Wyciek oleju z prawej strony silnika
1, 2
ASO sprzeda Tobie jedynie nowy interculer. Akcja serwisowa została już zakończona więc za free nie wymienią.
Tak na marginesie, to aby naprawić auto w ramach akcji serwisowej nie musi być serwisowane w ASO.
Tak na marginesie, to aby naprawić auto w ramach akcji serwisowej nie musi być serwisowane w ASO.
szwarc napisał(a):Do Pana moderatora bieski – założyłem nowy temat, gdyż twierdzę, że to inny typ wycieku niż opisany w tym
że się wtrącę....wątek jest o wycieku oleju?? JEST-więc nie rozumiem w czym problem??
Jakby każdy chciał mieć swój wątek, bo "mu cieknie"z innego miejsca pod maską, to niezłe "kongo"było by na forum
jak dla mnie,ale mogę się mylic,
to ten wyciek/pocenie się wystepuje na ośce sterowania klapkami kolektora wlotowego
polecam przemyć to miejsce i obserwoawać...
E.
to ten wyciek/pocenie się wystepuje na ośce sterowania klapkami kolektora wlotowego
polecam przemyć to miejsce i obserwoawać...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A mógłbyś kolego coś dokładniej napisać, co to jest i czym to grozi i jak ewentualnie naprawić.
Kurcze myłem, obserwowałem i nici, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, otwieram maskę, patrzę i jest wyciek.
Kurcze myłem, obserwowałem i nici, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, otwieram maskę, patrzę i jest wyciek.
Szwarc ! I wszystko jasne.
- Od: 21 cze 2011, 23:23
- Posty: 16
- Skąd: Złotoryja
- Auto: Mazda MPV 2.0 136 Km, 2003 r.
to ta aluminiowa rura , ktora to tłuste powietrze dostarcza pod ciśnieniem do silnika
i prawdopodobnie to ośka klapek tzw. kolektora wlotowego jest nieszczelna i to ona się poci.
no i aby ją zdemontować w celu wymiany lub naprawy, co nie będzie proste, trzeba troche wykręcić m.in pompe wtryskową..
pozdr. i ubolewam , że tobie się tam poci
E.
i prawdopodobnie to ośka klapek tzw. kolektora wlotowego jest nieszczelna i to ona się poci.
no i aby ją zdemontować w celu wymiany lub naprawy, co nie będzie proste, trzeba troche wykręcić m.in pompe wtryskową..

pozdr. i ubolewam , że tobie się tam poci

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Analizując w dalszym ciągu moją sytuację sprawa wygląda w ten sposób. Ponownie na bagnecie oleju w silniku mam min. Od czasu gdy zdjąłem osłonę do robienia zdjęć jeździłem bez niej i w garażu nie mam nawet najmniejszego śladu jakiejkolwiek kropli oleju... Więc albo wycieka tylko podczas jazdy (choć sądzę że wówczas po zaparkowaniu w garażu i tak coś by nakapało) albo wyciek spowodowany był tym że przez chwilę miałem ponad MAX na bagnecie a olej ucieka gdzieś indziej. Nie wiem czy może jestem jakoś przewrażliwiony ale odnoszę wrażenie że moja madzia nie ma już takiego przyśpieszenia jak dajmy na to rok czy półtora temu więc zacząłem przyglądać się turbinie. Po zdjęciu osłon tak to wygląda (dodatkowo zdjąłem ten gruby wąż z góry):








Dodam tylko, że ten zaciek po turbinie powstał, kiedy zdjąłem ten gruby wąż i z niego trochę pokapało i zaciekło. Wcześniej go nie było. Jak to wygląda na oko kogoś kto ma pojęcie o tym? Takie ślady to norma czy niestety turbina do regeneracji?








Dodam tylko, że ten zaciek po turbinie powstał, kiedy zdjąłem ten gruby wąż i z niego trochę pokapało i zaciekło. Wcześniej go nie było. Jak to wygląda na oko kogoś kto ma pojęcie o tym? Takie ślady to norma czy niestety turbina do regeneracji?
- Od: 14 wrz 2010, 16:11
- Posty: 20
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.
to mocne zaolejenie turbiny po stronie powietrza oznacza ze:
to ona powoduje ubytki oleju i jest ewidentnie do wymiany
dla pewnosci mozesz odpalic silnik ,bez tej gumy, no i przygazowac.
zobaczysz jak pryska olejem..
jak by co to posiadam turbine..
pozdr.E
to ona powoduje ubytki oleju i jest ewidentnie do wymiany
dla pewnosci mozesz odpalic silnik ,bez tej gumy, no i przygazowac.
zobaczysz jak pryska olejem..

jak by co to posiadam turbine..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich jestem laikiem więc proszę o pomoc i wyrozumienie. mam pewien problem z moja madzią mianowicie wyciek(po prostu kapie) olej z prawej strony silnika (tak jakby z tyłu silnika po prawej stronie ) myślałem ze to z misy olejowej bo była skrzywiona ale została ona wyprostowana i poprawnie zamontowana. silnik został dokładnie od spodu wymyty i gdy samochód stoi na zapalonym silniku wszystko jest ok- po kilku dobrych minutach pracy silnika na wolnych i wyższych obrotach, też wszystko było ok. problem powrócił mianowicie gdy postanowiłem się przejechać raptem kilka kilometrów (2-3km).z góry raczej nigdzie nie kapie może (z tej tak jak by drugiej misy "aluminiowej")może tam własnie jest problem. półośki suche raczej to nie one winne rozrząd też ok nie dawno wymieniany proszę pilnie pomocy
pozdrawiam i z góry dziękuje![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pozdrawiam i z góry dziękuje
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
fajter88
Podepnę się.
U mnie także zauważyłem wyciek i to taki, że po nocy spędzonej w garażu auto ma małą plamę pod kołem pasażera.
Wymieniłem już uszczelkę kopuły zaworów ale to nie pomogło.
Kolejnym miejscem, gdzie widzę, że jest mokro to uszczelka, której nigdzie nie mogę dostać.
uszczelka mieści się miedzy dolną częścią 10-180 czyli kawałkiem metalu z przodu z 4 otworami, przez które wchodzą przewody z paliwem pod kopułę zaworów od przodu. Nad tym elementem jest uszczelka kopuły a pod nim blok zaworów
Dziwi mnie fakt, że ta część jest jakby uszczelniona klejem lub czymś co po ściśnięciu wypływa trochę.
Czy ktoś z Was się spotkał z wyciekiem w tym miejscu? Czym to uszczelnić?
U mnie także zauważyłem wyciek i to taki, że po nocy spędzonej w garażu auto ma małą plamę pod kołem pasażera.
Wymieniłem już uszczelkę kopuły zaworów ale to nie pomogło.
Kolejnym miejscem, gdzie widzę, że jest mokro to uszczelka, której nigdzie nie mogę dostać.

uszczelka mieści się miedzy dolną częścią 10-180 czyli kawałkiem metalu z przodu z 4 otworami, przez które wchodzą przewody z paliwem pod kopułę zaworów od przodu. Nad tym elementem jest uszczelka kopuły a pod nim blok zaworów
Dziwi mnie fakt, że ta część jest jakby uszczelniona klejem lub czymś co po ściśnięciu wypływa trochę.
Czy ktoś z Was się spotkał z wyciekiem w tym miejscu? Czym to uszczelnić?
- Od: 1 lip 2012, 10:07
- Posty: 14
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.
Umyłem silnik i wszystkie zakamarki płynnym do mycia silników. Okazało się, że to miejsce uszczelnione silikonem nie puszcza. Czy spotkaliście się z innymi wyciekami po stronie pasażera? Zaczynam się obawiać, że może to być najgorsze czyli uszczelka pod głowicą. Niestety mam problem aby dokładnie zobaczyć miejsce wycieku bo znajduje się ono pod plastikiem rozrządu. Z tego co widzę to jest mokre 39-030 zaraz przy samym silniku na krawędzi.
Jest to jedyne miejsce, które można zobaczyć bez ściągania osłony rozrządu.
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
- Od: 1 lip 2012, 10:07
- Posty: 14
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.
maciuso napisał(a):Umyłem silnik i wszystkie zakamarki płynnym do mycia silników. Okazało się, że to miejsce uszczelnione silikonem nie puszcza. Czy spotkaliście się z innymi wyciekami po stronie pasażera? ...
moze po prostu uszczelniacze wtryskow sa nieszczelne?
to te czarne okragle gumki w tym aluminiowym elemencie przyklejonym na silikon
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Od góry nic nie cieknie, od przodu czyli miejsca, gdzie wychodzą przewody paliwowe też sucho. Wieczorem podeśle foto miejsca wycieku.
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
- Od: 1 lip 2012, 10:07
- Posty: 14
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.
Witam! Jeżeli przez prawą stronę silnika rozumiesz tę od strony rozrządu to prawdopodobnie źródłem wycieku jest uszczelnienie wałka rozrządu lub tzw. mostka (jest coś takiego poniżej pokrywy zaworów. Miałem to samo. Olej rozlewał się po całej komorze silnika i trudno było znaleźć miejsce wycieku. Mokre było całe zawieszenie, miska olejowa i alternator uczył się pływać. Po wymianie uszczelnienia wałka rozrządu wszystko puki, co jest ok. Pozdrawiam
-
olozs
czy to jest cześć 10-602A? Wymiana jest problematyczna?
Domyślam się, że trzeba będzie ściągnąć cały rozrząd i od razu go wymienić?
Kiedy to robiłeś i ile Ciebie to wyszło?
Domyślam się, że trzeba będzie ściągnąć cały rozrząd i od razu go wymienić?
Kiedy to robiłeś i ile Ciebie to wyszło?
- Od: 1 lip 2012, 10:07
- Posty: 14
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.
maciuso napisał(a):...trzeba będzie ściągnąć cały rozrząd i od razu go wymienić?
.
tak. to zalezy od tego jaki jest stary ile ma przejechane km, bo samo zaolijenie nie ma wplywu z wyjatkiem paska
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sprawdziłem w intetcars i sam koszt uszczelki jest niski. Umówiłem się z moim mechanikiem na początek przyszłego tygodnia. Ściągnie plastik od rozrządu i zobaczy czy to właśnie z tego miejsca się leje.
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
- Od: 1 lip 2012, 10:07
- Posty: 14
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.
olozs napisał(a):Witam! Jeżeli przez prawą stronę silnika rozumiesz tę od strony rozrządu to prawdopodobnie źródłem wycieku jest uszczelnienie wałka rozrządu lub tzw. mostka (jest coś takiego poniżej pokrywy zaworów. Miałem to samo. Olej rozlewał się po całej komorze silnika i trudno było znaleźć miejsce wycieku. Mokre było całe zawieszenie, miska olejowa i alternator uczył się pływać. Po wymianie uszczelnienia wałka rozrządu wszystko puki, co jest ok. Pozdrawiam
Pomogło! Dzisiaj mechanik wymienił uszczelkę, która okazała się być sparciała i dziurawa.
Wielkie dzięki!
- Od: 1 lip 2012, 10:07
- Posty: 14
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.
Enduro napisał(a):maciuso napisał(a):...trzeba będzie ściągnąć cały rozrząd i od razu go wymienić?
.
tak. to zalezy od tego jaki jest stary, ile ma przejechane , bo samo zaolijenie nie ma wplywu z wyjatkiem paska
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6