Znaczny wzrost temperatury pod obciazeniem – diesel

Postprzez zetek » 23 cze 2011, 20:55

trala napisał(a):Wczoraj jechałem autostradą na próbe jeszcze raz bo samochód mam od nie dawna. No i przy takim upale jak wczoraj na Śląsku 29st, 110 km/h i temperatura na 3/4 jak mu dałem jeszcze to prawie na czerwone... no nie da się jeździć. Po puszczeniu ogrzewania w kabinie na max i nadmuch na full teperatura wody spada do połowy a w aucie piekarnik..można w ten sposób mknąć 160 km/h i sie nic nie dzieje chyba ze cos wyzej to znowu podrzuca na 3/4.. wymieniam chłodnice... niema juz innej mozliwosci. Dodam jeszcze ze na postoju na jałowym bez obciążenia temperatura spada do połowy i tak trzyma.


Kolego miałem kiedyś jeszcze jeden przypadek. Pomiędzy chłodnicą od klimy i wody nazbierało się tyle liści, błota i innych rzeczy , że można powiedzieć zasłoniło tą od wody i nie miała takiego dobrego chłodzenia. Sprawdź czy masz czysto między chłodnicami. Jeżeli tak i masz nowy termostat to ten twój orginał pompy z serwisu przemyślał bym od nowa.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 23 cze 2011, 20:58

zetek napisał(a):Pomiędzy chłodnicą od klimy i wody nazbierało się tyle liści, błota i innych rzeczy , że można powiedzieć zasłoniło tą od wody i nie miała takiego dobrego chłodzenia. Sprawdź czy masz czysto między chłodnicami

dokladnie... sprawdz to...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 27 cze 2011, 23:00

Może chłodnicę masz walniętą. Czy zakupiony termostat jest OK ? Spróbuj może też wyciągnąć termostat i zobaczysz co się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maromarcin » 28 cze 2011, 12:22

chlodnica sprawdzona – woda sie przelewa ladnie – w takim razie kolej na pompe wody – dzis mi maja ja wyciagnac i zobaczymy jak wyglada – jak beda jakies podejrzenia co do niej to wkladamy nowa orginalna – juz czeka w sklepie na polce – jak i to nie pomoze to juz nie wiem w czym diabel moze siedziec – glowica robiona, termostat wymieniony – co jeszcze???????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Hubix » 28 cze 2011, 15:11

Zapowietrzony układ chłodzenia ewentulanie korek od chłodnicy nie trzyma ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maromarcin » 28 cze 2011, 16:29

panowie – wlasnie dostalem telefon od mechanika – pompa wyciagnieta – i sie okazalo ze wszystko z nia dobrze – wirnik caly- lopatki metalowe cale- na osce siedzi dobrze – wkladam ja spowrotem- bo nie ma sensu nowej wkladac jak ta dobra – a koszt 400 zl – przy tym co juz wydalem to do najmniejszych nie nalezy – a szukac dalej trzeba

po kazdej robocie przy nim byl odpowietrzany uklad – nie wiem co z tym korkiem – moze i ona, ale watpie- sprawdze to tez w sumie – tylko musze taki korek gdzies dorwac- tylko gdzie?

mechanik mowi ze moze cos z blokiem byc – bo juz wszystkie mozliwosci powoli wykluczamy – no nie wiem co ztym dalej robic

jakies pomysly ?????? ktos ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez zetek » 28 cze 2011, 18:03

Każda pompa jaką wymieniałem bo auto się grzało po wyciągnięciu wyglądała jak nowa. Moim zdaniem pod wpływem temperatury stwarza się z nią problem. Najczęściej (w VW) jak jest rozgrzana to między wirnikiem a łopatkami wytwarza się luz, który powoduje pośligz co w efekcie daje jej mniejsze obroty.

Taka jeszcze jedna myśl mi wpadła. Może masz dziwy przypadek i walnięte webasto i grzeje na maksa z czym układ nie daje sobie rady, żeby ochłodzić.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Hubix » 28 cze 2011, 22:00

Tak jak mówi "Zetek" wyjmij profilaktycznie bezpiecznik od webasta.

Wymień korek od chłodnicy.

Oleju masz w silniku na full ? On też w pewnym sensie chłodzi, ale nawet poniżej minimum powinno być OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maromarcin » 29 cze 2011, 09:36

oleju mam stan, niedawono wymieniany 7 tys temu – ale tsn jest bo sprawdzalem przed wyjazdem w czasie ktorego zaczal sie grzac

co do webasta – to nie slysze zeby chodzilo jak jezdze – pozatym zawsze bylo czuc swieczka w zime jak sie zalaczalo – ale sprawdze to tez – tylko musze znalezdz ktory to bezpiecznik od tego webasto jest

problemy zaczely sie kiedy naprawili mi dwie rurki tloczne od klimy i zaczelem jezdzic na klimie – i ma wieksze obciazenie silnik

co do korka – dzis podzwonie po sklepach i sie popytam czy maja cos takiego

moze cos z glowica nadal jakis problem jest- zle ja zlozyli czy co?





Panowie moze mi ktos sprawdzic u siebie na korku jakie powinie miec oznaczenie – ile trzymac cisnienia – bo u mnie jest 1,1 – a dzwonilem wlasnie do autolandu – i mi powiedzieli ze 1,3 powinien miec – ze w silnikach powyzej 1,9 pojemnosci – jest 1,3 – bo do hondy tez niby takie idac- sprawdzilby ktos to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez zetek » 29 cze 2011, 22:39

Według katalogu IC ma być 1.1

A co do twojej wypowiedzi, że zaczęło się od naprawienia klimy. A jak jedziesz bez klimy (tzn. wyłączonej) to jest temperatura w normie ???????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez maromarcin » 30 cze 2011, 08:55

wczoraj sprawdzielm – bez klimy tez sie grzeje

panowie jeszcze jedna rzecz – wczoraj mechanik wykryl ze lewy wentylator(patrzac od przodu – ten przed pasazerem) kreci sie w druga strone – tak ze wypychal powietrze od silnika na chlodnice – a powinien chyba zaciagac z zewnatrz ? – zmienili na kablach i teraz ciagnie niby dobrze –

ktory wentylator u was zalacza sie jak macie wlaczona klimatyzacje????? – bo u mnie lewy wlasnie – prawy od strony kierowcy zalacza sie od ukladu

pozatym zeby spuscic plyn z ukladu – jest jakis korek w silniku czy tylko ta rura na dole – ale wtedy nie zleci wszystki plyn tylko jakies 4-5 litra – bo wczoraj wleli mi jakis specyfik do plukania ukladu – i teraz musze po nim dobrze wyplukac wszystko i odpowietrzyc

pozatym zauwazylem na chlodnicy znaczek i napis RF8G – jak dobrze pamietam – wiem ze przod byl robiony w tym aucie – ale nie za mnie – czy ta chlodnica jest dobra do mojego silnika – moze tutaj jest problem????????? –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez trala » 30 cze 2011, 18:56

Witam. Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika po wymianie chłodnicy koszt ok 400zł z robotą... satysfakcja gwarantowana a tak szukałem przyczyny w silniku <glupek2> .
Samochodzik już sie nie grzeje. Polecam wymiane :)
trala
 

Postprzez Grzyby » 30 cze 2011, 20:47

No i takie są efekty jak ktoś kiedyś naprawiał "jak leci" byleby działało.
Rozumiem że miałeś po prostu założoną niewłaściwą chłodnicę?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez trala » 30 cze 2011, 21:26

Chłodnica kolego była oryginalna tylko była zarośnięta jak się okazało. Wczesniejsze płukania specjalnym środkiem nic nie dały. Widze że raczej masz więcej do powiedzenia niż praktyki..
trala
 

Postprzez Grzyby » 30 cze 2011, 21:49

Zasugerowałem się tym co – jak mi się wydawało napisałeś Ty – napisał maromarcin.

A skoro w takie prztyczki się bawimy to .... jak na "super praktyka" to coś długo Ci zajęło i sporo roboty z kasą poszło zanim wymieniając wszystko po kolei "trafiłeś" na przyczynę problemu <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 1 lip 2011, 07:51

Czy głowica w Twojej M6 została sprawdzona i nie ma mikropęknięć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maromarcin » 1 lip 2011, 10:16

glowica byla sprawdzana na szczelnosc u mnie – wszystko w pozadku


co do chlodnicy to wlasnie ja zauwazylem ze u mnie jest RF8G – zdazylem namierzyc ze to chlodnica od polifta – ale czy sa jakies roznice w nich nie wiem jeszcze –

moze i cos jest z chlodnica – bo jak sie zagrzeje i dam na ogrzewanie na kabine wtedy temeratura spada i nie rosnie- ma wiekszy obieg

postawie do innych mechanikow i zobacze co oni powiedza – czesc rzeczy maja juz wyelimonowane:(


trala gdzie kupowales chlodnicee – jaki producent i oznaczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez maromarcin » 1 lip 2011, 14:13

now alsnie zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz – czy ta twoja wymiana chlodnicy nie pomoze tylko na poczatku – bo jak masz cos z glowica to i tak wyjdzie – teraz masz uklad zalany ladnie, odpowietrzony – ale jak ci napompuje powietrza do niego to moze byc znowu to samo – tak mi sie wydaje – no ale oby nie

co nie oznacza ze moj problem jets dalej nierozwiazany – i zosatje mi tez sprawdzenie chlodnicy pozadne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez trala » 1 lip 2011, 15:03

chłodnica u mechanika to koszt 270zł plus robota 100zł.
trala
 

Postprzez zetek » 2 lip 2011, 08:00

To jak sprawdzali to nie sprawdzili czy się cała nagrzewa, a nie lub jej część?? A wentylatory mają się załanczać oby dwa, a nie tylko jeden. U mnie tak jest i u znajomego też. Jak u ciebie tylko jeden to sprawdź zanim znowu się zaczną jakieś jaja.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6