Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Myjk » 26 lis 2008, 12:04

Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dyzioo » 16 sty 2009, 04:16

Witam serdecznie.
Przewalkowalem te 12 stron i powiem ze sie zmartwilem troszke tym DPF, ale coz....
Mam 104 tys km czeka mnie serwis. Pytalem o serwis szczecinski i zadnego odzewu wiec jade do Gorzowa.
Z tego co wyczytalem to paliwo bede tankowal w niemczech to i bede mial czas na przepalenie DPFu na trasie...

Ale jedno wam powiem... ten samochod jest PIEKNY i sie nie przejmuje, co ma byc to bedzie... to tylko samochod... :)

Pozdro600 z Nigerii <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Myjk » 16 sty 2009, 08:51

dyzioo, jeśli masz silnik 121KM to nie masz DPFu. Jaką masz dokładną datę produkcji?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez hbo » 16 sty 2009, 15:12

Myjk napisał(a):jeśli masz silnik 121KM to nie masz DPFu. Jaką masz dokładną datę produkcji?

Dlaczego miałby nie mieć? ma autko poliftowe, a po lifcie obie wersje spełniają normę EURO 4 i obie mają DPF ;)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Myjk » 16 sty 2009, 15:23

OK, coś mi się ubzdurało, że ten słabszy był 110 KM w polifcie, a faktycznie był 121. Mój faul.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez fuks » 17 sty 2009, 00:33

myślałem, ,że w tym słabszym dieslu po lifcie nie ma filtra dpf :(
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Jaksa » 17 sty 2009, 00:40

Od liftu w górę wszystkie juz mają ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dyzioo » 17 sty 2009, 01:24

Moja Punia jest z czerwca 2005 i ma PDF bo dotykalem go w serwisie DEKRY nawet, a dwa kontroleczka dal mi sie juz poznac jak wracalem nia do domku.

BY THE WAY..... Piszecie ladnie o przepalaniu na trasie ... a mozecie mi napisac na czym polega przepalanie auta w serwisie?? Jaka jest procedura..?

Czy auto musi byc na obciazeniu podczas przepalania...? (mam na mysli jazde autem)
Czy mozna postawic auto na dworzu....dac 2500 obrotow na 20 minut.. wypic pwiko...?
I jakie koszta sa przepalenia filtra w GORZOWIE (aktualne ceny) ktos moze wie?

Pozdro600 z Nigerii. <jelen>
Ostatnio edytowano 17 sty 2009, 01:30 przez dyzioo, łącznie edytowano 1 raz
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez dyzioo » 17 sty 2009, 01:29

Myjk napisał(a):OK, coś mi się ubzdurało, że ten słabszy był 110 KM w polifcie, a faktycznie był 121. Mój faul.


Myjk...wybaczam :P

Pozdro600 z Nigerii <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Waikiki » 17 sty 2009, 10:47

dyzioo napisał(a):Piszecie ladnie o przepalaniu na trasie ... a mozecie mi napisac na czym polega przepalanie auta w serwisie?? Jaka jest procedura..?

Czy auto musi byc na obciazeniu podczas przepalania...? (mam na mysli jazde autem)
Czy mozna postawic auto na dworzu....dac 2500 obrotow na 20 minut.. wypic pwiko...?
I jakie koszta sa przepalenia filtra w GORZOWIE (aktualne ceny) ktos moze wie?


Wymuszona regeneracja nie zachodzi pod obciążeniem, samochód stoi w miejscu z pracującym silnikiem. Są dwa cykle takiej regeneracji – długi i skrócony. Nie pamiętam dokładnie, ale długi trwa nawet ok. 40 minut, skrócony chyba o połowę krócej. Nie ma tu żadnego podobieństwa do samodzielnego postawienia samochodu z włączonym silnikiem. Wypalaniem steruje komputer, który odpowiednio dobiera ilość i czas wtrysku podawanego paliwa, wysokość obrotów silnika i długość trwania każej z faz wypalania tak, aby we właściwym czasie osiągnąć właściwą temperaturę w układzie wydechowym. A potrafi być naprawdę gorąco... za "wypalanym" samochodem nie może nic stać, bo spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.

Nie wiem ile to kosztuje w Gorzowie, ale znacznym składnikiem ceny jest nowy olej silnikowy i filtr oleju, ponieważ przy wypalaniu powinno się je wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Jaksa » 17 sty 2009, 12:14

Dokładnie opisane :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 17 sty 2009, 12:34

Waikiki napisał(a):Nie wiem ile to kosztuje w Gorzowie, ale znacznym składnikiem ceny jest nowy olej silnikowy i filtr oleju, ponieważ przy wypalaniu powinno się je wymienić.


wymiana oleju jest wymagana przed wypalenie czy po.. wypaleniu?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dyzioo » 18 sty 2009, 03:42

WAIKIKI....

Mucio gracias....

Enduro ja sie nie znam.. ale na chlopski rozum raczej po przepaleniu by sie przydalo wymienic olej... bo przed to raczej nie ma sensu...ale moge sie mylic i nie umiem tego uzasadnic, bo niestety jestem ROLNIKIEM ... <faja>

Pozdro600 z Nigerii <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez googieman » 18 sty 2009, 19:36

Witam. Kurde przeczytałem cały ten wątek i masakra z tym DPF. Całe szczęście że go nie mam w moim aucie bo ja w trasy jeżdżę ok 3-5 razy w roku hehe, a tak to cały czas miasto i krótkie odcinki. Ten DPF u mnie w takich warunkach by chyba już w ogóle wziął i se poszedł, a przejechane mam już 162 tys km. Może zanim kupie następną 6 to już dopracują to dziadostwo :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez mr_t » 20 sty 2009, 00:20

Waikiki napisał(a):(...) samochód stoi w miejscu z pracującym silnikiem.(...) długi trwa nawet ok. 40 minut, skrócony chyba o połowę krócej. (...) A potrafi być naprawdę gorąco... za "wypalanym" samochodem nie może nic stać, bo spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.

A czy ASO mają obowiązek posiadać i co ważniejsze używać odpowiednich dmuchaw do chłodzenia silnika (takie jak na hamowni), tak żeby go nie przegrzać? Czy robi się to po spartańsku, gdzie w stojącym samochodzie przegrzewa się cały silnik ze sprężarką i wtryskami włącznie... najwyżej jak "za chwilę" klientowi to szlak trafi, ale wtedy to się zwali na jego nieumiejętność jazdy samochodem z silnikiem diesla i niech frajer płaci...
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Lukano » 20 sty 2009, 11:01

mr_t napisał(a):A czy ASO mają obowiązek posiadać i co ważniejsze używać odpowiednich dmuchaw do chłodzenia silnika (takie jak na hamowni),

Na hamowni są potrzebne, żeby wentylator w samochodzie się nie załączył i nie odebrał mocy ;)
A w ASO np do wypalania DPF moim zdaniem wystarczy ten co jest zamontowany w samochodzie. :)
takie moje zdanie.
mr_t napisał(a):tak żeby go nie przegrzać?

Prawidłowo działający układ chłodzenia silnika nie powinien dopuścić do przegrzania.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mr_t » 20 sty 2009, 14:33

Lukano napisał(a):A w ASO np do wypalania DPF moim zdaniem wystarczy ten co jest zamontowany w samochodzie. :)

Teoretycznie, tyle że normalnie, nawet turlając się latem w mieście silnik nie osiąga (chyba) aż takich temperatur, żeby rozgrzać spaliny aż tak żeby...
Lukano napisał(a):spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez fuks » 20 sty 2009, 14:49

mr_t napisał(a):
Lukano napisał(a):A w ASO np do wypalania DPF moim zdaniem wystarczy ten co jest zamontowany w samochodzie. :)

Teoretycznie, tyle że normalnie, nawet turlając się latem w mieście silnik nie osiąga (chyba) aż takich temperatur, żeby rozgrzać spaliny aż tak żeby...
Lukano napisał(a):spaliny mają tak wysoką temperaturę, że przyłożona do wylotu rury papierowa chusteczka od razu się zapala.


No i raczej nigdy w normalnym ruchu nie osiągnie, tak duża temperatura wydziela się właśnie podczas wypalania dpf (tak mi sie wydaje)
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Lukano » 20 sty 2009, 19:09

Ale co da ten wentylator ?? Większy przepływ powietrza przez chłodnicę ?? Bo raczej silnika nie schłodzi owiewając go, tak bardzo mało odprowadza ciepła.
fuks napisał(a):tak duża temperatura wydziela się właśnie podczas wypalania dpf (tak mi sie wydaje)

Raczej tak, ale to tylko w wydechu. Sam silnik nie powinien mieć większej temperatury. To zmusza tylko układ chłodzenia do większej pracy. termostat raczej na to nie powinien pozwolić.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mr_t » 20 sty 2009, 20:44

Tak, właśnie o ten większy przepływ powietrza przez chłodnicę chodzi. Jeśli serwisowe przepalanie DPF tak mocno rozgrzewa układ wydechowy to np. sam kolektor będzie mocno nagrzany. Poza tym wysoka temperatura wydechu nie bierze się znikąd – tylko z mocno rozgrzanych spalin – a te się biorą z tego co powstaje w komorze spalania – a jeśli jej produkt jest bardzo gorący, to i ona sama się mocno rozgrzewa – więc cały silnik jest mocno... chyba nienaturalnie mocno rozgrzany.
Teraz pytanie (bo nie wiem jak to jest) ale jeśli cały silnik jest mocno rozgrzany, a do jego smarowania inżynierowie Mazdy zaserwowali nam berje składającą się z ON i oleju, to czy nie może się okazać, że ten ON będzie się zapalał? (jaka jest temp. zapłonu ON?)
Czy sam olej nie rozgrzeje się tak bardzo aby zacząć się spalać co spowoduje powstawanie nagaru?
Czy wysoka temperatura oleju nie będzie powodowała gorszego chłodzenia sprężarki i nie naraża jej na przegrzanie?
Nie wiem jak to jest, tak sobie teoretyzuje.

A sama sprężarka – dostaje 2x bardziej niż normalnie, bo raz "nienaturalnie" wysoko rozgrzane spaliny, a dwa breja ją chłodząca ma wyższą temperaturę. No i intercooler też nie ma takiego chłodzenia, więc i powietrze trafiające do silnka ma wyższą temperaturę, co dalej przekłada się na większe rozgrzewanie wtryskiwaczy. Zachodzą wszystkie niekorzystne dla nowoczesnego diesla warunki, niby to jest pod kontrolą... ale czy silnik ma aż tyle punktów pomiaru temperatury żeby nie dopuścić do przegrzania?
Wątpię, ujemne skutki wystąpią po jakimś czasie, a wtedy ASO wzruszy ramionami, zrobi wykład jak wiele błędów użytkownika mogło wystąpić i trzeba będzie wyskoczyć ze swojej kasy za naprawę, albo "cieszyć" się mniejszą sprawnością silnika.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6