Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez Enduro » 14 lis 2012, 19:06

s i w y napisał(a):szkoda że w przed lifcie nie działa.

zawsze przedlif jest ubozszy, mniej rozbudowany..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rdy » 14 lis 2012, 19:33

s i w y napisał(a):szkoda że w przed lifcie nie działa.


przynajmniej nie mamy dpfu :P
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Enduro » 14 lis 2012, 19:37

ok.
przy poprawnej eksplatacji i znajomosci tej techniki DPF jest niezniszczalny
P.S. znam auto po ok 190 tys km przebiegu i stan zapchania itp jest 1,07 czyli jak nowy..
podstawa to : co jakis czas wypalenie na trasie, dobre paliwo i co jakis czas wizyta w ASO na testerze
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez roman.f » 25 lis 2012, 23:19

Witam
Wczoraj chciałem wykonać kalibrację wtrysków.
1. Podłączyłem przewód do pinu tak jak opisane jest w wątku.
2. Uruchomiłem silnik.
3. drugi koniec przewodu zwarłem z masą akumulatora 5 razy (za piątym razem przytrzymałem minimalnie dłużej)

Wszyscy piszą że w momencie uruchomienia kslibracji zapala się lampka świec żarowych, a po kalibracji zakończonej sukcesem lampka miga 5 razy. Tak przebiegającą procedurę widziałem też na filmiku wrzuconym przez kolegę mnieteczek

U mnie było jakoś inaczej:
Kontrolka się nie zapaliła, ale sama kalibracja się uruchomiła. Podniosły się obroty, poklekotało obroty spadły i tak 3 razy. Na koniec kontrolka nie zamigała 5 razy. Wygląda to tak jakby kalibracja się wykonała, ale kontrolka nie dała znaku. Zaznaczę że normalnie przy przekręcaniu stacyjki kontrolka się zapala, więc nie jest przepalona.

Czy ktoś miał taki przypadek? Czym to może być spowodowane?

Część osób pisało że podniesienie obrotów występuje 4 razy, natomiast u mnie było to 3 razy.

Po całej operacji dziś przejechałem ok 100 km i zauważyłem że silnik pracuje ciszej, zauważyłem też że jakby zmniejszyło się średnie spalanie.

Dziś po zatrzymaniu auta po chwilowym postoju usłyszałem klekotanie podobne do tego które słyszałem przy kalibracji wtrysków. Po kilku sekundach przestało klekotaći dalej silnik pracował normalnie.

Czy może być że jeden z wtrysków nie skalibrował się i po zatrzymaniu silnik próbuje wykonać proces autokalibracji? Gdzieś czytałem że czasem autokalibracja następuje samoczynnie.

Czy spróbować wykonać kalibrację jeszcze raz?

Z góry dzięki za podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez marex » 26 lis 2012, 10:25

hmm
Tak naprawdę do końca nie wiadomo jak z tym jest ( przynajmniej ja nie wiem) podobno prawidłowo zakończona kalibracja powinna się potwierdzić mruganiem kontrolki świec żarowych. Być może kalibracja przebiegła ale nie do końca. Ja na Twoim miejscu wywołałbym ją jeszcze raz najwyżej stracisz troszkę paliwa ale możesz zyskać :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez roman.f » 26 lis 2012, 12:40

Zastanawia mnie to dlaczego kalibracja wystartowała, a kontrolka świec żarowych w tym czasie się nie zapaliła, a powinna palić się ciągłym światłem.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez Enduro » 26 lis 2012, 13:14

marex napisał(a):...yć może kalibracja przebiegła ale nie do końca. ...:)

też mam takie samo zdanie bo anomali potwierdza nieporawnie lub niezakończony sukcesem proces.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez roman.f » 26 lis 2012, 23:46

Dziś spróbowałem wykonać kalibrację jeszcze raz. Tym razem kontrolka świec żarowych zapaliła się, procedura przebiegła i po zakończeniu kontrolka mignęła 5 razy.
Wygląda na to że kalibracja zakończyłą się sukcesem.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez Swoop » 27 lis 2012, 10:05

pytanko, czy przez interfejs ELM 327 BT da radę wymusić kalibrację w M6 przed liftem czy (lepiej) kupić kabel?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 10:08

nie,ani w przedlifcie, ani w polifcie.
Żadnym ELMem nie wywołasz kalibracji z tego co wiem – one służą wyłącznie do odczytu błędów i parametrów...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Swoop » 27 lis 2012, 10:10

dobrzyn22 napisał(a):nie.
ani w przedlifcie, ani w polifcie


no to mnie nie pocieszyłeś. Czy w ogóle "domowym sposobem" da radę to zrobić i co będzie potrzebne?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 10:12

z tego co kojarzę, to w przedliftach kalibracja sposobem "domowym" się nie udaje(nie startuje)...zostaje IDS i koszt ok. 100zł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 27 lis 2012, 12:35

Gdzie 100 zł? Bo Aso to kasuje bagatela 250 zł za samą kalibrację.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 27 lis 2012, 12:44

bieski napisał(a):Gdzie 100 zł? Bo Aso to kasuje bagatela 250 zł za samą kalibrację.

tez mam takie finansowe doswiadczenie z Poznania, chociaz wytargowalme rabat dla kombatantow hahaha , gdyz bylem u nich juz chyba 4 razy m.in z autami innych uzytkownikow, ktorzy nie mieli pojecia lub obawiali sie...wiadomo czego.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 12:48

ASO to ja omijam szerokim łukiem m.in. z powodu cen z kosmosu <snajper>
Może wyrażę się inaczej, bo macie oczywiście rację <ok>

Cena w ASO – ok. 250zł
Cena poza ASO – min. 100zł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 27 lis 2012, 12:53

dobrzyn22 napisał(a):Cena poza ASO – min. 100zł

Gdzie, kto, jak?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 15:34

po znajomości ;P Są też warsztaty, które IDSa posiadają(choć stosunkowo mało ich jest) i na pewno 250 zł za tą usługę nie kasują ;) ...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez inteq » 27 lis 2012, 20:22

arturo76 napisał(a):
Sagitt napisał(a):U mnie przebiegła identycznie , ale tak jak u kolegi wzrost obrotów był tylko trzy razy


Podobnie jak u kolegi Sagitt i na filmie – prędkość obrotowa silnika wzrosła tylko 3 razy...


Sagitt napisał(a):Może właśnie kalibrowane są wszystkie wtryski na raz, a nie tak jak niektórzy sugerują, że każdy po kolei, na razie sprawa wciąż do wyjaśnienia.


Witam,

Jakieś pół godziny temu przeprowadzłem wymuszoną autokalibrację, w następujący sposób:
– silnik rozgrzny po kilkunastokilometrowej jeździe
– hamulec ręczny zaciągnięty
– klimatyzacja, radio, światła powyłączane
– próbnik z kabelkiem zakończonym krokodylkiem wsadzony w odpowiednie miejsce i dotknąłem pięciokrotnie do "–" przy akumulatorze i się zaczęło :) ...
...ale podobnie jak u Sagitt'a i Arturo76 proces u mnie wyglądał, tak że prędkość obrotowa silnika wzrosła jedynie 3 razy do około 1100-1200 obr/min, następnie kontrolka świec żarowych mrugnęła pięciokrotnie i zgasła. Pamiętałem, że na forum pisano, iż prędkość wzrasta 4 razy, dlatego też wyłączyłem silnik, włączyłem ponownie i powtórzyłem operację. (Nie)stety, ale kalibracja przebiegła w identyczny sposób jak to opisałem powyżej. Pomyślałem sobie "do trzech razy sztuka" :D. Ponownie wyłączyłem silnik i zacząłem wszystko od początku. Jednakże również za trzecim razem obroty wzrosły trzykrotnie.
Czy udało się już kolektywnie ustalić, czy wtryski są kalibrowane jeden po drugim i musi prędkość obrotowa wzrosnąć 4 razy, czy może wystarczą tylko 3 razy?
inteq
 

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 22:00

W sumie Twoja wypowiedź mogła by się zawrzeć tylko w tym:
inteq napisał(a):Czy udało się już kolektywnie ustalić, czy wtryski są kalibrowane jeden po drugim i musi prędkość obrotowa wzrosnąć 4 razy, czy może wystarczą tylko 3 razy?


reszta już została napisana kilkukrotnie ;)
Ale pytanie dość istotne <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 27 lis 2012, 22:05

jak dla mnie to 4 cylindry=cztery cylke doregulowania dawki wtrysku
i dlatego nie dopuszczam opcji innej, no bo to logiczne, bynajmniej dla mnie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6