Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez ogien82 » 4 lis 2011, 15:14

Witam
U mnie padła sonda, objaw to:
-najpierw paląca się kontrolka DPF
– kontrolka silnika
– kontrolka trakcji.
Samochód z Poznania pojechał na lawecie do Gorzowa, diagnoza podła na sonde, cała impreza to kwota 2600 (sonda, robota,laweta).

Teraz uwaga:
Na pierwszy montaż ładowane są sondy Denso, padają one najczęściej w okolicach około 80 tys km, teraz mam sondę mazdy po modyfikacji i podobno już dożywotnią (zobaczymy)
Jest to dojść częsty przypadek, który spotka bądź spotkał wielu użytkowników.
Może mi się wydaję, ale chyba lepiej chodzi teraz moja M6
Pozdrawiam
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Myjk » 4 lis 2011, 15:22

Nie nadmieniłeś, że auto stało kompletnie bezczynnie przez... miesiąc i zaraz po tym jak je w końcu uruchomiłeś, to padła sonda.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ogien82 » 4 lis 2011, 15:45

No tego nie pisałem, ale chyba to nie miało wpływu na to. Auto stało miesiąc bo miałem łapę w gipsie :)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

PostTen post został usunięty przez bieski 5 lis 2011, 00:22.
Powód: Powielony post w kilku watkach

Postprzez Wojtek » 5 lis 2011, 00:00

weekendas napisał(a):Zwracam się do szacownego grona fachowców z branży o pomoc w doborze programu do MAZDY 6 rocznik 2006 po face liftingu. Zakupiłem kabelek OBD2 ze sterownikiem ELM327 oraz dostałem do niego trochę oprogramowania darmowego. Przetestowałem oprogramowanie typu SCAN XL oraz PC SCAN w wersji również pełnej, ale nie znalazłem tam funkcjonalności typu "WYMIANA OLEJU – poinformuj DPF, że mam nowy olej"

Poszukuję jednak oprogramowania lub nawet może informacji jak należy i czy należy kasować wymiane oleju w ww. modelu. Wiadomo, że najlepiej pojechać do serwisu i zapłacić z 400 czy 500 zł zł za wymianę oleju i wciskanie kitu typu skasowaliśmy Panu inf. w komputerze oraz dokonaliśmy przeglądu kodów błędu.

chyba nie ten watek ;)
a wskazalem Tobie jaki...

jakby kolega przeczytal ten watek, to by sie dowiedzial, ze sa dwa sposoby kasowania inspekcji olejowej...
1. zwieranie (nie polecam)
2. interfejs VCM i program IDS

wiec... prosze, czytaj watki a nie wlepiaj tego samego posta, ktorego ja zamknalem w dziale GG/GY

ps z reszta swoich pytan chyba postapisz juz poprawnie... poszukasz odpowiedzi? :>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 5 lis 2011, 11:44

jak należy i czy należy kasować wymiane oleju w ww. modelu


Jak??-najlepiej przez podłączenie IDS-a,lub sposobem"chałupniczym" podanym na forum.
Inspekcję oczywiście należy kasować,bo po pewnym czasie zacznie mrugać kontrolka DPf-a
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez weekendas » 5 lis 2011, 20:49

Witam ponownie :)
Przepraszam,że tak się rozpisałem w kilku wątkach na forum, ale bardzo zależy mi na rzetelnej odpowiedzi -jak skasować bądź powiedzieć komputerowi, że olej został wymieniony na nowy . Nadmieniam, że kontrolka DPF jeszcze nigdy odpukać mi się nie zaświeciła chociaż mam na liczniku całe 43,5 tys km, a autko ma 5 latek i było regularnie serwisowane w DEUTCHLAND. Wszystkim, którzy będą dodawać komentarze o cofniętym liczniku z góry podziękuję za troskę – przegląd udokumentowany,
Właśnie dzisiaj wymieniłem samodzielnie olej na DEXELIE 5w30 DPF, filtr oleju, paliwa oraz powietrza ale chyba osoby piszące posty na forum w niektórych przypadkach nie wiem czy są świadome swoich wypowiedzi bo wydaje mi się, że Jak już radzić to najlepiej dobrze.
Połączenie pinu do masy, na którym jak dzisiaj zweryfikowałem jest 12V jedynie co może spowodować to spalić bezpiecznik, przewód albo coś uszkodzić, a na schematach które krążą po forum jak również w necie na tm pinie jest właśnie ów napięcie – przynajmniej w moim aucie tak jest. – Dlatego ten krok odpuściłem sobie.
Chyba że podłączenie tego pinu powoduję spalenie obwodu kontrolki wraz z lampką "DPF" – jest to jakieś rozwiązanie ale ni wiem czy taki efekt chcieliśmy osiągnąć – bo mi akurat nie na tym by zależało ;)
Jeżeli ktoś posiada jakiś inny pomysł niż IDS za 2, tys . lub wizyta w salonie Mazdy proszę o info.
Z chęcią nawiąże znajomość z forumowiczem z okolic Olsztyna, który ewentualnie dysponował by ww. IDs-em i za jakąś symboliczną opłata pomógł by skasować "inspekcję olejową-wymiana" nie mylić z "PROBLEMY Z DPF"

Pozdrawiam dzięki za wszelkie sugestie.
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 20:49
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI

Postprzez Wojtek » 5 lis 2011, 20:57

weekendas napisał(a):Jeżeli ktoś posiada jakiś inny pomysł niż IDS za 2, tys . lub wizyta w salonie Mazdy proszę o info.

tylko IDS, wiec nie bardzo rozumiem, ze dziekujesz za taka informacje... :|
– dostajesz rzetelne info, a nim gardzisz?

dobrzyn22 napisał(a):
jak należy i czy należy kasować wymiane oleju w ww. modelu


Jak??-najlepiej przez podłączenie IDS-a,lub sposobem"chałupniczym" podanym na forum.
Inspekcję oczywiście należy kasować,bo po pewnym czasie zacznie mrugać kontrolka DPf-a


dokladniej albo ASO, albo ktos kto ma IDS'a... i tyle...
(nie tylko ASO ma taki sprzet...)
a jak znajdziesz inny interfejs diagnostyczny, ktory spelnia swoja role w 100% to mam nadzieje, ze sie podzielisz tym w odpowiednim watku... interfejs diagnostyczny
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez weekendas » 5 lis 2011, 21:19

Dzięki 67igor1 za wyrozumiałość i cierpliwość. :D
Ostatnie pytanie czy ten "sposób chałupniczy" ze zwarciem pinu, na którym jest 12v do masy nic nie s.... y lub spali w instalacji elektrycznej. Efekt kasowanie inspekcji zostanie zrobiony pozytywnie bo boję się że dopiero po tym manewrze zaczną mi się problemy z DPF-em i skończy się na wycięciu po czym człowiek stanie się uwolniony od problemów z inspekcjami olejowymi?
THX
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 20:49
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI

Postprzez Sebal » 5 lis 2011, 21:55

Co do metody chałupniczej to się nie wypowiadam, ale nie wiem dlaczego tak sie bronisz żeby pojechać do ASO? Skasowanie inspekcji to 3 minuty roboty i koszt nie wyższy niż 150 zl. Żadnych problemów z DPF na pewno nie będzie bo to jest tylko kasowanie informacji z komputera że minęło już 20 tys. km od ostatniej wymiany oleju i tyle. Oczywiście za kolejne 20 tys km ta kontrolka znowu zacznie mrugać jeżeli nie będzie wprowadzonej informacji do kompa o wykonanej wymianie oleju.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez weekendas » 5 lis 2011, 22:39

Witam
Informacja do użytkownika "Sebal" wiesz posiadam kabelek z interfejsem ELM327 oraz zacięcie do pracy, a z tego co wiem nikt nie ma monopolu na wiedzę trzeba tylko dobrze poszukać albo zapytać wujka GOOGLE-a :)
Wszyscy wiemy, że Polak potrafi dlatego trzeba kombinować boli minie, że 5 minut pracy Pana w serwisie ma mnie kosztować 150 zł aż tak dobrze nawet ja nie zarabiam jak na razie. <lol>

Pozdrawiam .
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 20:49
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI

Postprzez dobrzyn22 » 6 lis 2011, 00:05

ELMem sczytasz tylko błędy,nie wykasujesz nim inspekcji olejowej.
Co do sposobu z podłączaniem przewodu do masy-sam sprawdzałem,u mnie działa(przestał mrugać DPF).Przy okazji kilka tygodni później,kiedy auto było pod IDSa podłączane,miałem potwierdzenie o dacie skasowania wcześniejszej inspekcji...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 6 lis 2011, 01:12

weekendas napisał(a): 5 minut pracy Pana w serwisie ma mnie kosztować 150 zł, aż tak dobrze nawet ja nie zarabiam... jak na razie.

u mnie bedzie taniej ;)

dobrzyn22 napisał(a):ELMem sczytasz tylko błędy,nie wykasujesz nim inspekcji olejowej

juz to pisalem koledze... <głaszcze>
ale on z tych upartych i drazy... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 6 lis 2011, 17:14

weekendas napisał(a):boli minie, że 5 minut pracy Pana w serwisie ma mnie kosztować 150 zł

Zawsze możesz sobie kupić interfejs i soft potrafiący kasować inspekcję olejową.
Tylko to będzie cię jeszcze bardziej boleć.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez weekendas » 7 lis 2011, 18:57

Dzisiaj zadzwoniłem do serwisu Mazdy nie uwierzycie ile biorą za podłączenie kompa i wykasownie wymiany oleju jedyne 199zł ROZBÓJ W BIAŁY DZIEŃ!!!
Wymiana oleju i filtra wraz z kasowaniem inspekcji kosztuje w Olsztynie w MAZDA jedyne 440 zł .
[u][b]Znalazłem gościa, który zrobi mi kasowanie za 60zł.

Tak, że chyba skorzystam, chociaż mam informację, że podobno sposób chałupniczy działa również, prześpię się z problemem i jutro zapadną sądne decyzje

DZIĘKI ZA POMOC FOR ALL
Nie mniej wszystkim należy się duży <piwo>
MAZDA PONAD WSZYSTKO!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 20:49
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: MAZDA 6 2.0 -121KM-2006r. srebrne KOMBI

Postprzez dobrzyn22 » 7 lis 2011, 23:31

no 60 złociszy to już "normalna"cena,a do tego może sprawdzić od razu ewentualne błędy po podpięciu się pod kompa...

A co do konkretnego adresu/firmy-to jest do tego odpowiedni dział-jak będziesz zadowolony z wykonanej usługi to możesz dodać ich do "polecanych warsztatów") (lub nie polecanych oczywiście ;) )
PZDR
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5237 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Neonixos666 » 7 lis 2011, 23:41

Ja zapraszam kolegę z Olsztyna do działu regionalnego i czynnego udziału w spotkaniach regionalnych. Jest tam odpowiedni temat do takich nazw i adresów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez TuneFORCE » 12 lis 2011, 22:45

Jak ktoś jest z Poznania/Wałbrzycha czy na trasie Poznań-Wałbrzych i chce skasować inspekcje to u nas takie kasowanie z odczytem błędów – 49zł(cena tylko dla forum!).
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Albert » 16 lis 2011, 21:56

ogien82 napisał(a):Witam
U mnie padła sonda, objaw to:
-najpierw paląca się kontrolka DPF
– kontrolka silnika
– kontrolka trakcji.
Samochód z Poznania pojechał na lawecie do Gorzowa, diagnoza podła na sonde, cała impreza to kwota 2600 (sonda, robota,laweta).

Teraz uwaga:
Na pierwszy montaż ładowane są sondy Denso, padają one najczęściej w okolicach około 80 tys km, teraz mam sondę mazdy po modyfikacji i podobno już dożywotnią (zobaczymy)
Jest to dojść częsty przypadek, który spotka bądź spotkał wielu użytkowników.
Może mi się wydaję, ale chyba lepiej chodzi terazwiam
WITAM Ja mamte same objawy,miga mi kontrolka dpf, świeci silnika i kontroli trakcji,co to za sonda bo u mnie zdjagnozowali przepływomierz,i nie wiem czy aby dobrze?
Albert
 

Postprzez Wojtek » 16 lis 2011, 22:10

Albert napisał(a):WITAM Ja mamte same objawy,miga mi kontrolka dpf, świeci silnika i kontroli trakcji,co to za sonda bo u mnie zdjagnozowali przepływomierz,i nie wiem czy aby dobrze?

kody bledow sa inne... trzeba pod dobrego kompa podlaczyc ;)

ps. masz wiadomosc ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6