Wymina oleju w skrzyni biegow

Postprzez Jaksa » 25 lis 2009, 23:26

melass napisał(a):Znacie jakieś dodatki do oleju do skrzyni żeby płynniej chodziła
Za duzo czynników wpływa na to , nikt jeszcze nie wymyslił srodka "cud " uwazam ze w szostkach skrzynie pracuja dosc precyzyjnie ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 25 lis 2009, 23:32

uwazam ze w szostkach skrzynie pracuja dosc precyzyjnie

Szczegolnie zacinajaca sie dwojka.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 25 lis 2009, 23:51

Nie mowie o skrzyni 6-biegowej , tam faktycznie II bieg jest dziwny , mam podobnie w GH .... w przed liftowych nie ma problemu , jak jest to musi byc sporawy przelot.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 26 lis 2009, 00:00

krzych napisał(a):Szczegolnie zacinajaca sie dwojka.


W żadnej Maździe, którą ujeżdżałem (w tym GG) nie miałem tego problemu.... wsteczny owszem – ale to już inna bajka. Skrzynie w Mazdach pracują na prawdę nieźle. Zauważyłem, że najfajniej zestopniowaną skrzynię mają diesle w tym GG CiTD ALE przed liftem gdzie sprzęgło ma lepszą charakterystykę pracy. Po lifcie (rechot z DPF-em) praca sprzęgła mogłaby przebiegać nieco inaczej...
Po wymianie sprzęgła u Jarka w GG L8 (60tysi przelotu) skrzynia jak i sprzęgło pracują idealnie... i dwójka nie haczy... tylko samo zestopniowanie skrzyni jest do d**... do tego dochodzi głooośny silnik.
Ostatnio edytowano 26 lis 2009, 00:07 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez melass » 26 lis 2009, 00:05

U mnie ciężko wchodzi jedynka podczas nawet minimalnego ruchu, jast stoi to jest ok. Ale trojeczke czasami daje o sobie znak, jakby niewchodzila precyzyjnie...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Riki » 26 lis 2009, 00:10

melass napisał(a):trojeczke czasami daje o sobie znak, jakby niewchodzila precyzyjnie.


Sprzęgło w jakim jest stanie? jak "bierze"? :) może nie wysprzęgla do końca a trójka jako pierwsza da o sobie znać przy takim problemie...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krzych » 26 lis 2009, 00:15

Jaksa napisał(a):Nie mowie o skrzyni 6-biegowej , tam faktycznie II bieg jest dziwny , mam podobnie w GH ....

Szkoda, ze nie da rady nic z tym zrobic :/ (a tak wnioskuje skoro tak masz rowniez Ty)

Riki napisał(a):Po lifcie (rechot z DPF-em) praca sprzęgła mogłaby przebiegać nieco inaczej...

Mi sie bedzie zblizac do wymiany niebawem (50tkm?), jak nie sprzedam wczesniej na korzysc nowszej, moze bedzie mi dane pojezdzic bez "haka", ale poki co, lekko to irytuje. Za to zestopniowanie "rechota" (pomijajac 1 i 2) mi odpowiada :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 26 lis 2009, 10:44

krzych napisał(a):Mi sie bedzie zblizac do wymiany niebawem (50tkm?),

co do wymiany??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 26 lis 2009, 11:45

krzych napisał(a):PS. Czy jakakolwiek (USA?) wersja diesla miala kiedykolwiek automat? Pytam tu, bo tu wspomniales o tym ze nie...

w dieslu nie bylo!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 26 lis 2009, 12:06

Żadna, tym bardziej że na rynek amerykański nie było diesla.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 26 lis 2009, 12:37

Grzyby napisał(a):krzych napisał:
Mi sie bedzie zblizac do wymiany niebawem (50tkm?),

co do wymiany??

A sprzeglo prosze taty ;) Takei jakies wyslizgane mam ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 26 lis 2009, 13:50

Nie wiedziałem że sprzęgło wymienia się przy określonym przebiegu – a tak wynikałoby z Twojego postu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 26 lis 2009, 15:21

Grzyby napisał(a):Nie wiedziałem że sprzęgło wymienia się przy określonym przebiegu – a tak wynikałoby z Twojego postu.

Nieeee, ja tylko strzelam w ocenie slizgowej za ile km bedzie juz calkiem maslo :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez dziara » 30 lis 2009, 22:32

A tak a propos..oleju w skrzyni.Zauważyłem, że w chłodniejsze dni zanim auto się nie nagrzeje, biegi wchodzą troche topornie i z oporem (wymiana oleju w ASO jakieś 20tyś temu).W lato nie było tego problemu,Elegancko.
A teraz...trochę to denerwujące się staje tym bardziej, że temperatury będą spadać.Czyżbym w zimę musiał czekać na parkingu aż łaskawie zmienię bieg po pół godziny :( ? (np. przy -20st. )..
A tak poza tym to czasem ciężko wrzucić wsteczny bieg (nie chce wejść do końca).Też nie wiem czemu...
Pozdr.
dziara
 

Postprzez doctor7 » 1 gru 2009, 22:19

dziara napisał(a):w chłodniejsze dni zanim auto się nie nagrzeje, biegi wchodzą troche topornie i z oporem

U mnie to samo im chłodniej tym biegi (zwłaszcza 1 i 2) ciężej i z oporem wchodzą zwłaszcza w temp 0 i niższych aż do nagrzania silnika potem jest ok
Olej niedawno wymieniony
Ten typ chyba tak ma!
Początkujący
 
Od: 25 gru 2007, 12:08
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 136KM 2004r

Postprzez Enduro » 2 gru 2009, 21:38

odpowietrzcie sobie sprzeglo...
a potem napiszcie czy ten problem z biegami jeszcze
u was wystepuje..
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dziara » 4 gru 2009, 10:21

A może ENDURO rozwinie swoją wypowiedź.Jak się ma zapowietrzone sprzęgło do precyzji działania skrzyni w niższych temper.?
A po drugie to czy takie odpowietrzenie da się przeprowadzić w warunkach domowych czy do warsztatu i na czym to polega???
:) Pozdr.
dziara
 

Postprzez krzych » 4 gru 2009, 15:37

Pomijajac ironiczny ton wypowiedzi kolegi powyzej, ja tez chetnie sie dowiem o co chodzi ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 4 gru 2009, 16:43

dziara napisał(a):A może ENDURO rozwinie swoją wypowiedź.Jak się ma zapowietrzone sprzęgło do precyzji działania skrzyni w niższych temper.?
A po drugie to czy takie odpowietrzenie da się przeprowadzić w warunkach domowych czy do warsztatu i na czym to polega???
:) Pozdr.

to dosc proste:
jak olej w skrzyni jest zimny, to "chodzi" ona gorzej...
a jesli do tego sprzeglo jest zapowietrzone, chocby troche,
to wysprzegla o odrobine za malo, co powoduje wzmocnienie takich dolegliwosci...
odpowietrzyc mozna generalnie w kazdych warunkach i to samemu...
jesli wiemy.. jak to sie robi (celem jest usuniecie powietrza z systemu hydrauliki-podbnie jak przy hamulcach!!)
potrzebne: dwie osoby i kluczyk nr 8 !!!!
czas zabiegu bez komplikacji 5 min.!
odpowietrznik znajduje sie na skrzyni biegow, ponizej filtra powietrza
i prawego wentylatora (stojac przed autem!)
P.S.
nie spostrzeglem tu w zapytaniu ironi!!!
cos uszlo mi uwadze?!

pozdr.
Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dziara » 4 gru 2009, 21:25

Nic nie uszło Twojej uwadze ENDURO...Ironii nie było.Błędna interpretacja KRZYCHAa..
Ale tak się zastanawiam czy skoro jest jakiś płyn w sprzęgle (bo tak mi się wydaje) to czy nie lepiej go od razu wymienić?Auto ma kilka lat a nie wiem co się działo z płynami przede mną....
dziara
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6