
Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2
Pomiędzy EGR a kolektorem dolotowym jest podkładka miedziana, dorobiłem z cienkiego aluminium identyczną tylko bez środkowego otworu. Oryginał ma trzy otwory, po bokach dwa na szpilki i środkowy przelotowy dla spalin. Zamontowałem obie na raz, ta oryginalna jest wielowarstwowa i dobrze się układa i uszczelnia więc dołożyłem tylko moją samoróbkę i tak z dwiema podkładkami przykręciłem EGR do kolektora. Jak na razie nie widzę nigdzie sadzy. W środę wybieram się na regulację luzów zaworów, mam nadzieję że silniczek będzie pracował trochę ciszej, bo ostatnio porównałem jego pracę z identycznym w M6 u kumpla, to u niego jakby silnika nie było a mój klekotał jak bocian w czasie godów 

Witam. Otiks,co daje zaślepienie tej środkowej dziurki w uszczelce w EGR? Kiedy sie to robi i jakie są plusy i minusy tego rozwiązania?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 24 kwi 2007, 23:34
- Posty: 25
- Skąd: Opolskie ONY....
- Auto: 5 CW 2.0 DiSi-150KM Sport
U mnie wyglada jakby wzroslo zuzycie paliwa, mechanik mowil ze tak sie moze stac w przypadku Comman Raila ale moze jeszcze ktos inny sie wypowie. Zobacze jeszcze po nastepnym baku. Najwazniesza sprawa jest to ze zawor nie halasuje.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
otiks napisał(a):Ja jutro będę znał efekty, czy głośna praca to od zaworów czy może trzeba dalej szukać, mam nadzieję że to tylko regulacja.
I jaki jest wynik regulacji? Stukanie ustalo?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Regulacja troszkę wyciszyła pracę silnika ale rewelacji nie ma, będę szukał dalej. Na razie odpoczywam po powrocie z wakacji i czeka mnie sprzątanie auta z nadmorskiego piasku, a jest co sprzątać 
otiks napisał(a):Regulacja troszkę wyciszyła pracę silnika ale rewelacji nie ma, będę szukał dalej. Na razie odpoczywam po powrocie z wakacji i czeka mnie sprzątanie auta z nadmorskiego piasku, a jest co sprzątać
Ja za niecaly tydzien wybieram sie na urlop do PL i przy okazji odwiedze oslawiony na forum warszt. Glownym powodem wizyty jest wlasnie klekotanie silnika.
U mnie stuka jak silnik zimny, czasami wali ze strach gaz wciskac a czasami wogole nie stuka. Wszystko to przy niskich obrotach silnika (bieg jalowy badz ruszanie), lekko powyzej 1000 rpm. Moze twoje objawy byly podobne?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
co do obrotów to się zgadza szczególnie na zimnym silniku, ale nie jest tak źle żebym bał się wciskać gaz, raczej jest to denerwujące że inne CD pracują ciszej a ten tak klekocze, uciążliwe może się to zrobić w zimie
Arnie napisał(a):moj nie klekocze, ale na zimnym jakos glosniej pracuje, jak troche polatam jest ok. Czy to ze na zimnym tak pacuje to norma?
norma, to przecież diesel... Po prostu ciśnienie przy którym następuje samoczynny zapłon mieszanki musi być przy zimnym silniku większe, stąd jej wybuch jest gwałtowniejszy i efekty dźwiekowe silniejsze...
Proszę o pomoc mam bardzo dziwne usterki i raz się to dziej a raz nie ślinki jak jest zimny to nie wchodzi na obroty i gaśnie a jak się już rozgrzej to traci na mocy ja k dodaje gazu to nie przyspiesza byłem u mechanika ale stwierdził że może to być zawór scv lub uszczelki zaworu utrzymującego ciśnienie na listwie lub zawór cisnieniowy przypominam że samochód gaśnie jak jest również już rozgrzany przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu jak wysprzęglam ale mogę go od razu zapalić
Proszę o informację co to morzę się dziać ale o polecenie dobrego fachowca od Mazdy MPV rok 2003
Proszę o informację co to morzę się dziać ale o polecenie dobrego fachowca od Mazdy MPV rok 2003
-
Tomasz Sulkowski
Tomasz Sulkowski napisał(a):Proszę o pomoc mam bardzo dziwne usterki i raz się to dziej a raz nie ślinki jak jest zimny to nie wchodzi na obroty i gaśnie a jak się już rozgrzej to traci na mocy ja k dodaje gazu to nie przyspiesza byłem u mechanika ale stwierdził że może to być zawór scv lub uszczelki zaworu utrzymującego ciśnienie na listwie lub zawór cisnieniowy przypominam że samochód gaśnie jak jest również już rozgrzany przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu jak wysprzęglam ale mogę go od razu zapalić
Proszę o informację co to morzę się dziać ale o polecenie dobrego fachowca od Mazdy MPV rok 2003
SCV – zobacz mój ostatni post tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 6&start=15
Witam.Od nie dawna jezdze mazda premacy i tez kopci mi z rury .Fachowiec powiedzial ze trzeba wlasnie wyczyscic zawor egr.Nie wiem dokladnie jak stwierdzic kiedy i dlaczego trzeba to robic.Ale jak trzeba to trzeba.Fachowiec powiedzial ze bedzie to kosztowac 150 zl i troche zejdzie.Jutro wybieram sie do ASO W Ksiezynie i popytam.Ale jak ktos moze podpowiedziec to dziekuje Marek
- Od: 25 lut 2007, 22:14
- Posty: 179
- Skąd: Bialystok
- Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km
Premacy ma silnik DITD, tam EGR jest dobrze dostępny i wystarczy odkręcić dwie nakrętki i sam zawór i po wszystkim. Kopcenie nie koniecznie musi być powodowane przez EGR, ale warto go sprawdzić albo wręcz zaślepić tak jak ja to zrobiłem u siebie.
Aco jeszcze moze byc przyczyna kopcenia W Mazdzie Premacy
- Od: 25 lut 2007, 22:14
- Posty: 179
- Skąd: Bialystok
- Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km
poradnik napisany przez xANDy'ego, to naprawdę "biblia" dla każdego kto jeździ madzią z traktorkiem pod maską :–)
Dokładnie.... o CiTD i glownie DiTD dowiesz sie praktycznie wszystkiego... więc..
otiks napisał(a):Przeczytaj dokładnie poradnik
otiks napisał(a):poradnik napisany przez xANDy'ego, to naprawdę "biblia" dla każdego kto jeździ madzią z traktorkiem pod maską :–)
Oti – nie przesadzaj bo zarumieniłem się...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6