Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez smile » 12 lut 2012, 21:37

1. Jeśli świeci światłem ciągłym to należy jechać przepalić.

2. Jeśli miga to trzeba:
2a. Sprawdzić dlaczego miga – odczytać kody błędów;
2b. Jeśli z zapełnienia filtra to trzeba przepalić stosując regeneracje wymuszoną.
Jeśli miga to nie jeździć, bo filtr się zapcha całkowicie. W momencie kiedy miga, regeneracje automatyczne są wyłączone przez sterownik.

maestro napisał(a):Jak to jest wiec z miganiem i swieceniem stalym ikonki DPF ?


W tym przypadku ASO akurat się pomyliło, zadzwoń jutro ponownie i sprawdź co tym razem powiedzą.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez JarekM » 12 lut 2012, 22:02

Gdy kontrolka DPF mruga na skutek nie skasowania inspekcji olejowej, też jest wstrzymywane wypalanie filtra ?

<co?>
A ja lubię swoją Madzię........ :) czasami, a czasami nie
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 15:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez smile » 12 lut 2012, 22:27

JarekM napisał(a):Gdy kontrolka DPF mruga na skutek nie skasowania inspekcji olejowej, też jest wstrzymywane wypalanie filtra ?

<co?>

Nie chce strzelać... ale jak nie zapomnę to przy jakiejś okazji to sprawdzę :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 12 lut 2012, 22:32

w sumie dobre pytanie...(na logikę nie powinno to wpływać na wypalanie).

PS.pomyliłem się kilka postów wcześniej,co już zostało poprawione <faja>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 12 lut 2012, 22:40

Hm... PCM nie dostał informacji że jest wymieniony olej, wie za to ile regeneracji zostało wykonanych z użyciem starego oleju i mniej więcej wie ile paliwa mogło przedostać się do oleju rozrzedzając go... Sądzi tak więc, że olej jest ciągle nie wymieniony i aby go nadmiernie nie rozcieńczać to wstrzymuje regeneracje i informuje użytkownika o konieczności wizyty w serwisie ( i wymianie oleju ) poprzez mruganie kontrolki DPF – tak to może wyglądać wg. Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kryystian » 14 lut 2012, 20:42

problem powrócił miga dpf i świeci check engine, kody z aso p2227, p2458, p2463, w piątek był robiony przegląd :|
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez dobrzyn22 » 14 lut 2012, 21:05

ruby81 napisał(a):P2227 obwód ciśnienia barometrycznego (BARO),

Czujnik cisnienia barometrycznego jest zintegrowany z PCM, widac go jak sie rozkreci komputer


P2458 rozbieżność ciśnień filtra cząstek stałych,

P2463 filtr cząsteczek stałych za duże zapełnienie??

PS.1. przegląd był robiony w ASO/auto było podpinane pod IDSa??

PS.2.swego czasu w tym samym wątku miałeś już ten sam problem-jak go wtedy rozwiązałeś(z tego ,co wyczytałem,chciałeś wywalić DPFa definitywnie)??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kryystian » 14 lut 2012, 21:34

tak było w aso, była też kasowana inspekcja olejowa, tamtym razem pomógł mi Wojtek, czyszczenie egra i komp, nie było problemu przez pół roku, w aso zaproponowali mi regeneracje dpfa ale bez zadnych gwarancji( za 110 fuli ), jezda po mieście zawsze powyżej 2000obrotów, nigdy się nie zapalił, wywaliło mi go na trasie 3 tyg temu ale zgasł, teraz na trasie wywaliło migający dpf w parze z engine :|
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Wojtek » 14 lut 2012, 22:36

ile masz oleju? czy nie dochodzi czasem do X ?

ps. masz wiadomosc ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marex » 15 lut 2012, 22:04

JarekM napisał(a):Gdy kontrolka DPF mruga na skutek nie skasowania inspekcji olejowej, też jest wstrzymywane wypalanie filtra ?
<co?>

Ostatnio miałem taki przypadek migająca kontrolka DPF najadłem się trochę strachu bo patrząc po kilometrach filtr powinien się już wypalić jednak w moim przypadku okazało się że nie jest skasowana inspekcja olejowa.

Odpowiadając na pytanie: Jeżeli jest nie skasowana inspekcja olejowa i przez to miga kontrolka DPF filtr jak najbardziej się wypali (sprawdzone na własnej skórze :))

A teraz pytanie ode mnie

na stronce http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
jest punkt:

How to reset the DPF
1. Start the engine
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and realese 2 times.

Czy ktoś już to testował i o co w tym punkcie chodzi?
Czy to nie jest przypadkiem wymuszenie wypalania DPF??

Tylko zgaduje może ktoś mądrzejszy coś powie :D
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez smile » 15 lut 2012, 22:37

To wg opisu dotyczy modelu GH, ale co autor miał na myśli?
Po co zwiększać obroty do maksimum dwa razy?!
Generalnie DPF jest zbyt drogi jak dla mnie aby tak od sobie zgadywać...

Poza tym... " You access this site and use the information at your own risk. " :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marex » 15 lut 2012, 22:55

Niby dotyczy GH jednak kasowanie inspekcji działa. Te ostanie zdanie mnie powstrzymuje przed wypróbowaniem tego sposobu, zresztą narazie nie jest mi potrzebna regeneracja.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez nightfly24 » 16 lut 2012, 16:46

Tak dla ciekawości napiszę coś :)

Ostatnio też wymieniałem olej bo doszło na bagnecie do X i zaczął mrugać DPF.
Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji komp podał, że od ostatniej wymiany przejechałem ok. 10000 km i domieszał ok. 1,5 l ropy do oleju :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez dobrzyn22 » 17 lut 2012, 14:42

nightfly24 napisał(a): komp podał, że od ostatniej wymiany przejechałem ok. 10000 km i domieszał ok. 1,5 l ropy do oleju :D

pierwsze słyszę :| po co miał by sobie"domieszać" ON??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 17 lut 2012, 16:23

To chyba chodzi o to, że w starym oleju było domieszane 1,5 litra ON w ciągu tych 10 tyś km.
Do świeżego oleju niemożliwe jest aby auto wtrysnęło paliwo, bo po co :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez nightfly24 » 17 lut 2012, 22:27

smile napisał(a):To chyba chodzi o to, że w starym oleju było domieszane 1,5 litra ON w ciągu tych 10 tyś km.
Do świeżego oleju niemożliwe jest aby auto wtrysnęło paliwo, bo po co :)


No dokładnie tak :)
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez venom200 » 18 lut 2012, 20:09

a ja mam pytanie mam mazde 2006/2007 143 km i czy jak sie wypala dps to nie powinna mi sie zapalac lampa dpf`u?
I czy to normalne że wali troszke spalinami podczas wypalania
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez smile » 18 lut 2012, 22:05

Jeżeli dochodzi do samoczynnej regeneracji to możesz ją rozpoznać jedynie po zwiększonym zużyciu paliwa.
Co do "walenia spalinami" to... a niby czym ma "walić"? Fiołkami?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez paw77 » 19 lut 2012, 18:45

Witam
mam pytanie. Podane jest tu na stronie jak skasować mrugającą kontrolkę DPF. Jest link z opisem i zdjęciem. Niestety u mnie skrzynka z bezpiecznikami wygląda inaczej.
C:\Users\Paweł\Desktop\Bezpieczniki\M5 bezpieczniki.jpg

Co robić? Może ktoś wie, mam M5 z 2007 roku.
paw77
 

Postprzez dobrzyn22 » 19 lut 2012, 19:40

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=120&t=90175&view=unread#unread
Przeczytaj to i będziesz już wszystko wiedział ;)

ewentualnie zadaj tam pytanie odnośnie kasowania inspekcji olejowej "metodą chałupniczą" ;) –(może coś się zmieniło w czasie)z tego co wyczytałem w M5 próbowano to robić tym sposobem(który de facto jest przedstawiony na przykładzie M6) i chyba pozostaje tyko IDS <głaszcze>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6