Awaria silnika M6 diesel.

Postprzez darrecki » 27 kwi 2010, 19:24

Intruz napisał(a):To ja mam w takim razie jeszcze jedno pytanko. Czy zdjęcie miski olejowej jest bardzo trudne ? (Posiadam garaż i jakieś tam doświadczenie przy wymianach podstawowych rzeczy) No i co z uszczelką? Przeczytałem gdzieś na forum że nie ma uszczelki tylko osadza się miskę na sylikonie. Żeby nie było tak że odkręcę miskę osadzę na sylikonie i będę miał przecieki. Dzwoniłem dziś do dwóch w moim przekonaniu niezłych serwisów i nie bardzo chcieli się podjąć czyszczenia smoka dlatego chciałbym spróbować ewentualnie sam. Natomiast jeszcze dziś sprawdzę jak to wygląda po odkręceniu korka. Pytanie tylko czy mam to sprawdzać na rozgrzanym silniku czy zaraz po odpaleniu ?


W miare prosta czynnosc. Potrzebujesz silikonu odpornego na olej i wysokie temperatury, nozyka stolarskiego do odciecia poluzowanej miski od silnika, ostrego i rownego dlutka do zdrapania silikonu. Poznacz sobie srubki, odkrecaj od zewnatrz do srodka. W misce gdzie jest takie zgrubienie nalezy wkrecic srubke, podwazyc delikatnie i nadciac silikon nozykiem. Wyczyscic wszystko ze starego silikonu lacznie ze srubkami, oczyscic smoka (to najdluzej schodzi) wkrecac srubki od wewnatrz. Ot cala filozofia
Mechanikom sie pewnie nie chce, bo to troszke schodzi jak chcesz porzadnie zrobic.

powodzenia zycze
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez eszo67 » 3 maja 2010, 04:21

darow napisał(a):
Intruz napisał(a):To ja mam w takim razie jeszcze jedno pytanko. Czy zdjęcie miski olejowej jest bardzo trudne ? (Posiadam garaż i jakieś tam doświadczenie przy wymianach podstawowych rzeczy) No i co z uszczelką? Przeczytałem gdzieś na forum że nie ma uszczelki tylko osadza się miskę na sylikonie. Żeby nie było tak że odkręcę miskę osadzę na sylikonie i będę miał przecieki. Dzwoniłem dziś do dwóch w moim przekonaniu niezłych serwisów i nie bardzo chcieli się podjąć czyszczenia smoka dlatego chciałbym spróbować ewentualnie sam. Natomiast jeszcze dziś sprawdzę jak to wygląda po odkręceniu korka. Pytanie tylko czy mam to sprawdzać na rozgrzanym silniku czy zaraz po odpaleniu ?


W miare prosta czynnosc. Potrzebujesz silikonu odpornego na olej i wysokie temperatury, nozyka stolarskiego do odciecia poluzowanej miski od silnika, ostrego i rownego dlutka do zdrapania silikonu. Poznacz sobie srubki, odkrecaj od zewnatrz do srodka. W misce gdzie jest takie zgrubienie nalezy wkrecic srubke, podwazyc delikatnie i nadciac silikon nozykiem. Wyczyscic wszystko ze starego silikonu lacznie ze srubkami, oczyscic smoka (to najdluzej schodzi) wkrecac srubki od wewnatrz. Ot cala filozofia
Mechanikom sie pewnie nie chce, bo to troszke schodzi jak chcesz porzadnie zrobic.

powodzenia zycze
witam.a po wykonaniu tej pracy czy mozna jezdzic autem od zaraz <nauka> .pozdrawiam iwona.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez darrecki » 3 maja 2010, 10:02

eszo67 napisał(a):
darow napisał(a):W miare prosta czynnosc. Potrzebujesz silikonu odpornego na olej i wysokie temperatury, nozyka stolarskiego do odciecia poluzowanej miski od silnika, ostrego i rownego dlutka do zdrapania silikonu. Poznacz sobie srubki, odkrecaj od zewnatrz do srodka. W misce gdzie jest takie zgrubienie nalezy wkrecic srubke, podwazyc delikatnie i nadciac silikon nozykiem. Wyczyscic wszystko ze starego silikonu lacznie ze srubkami, oczyscic smoka (to najdluzej schodzi) wkrecac srubki od wewnatrz. Ot cala filozofia
Mechanikom sie pewnie nie chce, bo to troszke schodzi jak chcesz porzadnie zrobic.

powodzenia zycze
witam.a po wykonaniu tej pracy czy mozna jezdzic autem od zaraz <nauka> .pozdrawiam iwona.


Jesli smok byl czysty to tak, jesli nie conajwyzej mozna pojechac do ASO po podkladki celem ich wymiany.
Ja bym tez zaczekal kilka godzin z zalaniem silnika olejem, aby wysechl silikon.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez marcinex220 » 19 maja 2011, 15:44

Witam.
jestem posiadaczem mazdy 6 od tygodnia 2007 rok, 2litry 16V. przebieg 80 000 dziś rano jadąc do pracy usłyszałem dziwne wycie z pod maski coś jak syrena policyjna za chwile spadek mocy i tylko 100\h wziołem wolne i chciałem do serwisu ale nie dojechałem wycie przerodzilo sie w cos nie do opisania dym z pod maski plama pod autem juz nie odpalałem zostawiłem w serwisie bosha bo było najbliżej jescze sie nie wzieli, proszę o pomoc..
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 15:20
Posty: 17
Auto: mazda 6

Postprzez Pamek » 19 maja 2011, 15:56

Benzyna czy diesel? Z twojego opowiadania wynika ze silnik sie zatarł
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez marcinex220 » 19 maja 2011, 16:17

disel mam nadzieje ze to nie to co mogło by byc przyczyną
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 15:20
Posty: 17
Auto: mazda 6

Postprzez Wojtek » 19 maja 2011, 16:46

marcinex220 napisał(a):opisania dym z pod maski plama pod autem juz nie odpalałem


witam... smutne to zdarzenie...

mozesz miec nikla nadzieje... a dokladniej poczytaj w dziale diesel o rozbieganym silniku i smoku olejowym...

przenosze do dzialu diesel
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Gnat80 » 23 maja 2011, 10:29

Również obstawiam smoka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez marcinex220 » 23 maja 2011, 19:09

wyjaśniło się .... turbina zatarta, w środku podobno śmietnik nie do regeneracji, :(
Ale są też dobre informacje firma regeneracyjna ma taką turbine po regeneracji.......na środe bede miał auto.. przyczyna prawdopodobnie brak smarowania spowodowany wczesniejszym niedbalstwem i niskim ciśnieniem oleju
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 15:20
Posty: 17
Auto: mazda 6

Postprzez Myjk » 24 maja 2011, 09:02

marcinex220 napisał(a):prawdopodobnie brak smarowania spowodowany wczesniejszym niedbalstwem i niskim ciśnieniem oleju

Sprawdź koniecznie smoka! –> viewtopic.php?f=90&t=45789 Te Twoje 80 000 to sprawdzone i potwierdzone w ASO? Ja zacząłem jeździć w marcu 2008 i już dobijam do 80k a jeżdżę bardzo mało, jak na diesla.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 24 maja 2011, 11:19

marcinex220 napisał(a):wyjaśniło się .... turbina zatarta, ...

dziwi mnie tylko ta palma oleju, o ktorej piszesz.
czy przewody olejowe popekaly!?
a przy wymianie jej konieczenie nalezy wyczyscic obydwa przewody olejowe i to bardzo solidnie,
gdyz jakiekolwiek pozostalosci po starej lub zalegajacy brud spowoduje ponowne uszkodzenie, absolutnie.
ostroznie z regenerowanymi turbinami, bo to niewszystkim sie udaje <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcinex220 » 26 maja 2011, 22:04

no jest turbo ale jest problem z dpf mechanik twierdzi ze jest zalany olejem i cieżko go przepalic za kazdym razem gdy próbuja jechac zapala sie dpf i wchodzi w tryb awaryjny..
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 15:20
Posty: 17
Auto: mazda 6

Postprzez Enduro » 26 maja 2011, 23:02

marcinex220 napisał(a):... jest problem z dpf mechanik twierdzi ze jest zalany olejem i cieżko go przepalic ....

i z tym będzie problem i raczej takie próby nic nie dadzą
moze by go zdemontowac i konkretnie wyplukac z niego ten olej...?!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 27 maja 2011, 10:11

marcinex220 napisał(a): za kazdym razem gdy próbuja jechac zapala sie dpf i wchodzi w tryb awaryjny..

Czyli wiemy już że nie jest to ASO i nie jest to również zakład mający odpowiedni sprzęt żeby dokonać wypalenia DPFu programowo (bez jazdy autem).

Zmień mechanika na takiego z lepszym sprzętem albo jedź do ASO żeby wypalili DPF przy pomocy "kompa".
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 27 maja 2011, 10:56

Grzyby napisał(a):
marcinex220 napisał(a): za kazdym razem gdy próbuja jechac zapala sie dpf i wchodzi w tryb awaryjny..

...Zmień mechanika na takiego z lepszym sprzętem albo jedź do ASO żeby wypalili DPF przy pomocy "kompa".

jak DPF jest zalany olejem w wyniku uszkodzenia turbiny, to i wypalenie testerem w ASO nie da rady..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 27 maja 2011, 11:09

Może i nie, ale z opisu wynika że mechanik potrafi zrobić wypalanie tylko próbując jechać tym autem.
Czyli lipa :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 27 maja 2011, 11:10

Grzyby napisał(a):Może i nie, ale z opisu wynika że mechanik potrafi zrobić wypalanie tylko próbując jechać tym autem.
Czyli lipa :P

tak, i raczej nie da rady wypalic.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcinex220 » 27 maja 2011, 16:51

a co myślicie o wywaleniu dpf-u na zawsze, dzwoniłem do aso powiedzieli 800 zł i nic nie gwarantują, raczej dają nikle szanse, chcą go płukać później wypalić elekt... i dynamicznie ale jeżeli jest zalany olejem to kiszka.
Znacie jakiś dobry warsztat tzn jest jakiś w warszwaie, który zajmuje sie tylko mazdami ale nie moge znaleźć
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 15:20
Posty: 17
Auto: mazda 6

Postprzez marcinex220 » 27 maja 2011, 17:14

SPROSTOWANIE!!!!!!
ASO za 800 wypali i wyczyści i nie gwarantuja, kontaktowałem sie z firmą która sie zajmuje montażem emulatora, 1600 chcą i chyba to zrobie tylko potrzebuje dobrej rady,
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 15:20
Posty: 17
Auto: mazda 6

Postprzez Enduro » 27 maja 2011, 17:30

ja bym go zdemontowal i wymyl benzynką..
i moze tak po chłopsku pod cisnisniem od tyl bym mu podal aby wydmuchać wsio no i go potem osuszyl, a potem montaz i proby wypalenia....
wymaga to troche czasu i gimnastyki przy demo i montazu,
jesli to nic nie spowoduje, to pozostają wersje kosztowniejsze..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6