Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)

Postprzez Wojtek » 15 maja 2012, 20:34

smile napisał(a):sprzedaj diesla, kup benzynę

<spoko>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez grubby » 15 maja 2012, 21:09

hehe... jak tylko znajde z takim momentem obrotowym i elastycznoscia to chetnie... miloby tez bylo fortuny na nia nie wydac :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez floras » 30 maja 2012, 21:12

Witam serdecznie,

od niedawna stałem się posiadaczem 6. Wymieniłem już podkładki pod wtryskami oraz wyczyściłem smoka. W kolejnym etapie chcę wymienić rozrząd. Czy w związku z tym wymieniać również pompę? Pytam, gdyż spotykam się z różnymi opiniami, a potrzebuję jednej konkretnej rady. Warto zwrócić uwagę, że auto ma rocznikowo 7 lat. W polecanych na forum sklepach zaproponowano mi taki oto zestaw:

– pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (w pudełku Mazdy)
– napinacz OEM Mazda (NTN)
– rolka prowadząca OEM Mazda (NTN)
– rolka napinacza OEM Mazda (NTN)
– pompa wodna oraz dwie podkładki (oryginały Mazda)
Co o nim sądzicie?

W serwisie powiedziano mi, że wymienić również pasek wielorowkowy. Co o tym sądzicie?
Co do paska wielorowkowego są dwie opcje: OE Mazda lub BANDO. Co polecacie?
Ostatnio edytowano 31 maja 2012, 23:00 przez floras, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 19:52
Posty: 14
Auto: M6 GG MZR-CD 2.0 136KM 2005

Postprzez Enduro » 30 maja 2012, 22:52

floras napisał(a):.. Czy w związku z tym wymieniać również pompę? Pytam,....
zestaw:
– pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (w pudełku Mazdy)
– napinacz OEM Mazda (NTN)
– rolka prowadząca OEM Mazda (NTN)
– rolka napinacza OEM Mazda (NTN)
– pompa wodna oraz dwie podkładki (oryginały Mazda)
Co o nim sądzicie?
W serwisie powiedziano mi, że wymienić również pasek wielorowkowy. Co o tym sądzicie?
Co do paska wielorowkowego są dwie opcje: OE Mazda lub BANDO. Co polecacie?

wg. producenta pompa jest do wymiany przy drugim pasku czyli ok. 240 tys km.
zestaw jak najbardziej okay,
paska wielo. nie trzeba koniecznie wymieniac, no chyba ze jest w kiepskiej kondycji..
ja mam u siebie Gates i jest tez okay...on generalnie jest drugoplanowy, gdyz przy zerwaniu nie powinno sie nic przykrego wydarzyc (raczej) a po... mozna tez jakis czas jechac (lepiej na zgaszonych swiatla <nie> ).
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 30 maja 2012, 23:28

Enduro napisał(a):gdyz przy zerwaniu nie powinno sie nic przykrego wydarzyc


mi wystarczy nieplanowany postój..... ;)
w związku z tym, nie producent nie przewiduje interwału na pasek osprzętu, zawsze proponuję do zestawu rozrządu ten pasek, z prostego powodu – w połowie przypadków stary po zdjęciu i wnikliwej analizie nadaje się do kosza. Zazwyczaj mechanik montuje "co wpadnie do ręki" a chyba nie o to chodzi.
BANDO = OEM MAZDA.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez floras » 31 maja 2012, 22:19

Dzięki za odpowiedzi.
Myślę, że zamówię ten zestaw bez pompy oraz dodatkowo ten pasek wielorowkowy.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 19:52
Posty: 14
Auto: M6 GG MZR-CD 2.0 136KM 2005

Postprzez lofiks » 15 cze 2012, 17:16

witam

Zakupilem kompletny rozrząd – pasek rolki napinacz uszczelki pompa itp – oczywiscie czesci oryginalne Pasek rozrządu RF2A-12-205 – jednak zauwazylem na nim takie jakies farfocle..(widoczne na zdjeciach) – moze to miec wplyw na wytrzylalosc paska czy po prostu farfocel farfoclem i nic sie z tym dziac nie bedzie??
Załączniki
20120615.jpg
20120615(001).jpg
lofiks
 

Postprzez kubsztyk » 15 cze 2012, 17:58

Wydaje mi się, że paski są odcinane z większej partii gumy poddanej wulkanizacji, a taka nitka to może być po prostu niedoskonałość wykonanego cięcia. Ja bym ją złapał w palce i odciął nożem do tapet. Byleby nie ciągnąć za nią mocno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Enduro » 15 cze 2012, 18:26

nie, to poprostu resztki /brudy poprodukcyjne, gdyz w gumie zatopione jest wzmocnienie...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lofiks » 15 cze 2012, 19:02

no to mnie uspokoiliscie bo myslalem ze te nitki pojda dalej wgłąb paska i sie popruje do reszty – tez mi sie wydawalo ze to po prostu resztki wynikajace z niedoskonalosci przeciec i i ze nie bedzie sie to pruc przy pracy paska..w koncu pasek oryginalny i od RIKIEGO więc nie moze byc byle jaki jak sądze:)


pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
lofiks
 

Postprzez dobrzyn22 » 15 cze 2012, 22:15

możesz być spokojny- nic tam się nie popruje <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 15 cze 2012, 22:28

ale ja to bym te zynzle poobcinal albo z ogromnym czuciem i po nawilgoceniu paska wypalil przy pomocy zapaliniczki..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 15 cze 2012, 23:04

ja tak samo bym zrobił (dla spokojności ;) ) <spoko>
Ostatnio edytowano 24 cze 2012, 12:53 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jmgdiscs » 24 cze 2012, 10:59

To ja tylko dodam, że docisnąłem do 133 tys. (M5) i pot mnie zlewał z nerwów. Wymianka w ASM to teraz 2,6 tys. brutto. Ale jaki komfort psychiczny zostaje. ;)
jmgdiscs
 

Postprzez dobrzyn22 » 14 lip 2012, 15:57

porada nr.1.
nie piszemy dużymi literami, ponieważ oznacza to krzyk <cisza>

porada nr. 2.
kpl. rozrząd, oryginalne części, to koszt ok. 1100-1200zł...

skoro jesteś z okolic Wrocławia(polecam dopisać to do profilu), to zapraszam do działu "spotkania regionalne", gdzie zapewne znajdziesz polecane serwisy i sklepy w okolicy,oraz dobre porady kolegów <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MaxioB » 14 lip 2012, 16:26

dziękuje za rade
MaxioB
 

Postprzez rafir » 15 lip 2012, 20:17

Proszę o informację, gdzie mogę zakupić, najtaniej i ze 100% pewnością oryginał rozrządu wraz z pompą wody. Dodatkowo proszę o info czy pasek klinowy/wielorowkowy też musi być oryginał, a jeżeli nie to jaka firma w dobrej cenie jest.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Enduro » 15 lip 2012, 22:38

rafir napisał(a):.. czy pasek klinowy/wielorowkowy też musi być oryginał, a jeżeli nie to jaka firma w dobrej cenie jest.

nie, ja mam u siebie obecnie Gates i jest okay..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 15 lip 2012, 22:41

Enduro napisał(a):nie, ja mam u siebie obecnie Gates

Aczkolwiek zalecany jest inny (szczegóły w poradniku !!) – Gates'y zdarzało się że pękały.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 15 lip 2012, 23:25

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):nie, ja mam u siebie obecnie Gates

Aczkolwiek zalecany jest inny (szczegóły w poradniku !!) – Gates'y zdarzało się że pękały.

ok. to jak zawsze, wyjatek potwierdza regule
ja mam na swoim ok. 50 tys przejechane w roznych warunkach tempurowych i termicznych bez szwanku no poza min. utrata optyczna
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6