Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)
wjzbyszek napisał(a):zy jest jakiś okres(po ilu latach) po którym muszę wymienić pasek bo wiem ze po 120 tys.
tak i mowi o tym instrukcja obslugi... ze serwis auta jest co xxx iles km lub co roku... zalezy co przypadnie wczesniej...
nalezy tylko sprawdzic kiedy to przypada wg instrukcji (ktory serwis lub lata) i juz wiesz
niestety... obawiam sie, ze juz masz ta date za soba
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
nie zwlekaj,
wymien pasek na orginalny lub Unitt´y
zadnych innych!
pozdr.E
wymien pasek na orginalny lub Unitt´y
zadnych innych!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
wjzbyszek napisał(a):Jestem tu nowy i mam pytanie.
Moja mazda 6 136km diesel ma 95 tys i jest z 2003 czy jest jakiś okres(po ilu latach) po którym muszę wymienić pasek bo wiem ze po 120 tys. Będę wdzięczny za odpowiedz.
wjzbyszek napisał(a):Jeszcze jedno pytanie czy wymienić pasek rozrządu i rolki czy jeszcze pompę wodna i czy oryginalne kupie w Carspeed.pl czy mazdaparts.pl ?
Witam kolegę z rodzimego miasta i polecam wymienić rozrząd kompletny, a najlepiej to i zajrzeć do pompy wody.. Przebieg jest mocno nieprawdopodobny (ja mam 204 tys. – sprawdzony i udokumentowany), więc podejrzewam, że być może teraz powinna nastąpić już wymiana kpl. rozrządu wraz z pompą. Rozrząd wymienia się co 120 tys. km, a pompę płynu chłodzącego co drugą wymianę rozrządu. Ja zaopatrywałem się w rozrząd z pompą w www.carspeed.pl i jestem zadowolony z transakcji. W obu sklepach są oryginalne części i dają gwarancję.
P.S. Bezawaryjności życzę, polecam lekturę poradników diesla i zapraszam do działu regionalnego.
wjzbyszek napisał(a):Kolego z Kielc a powiedz mi gdzie wymieniałeś rozrząd masz jakiegoś mechanika który zajmuje sie mazdami będę wdzięczny za odpowiedz. pozdrawiam
No niestety, ale na wymianę rozrządu pofatygowałem się do znanego mi wcześniej już i polecanego na forum (specjalizującego się w serwisowaniu mazd) warsztatu MazVagTech w Mysłowicach.
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
Witam,
ja mam natomiast inne pytanie. Po kupnie mojej madzi oczywiście wymieniłem rozrząd (na oryginały).
Za niedługo (może nie tak niedługo bo przeszło pół roku
) mija mi okres 5 lat od wymiany.
Jednak w książce gdzie wymieniałem rozrząd (nie aso) wbili mi, że następna wymiana za 120kkm lub 6 lat.
O ile właśnie wszyscy są zgodni, że lepiej wymienić wcześniej niż 120kkm – np. przed 100kkm to jak jest z tym wiekiem? 5, 6 czy ile lat?
Dodatkowo w moim przypadku na tym rozrządzie zrobiłem dopiero 40kkm!
Więc prośba o poradę – wymieniać jednak po 5 latach? Czy może jednak okres czasowy jest większy jeśli przebieg rozrządu nie doszedł do 100kkm. Jak to jest z tym zalecanym okresem czasowym?
ja mam natomiast inne pytanie. Po kupnie mojej madzi oczywiście wymieniłem rozrząd (na oryginały).
Za niedługo (może nie tak niedługo bo przeszło pół roku
Jednak w książce gdzie wymieniałem rozrząd (nie aso) wbili mi, że następna wymiana za 120kkm lub 6 lat.
O ile właśnie wszyscy są zgodni, że lepiej wymienić wcześniej niż 120kkm – np. przed 100kkm to jak jest z tym wiekiem? 5, 6 czy ile lat?
Dodatkowo w moim przypadku na tym rozrządzie zrobiłem dopiero 40kkm!
Więc prośba o poradę – wymieniać jednak po 5 latach? Czy może jednak okres czasowy jest większy jeśli przebieg rozrządu nie doszedł do 100kkm. Jak to jest z tym zalecanym okresem czasowym?
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
w sumie najlepiej odpowiesz sobie sam, zadając sobie proste pytanie, kto tobie pomoże jak ten pasek tobie "strzeli"..
to jest kwestia pewnego rzyzka i powiązanych z nim kosztów, i po okresie gwarancyjnym auta luib serwisowej naprawy, każdy sam powinien to ocenić, tj. czy wymienić czy nie..
w sumie 40 tkm to niewiele .i może warto położyć na "szali" koszt wymiany paska z ewent. kosztem naprawy silnika/głowicy po jego zerwaniu.
pozdr.
Enduro
to jest kwestia pewnego rzyzka i powiązanych z nim kosztów, i po okresie gwarancyjnym auta luib serwisowej naprawy, każdy sam powinien to ocenić, tj. czy wymienić czy nie..
w sumie 40 tkm to niewiele .i może warto położyć na "szali" koszt wymiany paska z ewent. kosztem naprawy silnika/głowicy po jego zerwaniu.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
najlepiej to wszystko wymieniać przed czasem
Ba, Enduro twierdzi, że 1/3 przewidzianego życia podzespołu powinna być brana pod uwagę.. W takim razie po co producent daje czas 120tys km? Poważnie jest sens zastanawiać się wymienić przy 40tys km? Jeśli by to było 80-90tys to fakt, warto przemyśleć ale przy 40tys wydaje mi się troche paranoiczne podejście do auta...
grubby napisał(a):Jak to jest z tym zalecanym okresem czasowym?
sam sobie juz odpowiedziales...
grubby napisał(a):wbili mi, że następna wymiana za 120kkm lub 6 lat.
dlaczego? wyobraz sonie "starzenie sie" elementow rozrzadu...
czy jeszcze cos dodac?
inaczej... w razie zerwania sie paska... masz koszty naprawy silnika...
zadaj sobie pytanie:
Czy chcesz (jestes gotowy) poniesc je?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
jak najbardziej rozumiem kwestie starzenia się podzespołów i nie chce ponosić ryzyka postępowanie niezgodnie z zaleceniami producentów – jednak nie chce być nadgorliwy przy tak małym przebiegu
dlatego kwestia jak zaleca Mazda w tych silnikach? Bo nie raz słyszałem o okresie 5 letnim a mi wbili 6 lat... głównie o tą rozbieżność mi chodzi.
Żeby nie było wątpliwości na pewno nie zamierzam jakoś ryzykować i jeździć do 100kkm co mi zajmie kolejne 5 lat (wtedy rozrząd będzie miał 10 lat)
Chcę mieć świadomość jaki dokładnie okres przewidział producent... bo jeśli jest to 5 jak parę razy słyszałem to wymienię po 5ciu.
Jeśli jednak jest to 6 lat jak mi to wbili w książkę to przy tak niskim przebiegu nie będę nadgorliwcem i ten dodatkowy rok pojeżdżę. Chcę postąpić jak nakazuje producent.
dlatego kwestia jak zaleca Mazda w tych silnikach? Bo nie raz słyszałem o okresie 5 letnim a mi wbili 6 lat... głównie o tą rozbieżność mi chodzi.
Żeby nie było wątpliwości na pewno nie zamierzam jakoś ryzykować i jeździć do 100kkm co mi zajmie kolejne 5 lat (wtedy rozrząd będzie miał 10 lat)
Jeśli jednak jest to 6 lat jak mi to wbili w książkę to przy tak niskim przebiegu nie będę nadgorliwcem i ten dodatkowy rok pojeżdżę. Chcę postąpić jak nakazuje producent.
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
grubby napisał(a):Jeśli jednak jest to 6 lat jak mi to wbili w książkę to przy tak niskim przebiegu nie będę nadgorliwcem i ten dodatkowy rok pojeżdżę.
rachunek jest prosty... serwis co 20kkm lub 1 rok – co nastapi predzej...
rozrzad: wymiana (*) co 120kkm lub 6 lat (na kazdy rok masz 20kkm)
* – pod warunkiem, ze wszystko masz oryginalne oczywiscie
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kai. napisał(a):.... W takim razie po co producent daje czas 120tys km?.....
producent auta podje max przebieg czyli do 120 tys km, ale jak się popsuje/zerwie przy np. 80tkm,
to i tak nikt Ciebie nawet nie wysłucha w kwestiach roszczeń naprawczych!
możesz być tego pewnien.
NIE wymieniaj, zainwestuj w obrazek z jakimś świętym lub taki różaniec z kulkami co muzułmanie "non stop" miętolą w rękach.., ponoć pomaga.(ale ja nie wiem na co)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
grubby napisał(a):Za niedługo (może nie tak niedługo bo przeszło pół roku ) mija mi okres 5 lat od wymiany.
grubby napisał(a):Dodatkowo w moim przypadku na tym rozrządzie zrobiłem dopiero 40kkm!
Co do interwału wymiany jest już dużo porad, ja mam troszkę inną... Mianowicie:
sprzedaj diesla, kup benzynę
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6