Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam
U mnie padła sonda, objaw to:
-najpierw paląca się kontrolka DPF
– kontrolka silnika
– kontrolka trakcji.
Samochód z Poznania pojechał na lawecie do Gorzowa, diagnoza podła na sonde, cała impreza to kwota 2600 (sonda, robota,laweta).
Teraz uwaga:
Na pierwszy montaż ładowane są sondy Denso, padają one najczęściej w okolicach około 80 tys km, teraz mam sondę mazdy po modyfikacji i podobno już dożywotnią (zobaczymy)
Jest to dojść częsty przypadek, który spotka bądź spotkał wielu użytkowników.
Może mi się wydaję, ale chyba lepiej chodzi teraz moja M6
Pozdrawiam
U mnie padła sonda, objaw to:
-najpierw paląca się kontrolka DPF
– kontrolka silnika
– kontrolka trakcji.
Samochód z Poznania pojechał na lawecie do Gorzowa, diagnoza podła na sonde, cała impreza to kwota 2600 (sonda, robota,laweta).
Teraz uwaga:
Na pierwszy montaż ładowane są sondy Denso, padają one najczęściej w okolicach około 80 tys km, teraz mam sondę mazdy po modyfikacji i podobno już dożywotnią (zobaczymy)
Jest to dojść częsty przypadek, który spotka bądź spotkał wielu użytkowników.
Może mi się wydaję, ale chyba lepiej chodzi teraz moja M6
Pozdrawiam
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
weekendas napisał(a):Zwracam się do szacownego grona fachowców z branży o pomoc w doborze programu do MAZDY 6 rocznik 2006 po face liftingu. Zakupiłem kabelek OBD2 ze sterownikiem ELM327 oraz dostałem do niego trochę oprogramowania darmowego. Przetestowałem oprogramowanie typu SCAN XL oraz PC SCAN w wersji również pełnej, ale nie znalazłem tam funkcjonalności typu "WYMIANA OLEJU – poinformuj DPF, że mam nowy olej"
Poszukuję jednak oprogramowania lub nawet może informacji jak należy i czy należy kasować wymiane oleju w ww. modelu. Wiadomo, że najlepiej pojechać do serwisu i zapłacić z 400 czy 500 zł zł za wymianę oleju i wciskanie kitu typu skasowaliśmy Panu inf. w komputerze oraz dokonaliśmy przeglądu kodów błędu.
chyba nie ten watek
a wskazalem Tobie jaki...
jakby kolega przeczytal ten watek, to by sie dowiedzial, ze sa dwa sposoby kasowania inspekcji olejowej...
1. zwieranie (nie polecam)
2. interfejs VCM i program IDS
wiec... prosze, czytaj watki a nie wlepiaj tego samego posta, ktorego ja zamknalem w dziale GG/GY
ps z reszta swoich pytan chyba postapisz juz poprawnie... poszukasz odpowiedzi?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
jak należy i czy należy kasować wymiane oleju w ww. modelu
Jak??-najlepiej przez podłączenie IDS-a,lub sposobem"chałupniczym" podanym na forum.
Inspekcję oczywiście należy kasować,bo po pewnym czasie zacznie mrugać kontrolka DPf-a
Witam ponownie
Przepraszam,że tak się rozpisałem w kilku wątkach na forum, ale bardzo zależy mi na rzetelnej odpowiedzi -jak skasować bądź powiedzieć komputerowi, że olej został wymieniony na nowy . Nadmieniam, że kontrolka DPF jeszcze nigdy odpukać mi się nie zaświeciła chociaż mam na liczniku całe 43,5 tys km, a autko ma 5 latek i było regularnie serwisowane w DEUTCHLAND. Wszystkim, którzy będą dodawać komentarze o cofniętym liczniku z góry podziękuję za troskę – przegląd udokumentowany,
Właśnie dzisiaj wymieniłem samodzielnie olej na DEXELIE 5w30 DPF, filtr oleju, paliwa oraz powietrza ale chyba osoby piszące posty na forum w niektórych przypadkach nie wiem czy są świadome swoich wypowiedzi bo wydaje mi się, że Jak już radzić to najlepiej dobrze.
Połączenie pinu do masy, na którym jak dzisiaj zweryfikowałem jest 12V jedynie co może spowodować to spalić bezpiecznik, przewód albo coś uszkodzić, a na schematach które krążą po forum jak również w necie na tm pinie jest właśnie ów napięcie – przynajmniej w moim aucie tak jest. – Dlatego ten krok odpuściłem sobie.
Chyba że podłączenie tego pinu powoduję spalenie obwodu kontrolki wraz z lampką "DPF" – jest to jakieś rozwiązanie ale ni wiem czy taki efekt chcieliśmy osiągnąć – bo mi akurat nie na tym by zależało
Jeżeli ktoś posiada jakiś inny pomysł niż IDS za 2, tys . lub wizyta w salonie Mazdy proszę o info.
Z chęcią nawiąże znajomość z forumowiczem z okolic Olsztyna, który ewentualnie dysponował by ww. IDs-em i za jakąś symboliczną opłata pomógł by skasować "inspekcję olejową-wymiana" nie mylić z "PROBLEMY Z DPF"
Pozdrawiam dzięki za wszelkie sugestie.
Przepraszam,że tak się rozpisałem w kilku wątkach na forum, ale bardzo zależy mi na rzetelnej odpowiedzi -jak skasować bądź powiedzieć komputerowi, że olej został wymieniony na nowy . Nadmieniam, że kontrolka DPF jeszcze nigdy odpukać mi się nie zaświeciła chociaż mam na liczniku całe 43,5 tys km, a autko ma 5 latek i było regularnie serwisowane w DEUTCHLAND. Wszystkim, którzy będą dodawać komentarze o cofniętym liczniku z góry podziękuję za troskę – przegląd udokumentowany,
Właśnie dzisiaj wymieniłem samodzielnie olej na DEXELIE 5w30 DPF, filtr oleju, paliwa oraz powietrza ale chyba osoby piszące posty na forum w niektórych przypadkach nie wiem czy są świadome swoich wypowiedzi bo wydaje mi się, że Jak już radzić to najlepiej dobrze.
Połączenie pinu do masy, na którym jak dzisiaj zweryfikowałem jest 12V jedynie co może spowodować to spalić bezpiecznik, przewód albo coś uszkodzić, a na schematach które krążą po forum jak również w necie na tm pinie jest właśnie ów napięcie – przynajmniej w moim aucie tak jest. – Dlatego ten krok odpuściłem sobie.
Chyba że podłączenie tego pinu powoduję spalenie obwodu kontrolki wraz z lampką "DPF" – jest to jakieś rozwiązanie ale ni wiem czy taki efekt chcieliśmy osiągnąć – bo mi akurat nie na tym by zależało
Jeżeli ktoś posiada jakiś inny pomysł niż IDS za 2, tys . lub wizyta w salonie Mazdy proszę o info.
Z chęcią nawiąże znajomość z forumowiczem z okolic Olsztyna, który ewentualnie dysponował by ww. IDs-em i za jakąś symboliczną opłata pomógł by skasować "inspekcję olejową-wymiana" nie mylić z "PROBLEMY Z DPF"
Pozdrawiam dzięki za wszelkie sugestie.
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!


- Od: 22 mar 2011, 20:49
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI
weekendas napisał(a):Jeżeli ktoś posiada jakiś inny pomysł niż IDS za 2, tys . lub wizyta w salonie Mazdy proszę o info.
tylko IDS, wiec nie bardzo rozumiem, ze dziekujesz za taka informacje...
– dostajesz rzetelne info, a nim gardzisz?
dobrzyn22 napisał(a):jak należy i czy należy kasować wymiane oleju w ww. modelu
Jak??-najlepiej przez podłączenie IDS-a,lub sposobem"chałupniczym" podanym na forum.
Inspekcję oczywiście należy kasować,bo po pewnym czasie zacznie mrugać kontrolka DPf-a
dokladniej albo ASO, albo ktos kto ma IDS'a... i tyle...
(nie tylko ASO ma taki sprzet...)
a jak znajdziesz inny interfejs diagnostyczny, ktory spelnia swoja role w 100% to mam nadzieje, ze sie podzielisz tym w odpowiednim watku... interfejs diagnostyczny
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzięki 67igor1 za wyrozumiałość i cierpliwość.
Ostatnie pytanie czy ten "sposób chałupniczy" ze zwarciem pinu, na którym jest 12v do masy nic nie s.... y lub spali w instalacji elektrycznej. Efekt kasowanie inspekcji zostanie zrobiony pozytywnie bo boję się że dopiero po tym manewrze zaczną mi się problemy z DPF-em i skończy się na wycięciu po czym człowiek stanie się uwolniony od problemów z inspekcjami olejowymi?
THX
Ostatnie pytanie czy ten "sposób chałupniczy" ze zwarciem pinu, na którym jest 12v do masy nic nie s.... y lub spali w instalacji elektrycznej. Efekt kasowanie inspekcji zostanie zrobiony pozytywnie bo boję się że dopiero po tym manewrze zaczną mi się problemy z DPF-em i skończy się na wycięciu po czym człowiek stanie się uwolniony od problemów z inspekcjami olejowymi?
THX
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!


- Od: 22 mar 2011, 20:49
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI
Co do metody chałupniczej to się nie wypowiadam, ale nie wiem dlaczego tak sie bronisz żeby pojechać do ASO? Skasowanie inspekcji to 3 minuty roboty i koszt nie wyższy niż 150 zl. Żadnych problemów z DPF na pewno nie będzie bo to jest tylko kasowanie informacji z komputera że minęło już 20 tys. km od ostatniej wymiany oleju i tyle. Oczywiście za kolejne 20 tys km ta kontrolka znowu zacznie mrugać jeżeli nie będzie wprowadzonej informacji do kompa o wykonanej wymianie oleju.
Witam
Informacja do użytkownika "Sebal" wiesz posiadam kabelek z interfejsem ELM327 oraz zacięcie do pracy, a z tego co wiem nikt nie ma monopolu na wiedzę trzeba tylko dobrze poszukać albo zapytać wujka GOOGLE-a
Wszyscy wiemy, że Polak potrafi dlatego trzeba kombinować boli minie, że 5 minut pracy Pana w serwisie ma mnie kosztować 150 zł aż tak dobrze nawet ja nie zarabiam jak na razie.
Pozdrawiam .
Informacja do użytkownika "Sebal" wiesz posiadam kabelek z interfejsem ELM327 oraz zacięcie do pracy, a z tego co wiem nikt nie ma monopolu na wiedzę trzeba tylko dobrze poszukać albo zapytać wujka GOOGLE-a
Wszyscy wiemy, że Polak potrafi dlatego trzeba kombinować boli minie, że 5 minut pracy Pana w serwisie ma mnie kosztować 150 zł aż tak dobrze nawet ja nie zarabiam jak na razie.

Pozdrawiam .
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!


- Od: 22 mar 2011, 20:49
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI
ELMem sczytasz tylko błędy,nie wykasujesz nim inspekcji olejowej.
Co do sposobu z podłączaniem przewodu do masy-sam sprawdzałem,u mnie działa(przestał mrugać DPF).Przy okazji kilka tygodni później,kiedy auto było pod IDSa podłączane,miałem potwierdzenie o dacie skasowania wcześniejszej inspekcji...
Co do sposobu z podłączaniem przewodu do masy-sam sprawdzałem,u mnie działa(przestał mrugać DPF).Przy okazji kilka tygodni później,kiedy auto było pod IDSa podłączane,miałem potwierdzenie o dacie skasowania wcześniejszej inspekcji...
weekendas napisał(a): 5 minut pracy Pana w serwisie ma mnie kosztować 150 zł, aż tak dobrze nawet ja nie zarabiam... jak na razie.
u mnie bedzie taniej
dobrzyn22 napisał(a):ELMem sczytasz tylko błędy,nie wykasujesz nim inspekcji olejowej
juz to pisalem koledze...

ale on z tych upartych i drazy...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
weekendas napisał(a):boli minie, że 5 minut pracy Pana w serwisie ma mnie kosztować 150 zł
Zawsze możesz sobie kupić interfejs i soft potrafiący kasować inspekcję olejową.
Tylko to będzie cię jeszcze bardziej boleć.
Pozdor Myjk
Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu Mazdy nie uwierzycie ile biorą za podłączenie kompa i wykasownie wymiany oleju jedyne 199zł ROZBÓJ W BIAŁY DZIEŃ!!!
Wymiana oleju i filtra wraz z kasowaniem inspekcji kosztuje w Olsztynie w MAZDA jedyne 440 zł .
[u][b]Znalazłem gościa, który zrobi mi kasowanie za 60zł.
Tak, że chyba skorzystam, chociaż mam informację, że podobno sposób chałupniczy działa również, prześpię się z problemem i jutro zapadną sądne decyzje
DZIĘKI ZA POMOC FOR ALL
Nie mniej wszystkim należy się duży
Wymiana oleju i filtra wraz z kasowaniem inspekcji kosztuje w Olsztynie w MAZDA jedyne 440 zł .
[u][b]Znalazłem gościa, który zrobi mi kasowanie za 60zł.
Tak, że chyba skorzystam, chociaż mam informację, że podobno sposób chałupniczy działa również, prześpię się z problemem i jutro zapadną sądne decyzje
DZIĘKI ZA POMOC FOR ALL
Nie mniej wszystkim należy się duży
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!


- Od: 22 mar 2011, 20:49
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI
no 60 złociszy to już "normalna"cena,a do tego może sprawdzić od razu ewentualne błędy po podpięciu się pod kompa...
A co do konkretnego adresu/firmy-to jest do tego odpowiedni dział-jak będziesz zadowolony z wykonanej usługi to możesz dodać ich do "polecanych warsztatów") (lub nie polecanych oczywiście
)
PZDR
A co do konkretnego adresu/firmy-to jest do tego odpowiedni dział-jak będziesz zadowolony z wykonanej usługi to możesz dodać ich do "polecanych warsztatów") (lub nie polecanych oczywiście
PZDR
Ja zapraszam kolegę z Olsztyna do działu regionalnego i czynnego udziału w spotkaniach regionalnych. Jest tam odpowiedni temat do takich nazw i adresów 
Jak ktoś jest z Poznania/Wałbrzycha czy na trasie Poznań-Wałbrzych i chce skasować inspekcje to u nas takie kasowanie z odczytem błędów – 49zł(cena tylko dla forum!).
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
WITAM Ja mamte same objawy,miga mi kontrolka dpf, świeci silnika i kontroli trakcji,co to za sonda bo u mnie zdjagnozowali przepływomierz,i nie wiem czy aby dobrze?ogien82 napisał(a):Witam
U mnie padła sonda, objaw to:
-najpierw paląca się kontrolka DPF
– kontrolka silnika
– kontrolka trakcji.
Samochód z Poznania pojechał na lawecie do Gorzowa, diagnoza podła na sonde, cała impreza to kwota 2600 (sonda, robota,laweta).
Teraz uwaga:
Na pierwszy montaż ładowane są sondy Denso, padają one najczęściej w okolicach około 80 tys km, teraz mam sondę mazdy po modyfikacji i podobno już dożywotnią (zobaczymy)
Jest to dojść częsty przypadek, który spotka bądź spotkał wielu użytkowników.
Może mi się wydaję, ale chyba lepiej chodzi terazwiam
-
Albert
Albert napisał(a):WITAM Ja mamte same objawy,miga mi kontrolka dpf, świeci silnika i kontroli trakcji,co to za sonda bo u mnie zdjagnozowali przepływomierz,i nie wiem czy aby dobrze?
kody bledow sa inne... trzeba pod dobrego kompa podlaczyc
ps. masz wiadomosc
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6