrza.
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
Mechanik wykluczył wtryski. Po sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach też nic nie wyszło tzn. nie ma większych różnic, ale powtórzy badanie dokładniejszym przyrządem pomiarowym. Dymienie które nie występuję zawsze to mały pikuś. Mechanika bardziej martwi "rzucanie silnikiem na wolnych obrotach po odpaleniu na zimno . Typ silnika tzn. składak posiadający elementy z dwóch silników też nie ułatwia zadania. Poza wyciekiem z pod miski olejowej to nic nie zostało wykryte.

Muszę powiedzieć, że przynajmniej serwis jest uczciwy, bo za wszelkie dotychczasowe działanie trwające dwa dni (a byłem ich naocznym świadkiem) zażądano 50 zł.
Jutro ponownie odstawiam madzię do warsztatu. Podpowiem żeby sprawdzili przepływomierz powietrza.
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
brzegdolny napisał(a):Niestety z powodu powodzi musiałem przerwać remont i jechać madzią do domu zabezpieczyć się przed zalaniem.
Mechanik wykluczył wtryski. Po sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach też nic nie wyszło tzn. nie ma większych różnic, ale powtórzy badanie dokładniejszym przyrządem pomiarowym.
a tego to nie rozumiem, bo ale zmierzyl albo nie...
brzegdolny napisał(a): Mechanika bardziej martwi "rzucanie silnikiem na wolnych obrotach po odpaleniu na zimno .
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
rzucanie na wolnych to albo niedowazenie walu,2M, tlokow itp..w co osobiscie watpie,
no bo przedtem auto chodzilo jako tako:tzn.: okay lub nieidealne/ nierowne spalanie...
tymi innymi elementami innego silnika nie zaprzataj sobie glowy, pod warunkiem, ze ten kto przedtem naprawial, zrobil to solidnie i z pewna wiedza tech.
typuje wykonac jeszcze raz pomiar cisnienia na cylindrach ( podaj je na forum)
to pomyslmy ...
powodz!
E
Ostatnio edytowano 24 maja 2010, 00:37 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a co z tym zaworem SCV? sprawdzałeś? może to rzeczywiście jest powód
ja niestety na razie nie moge zasiegnąć rad specjalistów w warsztacie bo jestem za granicą ale po powrocie musze zlikwidować ta usterkę (skaczących obrotów na zimnym silniku) bo mnie wku...wia coraz bardziej 


-
zapalek
Mechanik wykluczył zawór SCV ale nie wiem na jakiej podstawie (czy go sprawdzał czy nie).
Z pomiarem ciśnienia to było tak, że robił pomiary urządzeniem , które nie wskazywało dokładnie tzn. powiedział że na wszystkich cylindrach jest po około 20 atmosfer, ale nawet bardzo niewielki różnice w ciśnieniu mogą dawać efekt rzucania silnikiem. Dlatego też będzie sprawdzał jeszcze raz ciśnienie dokładniejszym urządzeniem. Ja zrozumiałem z tego że chodzi o dziesiąte części atmosfery których poprzedni przyrząd nie był w stanie pokazać.
Z pomiarem ciśnienia to było tak, że robił pomiary urządzeniem , które nie wskazywało dokładnie tzn. powiedział że na wszystkich cylindrach jest po około 20 atmosfer, ale nawet bardzo niewielki różnice w ciśnieniu mogą dawać efekt rzucania silnikiem. Dlatego też będzie sprawdzał jeszcze raz ciśnienie dokładniejszym urządzeniem. Ja zrozumiałem z tego że chodzi o dziesiąte części atmosfery których poprzedni przyrząd nie był w stanie pokazać.

M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
O tym ciśnieniu co piszesz, to za małe wielkości jak dla ,,comreila''. Warsztat który naprawia diesle, ma przyrząd którym sprawdzi jakie daje ciśnienie pompa wysokiego ciśnienia,odczyta falowanie ciśnienia i stwierdzi zawór SCV do wymiany ?!!
Józek 66.
Józek 66.
- Od: 10 kwi 2010, 08:58
- Posty: 30
- Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
- Auto: Mazda6 05r km136.
Zgodnie z ustaleniami auto zostało ponownie odstawione do tego samego warsztatu.
Mechanik mówił że zawór SCV był wymieniany i że to nic nie pomogło.
Mechanik mówił że zawór SCV był wymieniany i że to nic nie pomogło.

M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
KATASTROFA.
Dzwonił mechanik i po dokręceniu miski olejowej stwierdził że najlepiej wymienić motor.Pompa olejowa ma straszne luzy, jest bez zębów. Po pracy pojadę do majstra i zobaczę ten szmelc.
Czy ma ktoś motor do sprzedania ?
Dzwonił mechanik i po dokręceniu miski olejowej stwierdził że najlepiej wymienić motor.Pompa olejowa ma straszne luzy, jest bez zębów. Po pracy pojadę do majstra i zobaczę ten szmelc.
Czy ma ktoś motor do sprzedania ?

M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
od razu silnik? może faktycznie tylko pompa olejowa do wymiany? a jeśli silnik to współczuje
przyczyną uszkodzeń silnika nie jest tylko zasyfienie smoka- to również pompa oleju – tak mówią pracownicy ASO Mazdy w Niemczech a u nas mało kto na to zwraca uwagę, czyszczone są smoki i dalej w trasę a pompa powoli "umiera"
przyczyną uszkodzeń silnika nie jest tylko zasyfienie smoka- to również pompa oleju – tak mówią pracownicy ASO Mazdy w Niemczech a u nas mało kto na to zwraca uwagę, czyszczone są smoki i dalej w trasę a pompa powoli "umiera"
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
A co z kolem napedzajacym pompę ? ( w jakim jest stanie ) pompe zawsze mozna zmienic , koła napedzajacego nie , wystepuje tylko z wałem korbowym . Jak bedziesz szukał silnika daj znac na PW , bedzie w czerwcu dostawa paru sztuk .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wydaje mi się (tak zrozumiałem z rozmowy telefonicznej z mechanikiem) że właśnie koło połączone z wałem korgowym jest roz...e.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
....czyli wał do wymiany , zawsze mozna wał wymienic , w sumie to juz nie wiem ,Ty masz po liftowy silnik czy przed ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Silnik to składak . Osprzęt z przed lift. a blok po lift. dlatego są dwa filtry.
Ustaliłem z mechanikiem, że wymienimy tylko pompę oleju, która ma zjechane zęby powstałe w wyniku dużego luzu na kole zębatym. Do tego został poklejony jakiś wężyk podciśnienia (nie wiem jak to się fachowo nazywa – plastikowy element widoczny po prawej stronie stojąc przodem do auta widoczny po ściągnięciu miski olejowej, z którego wychodził wężyk gumowy idący gdzieś do góry).
Zużycie zębów nie jest aż tak wielkie i myślę, że po wymianie pompy koło zębate wału nie będzie miało jakiś problemów z pracą.
Mam nadzieję, że na tym się skończy i nie wyskoczy coś nowego podczas demontażu pompy.
Ustaliłem z mechanikiem, że wymienimy tylko pompę oleju, która ma zjechane zęby powstałe w wyniku dużego luzu na kole zębatym. Do tego został poklejony jakiś wężyk podciśnienia (nie wiem jak to się fachowo nazywa – plastikowy element widoczny po prawej stronie stojąc przodem do auta widoczny po ściągnięciu miski olejowej, z którego wychodził wężyk gumowy idący gdzieś do góry).
Zużycie zębów nie jest aż tak wielkie i myślę, że po wymianie pompy koło zębate wału nie będzie miało jakiś problemów z pracą.
Mam nadzieję, że na tym się skończy i nie wyskoczy coś nowego podczas demontażu pompy.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Witam.
Odebrałem Madzię z serwisu-jest na dotarciu tzn. za 5000 km wymiana oleju i filtra.
Nie jestem fachowcem, ponieważ to mój pierwszy diesel i przejechałem nim dopiero 950 km, ale ja od razu poczułem i usłyszałem różnice w pracy motoru.
Cała naprawa kosztowała 5400. W cenę wchodzi:
wał nominalny z panewkami-2800,
nowa tarcza sprzęgłowa- 280,
oryginalny pasek rozrządu – 330,
uszczelniacz – 50,
olej + filtr- 200,
napinacz paska – 200,
dolewka oleju do skrzyni biegów (1 litr) – 70.
Jak widać ceny nie są powalające, a w gratisie wymieniono mi urwaną szpilkę w tylnym kole i zamieniono mój padły wtrysk z trzeciego cylindra na trochę lepszy, (ale jest on do wymiany).
Odebrałem Madzię z serwisu-jest na dotarciu tzn. za 5000 km wymiana oleju i filtra.
Nie jestem fachowcem, ponieważ to mój pierwszy diesel i przejechałem nim dopiero 950 km, ale ja od razu poczułem i usłyszałem różnice w pracy motoru.
Cała naprawa kosztowała 5400. W cenę wchodzi:
wał nominalny z panewkami-2800,
nowa tarcza sprzęgłowa- 280,
oryginalny pasek rozrządu – 330,
uszczelniacz – 50,
olej + filtr- 200,
napinacz paska – 200,
dolewka oleju do skrzyni biegów (1 litr) – 70.
Jak widać ceny nie są powalające, a w gratisie wymieniono mi urwaną szpilkę w tylnym kole i zamieniono mój padły wtrysk z trzeciego cylindra na trochę lepszy, (ale jest on do wymiany).
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6