Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez Riki » 16 paź 2011, 02:50

Elmerwawa czyli jeszcze nie zrobiłeś rozrządu? uporałeś się z tym dymieniem, co rozmawialiśmy o podciśnieniach?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Elmerwawa » 16 paź 2011, 10:12

tak dymienie przestało występować moc wróciła gruszka turbiny zaczęła się ruszać po tym jak zmieniłem rurkę od podciśnienia która idzie do filtra powietrza a która była przecięta, książka jest ogólnie taka do pupy bo do 88tys i w sumie nic ciekawego,więcej dowiedziałem się podczas wizyty w ASO rozrząd miał wpis w Aso wymiana była po 108tys teraz jest prawie 180tys i o tyle jest to pewne że auto kupione od koleżanki siostry faceta który jest Włochem jak się okazało już po zakupie, więc jeżeli chodzi o serwisy to mam takiego pewniaka.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Grzyby » 16 paź 2011, 12:07

Elmerwawa napisał(a):rozrząd miał wpis w Aso wymiana była po 108tys

Kompletny czy sam pasek?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jozim » 16 paź 2011, 15:05

Witam
Elmerwawa – jak by ci się nudziło to na podstawie tego schematu możesz sobie rozrząd sprawdzić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Elmerwawa » 16 paź 2011, 16:06

Grzyby napisał(a):
Elmerwawa napisał(a):rozrząd miał wpis w Aso wymiana była po 108tys

Kompletny czy sam pasek?


Powiedziano mi kompletny rozrząd został zrobiony, tylko nie wiem jak z pompą wody było bo podobnież co druga wymiana, dziś dobierałem się do rozrządu niestety nie mogłem zdjąć obudowy bo poduszka silnika przeszkadza w wykręceniu jednej śrubki, z tego co widziałem po odgięciu osłony rozrządu to pasek jest cały nie widać żeby zęby był zdarte, pod pokrywą zaworów wszystko jest ok, mam nadzieje że jutro uda się go pod kompa podpiąć i coś będzie wiadome bo teraz to jestem w <dupa> :]
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez farciarz » 16 paź 2011, 22:13

A nie uważasz że powinieneś własnie zacząć od podpięcia pod kompa ?
Forum i dział warsztat jest od porad jak również w pewnym sensie książką napraw, ale do tego co należy naprawić to nikt Ci z góry nie powie, a jedynie zasugeruje na co masz zwrócić uwagę.

Teraz małe słówko do pana sympatycznego Mariusza :)

Wiesz Grzybciu że część rzeczy na forum nie może być udostępniane i może ten tzw przez Ciebie patent jest niezgody z regulaminem forum ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Grzyby » 16 paź 2011, 22:48

Krzysiu, to niech autor to napisze bo inaczej wygląda to "durnie" :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez farciarz » 16 paź 2011, 23:09

Zgadza się, tylko w tym problem że autor nie określił dlaczego własnie tak zrobił.

Pamiętam sam ze swojego przypadku jak podałem schematy do silników w wersji PDF ( w formie linka ) i zostały jako niezgodne z regulaminem. Nie wnikam :) I sorki za OT :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Elmerwawa » 17 paź 2011, 09:41

[quote="farciarz"]A nie uważasz że powinieneś własnie zacząć od podpięcia pod kompa ?
Forum i dział warsztat jest od porad jak również w pewnym sensie książką napraw, ale do tego co należy naprawić to nikt Ci z góry nie powie, a jedynie zasugeruje na co masz zwrócić uwagę.

Właśnie kolego uważam że trzeba zacząć od kompa i od tego zaczynam jak uda się to dziś temat ogarnę na razie czekam na telefon z potwierdzeniem.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Riki » 17 paź 2011, 16:26

Elmerwawa napisał(a):tak dymienie przestało występować moc wróciła gruszka turbiny zaczęła się ruszać po tym jak zmieniłem rurkę od podciśnienia która idzie do filtra powietrza a która była przecięta,


Czyli się zgadza... :)

Elmerwawa napisał(a): w ASO rozrząd miał wpis


Czasem wymieniają same paski. Jeśli licznikowo nie dobiłeś do chociażby 200.000km to pewnie pompy nie ruszyli. Sciągaj osłony i sprawdź jego ustawienie oraz napinacz – w jakim jest stanie (czy mokry etc.)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Elmerwawa » 17 paź 2011, 16:50

jestem już po kompie błędów nie ma :( podczas kręceniem rozrusznikiem ciśnienie paliwa też się nie zmienia.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez bieski » 17 paź 2011, 16:55

błędów nie ma .[/quote]

Bledow nie ma a check sie pali, dziwne.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Elmerwawa » 17 paź 2011, 17:02

no tak teraz jeszcze kontrola trakcji,i aku już padło może dla tego,przy pierwszym wsadzeniu kluczyka check zapala się po 2-3s zaś jak wyjmę i wsadzę jeszcze raz zapala się od razu.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez bieski » 17 paź 2011, 17:06

bieski napisał(a):błędów nie ma .


Bledow nie ma a check sie pali, dziwne.


Czekaj, czekaj. Check gasnie dopiero po odpaleniu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Elmerwawa » 17 paź 2011, 17:12

może to SCV szlak trafił ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Wojtek » 17 paź 2011, 17:16

Elmerwawa napisał(a):ciśnienie paliwa też się nie zmienia


Elmerwawa napisał(a):może to SCV szlak trafił ?

a jakie jest cisnienie?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Elmerwawa » 17 paź 2011, 17:20

o to się nie zapytałem,zadzwonię dowiem się
dodam że mam SCV 006, odpięcie SCV nic nie dało poza zapalaniem się kontrolki trakcji
dzwoniłem i dowiedziałem się jakie ciśnienie było i powiedziano mi że ciśnienia praktycznie nie było i powiedziano mi żebym sprawdził pompę w zbiorniku bo jeżeli ona nie działa to nie poda paliwa dalej a jak nie poda dalej to nie będzie dochodzić do wtrysków a co za tym idzie ciśnienia nie będzie...
Jakieś sugestie ? <rotfl>
może pompa paliwa siadła ? przy 200km/h gasł mi samochód jak by nie miał paliwa wymieniłem filtr i niby miało pomóc (ASO tak twierdziło) a może to nie filtr tylko właśnie pompa nie domagała ? może ktoś sprawdzić czy słychać ją po przekręceniu silnika bo u mnie cisza...
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez jozim » 17 paź 2011, 19:43

Witam w klubie ja też miałem niskie ciśnienie na szynie CR.
W M6 nie ma osobnej pompy niskiego ciśnienia.
Jest tylko pompa wysokiego ciśnienia , która działa również jako pompka zasilająca i to ona zaciąga paliwo ze zbiornika.
Sprawdź sitko w zbiorniku i przedmuchaj przewody paliwowe.viewtopic.php?f=90&t=91177
Bardzo często ulega rozszczelnieniu ręczna pompka paliwa (najczęściej po wymianie filtra paliwa), a znajduje się w uchwycie (podstawie) do której przykręca się filtr paliwa.
Teoretycznie po odłączeniu SCV pompa powinna podawać maksymalne ciśnienie ( u mnie tak było) i słychać wtedy głośne stukanie zaworu bezpieczeństwa (upustowego), albo wtryskiwaczy nie jestem pewien ponieważ siedziałem w środku auta i uruchomiłem pojazd dosłownie na chwilę, zawór bezpieczeństwa jest zamontowany na szynie CR i przelewa paliwo do przewodu powrotnego.
Ja w ten sposób zdiagnozowałem awarię PCM-a, gdyż po wyczyszczeniu sitka w zbiorniku, zmianie filtra paliwa, wymianie zaworu SCV, wymianie pompy paliwa w dalszym ciągu miałem niskie ciśnienie na szynie CR. Czyli z mojego punktu widzenia jeżeli masz drożny i szczelny układ paliwowy to chyba masz pompę do wymiany.
Przeczytaj sobie mój przedostatni post w tym wątku
viewtopic.php?f=90&t=89908&p=1952355#p1952355
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Elmerwawa » 17 paź 2011, 20:20

Czyli ewentualnie regenerować czy używka ? rozumiem że rozrząd do wywalenie więc trzeba będzie nowy wsadzić ?
czyli te sitko w zbiorniku to co to jest ?pompka jakaś czy co ? <co?> <glupek2>
jutro wrzucę jeszcze nowy filtr może to kijowe paliwo miało coś do rzeczy i parafina zatkała filtr i sitko
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez jozim » 17 paź 2011, 22:14

Elmerwawa napisał(a):Czyli ewentualnie regenerować czy używka ?

Ja za używaną pompę wysokiego ciśnienia wraz z czujnikiem temperatury paliwa i zaworem SCV zapłaciłem 450zł. Mogę odsprzedać, ponieważ u mnie pompa była sprawna tylko PCM się uszkodził-jak coś to pisz na prywatną wiadomość.
Sprzedawca pompy ostrzegł mnie abym ostrożnie demontował koło napędzające pompę, gdyż przy demontażu na HAMA może pęknąć.
Elmerwawa napisał(a):czyli te sitko w zbiorniku to co to jest ?pompka jakaś czy co ?

To tylko sitko. W M6 nie ma pompki niskiego cośnienia.
Elmerwawa napisał(a):jutro wrzucę jeszcze nowy filtr może to kijowe paliwo miało coś do rzeczy i parafina zatkała filtr i sitko

Kup dobre paliwo i bezpośrednio podłącz z butelki............ tak na próbę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6