Uszkodzona panewka

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 14:54

poza tematem w tzw. offtopicu mikolaj napisał(a):ja się na olejach nie znam, słyszałem że edge jest dobry.. To dlaczego do k* nędzy nie powiedział mi o tym nikt w serwisie ani ASO ani w dwóch pozostałych, tylko wszyscy twierdzili, że każdy wlany będzie równie dobry... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 15:01

Ano widzisz, tak to jest.
Czym handlują w serwisie? :)

Ja przynajmniej w sklepie nie twierdzę że mam super specyfiki do wszystkiego. Bo klienta łatwo stracić. A zadowolony przyjdzie ponownie. No ale ASO golą trochę większą kasę na niewiedzy klientów ...

Czytaj forum. Każdemu to powtarzam. Jak się nie znasz na aucie to tym bardziej czytaj forum.
Wielokrotnie był podnoszony temat, że Castrol nie jest do tych silników polecany.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 15:09

Grzyby napisał(a):Ano widzisz, tak to jest.
Czym handlują w serwisie? :)

Akurat tylko w jednym z nich był Edge, z resztą co za różnica, jak do aso zawiozłem Castrola to też nic nie powiedzieli tylko wlali. A pytałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 15:12

mikolaj napisał(a): jak do aso zawiozłem Castrola to też nic nie powiedzieli tylko wlali

Klient nasz Pan ;)
Trudno, nie ma co płakać nad rozlanym ... olejem :)
Odstaw auto do Mysłowic i czekaj na werdykt. Oby był jak najmniej bolesny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 17:42

Działania podjęte,
zostawiłem samochód w warsztacie "Waldi" w Krakowie.
w piątek zaczną silnik wyciągać, we wtorek będzie diagnoza.
Napisze jak coś będę wiedział.
W warsztacie poradzili mi jeszcze, żeby przy okazji robienia dołu silnika sprawdzić też górę zdejmując głowicę.
pozdrowienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Bandit » 10 lis 2010, 17:52

mikolaj napisał(a):zostawiłem samochód w warsztacie "Waldi" w Krakowie

To jednak nie mazvagtech ? W "Waldi" robili już mzr-cd ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Myjk » 10 lis 2010, 18:33

mikolaj napisał(a): jak do aso zawiozłem Castrola to też nic nie powiedzieli tylko wlali. A pytałem.

Tutaj też pytasz, ludzie Ci piszą co masz zrobić, a Ty dalej swoje...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Bandit » 10 lis 2010, 18:54

Myjk napisał(a):Tutaj też pytasz, ludzie Ci piszą co masz zrobić, a Ty dalej swoje...

No właśnie :| w takim razie wyjaśnij mi po co zawracasz głowę ludziom którzy Ci dobrze radzą ? By ich nie słuchać ? Mam nadzieję, że to nie dlatego:
Grzyby napisał(a):Czego innego oczekujesz od forumowiczów?

mikolaj napisał(a):Wsparcia duchowego, ew. motorycznego dla mnie i mojej szarej ślicznotki

Chciałem jednocześnie zauważyć, że nasze forum nie jest jakąś "grupą wsparcia" <głaszcze>
Pozdrawiam i życzę sukcesów z silnikiem.
P.S.
Tylko nie zakładaj później kolejnego tematu typu "Źle naprawiony silnik, co mam teraz robić?" ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez skubiszek » 10 lis 2010, 19:24

szczerze nie rozumiem kolegi decyzji....

ja żeby dobrze zrobić auto jadę do Szczecina – 200km... i jeżdżę
do Mysłowic chyba nie jest aż tak daleko a pewność, że dobrze zrobią bo wiedzą co....
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez mikolaj » 10 lis 2010, 23:12

@Bandit, Myjk,
przypomniała mi się anegdota, jaką opowiadał mój prof. matematyki na uniwersytecie:
Na 5 umie Bóg,
Na 4 ja ,
a Wy, maksymalnie możecie dostać 3
...
Swoją drogą to pojechaliście mi.. mam czas do piątku, muszę się z tym przespać.
Dziękuję za wszystkie uwagi, zrobię z nich właściwy użytek, obiecuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez skubiszek » 11 lis 2010, 10:38

kolego nikt nie chce Ci "jechać"

staramy się tylko dobrze doradzić :)
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez mikolaj » 16 lis 2010, 19:09

Mały update,
Dziękuję Panowie za sprowadzenie mnie na ziemie!
Samochód od wczoraj stoi w Mysłowicach, do zrobienia będzie:
– wymiana sprzęgła (zakupione Exedy – nowe)
– panewki + szlif wału (jeżeli się da)
– rozebranie góry silnika (panewka się obróciła)
– szlif głowicy
– uszczelka pod głowicę
– wymiana turbiny (stara idzie w kosz)
– wymiana płynów (Castrola już na pewno nie wleje ;) )
– daj Boże, żeby to było wszystko...

Zakładany budżet: 6000, mam nadzieje, że się wyrobię.

Oprócz tego jak kasa pozwoli:
– naprawa centralnego
– obok jest lakiernik :P
– teleskopy bagażnika
i jeszcze kilka innych pierdółek.

Naprawdę spokojna głowa o to, gdzie się zostawia auto jest bezcenna.
Jutro będzie decyzja w sprawie wału, zaktualizuje wątek, może kogoś spotka to samo i będzie wiedział mniej więcej co go może czekać.

Jeżeli chodzi o warsztat Waldi to za tą samą pracę gość krzyknął 3000 PLN (za kompletne rozebranie silnika i złożenie), w Mazvagtech – 1500 cała robocizna. Dodatkowo jak się przyznali w Waldi odpalali silnik i przejechali kilka metrów i jak by tego było mało, przerysowali zderzak wjeżdżając na lawetę, choć nikt ich o to nie prosił. Fakt, że marudziłem i byłem niezdecydowany, auto stało u nich prawie dwa tygodnie, ale powinni zrozumieć zielonego klienta, który ma zaraz "wyskoczyć" z paru tysięcy złotych. Za zdjęcie miski olejowej, zostawiłem 200 PLN i whiskacza i niech im się dobrze wiedzie beze mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Jaksa » 24 lis 2010, 01:22

mikolaj napisał(a):szlif wału
Oby tylko bylo z czego szlifowac , ten wal ma 3 szlify , mnie jeszcze nie udało sie uratowac zadnego , w Warszawie mamy takiego speca ktory nawet przeswietla wały pod kątem pekniec ....Paskudna sprawa z tymi wałami , a wszystko zaczyna sie od uszczelek wtryskow za grosze :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mikolaj » 24 lis 2010, 02:48

Cześć,
całe szczęście udało się szlifnąć, czekam teraz na panewki,
mają dojść we czwartek / piątek i w sobotę będę już śmigał :)

W sumie skończyło się tak:
Turbina: 1000 (nadawała się do kosza)
Sprzęgło: 820 (zakupione Exedy)
Szlif wału: 300
Szlif głowicy: 100
Uszczelka pod głowice: 150
Panewki ory: 670 (zakupione u Mariusza z MVT)
Korbowód : 170
olej: 140 (elf)
filtr oleju: 40
plyn chlodzacy: 50
podkladki pod wtryski: 100
Robocizna : 1500

Jeżeli chodzi o szlify na wale to wiem, że były dwa, więcej nie wiem, dowiem się ok. soboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Jaksa » 24 lis 2010, 14:46

mikolaj napisał(a): wiem, że były dwa
Są 3 , 0,25/0,50/0,75 nizej tych wymiarów wał mozna wywalic na złom , nie radze robic na jedynke bo one pekaja ....
mikolaj napisał(a):
mikolaj napisał(a):
mikolaj napisał(a):Panewki ory: 670 (zakupione u Mariusza z MVT)
Juz kupiłes panewki ? Ktory szlif ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mikolaj » 24 lis 2010, 18:03

Jaksa napisał(a):Juz kupiłes panewki ? Ktory szlif ?

3 szlif korbowodowe
1 szlif główne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Jaksa » 24 lis 2010, 18:19

....czyli fart :) Motor bedzie zyl. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mikolaj » 24 lis 2010, 18:20

Jaksa napisał(a):....czyli fart :) Motor bedzie zyl. :)

Nawet nie wiesz co przez ostatnie dwa tygodnie w mojej głowie się działo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Riki » 24 lis 2010, 18:31

Tylko nie wprowadzaj motorku na red line tuż po pierwszym rozgrzaniu do temperatury pracy :D ;)

Fajnie, że "eReFpiątka" uratowana :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mikolaj » 29 lis 2010, 23:26

Uratowana!
Do kosztorysu doszedł jeszcze zawór SPV za 650 PLN, bo auto gasło od jakiegoś czasu na wolnych obrotach – nowy rozwiązał sprawę.
Dziś odebrałem samochód, silniczek mruczy aż miło, chyba nigdy go w takim stanie nie miałem.
Nic dodać, nic ująć, polecam gorąco Pana Mariusza, kawał dobrej roboty odwalił. Udało się też na miejscu naprawić zamek centralny, no i po wymianie gum w "budzie" obok, wróciłem cały i zdrowy do Krakowa.
... pozostało jeszcze tylko obmalować oba błotniki, ech te parkingi miejskie...
Dzięki chłopaki za pomoc!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6