Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez kamilsaj » 6 sie 2008, 09:53

Myjk napisał(a):Zaraz po tym jak zauważę, że przy 2k obrotów przy jednostajnym ruchu spalanie wynosi więcej niż 5l/100km, znajduję prosty odcinek, wciepuję trzeci bieg, wchodzę na 2,1-2,2k obrotów, cap tempomat i toczę. 2-3km filtr przepalony i mogę jechać


Sposob Majka na DPF dziala, sam robie podobnie, jak tylko uda mi sie przyuwazyc wyzsze spalanie

co do poziomu oleju – po przejechaniu 5500 km mam jakas 1/5 drogi od F do X, wiec chyba w normie

inna sprawa, ze DPF to chyba jedyna wada samochodu jaka zauwazylem przez 2 miesiace
kamilsaj
 

Postprzez aarko1 » 6 sie 2008, 10:14

no tak to sie tak tylko mowi ze tak trzeba zrobic z tym wypalaniem ale mam pytanie czy samochod ma mi słuzyc czy ja jemu juz trzeci raz olej do wymiany po przejechaniu 7 tys km bo sie nie wypala na krotkich odcinkach jazdy i oleju przybywa (np .dzieci do szkoły ,na poczte do banku dwa razy w tygodniu )porażka na całej lini m6 143km spalanie 8,5 l wyposażenie brak tylko czujnikow cofania pozatym ma wszystko co dusza zapragnie
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez tomekrvf » 6 sie 2008, 22:59

aarko1 napisał(a):o sie nie wypala na krotkich odcinkach jazdy i oleju przybywa (np .dzieci do szkoły ,na poczte do banku dwa razy w tygodniu )porażka na całej lini m6 143km spalanie 8,5 l

To po cholerę kupiłeś diesla? Trzeba było wziąć benzyne i problemy z bani.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jarun » 8 sie 2008, 23:50

Cześć!!! Tak czytam ten wątek i czytam i mam coraz więcej wątpliwości. Ja pracuję w Toyocie – wózki widłowe, też mamy w dieselach (w opcji za dopłatą!!!) DPF. Zakładany jak już się klient uprze, że chce jeździć po halach produkcyjnych dieslem – porażka. DPF (przynajmniej w wózkach) nie robi nic innego, jak tylko wypala cząstki stałe na koniec każdej zmiany (w uproszczeniu) po podłaczeniu grzałki elektrycznej do sieci. DPF w żaden sposób nie zmienia (obniża) toksyczności spalin. Więc po holere go stosować?
Po rozmowach z serwisem Mazdy potwierdza się teoria MYJK'A na temat techniki wypalania tego g..na. Po prostu ten system potrzebuje ciągłej i w miarę równej temperatury, aby proces zakończył się prawidłowo
Myjk napisał(a):a potrafię już przepalać DPF na odcinku 3-5 km. Zaraz po tym jak zauważę, że przy 2k obrotów przy jednostajnym ruchu spalanie wynosi więcej niż 5l/100km, znajduję prosty odcinek, wciepuję trzeci bieg, wchodzę na 2,1-2,2k obrotów, cap tempomat i toczę. 2-3km filtr przepalony i mogę jechać. Zatem przepalanie DPF nie polega na pałowaniu silnika i wyprzedzaniu wszystkich jak leci. Rozpędzasz się, ok, podnosisz temperaturę, ale zaraz musisz hamować i momentalnie ją obniżasz. Chodzi o to by utrzymywać optymalną temperaturę do przepalenia.

To takie tam moje uwagi, wzięte trochę z "innego kąta patrzenia" na ten problem. Ja na szczęcie "tego nie mam", ale jak przyjdzie kupić nową Madzię to dopiero będę miał problem, bo osobiście lubię diesla nie za ekonomię, ale za osiągi. No tylko nie jestem pewien (może się mylę) czy czasem nie występuje dodatkowy kontroler, czy sterownik DPF'a, bo jeżeli tak, to już można DPF wyrzucić i trochę "pogmatwać" sygnał DPF – CPU i może system ruszy bez tego badziewia <killer> Pozdrawiam :D
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez xANDy » 10 sie 2008, 22:08

Jarun napisał(a):DPF w żaden sposób nie zmienia (obniża) toksyczności spalin.

A tu się mylisz – jego zadaniem jest wyłapywać nie tylko sadze ale także zmieniać proporcje toksycznych tlenków azotu. Wypalanie paliwem to co innego jak wypalanie z udziałem aktywatora chemicznego (takie są w samochodach); nie słyszałem jeszcze o wypalaniu grzałką elektryczną ale to też jest ciekawe :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jarun » 11 sie 2008, 06:52

Sprawdziliśmy to analizatorem spalin i wynik jednoznacznie wskazuje na brak wpływu DPF na jakość spalin. Brak tylko sadzy w wydechu. Aczkolwiek w samochodach odbywa się to inaczej i w wózkach też (grzałka elektryczna). Może w samochodach jest zupełnie inna konstrukcja tego filtra i faktycznie ten filtr wyłapuje również jakieś dodatkowe toksyny. Muszę pokopać jeszcze w literaturze :)
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez PB » 13 sie 2008, 21:13

Witam,

Podzielę się z Wami moją historią z DPF, 6 kupiona z przebiegiem 25 tyś. km, przegląd po 40tyś, kontrolka nie zapaliła się ani razu, przejechane kolejne 18 tyś i pierwsze zapalenia DPF . Próba wypalenia zgodnie z instrukcją, kontrolka gaśnie. Następnego dnia zapala się i zaczyna mrugać. Serwis wypalenie DPF i przy okazji przegląd 60 tyś. Wyprzedzę Wasze pytania. Madzia tankowana na jednej stacji paliw, przebiegi mieszane, miasto i trasa łącznie pod 40 tyś rocznie, technika jazdy niezmienna (jeden kierowca czyli ja).
Po wypalenia po 58 tyś przejechane 2 tyś i znów kontrolka DPF mruga. Ponownie serwis. Po ostatnie wizycie w serwisie DPF zapala się co 1000 – 1500 km, wypalanie zgodnie z instrukcją pomagało do dziś. Dziś DPF zaczął mrugać.
Wygląda na to, że to dziadostwo w sprzyjających warunkach wystarcza na około 60 tys km.
Zobaczymy co na to servis.

Poz.

PB
Początkujący
 
Od: 10 paź 2007, 20:37
Posty: 6
Skąd: Ciechanów
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT 143 KM

Postprzez Neon » 31 sie 2008, 12:25

Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem M6 z 143 konnym dieslem z 2006 roku. Kilka dni temu zapaliła sie w moim aucie kontrolka DPF. Przepaliłem filtr zgodnie z zaleceniami i pomogło na jeden dzień. Następnego dnia kontrolka zaczęła mrugać. Dzwoniąc do serwisu w Poznaniu powiedziano mi, że nie wolno mi tym autem jeździć bo grozi to rozwaleniem filtra lub nawet silnika. Doradzono abym auto do serwisu dostarczył na lawecie. Inny serwis (Mazda Polody) twierdzi, że gdy kontrolka DPF już mruga to należy jechać na 3 biegu i nie schodzić z 3500 obr/min przez okres 25 minut. Kogo słuchać? kto ma racje? Czy mogę z migającą kontrolką DPF dojechać 25 km do serwisu na kołach?? Poza tym jakiś tydzień przed zapaleniem DPF wyczułem znaczny spadek mocy. Co może być przyczyną? Proszę o szybkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez gieroj » 31 sie 2008, 20:54

Skoro wiesz jak wypalać i robisz to zgodnie z instrukcjami to sam możesz skomentowac rady o 3500 rpm jesli DPF mruga to serwis (ale nie przez telefon) mowi że jezdzic mozna tylko na lawecie.Trzymaj sie a jaki masz przebieg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez Neon » 31 sie 2008, 21:13

Przejechane mam 39050 Km. Przy okazji serwisowego wypalania dpf robie od razu przegląd.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez gieroj » 31 sie 2008, 21:30

DPF jest nieprzewidywalny ,na początku sprzedaży modeli z po FL z DPF mazda miała sporo wizyt w serwisach użytkowników którzy nie chcieli jezdzic tymi autami w trasy tylko na maleńkie miejskie przejażdżki po tym co piszą ludzie na forum widać że filtr potrafi dręczyć użytkownika pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez aarko1 » 1 wrz 2008, 11:09

"Czy mogę z migającą kontrolką DPF dojechać 25 km do serwisu na kołach??" mi tez powiedzieli ze nie moge jezdzic jak mi mruga dpf ;/ a w dzien wyjazdu na wakacje zaczol mi mrugac z robilem 140km ( dwie godziny jazdy) i sam go wypalilem jak wrocilem z wakacji po jakis 3500km w czasie wakacji nie mruga lecz gdy wjechalem na tydzien w miasto ( raz w tygodniu dystans 140km) nic nie dalo znowu mruga mam ten sam problem co Ty ;/
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 12:14

aarko1 napisał(a):mi tez powiedzieli ze nie moge jezdzic jak mi mruga dpf ;/

Nic nie ma prawa się rozwalić doszczętnie. Jak jeździ, to jeździ. W momencie przepełnienia filtra DPF komputer unieruchamia silnik. Wtedy dopiero laweta i do serwisu. Procedura serwisowa, przepalanie DPF (właśnie 3,5k przez 25 minut), reset kompa, finisz. Czy jest to procedura płatna jeśli auto jest na gwarancji? Nie mam pojęcia – teoretycznie powinna być darmowa.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jack7 » 1 wrz 2008, 12:52

Dzwoniąc do serwisu w Poznaniu powiedziano mi, że nie wolno mi tym autem jeździć bo grozi to rozwaleniem filtra lub nawet silnika.

Znam już jeden przypadek _gwarancyjnej_ wymiany silnika z tego powodu. Konkretnie przepełnił się olej, nastąpił samozapłon, potem jeszcze coś... i wymienili silnik.
Dopóki uważasz na DPF, kontrolujesz poziom oleju i auto jest na gwarancji można być spokojnym i cieszyć się jazdą.
Dziwne wydają się tylko _odpłatne_ wypalanie DPF i pozaplanowa wymiana oleju w serwisie w autach na gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 13:22

jack7 napisał(a):Konkretnie przepełnił się olej

Hm... to może paląca się kontrolka DPF to właśnie między innymi sygnalizuje?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jack7 » 1 wrz 2008, 13:34

Myjk napisał(a):
jack7 napisał(a):Konkretnie przepełnił się olej

Hm... to może paląca się kontrolka DPF to właśnie między innymi sygnalizuje?

Wolałbym sam tego nie sprawdzać ;)

Dzięki twojemu opisowi zacząłem zauważać moment wypalania DPF.
Zwiększa się chwilowe zużycie paliwa, daję na 2,2k obrotów, tempomat i jadę. Po pewnym czasie spalanie spada, ale tylko na chwilę, po czym znowu rośnie. I tak do parkingu. Jak odpalam następnym razem (zwykle następnego dnia) już nie wypala.
Ostatnio wypalanie miałem tuż przed tankowaniem a kolejne już jakieś 100 km po tankowaniu, Nie za często?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 13:45

jack7 napisał(a):Po pewnym czasie spalanie spada, ale tylko na chwilę, po czym znowu rośnie.

Też to zauważyłem już nie raz. Trochę mnie to poirytowało... :) Ale jak widać tak musi być. :P

jack7 napisał(a):Ostatnio wypalanie miałem tuż przed tankowaniem a kolejne
już jakieś 100 km po tankowaniu, Nie za często?

Mam to samo czasem. To jest jakaś bida do kwadratu.
No ale dobrze że jesteśmy świadomi... ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez xANDy » 1 wrz 2008, 14:25

jack7 napisał(a):Zwiększa się chwilowe zużycie paliwa, daję na 2,2k obrotów, tempomat i jadę
Radzę zejść na niższy bieg (wyższe obroty) i utrzymać prędkość – DPF potrzebuje sporego podniesienia temperatury.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 14:52

xANDy napisał(a):Radzę zejść na niższy bieg (wyższe obroty) i utrzymać prędkość – DPF potrzebuje sporego podniesienia temperatury.

Nie zawsze się da. Na trzecim biegu, wyższych obrotach (pod 3k) i przy tempomacie – szarpie.
Fakt że delikatnie, ale jednak.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 1 wrz 2008, 14:54

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Jeśli chodzi o poziom oleju to jest ok (około 0,5cm nad F) Jutro jade na serwisowe przepalenie tego dziadostwa i przy okazji zrobie przegląd. Zobaczymy co mi powiedzą i jak długo będzie spokój. Mam nadzieje, że po wizycie w serwisie moje autko również odzyska moc, którą nie wiem dlaczego straciło jakis tydzień przed zapaleniem sie kontrolki DPF.
Pozdrawiam serdecznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6