Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez dobrzyn22 » 23 sty 2012, 00:08

wiec problem z filtrem teoretycznie nie powinien wyestepowac.


to nie jest żaden problem,tylko naturalna rzecz przy silnikach z DPF-em ;)

DPF nie będzie się przepalać w mieście bo zbyt często zmieniają się warunki pracy silnika.


Ja bym napisał raczej- nie będzie miał odpowiednich warunków do przepalania przy prędkości ok. 50km/h + jazda"szarpana"...

Weźmy pod uwagę,że hmm część kierowców(unikam słowa większość ;) )śmiga po mieście 70-80km/h(średnio)...a przy utrzymaniu odpowiednich obrotów wypalanie DPFa w takim przypadku nie jest specjalnie kłopotliwe ;P

I mam pytanie czy ok 9,5 ltra w miescie to jest normalne spalanie


spalanie w dieslach M6 do powiedzmy ok.10l/100km jest rzeczą normalną(z doświadczenia mojego i wielu na tym forum-są osobne wątki ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez venom200 » 23 sty 2012, 00:12

ale czy jest to tez mozliwe ze przy wymianie oleju nie skasowano mi inspekcji olejowej i stad te wariacje bo to juz 2 wypalanka w odstepie 1,5 tyg i dlaczego nie nastapila w trasie tylko juz po powrocie to miasta
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez smile » 23 sty 2012, 00:44

venom200 napisał(a):czy jest to tez mozliwe ze przy wymianie oleju nie skasowano mi inspekcji olejowej


Jest to możliwe.

venom200 napisał(a):i stad te wariacje


Nie skasowana inspekcja nie ma wpływu na samo funkcjonowanie DPF-u pod warunkiem, że nie przekroczy się 20 tyś km od ostatniego kasowania ispekcji. Jeżeli przekroczy się 20 tyś to kontrolka DPF zacznie od razu migać...

Poza tym nie jesteśmy w stanie zauważyć każdego wypalania DPF-u, a dzieje się to np co 200 km lub częściej... Może sama operacja wypalania DPF-u rozpoczęła się w trasie a kończyła w mieście??!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 23 sty 2012, 01:31

ja zauważam :P wystarczy interesować się średnim spalaniem +jeździć tym samym stylem cały czas...różnica jest na tyle duża,że nie ma problemu z zauważeniem ;)

PS. u mnie wypalanie DPF-u następuje ok.3-może 4 razy na pełny bak paliwa,jeżdżąc 75%miasto
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zby » 30 sty 2012, 20:14

Mam prośbę o radę.

Pół roku temu zaczęła mrugać kontrolka DPF. Pojechałem do serwisu i wymieniłem olej. Przy okazji zrobiłem okresowy przegląd, więc nie było dramatu. Z tego, co pamiętam, nie wypalali DPF. Kontrolka podobno sama zgasła po wymianie oleju. Przy okazji dowiedziałem się, co to za dziadostwo ten DPF. W piątek, po około 10.000 km, włączyłem silnik i znowu mruga DPF. Poziom oleju wzrósł. Kontrolka nigdy nie świeciła jednostajnie, co pozwoliłoby mi na samodzielne wypalenie podczas jazdy.

Co robić? Jakoś serwisowi nie ufam. Znajomy mechanik chce wypalić DPF i wymienić olej. Nie wiem, czy kontrolka sama zgaśnie po tym manewrze.
Po drugie, czy mogę jeszcze trochę jeździć z tym mruganiem, czy też oznacza to konieczność użycia lawety?
Czy kontrolka może mrugać z różnym tempem? Dzisiaj sprawdziłem samochód i kontrolka DPF mruga wyraźnie szybciej. Co to oznacza?
Dzisiaj uruchomiłem samochód i dziwnie brzmi (bez zwykłej werwy i brzmi głucho) – może to jednak wina mrozu. Stał od piątku.

Będzie wdzięczny za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 20:03
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2015
GJ Benzyna 2.0 165 KM

Postprzez dobrzyn22 » 30 sty 2012, 21:28

1.uzupełnij profil o informacje o silniku.

2.Co to był za warsztat??Jesteś pewien,że była kasowana inspekcja olejowa??-bo wg.mnie to to jest przyczyną Twojego problemu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zby » 30 sty 2012, 22:38

Uzupełniłem: diesel 2.0 143 km

Za pierwszym razem byłem w ASO w Gdańsku. Nie jestem pewny, czy kasowano inspekcję olejową. W ogóle nigdy nie jestem pewny, co robią w ASO z moim samochodem.
Pytanie: co teraz robić? Jechać do ASO, jechać do niezależnego warsztatu, wypalać DPF czy tylko zmieniać olej? Jeździć jeszcze trochę bez obaw?

Czy tylko kasowanie inspekcji olejowej ? Obecnie poziom oleju wzrósł.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 20:03
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2015
GJ Benzyna 2.0 165 KM

Postprzez smile » 30 sty 2012, 22:56

zby napisał(a):Uzupełniłem: diesel 2.0 143 kmZa pierwszym razem byłem w ASO w Gdańsku. Nie jestem pewny, czy kasowano inspekcję olejową. W ogóle nigdy nie jestem pewny, co robią w ASO z moim samochodem. Pytanie: co teraz robić? Jechać do ASO, jechać do niezależnego warsztatu, wypalać DPF czy tylko zmieniać olej? Jeździć jeszcze trochę bez obaw?


Na początek trzeba podłączyć komputer i odczytać błędy...
Odbierz PW.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dyzioo » 2 lut 2012, 21:32

Jeżeli DPF się "stopi", sonda lambda sie "stopi" jest możliwa jazda samochodem?
Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez smile » 2 lut 2012, 23:42

Naturalnie, jest kilka wariantów jazdy takim autem:
1. Na lawecie hahaha
2. Przy stopionym DPF w trybie awaryjnym – max obroty 1500...
3. Przy stopionym DPF-ie i sondzie lambda to jedynie z górki na zgaszonym silniku <faja>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dyzioo » 3 lut 2012, 17:56

Kolega zrobił od zaświecenia się kontrolki do serwisu mazdy ponad 40km. (czterdzieści kilometrów). Kontrolka migała ale auto rozpędził do 60-70km/h.
Po czym w serwisie podłączyli kompa, komputer pomyślał, wrzucił mu duże obroty, z tłumika poleciała biała sadza jakby, dużo dymu... po czym serwisant powiedział że niestety ale filtr się stopił....po demontażu okazało się że sonda też. Z tego co wiem to odzyskał filtr DPF ten stary od nich. Hmmm... dziwne.. może na serwisie zepsuli ten DPF... znaczy się że go stopili....?
Podro600.

PS.
Naprawa kosztowała 3200. (używka z alledrogo za 2 klocki, montaż, wypalenie, wymiana oleju) <glupek2>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez smile » 4 lut 2012, 00:25

dyzioo napisał(a):Hmmm... dziwne.. może na serwisie zepsuli ten DPF... znaczy się że go stopili....?


Taaaa.... to wina serwisu... że się w ogóle podjęli naprawy...

Czytać instrukcje obsługi!! <czytaj> <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dyzioo » 4 lut 2012, 15:27

Smile... taki uśmiechnięty ale nie wiem do kogo pijesz.
koleś jeździ tym autem 3 lata.. i dużo czytał i DPFie.. i przepalał go odpowiednio i przez 3 lata nie miał problemów i co lepsze serwisuje auto w ASO. Co roku sprawdzanie DPFa, wymiana olejów na czas, filtrów. Wiec nie pisz bzdur o czytaniu instrukcji. Nie traktuj każdego forumowicza który chce poradę jako jakiegoś neptyka który nie wie co to samochód.
To że tym się zajmujesz to powinieneś doradzić a nie odsyłać do instrukcji no chyba że sam nie wiesz i dlatego każesz każdemu zajrzeć do instrukcji..??

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez smile » 4 lut 2012, 18:06

dyzioo napisał(a):Kolega zrobił od zaświecenia się kontrolki do serwisu mazdy ponad 40km. (czterdzieści kilometrów). Kontrolka migała ale auto rozpędził do 60-70km/h.

Napisałeś, że kolega zrobił 40 km na mrugającej kontrolce DPF i podejrzewasz serwis o spowodowanie destrukcji filtra DPF? To niech koleś im sprawę wytoczy hahaha Każdy kilometr tej jazdy kosztował go 80 złotych i to bez kosztów paliwa <glupek2> Taniej się nawet samolotem podróżuje hahaha
Sam sobie popsuł auto to sam za to zapłacił... a mógł wziąć lawetę w momencie kiedy DPF zaczął mrugać => tak nakazuje instrukcja <czytaj> to by nie doprowadził do przepełnienia filtra sadzą, która koniec końców się zapaliła i spowodowała stopienie wkładu filtra... Tak więc Twój koleś faktycznie zachował się jak neptyk oderwany od rzeczywistości, ignorując sygnały wysyłane przez samochód, nakazujące przerwać podróżowanie w trybie natychmiastowym <cisza>
Wkład filtra stopił się od zbyt wysokiej temperatury jaką był traktowany w momencie granicznego zapełnienia tegoż filtra sadzą.
Ale skoro "koleś" wolał wydać 3200 zamiast 600 zł i mieć używany DPF to jego to sprawa.
dyzioo napisał(a):powinieneś doradzić a nie odsyłać do instrukcji

Na rady było już za późno – jechał kilkadziesiąt kilometrów masakrując sobie układ wydechowy.
dyzioo napisał(a):Nie traktuj każdego forumowicza który chce poradę jako jakiegoś neptyka który nie wie co to samochód.

Poradę? Tu już tylko cud by uratował sprawę...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez darekpaw » 4 lut 2012, 21:13

Nie wiadomo dlaczego mrugała ta kontrolka ,ja w zeszłym roku na mrugającej kontrolce dpf przejechałem ponad 400km i nic się takiego złego nie stało,skasowałem inspekcję olejową i do tej pory wszystko ok.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 53
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 do CX 7 z 2010r. dizelek.Sierpień2023 cx5 2.5 benzyna 2017r.

Postprzez dyzioo » 5 lut 2012, 11:19

I to jest dziwne, że kontrolka od razu zaczęła mrugać, nie było zapalonej kontrolki że już coś nie tak.Jechał sobie jechał... samochód zwalnia... i od razu zaczęło mrugać. Wiem że od wymiany oleju i filtrów w ASO zrobił 800km tylko.
No ale juz po ptakach i oby auto mu jeździło.
Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Jarrod » 5 lut 2012, 15:20

Witam wszystkich
Chciałbym poznać waszą opinię/radę
Przeglądając posty o dpf zastanawiam się jak potraktować problem z moim autkiem (2.0 mzr cd 140 km) .
Jak wiadomo temperatura spada ponizej -15 i moje auto zaczęło się dusić . Po przejechaniu 600 m zaczęło kangurzyć więc wezwałem laweciarza a ten stwierdził ze "tego ferrari" ( nisko zawieszona) na lawete nie wciągnie i poradził abym albo czekał na eurolawetę albo odpalał aż rozgrzeję silnik i wyrównają się obroty. Po kręceniu stacyjką 15 minut autko się ustabilizowało i działało.... Do następnego poranka. ... Problem powtórzył sie więc pojechałem na bp dolałem formuły do diesla , następnie (Myślałem ze to parafina wytrąca się na filtrze paliwa, albo paliwo jest zbyt lepkie w niskiej temperaturze.... Ostatnie trzy tankowania to ulepszane paliwa na bp i shell) dodałem skydda blak arrow do baku , specjalnej róznicy nie zauważyłem ale autko chodziło jakby lepiej. Ale..... Następnego dnia wieczorem (sobota) wybrałem się w podróż 180 km . Przez pierwsze 60 min (80km) było ok ale auto dusiło się jak chciałem przyspieszyć ponad 80 na godzinę. Pózniej to już był dramat. Następne 100 km w tempie 25km/h. Brak jakielkolwiek sygnalizacji o problemach na desce rozdzielczej i dopiero U celu podrózy (podczas parkowania) zapaliła sie kontrolka dpf . Następnego dnia rano jazda próbna , kontrolka dpf najpierw zapala się a potem miga , max obroty to ok 2000 tys. Znajomy mechanik poradził aby do baku dolać 3 l benzyny i przepalić autko. Tak tez uczyniłem , wyjechałem za miasto i jadąc przez 40 km utrzymywałem obroty powyżej 2500( 30 min) . Poprawa diametralna po dolaniu benzyny ( oczyściła filtr? ) i bez większych problemów rozbujałem autko do 140km/h . Oczywiście dynamika jednak nie taka sama jak w lecie ale w porównaniu do 20 km/h z poprzdniego wieczora bylem wniebowzięty. Tylko tyle ze kontrolka dpf nadal miga i zastanawiam się co dalej ......
Czekam na wasze opinie
Ale dzisiaj dalej bede dopalał filtr na odcinku 180 km.....
Zobaczymy czy dojadę bez problemów. <co?>
Jarrod
 

Postprzez dyzioo » 5 lut 2012, 15:58

Przeczytaj mój post wcześniej. Jak miga kontrolka to tylko laweta... stopisz całego DPFA...nowy w ASO kosztuje 12000zł. (dwanaście tysi). nie kombinuj z dolewaniem BENZYNY !!!! To nie jest golf z 84roku.
W ostateczności wiem że można wybebeszyć filtr DPF i wymienić wkład – w ASO wkład 2400zł. Jak masz popalone czujniki to już gorzej – Sonda Lambda w ASO 2600 ;) Mówie o DPF do GY z 2006 roku.

Moderatorzy odeślą ciebie do powitalni, jako model auta posiadasz, przebieg auta itp pierdoły. zebys przeczytał 89 stron o DPFie bo taki wątek juz jest ale nikt nie poda strony itp itd.Tak tu się dzieje na forum.

Pozdro600 i powodzenia.
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2012, 16:11

Moderatorzy odeślą ciebie do powitalni, jako model auta posiadasz, przebieg auta itp pierdoły. zebys przeczytał 89 stron o DPFie bo taki wątek juz jest ale nikt nie poda strony itp itd.Tak tu się dzieje na forum


Równie dobrze Ty możesz podać odpowiednią stronę :>

PS.nikt kolegi nigdzie nie będzie odsyłał,ponieważ pytanie zadał w dobrym wątku <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Marianek » 5 lut 2012, 16:22

Jarrod napisał(a):Znajomy mechanik poradził aby do baku dolać 3 l benzyny i przepalić autko.

Zmień mechanika,
Jarrod napisał(a):Tylko tyle ze kontrolka dpf nadal miga i zastanawiam się co dalej ......

Wydaje się z opisu ze auto masz jeszcze na gwarancji nie mogłeś zgłosić tego do serwisu?
Jak kolega mówił wyżej nie ryzykuj jazda tylko leć do aso.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6