Diagnoza komputerowa w ASO – wtryski do wymiany

Postprzez MarekW » 24 wrz 2008, 16:09

Szkoda, ze w DITD tego nie mozna tak latwo sprawdzic. Tam przelwy sa pod przykrywa zaworow i na zewnatrz wychodzi 1 rurka zbiorcza :–(.
w DITD trzeba wtryskiwacze wymontowac.

Metoda pomiaru i jej latwosc w M6 mnie naprawde sie podoba. Niezly patent Enduro.

Pozdrawiam
M
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Enduro » 24 wrz 2008, 18:42

Odpowiedz ta dotyczy pomiaru zwrotu paliwa przez wtryski
i powyzszego postu!!!
niestety, to nie moj patent z tym pomiarem j/w opisany...
sam mialem wtryskowe problemy kilka lat temu
i widzialem jak, w serwise mazdy ten pomiar wyglada
i na czym polega,
i zrobilem sobie wraz z kolega takie ustrojstwo
i wszystkim je polecam,
bo koszt inwestycji zaden
a i test nietrudny
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 25 lis 2008, 22:56

Napisze tak ... Silnik u mnie pracuje identycznie . Podczas wciskania gazu na ok 1700 obr zaczyna wpadac w taki rezonans jak u ciebie jakby nie domagał wtrysk przynajmniej jeden . Co do wtrysków mam do kupienia 4 wtryski z mazdy 6 2006 z przebiegiem 15 tys po 100 funtow sztuka czyli ok 420 zl . Ale zastanawiam sie czy przypadkiem nie zrobic kalibracji . Bo najsmieszniejsze jest to ze mazda działa jak chce i kiedy chce raz jest dobrze ze nie ma tego całego rezonansu przy 1700 obr a raz jest . Raz silnik puka a potem np 6 dni przerwy silnik dziala dobrze...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez fuks » 26 lis 2008, 01:00

diodaq

i jak się potoczyła sprawa?
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Ukman » 26 lis 2008, 01:04

Kolega diodaq poprostu sprzedal auto ...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez fuks » 26 lis 2008, 01:06

Ukman napisał(a):Kolega diodaq poprostu sprzedal auto ...


a czy coś wcześniej naprawił???
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Ukman » 26 lis 2008, 01:08

Podobno czyszczenie wtryskow ... Było lepiej no ale jak widac kolega pozbyl sie problemu.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez mussss77 » 4 gru 2008, 21:36

witam wszystkich!! jestem tu od kilku dni czytam i czytam i jestem pod wrazeniem waszego doswiadczenia mam taki smieszny problem kupilem slicznote m6 w dizlu moj pierwszy dizel troche mnie denerwuje ale to wszystko wynika z jakiejs usterki autko kupilem w niemczech z uszkodzona turbina bylo slabe dobrze kopcilo (przebieg 60000 km)wymienili mi turbo wyczscili katalizator, autko odzyskalo moc ale gdy dodam gazu (ostro) to widze w lusterku czarna chmure moglbym demonstracje rozganiac szczerze mowiac:) czarne auto czarny dym;) sprawdzilm uklad dolotowy ic wszystko gra zaslepili mi egr zeby nie wykonczyc turbiny, silnik dziwnie klekocze jakby zawory stukaly, zrobilem ten test ze szczykawkami wszystkie napompowaly taka sama ilosc paliwa z ta roznica ze w trzech bylo powietrze(ale mogło byc w wężach) w jednej bylo samo paliwo. bylem w serwisie w katowicach jakis nowy nie umieli sie polaczyc z komputerem ale wedlug nich wszysko ok kazdy odpycha problem. zamowilem magiczny plyn u Ogien moze sie ktorys wtrysk zacina jest to mozliwe? ma ktos moze jakis pomysl??
mussss77
 

Postprzez ANDY999 » 4 gru 2008, 22:22

Powiem krótko ,jak możesz to sprzedaj to komuś,bo ten silnik,tak jak u mnie jest do ...,tzn silnik dopóki korbowody nie wyjdą bokiem da się przeżyć,ale wtryski/zawór EGR/zawór Scv/Turbo/potem pompa Paliwa,potem zatarty spód silnika MASAKRA jak jesteś nowy na forum to wczytaj sie w nie ,bo u mnie jest jesczcze gorzej auto jeździ jak chce raz auper,raz do bani ,raz szybkie ,raz łapie muła,teraz świecą się kontrolki, i tak naprawdę nikt nic nie wie.Ale jeżeli troszke dymi to norma ,zawsze dymka puści przy zmianie z biegu na bieg ,a czasami jest lepiej i dymka prawie nie widać,a jeżeli chodzi o wtryski ,to faktycznie sprawdzanie na przele sposobem Enduro jest wskazane ,ale dymienie nie tylko od wtrysków zależy.Może zależeć również od paliwa.A co do tego czy wtrysk może się zaciąć ,nie jest to takie oczywiste,bo podobno wtryski sie nie przycinają,a jak chcesz je sprawdzić w serwisie Denso,który jest tylko w firmir Mabi w Warszawie ,koszt sprawdzenia chory 700pln,a tester nie zawsze prawdę powie.
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez hoffman.auto.pl » 4 gru 2008, 22:51

Wyślijcie do mnie... za proste sprawdzenie 50zł ... / sztuka
Za sprwadzenie na EPSie 200 lub ewentualnie na stole probierczym 70zł/sztuka
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 13:30
Posty: 13
Skąd: Rzeszów

Postprzez mussss77 » 5 gru 2008, 00:01

i myslisz ze to pomoze?wymiana wtryskow mam na mysli, a moze szukac kompletu z malym przebiegiem?nie trzeba bedzie ich kalibrowac moze?
mussss77
 

Postprzez mussss77 » 12 gru 2008, 20:40

witam wszystkich
kupilem forte od ogien82 zalalem zbiornik spalilem moze cwiartke, efekty: straszny dopal poprostu ucieka mia spod nogi:)uszlachetnil mieszanke:) troszke jakby mniej dymil ale wciaz mroczna chmura za mna podaza gdy wcisne, pojezdzimy zobaczymy. mam jeszcze cicha nadzieje ANDY999 ze nie bede musial sprzedawac mojej slicznoty:) pozdrawiam
mussss77
 

Postprzez topik » 12 gru 2008, 21:47

Witam! A może trzeba wyczyścić kolektor ssący i okna dolotowe, moje DiTD strasznie dymiło a po czyszczeniu jest dobrze.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Ukman » 13 gru 2008, 00:16

U mnie jesli chodzi o wtryski sprawa zaczyna zanikac :) Nie wiem czy poprzedni własciciel lał zły ON ale od kąd ją mam wtryski sie uciszają silnik pracuje juz miękko tylko czasem jak mi sie zajedzie na jakies Esso czy cos ztakiego to puka mi wtrysk jak kończy sie ropka hmm dziwne ... Mam w baku ropki duzo to wszystko dobrze miekko ładnie a jak juz dosłownie jade na skraju rezerwy to zaczyna mi pukac wtrysk ... Wiecie dlaczego ? Filtr ON i powietrza wymieniony . Aaa i jeszcze cos jesli wtrysk jest rąbniety to na zimnym silniku powinien pracowac duzo gozej a u mnie jest tak ze jak rano odpalam silnik to pracuje miękko i równo
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez mussss77 » 13 gru 2008, 16:30

u mnie na zimnym strasznie klekocze taki metaliczny oddzwiek ale przy okolo 1200 orbotow jak dodam gazu to sie uspokaja i zaczyna ladnie pracowac mieciutko jak to kolega napisal, czasami jest super czasami nie,myslicie ze to WTRYSKI??? mialem czyszczony caly uklad wylotowy, nawet oproznili mi katalizator bo byl tak zawalony ze autko nie chcialo wogole jezdzic, nie wiem czy to wina paliwa tankuje zawsze na jednej stacji Pplock wydaje mi sie ze maja dobry ON ale u nas to nigdy nic nie wiadomo:) kilka lat temu mialem m 626 18 w benzynce poprostu byla nie do zajechania w przebiegu 160000 nie wymienilem nic niespodziewanego, ani razu mnie nie zawiodla sam nie wiem co mnie podkusilo na dizla:)
mussss77
 

Postprzez maselek » 23 cze 2011, 09:20

Łukasz1979 napisał(a):Prawda jest taka że wtryskiwacze można wymienić na inne używane i numery mają znaczenie tak jak było to napisane w postach Enduro. Niestety nie tylko numery ze srebrnych denek wtryskiwaczy muszą się zgadzać z numerem przewodu oporowego ale także numery nabite na boku korpusu wtryskiwacza. Są tam trzy wiersze cyferek i literek, ostatni wiersz musi się zgadzać z numerami z Twoich wtryskiwaczy, np. 13H50A itp. Znam ten problem sam niedawno wymieniłem komplet wtryskiwaczy, aczkolwiek jeden wtryskiwacz o numerze "1" na denku, pracuje z kablem oporowym numer "3", zakłóceń nie zaobserwowałem, aczkolwiek kabelka takiego poszukuje nadal.


Enduro napisał(a):numery na wtryskach mogą byc rozne
i kazdy wtrysk moze miec inny numer,

ale wtyczki muszą koniecznie pasowac


Jak to jest z tymi numerami na wtrysku mają się zgadzać czy nie muszą <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Enduro » 23 cze 2011, 10:37

maselek napisał(a):....
Jak to jest z tymi numerami na wtrysku mają się zgadzać czy nie muszą <co?>

idealną opcją jest, jeśli są takie same, ale w przypadku braku identycznej wtyczki, możne absolutnie zastosować inną, bo po dokonaniu kalibracji dawka paliwa zostanie odpowiednio dopasowana do stanu wtrysku a inna wtyczka nie będzie w tym przeszkadzała..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kogut23 » 24 cze 2011, 17:25

Ja także dowiedziałem sie w czwartek że mam do wymiany wszystkie wtryski :( nowe cena z kosmosu ,a znalazlem dwie firmy w Bydgoszczy i Siedlcach ,że je regenerują .Koszt takiej operacji od 350do 450 zł.Moje pytanie czy ktoś może regenerował je bo zdania na te temat są różne ??
kogut23
 

Postprzez Enduro » 24 cze 2011, 22:43

kogut23 napisał(a):...Moje pytanie czy ktoś może regenerował je bo zdania na te temat są różne ??

moj kolega robil w firmie pod Poznaniem i raz im sie udalo drugi raz nie <glupek2> , pomiomo, ze zapewnili, ze wszystko wyszlo na cacy, a wg. mnie, to jak sie uda, to kasują, jak nie, no to palą głupa...
na razie przejechał na nich ok. 2000 km, ale najlepiej silnik nie pracuje..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kogut23 » 25 cze 2011, 08:32

Łukasz1979 napisał(a):Prawda jest taka że wtryskiwacze można wymienić na inne używane i numery mają znaczenie tak jak było to napisane w postach Enduro. Niestety nie tylko numery ze srebrnych denek wtryskiwaczy muszą się zgadzać z numerem przewodu oporowego ale także numery nabite na boku korpusu wtryskiwacza. Są tam trzy wiersze cyferek i literek, ostatni wiersz musi się zgadzać z numerami z Twoich wtryskiwaczy, np. 13H50A itp. Znam ten problem sam niedawno wymieniłem komplet wtryskiwaczy, aczkolwiek jeden wtryskiwacz o numerze "1" na denku, pracuje z kablem oporowym numer "3", zakłóceń nie zaobserwowałem, aczkolwiek kabelka takiego poszukuje nadal.



Pozdrawiam
A wyminiłeś na nowe czy używki? I ile cie to kosztowało?
kogut23
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6