Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez Bieski81 » 7 paź 2009, 18:04

Jaksa napisał(a):Tylko kolego napisz kiedy bedziesz ok ?


Napisze na pewno albo zadzwonie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2008, 14:07
Posty: 41
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136

Postprzez Jaksa » 7 paź 2009, 20:55

Napisze na pewno albo zadzwonie
OK
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 25 paź 2009, 14:35

Bieski81 napisał(a):Enduro pytanie do Ciebie ...Czy ten sprzet http://cgi.ebay.co.uk/VCM-IDS-Diagnosti ... 286.c0.m14 zalatwia wszystko co zwiazane jest z podlaczaniem pod kompa mazde(chodzi mi glownie o kalibracje) Z gory dzieki

wydaj mi sie, ze tak...
ale potrzebne jest do niego oprogramowanie
popytaj "maxkl´a" z forum.
P.S.
czy warto tyle kasy wydac, aby sobie co jakis czas ustawic wtryski
i sczytac bledy? raczej nie..
no chyba ze beda inni zainteresowani..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dondallo » 25 mar 2010, 23:04

No to opisze Wam swoj dramat :)
Kupilem Madzię jakiś rok temu.
Od jakiegos czasu sprawdzajac stan oleju – okazywało sie ze za kazdym razem musze go dolewać.
Na początku nawet nie zwracalem na to uwagi i nie liczylem ilości.
Teraz podsumowałem... dolewam ok 1L oleju na jakieś 3-4 tys km. Leje elfa 5w30. Taki tez byl lany przez poprzedniego wlasciciela.
W silniku widoczny jest wyciek w okolicach turbiny. W oleju są jej okolice i gruby wąż "gumowy" znajdujący sie pod nia.
Zagladalem do filtra powietrza.. ale nie ma w nim wiekszych sladów oleju.
Zawiozłem auto do zaufanego mechanika zeby sprawdzil co i jak..
pierwsza jego terza – turbina.. niestety po przeanalizowaniu sytuacji stwierdził że turbina dziala ok a widoczny przy niej wyciek to tylko efekt "wymiatania" oleju z silnika.
W jego mniemaniu do remontu nadaje sie caly silnik.
Przestraszyl mnie wiec kosztem ok 4 tys zł i zastanawiam sie czy Madzi najzwyczajniej nie sprzedac :) – oczywiscie nastepnego wlascicela poinformuję o tej przypadlosci :)
Co mi radzcie?
Dodam tylko ze przebieg auta to ok 100tys km. Potwierdzony ksiazka serwisowa i informacjami z serwisów.
Czy to możliwe?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2009, 09:16
Posty: 5
Skąd: OLSZTYN
Auto: MAZDA 6 CiTD 2,0 121KM Kombi

Postprzez Jaksa » 26 mar 2010, 09:43

Proponuje wymienic uszczelki pod wtryskami – zawsze pomaga.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dziara » 27 mar 2010, 16:33

No to się trochę podczepię..W mojej M6 dolewam 2l/10 tyś.km..Trochę mnie to denerwuje bo czytam tu o niemal śladowych dolewkach..Nie wiem czy to początek czegoś poważnego czy tak będzie cały czas.Dodam, że taka sytuaja trwa od ok. roku..Czyli od momentu kupna..Samochodu raczej nie katuję, nie pałuję na zimnym silniku.Przy ostrym deptaniu widać z tyłu czarny nieco dym, przy normalnej jeździe-nie. Wycieków przy Ic brak, przy turbo też nie,Silnik patrząc od spodu jest na uszczelkach mokry..Ale to nie może być przyczyną brania takiej ilośi- tak powiedział mechanik.Jakiś czas temu przy okazji czegoś sprawdzono mi kompresję..Wyszła jakaś "słabsza" (już nie pamiętam dobrze, jestem laikiem) na 2 cylindrze..I jak to ugryźć..Przerażają mnie opisane powyżej koszty...Mam zacząć się bać??
dziara
 

Postprzez Basilius » 28 mar 2010, 21:23

dołączę równiez do pytających. Kolega ma Magdę z 2006 roku z takim samym silnikiem jak moja – MZR-CD 143hp. Staliśmy dzisiaj na myjni i wydawało mi się, że jego głośniej pracuje. Po rozmowie okazało się, że na zakręcie na "luzie" i pokonywanym na zimnym silniku i z prędkością 30km/h zapaliła się na chwile kontrolka ciśnienia oleju. Sprawdzamy stan a tam susza. Dolałem pół litra od siebie i dotknęło oleju. Odpaliłem silnik i jakoś tak niebardzo coś. U mnie jest równiutko a u niego jakieś takie falowanie. Odkręcamy korek wlewu oleju na załączonym silniku a tu bucha z niego. I to całkiem nieźle. Jak myślicie – o co u niego chodzi? Jedziemy jutro/pojutrze do Boronia i chciałbym wiedzieć co kazać sprawdzić, na co zwrócić uwage? Olej miał wymieniany 8000km temu.

Dziekuje i pozdrawiam. Artur
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 10:22

Podkladki.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Basilius » 29 mar 2010, 10:41

Dzisiaj postanowiłem starannie przesłuchać moją Magdę i chyba też mi dmucha :( Jednak we dwóch chyba pojedziemy do mazvagtechu w mysłowicach. Jest taniej dużo niż w ASO a to ponoć niezbyt skomplikowana wymiana. Do mazvagtechu zaufanie też mam więc myślę, że kilkaset PLN zaoszczędzone nie odbije się negatywnie na samochodach.
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 10:54

Spokojnie mozecie tam jechac. Ja sobie wymienilem wlasnie u nich. Poprawa spora a do tego pewnosc, ze smok nie zdechnie ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez dziara » 30 mar 2010, 19:00

A jaki jest koszt wymiany takich podkładek..I ile to zajmuje czasu?
dziara
 

Postprzez mądry » 30 mar 2010, 20:26

Wymiana z regulacją luzów zaworowych to ok 400 zł zależy od tego co zastanie się pod pokrywą zaworów i czy wtryskiwacze nie będą zapieczone. W moim przypadku wymiana trwała ok godziny ale trzeba wziąć pod uwagę to że silnik nie może być gorący jeśli robi się to razem z regulacją luzów zaworowych, dlatego trzeba przyjechać trochę wcześniej by silnik wystygł...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Basilius » 30 mar 2010, 20:32

wymienione – jest git :) Pozdrowienia dla Pana Mariusza. Wymieniłem tez olej i filtr oleju (wiadomo hehe). Wsio kosztowało mniej niż 600PLN. te miedziane pierdoły, uszczelka pod pokrywę, olej 4,5litra, filtr oleju, czyszczenie smoka olejowego (nawet nie był zawalony – tylko troszkę). Czeka mnie jeszcze wymiana drugiego wtrysku bo już mówi powoli kaput.
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Steve » 1 kwi 2010, 23:00

Zajrzalem dzisiaj pod maske MPV i okazalo się, że silnik łyknął ok. 1 litra oleju przez 4 tys. km.
W tym tygodniu zrobilem dluższą trasę (ok 2000km) po autostradach z predkosci sredio tak ok. 140-150. Czy to moglo miec wplyw ?
Dymku nie zostawia, przebieg 65 tys. km potwierdzony książką serwisową i innymi kwitami.
Auto w ramach serwisu przed sprzedażą miało wymieniony olej na jakis olej GM, wiec pierwsze co to jadę jutro zalac Midland'em 5w40, tak jak od zawsze leje do Premacy.
Panowie, macie jakies inne sugestie ?
Podkładki ? Pierscienie ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Basilius » 2 kwi 2010, 15:16

a masz te przedmuchy? Bucha z korka wlewu oleju? ja się tam nie znam, ale po wymianie podkładek u mnie objaw zniknął. Przedmuchy lekkie są, ale silnik ma już 100kkm – ponoć normalne :) Dymka też nie puszczał pzed wymianą, ale brał olej. Zanim zalejesz nowym olejem proponuję ustalić przyczynę, szkoda oleju...
Welcome to the Internet,
where men are men,
women are men,
and children are FBI agents.
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 09:00
Posty: 272
Skąd: Wolbrom
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Steve » 2 kwi 2010, 22:17

Są przedmuchy z korka, wiec chyba podkladki do wymiany.
pozdrawiam i dzieki.
Ostatnio edytowano 5 kwi 2010, 10:24 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez kixi4 » 3 kwi 2010, 11:54

Witam! Miałem podobny problem.. 160000km, 2.0 Citd zaczął brać olej, były przedmuchy... Kupiłem nowe podkładki i jest gorzej niż było.. Tzn bierze więcej i mocniej dmucha.. Wymianę robił mi znajomy, ale chyba coś nie tak mu poszło;–) Podkładki kupiłem w serwisie były z takim rantem i nie wiedział czy rant ma iść do góry czy na dół i rant dał do góry w stronę wtrysku, ale czy to miałoby aż takie znaczenie gdyby było odwrotnie? Nie wyczyścił otworów w głowicy...Dobrze że za darmo, ale 80 zł na podkładki poszło.. Powiem, że byłem przy tym i chciałbym teraz zrobić to sam porządnie. Dlatego pytanie: rant na podkładkach w stronę głowicy czy wtrysku? Jak najlepiej wyczyścić otwór w głowicy? Chciałbym też przy okazji wymienić uszczelniacze zaworowe, gdzie je dostanę tylko serwis czy w zwykłych motoryzacyjnych, jaki mniej więcej koszt? (może ma ktoś na sprzedaż?) Jeśli to nie pomoże to pewnie zostają tylko pierścienie? jaki jest koszt tłoków z pierścieniami i gdzie je dostanę i za ile? A może przy okazji wymienić również panewki? Co radzicie?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez dziara » 16 kwi 2010, 18:29

No i...wymieniłem dziś podkładki pod wtryskami..ALe dalej czuć spaliny spod korka wlewu oleju.Mało tego widać je zaraz po odkręceniu korka..Czy to normalne po wymianie?Moż coś nie tak?A może nie wymienili a powiedzieli, że tak zrobili????Odpowiedzcie
dziara
 

Postprzez Steve » 16 kwi 2010, 23:25

dziara napisał(a):No i...wymieniłem dziś podkładki pod wtryskami..ALe dalej czuć spaliny spod korka wlewu oleju.Mało tego widać je zaraz po odkręceniu korka..Czy to normalne po wymianie?Moż coś nie tak?A może nie wymienili a powiedzieli, że tak zrobili????Odpowiedzcie

Cos nie tak, u mnie po wymianie podkładek zadnego dymka spod korka nie ma.
Moze cos im nie wyszlo. Gdzie robiles ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dziara » 17 kwi 2010, 18:28

U Jaksy..................
dziara
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6