Awaria wtryskiwacza w MZR-CD [FOTO]

Postprzez dobrzyn22 » 24 mar 2012, 23:53

mam kompa , ale w nim nie mam opcji wymiany wtryskiwaczy mogę odczytywać błędy sprawdzać parametry bieżące ale nie mogę kodować wtryskiwaczy .

czyli masz coś podobnego do ELM-a ;) -nadaje się raczej tylko do odczytywania błędów,ew. do obserwowania parametrów "na żywo".
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez klosek6 » 25 mar 2012, 00:25

mam autocom cdp pro , i launch x431 gx3 w launchu w parametrach bieżących jest funkcja odczytu wtryskiwaczy i wtryskiwacz 1 jest korekta między 3 , a 4 reszta wtrysków jest na 0 robiłem też test przelewowy i też wyszło , ,że wtrysk 1 leje założyłem strzykawki 20 i we 3 strzykawkach było 16 ml a 1 była już pełna dodam , że auto do 3 tys obrotów nie kopci a powyżej zaczyna zostawiać czarny dymek i nieraz słychać na wolnych obrotach stukanie wtryskiwacza i też nie zawsze le tylko na ciepłym silniku na zimnym chodzi cichutko a rano po nocy jak odpalam to dymku wcale nie puszcza dzisiaj jeszcze 1 raz mi zgasł podczas jazdy zapaliła sie kontrolka silnika i trakcji po odpaleniu i przejechaniu około 2 km znowu zgasł podczas jazdy zaświeciły się kontrolki zatrzymałem się po czym odpaliłem i zrobiłem około 40 km i nie zgasł wcale wróciłem do domu po odczytaniu błedów wyskoczył błąd P0093 nieszczelność układu paliwowego.podejrzewam zawór scv mam z końcówką 006 czyli wadliwy może to on ?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez dobrzyn22 » 25 mar 2012, 00:56

podejrzewam zawór scv mam z końcówką 006 czyli wadliwy może to on ?

tak, to ten ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez klosek6 » 27 mar 2012, 22:33

Witam scv wymieniłem auto nie gaśnie , ale jeszcze niema mocy powyżej 3000 słabo się wkręca na obroty i zaczyna kopcić zrobiłem test przelewowy i jeden wtryskiwacz przelewa a pozostałe 3 praktycznie idealnie równo zamówiłem już kolejny wtryskiwacz tylko czy po wymianie dam radę dojechać na komputer bo poprzednio po wymianie odrazu nie palił na ten gar i wyrzucało błąd ,podejrzewam , że tamten wtryskiwacz był uszkodzony i go oddałem teraz kupiłem inny i chciałbym wiedzieć czego się spodziewać po wymianie czy auto będzie odrazu chodziło ta ten gar ? czy trzeba odrazu kodować?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Wojtek » 27 mar 2012, 22:37

klosek6 napisał(a):czy auto będzie odrazu chodziło ta ten gar ?

powinno... tylko pamietaj o kablach oporowych ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klosek6 » 27 mar 2012, 22:51

tak wtryskiwacz zamówiłem razem z kablem oporowym o tym samym numerze
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez klosek6 » 28 mar 2012, 13:31

mam jeszcze pytanie czy takim ids mogę przeprowadzić kalibrację wtryskiwaczy? http://allegro.pl/vcm-v-74pl-ids-v-125- ... 28118.html
mam chęć kupić więc wolę się dowiedzieć .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez bieski » 28 mar 2012, 13:48

Tak, tylko bierz pod uwagę że to tylko interfejs i potrzebujesz jeszcze oprogramowania.
Nie wiem co tam dają na tej płycie dowiedz się czy jest tam odpowiednie oprogramowanie.

A tak pozatym to ten interejs pochodzi stad:
http://www.dhgate.com/new-ford-rotunda- ... f6114.html
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Kai. » 28 mar 2012, 15:20

lol.. jaka przebitka <boje się>
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez skull » 28 mar 2012, 22:51

koledzy dzisiaj podczas czyszczenia EGR zauważyłem,że jeden wtryskiwacz jest z góry lekko spocony w oleju.Objawów typowych dla walniętych podkładek nie zauważyłem w silniku,przejmować się tym powziąć jakieś kroki czy jeszcze mogę spać spokojnie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez smile » 31 mar 2012, 22:06

Wrzuć foto tego zapocenia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez skull » 10 kwi 2012, 22:03

Obrazek
nie było wcześniej czasu,żeby pstryknąć fotkę,tak to wygląda u mnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez s i w y » 4 cze 2013, 19:34

mnie dzisiaj taka niezbyt miła niespodzianka spotkała. Początkowo myślałem, że to może być panewka, ale komisyjnie ze znajomymi stwierdziliśmy, że to nie jest to. Z tego co słyszałem od innych, to panewka i wiele wiele mocniej tłucze.

Na zimnym silniku nic się nie działo, problem dopiero po przygazowaniu na obroty ok 2k.
No i na wolnych obrotach też już było to słychać.
Dźwięku nie jestem w stanie zlokalizować, nie wiem czy to na dole silnika czy na górze.
Stukanie było do momentu aż nikt silnikiem mocniej nie przygazował. Na filmiku widać że slinik został zgaszony i do tej pory go nie uruchamiałem.



Nie wiem czy słusznie, ale niepokój budzą dwa wtryski.
pierwszy wtrysk
Obrazek

czwarty
Obrazek

widać, że dwa są ewidentnie Mokre.
Drugi i trzeci wyglądają normalnie.

Podkładki wymieniane ok 20kkm wcześniej, olej zmieniany 9 kkm wcześniej mobil 5w30.
Na dniach miałem się umówić też na wymianę oleju. Dzisiaj sprawdzałem poziom, żadnego ubytku ani wzrostu nie zauważyłem.

Z Dr Hubertem jestem umówiony na remont.

Macie jednak jakąś diagnozę? Bo spać mi to nie daje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Leoo » 4 cze 2013, 22:19

Zapocenie uszczelniacza główki wtrysku świadczy o jego poruszaniu się.
Cykliczne stukanie wskazuje na wtrysk. Dźwięk przed wyłączeniem silnika, to prawdopowobnie panewka korbowodowa.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 4 cze 2013, 22:36

Leoo napisał(a):.. Dźwięk przed wyłączeniem silnika, to prawdopowobnie panewka korbowodowa.

na pewno.. :(
zdemontuj miske oleju a dowiesz sie wiecej..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 5 cze 2013, 10:09

to wtrysk może uszkodzić panewkę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez kubsztyk » 5 cze 2013, 10:13

Nie, wtrysk może uszkodzić denko tłoka. Awaria panewki występuje na wskutek niedostatecznego smarowania albo innego czynnika, który powoduje jej np. obrócenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Wojtek » 5 cze 2013, 10:26

Leoo napisał(a):Zapocenie uszczelniacza główki wtrysku świadczy o jego poruszaniu się.

raczej, ze czas go wymienic... :P rozszczelnil sie...

s i w y napisał(a):Podkładki wymieniane ok 20kkm wcześniej,

sprawdzilbym je ponownie lub moze mocowania wtryskow byly zle dokrecone...
zrob test na spaliny spod korka...

Leoo napisał(a):Dźwięk przed wyłączeniem silnika, to prawdopowobnie panewka

na 95% :(
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 5 cze 2013, 10:36

kolega Wojtek opisuje inne opcje w celu podniesianie kolegi na duchu,m.in. co do uszkodzenia i kosztow ewentualnej naprawy no i oczywiscie serdecznie zycze, aby byly one zgode z rzeczywistowscią, ale osobiście polecam najpierw odkręcić miske olejową.
jeśli okaże się że tam nie ma niespodzianki w postaci opiłków metalu, to nic tylko się cieszyć i przejśc do kolejnych testów poszukiwawczych.
dodatkowo nie zaszkodzi przeczyść zawartość miski, absolutnie.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 5 cze 2013, 10:42

jestem w trakcie ogarniania lawety i jutro albo w piątek jadę do warsztatu.
co do miski to 2 lata wcześniej smok był czyszczony i znalazło się kilka opiłków..
Tą panewką to mnie dobiliście..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6