Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam serdecznie.
Przewalkowalem te 12 stron i powiem ze sie zmartwilem troszke tym DPF, ale coz....
Mam 104 tys km czeka mnie serwis. Pytalem o serwis szczecinski i zadnego odzewu wiec jade do Gorzowa.
Z tego co wyczytalem to paliwo bede tankowal w niemczech to i bede mial czas na przepalenie DPFu na trasie...
Ale jedno wam powiem... ten samochod jest PIEKNY i sie nie przejmuje, co ma byc to bedzie... to tylko samochod...
Pozdro600 z Nigerii
Przewalkowalem te 12 stron i powiem ze sie zmartwilem troszke tym DPF, ale coz....
Mam 104 tys km czeka mnie serwis. Pytalem o serwis szczecinski i zadnego odzewu wiec jade do Gorzowa.
Z tego co wyczytalem to paliwo bede tankowal w niemczech to i bede mial czas na przepalenie DPFu na trasie...
Ale jedno wam powiem... ten samochod jest PIEKNY i sie nie przejmuje, co ma byc to bedzie... to tylko samochod...
Pozdro600 z Nigerii

Dyzioo
myślałem, ,że w tym słabszym dieslu po lifcie nie ma filtra dpf 
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT
!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
Od liftu w górę wszystkie juz mają ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Moja Punia jest z czerwca 2005 i ma PDF bo dotykalem go w serwisie DEKRY nawet, a dwa kontroleczka dal mi sie juz poznac jak wracalem nia do domku.
BY THE WAY..... Piszecie ladnie o przepalaniu na trasie ... a mozecie mi napisac na czym polega przepalanie auta w serwisie?? Jaka jest procedura..?
Czy auto musi byc na obciazeniu podczas przepalania...? (mam na mysli jazde autem)
Czy mozna postawic auto na dworzu....dac 2500 obrotow na 20 minut.. wypic pwiko...?
I jakie koszta sa przepalenia filtra w GORZOWIE (aktualne ceny) ktos moze wie?
Pozdro600 z Nigerii.
BY THE WAY..... Piszecie ladnie o przepalaniu na trasie ... a mozecie mi napisac na czym polega przepalanie auta w serwisie?? Jaka jest procedura..?
Czy auto musi byc na obciazeniu podczas przepalania...? (mam na mysli jazde autem)
Czy mozna postawic auto na dworzu....dac 2500 obrotow na 20 minut.. wypic pwiko...?
I jakie koszta sa przepalenia filtra w GORZOWIE (aktualne ceny) ktos moze wie?
Pozdro600 z Nigerii.

Ostatnio edytowano 17 sty 2009, 01:30 przez dyzioo, łącznie edytowano 1 raz
Dyzioo
dyzioo napisał(a):Piszecie ladnie o przepalaniu na trasie ... a mozecie mi napisac na czym polega przepalanie auta w serwisie?? Jaka jest procedura..?
Czy auto musi byc na obciazeniu podczas przepalania...? (mam na mysli jazde autem)
Czy mozna postawic auto na dworzu....dac 2500 obrotow na 20 minut.. wypic pwiko...?
I jakie koszta sa przepalenia filtra w GORZOWIE (aktualne ceny) ktos moze wie?
Wymuszona regeneracja nie zachodzi pod obciążeniem, samochód stoi w miejscu z pracującym silnikiem. Są dwa cykle takiej regeneracji – długi i skrócony. Nie pamiętam dokładnie, ale długi trwa nawet ok. 40 minut, skrócony chyba o połowę krócej. Nie ma tu żadnego podobieństwa do samodzielnego postawienia samochodu z włączonym silnikiem. Wypalaniem steruje komputer, który odpowiednio dobiera ilość i czas wtrysku podawanego paliwa, wysokość obrotów silnika i długość trwania każej z faz wypalania tak, aby we właściwym czasie osiągnąć właściwą temperaturę w układzie wydechowym. A potrafi być naprawdę gorąco... za "wypalanym" samochodem nie może nic stać, bo spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.
Nie wiem ile to kosztuje w Gorzowie, ale znacznym składnikiem ceny jest nowy olej silnikowy i filtr oleju, ponieważ przy wypalaniu powinno się je wymienić.
Waikiki napisał(a):Nie wiem ile to kosztuje w Gorzowie, ale znacznym składnikiem ceny jest nowy olej silnikowy i filtr oleju, ponieważ przy wypalaniu powinno się je wymienić.
wymiana oleju jest wymagana przed wypalenie czy po.. wypaleniu?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
WAIKIKI....
Mucio gracias....
Enduro ja sie nie znam.. ale na chlopski rozum raczej po przepaleniu by sie przydalo wymienic olej... bo przed to raczej nie ma sensu...ale moge sie mylic i nie umiem tego uzasadnic, bo niestety jestem ROLNIKIEM ...
Pozdro600 z Nigerii
Mucio gracias....
Enduro ja sie nie znam.. ale na chlopski rozum raczej po przepaleniu by sie przydalo wymienic olej... bo przed to raczej nie ma sensu...ale moge sie mylic i nie umiem tego uzasadnic, bo niestety jestem ROLNIKIEM ...
Pozdro600 z Nigerii

Dyzioo
Witam. Kurde przeczytałem cały ten wątek i masakra z tym DPF. Całe szczęście że go nie mam w moim aucie bo ja w trasy jeżdżę ok 3-5 razy w roku hehe, a tak to cały czas miasto i krótkie odcinki. Ten DPF u mnie w takich warunkach by chyba już w ogóle wziął i se poszedł, a przejechane mam już 162 tys km. Może zanim kupie następną 6 to już dopracują to dziadostwo 
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
Waikiki napisał(a):(...) samochód stoi w miejscu z pracującym silnikiem.(...) długi trwa nawet ok. 40 minut, skrócony chyba o połowę krócej. (...) A potrafi być naprawdę gorąco... za "wypalanym" samochodem nie może nic stać, bo spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.
A czy ASO mają obowiązek posiadać i co ważniejsze używać odpowiednich dmuchaw do chłodzenia silnika (takie jak na hamowni), tak żeby go nie przegrzać? Czy robi się to po spartańsku, gdzie w stojącym samochodzie przegrzewa się cały silnik ze sprężarką i wtryskami włącznie... najwyżej jak "za chwilę" klientowi to szlak trafi, ale wtedy to się zwali na jego nieumiejętność jazdy samochodem z silnikiem diesla i niech frajer płaci...
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):A czy ASO mają obowiązek posiadać i co ważniejsze używać odpowiednich dmuchaw do chłodzenia silnika (takie jak na hamowni),
Na hamowni są potrzebne, żeby wentylator w samochodzie się nie załączył i nie odebrał mocy
A w ASO np do wypalania DPF moim zdaniem wystarczy ten co jest zamontowany w samochodzie.
takie moje zdanie.
mr_t napisał(a):tak żeby go nie przegrzać?
Prawidłowo działający układ chłodzenia silnika nie powinien dopuścić do przegrzania.
Lukano napisał(a):A w ASO np do wypalania DPF moim zdaniem wystarczy ten co jest zamontowany w samochodzie.![]()
Teoretycznie, tyle że normalnie, nawet turlając się latem w mieście silnik nie osiąga (chyba) aż takich temperatur, żeby rozgrzać spaliny aż tak żeby...
Lukano napisał(a):spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):Lukano napisał(a):A w ASO np do wypalania DPF moim zdaniem wystarczy ten co jest zamontowany w samochodzie.![]()
Teoretycznie, tyle że normalnie, nawet turlając się latem w mieście silnik nie osiąga (chyba) aż takich temperatur, żeby rozgrzać spaliny aż tak żeby...Lukano napisał(a):spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.
No i raczej nigdy w normalnym ruchu nie osiągnie, tak duża temperatura wydziela się właśnie podczas wypalania dpf (tak mi sie wydaje)
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT
!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
Ale co da ten wentylator
Większy przepływ powietrza przez chłodnicę
Bo raczej silnika nie schłodzi owiewając go, tak bardzo mało odprowadza ciepła.
Raczej tak, ale to tylko w wydechu. Sam silnik nie powinien mieć większej temperatury. To zmusza tylko układ chłodzenia do większej pracy. termostat raczej na to nie powinien pozwolić.
fuks napisał(a):tak duża temperatura wydziela się właśnie podczas wypalania dpf (tak mi sie wydaje)
Raczej tak, ale to tylko w wydechu. Sam silnik nie powinien mieć większej temperatury. To zmusza tylko układ chłodzenia do większej pracy. termostat raczej na to nie powinien pozwolić.
Tak, właśnie o ten większy przepływ powietrza przez chłodnicę chodzi. Jeśli serwisowe przepalanie DPF tak mocno rozgrzewa układ wydechowy to np. sam kolektor będzie mocno nagrzany. Poza tym wysoka temperatura wydechu nie bierze się znikąd – tylko z mocno rozgrzanych spalin – a te się biorą z tego co powstaje w komorze spalania – a jeśli jej produkt jest bardzo gorący, to i ona sama się mocno rozgrzewa – więc cały silnik jest mocno... chyba nienaturalnie mocno rozgrzany.
Teraz pytanie (bo nie wiem jak to jest) ale jeśli cały silnik jest mocno rozgrzany, a do jego smarowania inżynierowie Mazdy zaserwowali nam berje składającą się z ON i oleju, to czy nie może się okazać, że ten ON będzie się zapalał? (jaka jest temp. zapłonu ON?)
Czy sam olej nie rozgrzeje się tak bardzo aby zacząć się spalać co spowoduje powstawanie nagaru?
Czy wysoka temperatura oleju nie będzie powodowała gorszego chłodzenia sprężarki i nie naraża jej na przegrzanie?
Nie wiem jak to jest, tak sobie teoretyzuje.
A sama sprężarka – dostaje 2x bardziej niż normalnie, bo raz "nienaturalnie" wysoko rozgrzane spaliny, a dwa breja ją chłodząca ma wyższą temperaturę. No i intercooler też nie ma takiego chłodzenia, więc i powietrze trafiające do silnka ma wyższą temperaturę, co dalej przekłada się na większe rozgrzewanie wtryskiwaczy. Zachodzą wszystkie niekorzystne dla nowoczesnego diesla warunki, niby to jest pod kontrolą... ale czy silnik ma aż tyle punktów pomiaru temperatury żeby nie dopuścić do przegrzania?
Wątpię, ujemne skutki wystąpią po jakimś czasie, a wtedy ASO wzruszy ramionami, zrobi wykład jak wiele błędów użytkownika mogło wystąpić i trzeba będzie wyskoczyć ze swojej kasy za naprawę, albo "cieszyć" się mniejszą sprawnością silnika.
Teraz pytanie (bo nie wiem jak to jest) ale jeśli cały silnik jest mocno rozgrzany, a do jego smarowania inżynierowie Mazdy zaserwowali nam berje składającą się z ON i oleju, to czy nie może się okazać, że ten ON będzie się zapalał? (jaka jest temp. zapłonu ON?)
Czy sam olej nie rozgrzeje się tak bardzo aby zacząć się spalać co spowoduje powstawanie nagaru?
Czy wysoka temperatura oleju nie będzie powodowała gorszego chłodzenia sprężarki i nie naraża jej na przegrzanie?
Nie wiem jak to jest, tak sobie teoretyzuje.
A sama sprężarka – dostaje 2x bardziej niż normalnie, bo raz "nienaturalnie" wysoko rozgrzane spaliny, a dwa breja ją chłodząca ma wyższą temperaturę. No i intercooler też nie ma takiego chłodzenia, więc i powietrze trafiające do silnka ma wyższą temperaturę, co dalej przekłada się na większe rozgrzewanie wtryskiwaczy. Zachodzą wszystkie niekorzystne dla nowoczesnego diesla warunki, niby to jest pod kontrolą... ale czy silnik ma aż tyle punktów pomiaru temperatury żeby nie dopuścić do przegrzania?
Wątpię, ujemne skutki wystąpią po jakimś czasie, a wtedy ASO wzruszy ramionami, zrobi wykład jak wiele błędów użytkownika mogło wystąpić i trzeba będzie wyskoczyć ze swojej kasy za naprawę, albo "cieszyć" się mniejszą sprawnością silnika.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6