Czyszczenie EGR [foto] –> MPV vs. otiks –> 1:2

Postprzez k05tek » 10 cze 2011, 19:42

ja ponawiam pytanie w tym watku bo moj wy***ano do kosza.
Witam!mam pytanie,a w zasadzie 2 chcialem dzis wykrecic i przeczyscic Egr,ale wyrobila mi sie nakretka :) jak juz pokonczyly mi sie pomysly to wzialem przecinak i mlotek.no i <dupa> tylko scielo nakretke.to pytanie nr
1.jak ja teraz odkrecic??
Obrazek
2.dlaczego te rurki sa tak przymodzone?
Obrazek
-1-jest zaslepiona srubka
-2-jest pusta
?????
k05tek

przez Grzyby » dzisiaj, 16:17
Ktoś coś kiedyś kombinował z EGRem najwyraźniej.
Nic nie ma być zaślepione, żadną śrubką. A wężyk od sterowania EGRem masz najzwyczajniej w świecie ucięty (na tyle ile widać na fotce)

P.S. Nieźle masz uwalony olejem przewód do IC

przez k05tek » dzisiaj, 17:49
a jak ma byc poprawnie?te 2 ze soba maja byc polaczone?a co do rury do IC to nie tak nie moglem wykrecic egr wiec go umylem jakims tam specyfikiem do silnika i dlatego rura swieci jak psu jajca :D ale troche jest zaolejona-czego to wina?


tutaj linki do zdjec
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3327e2cd28
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b54954e136

Edit by Bandit:
Twój wątek trafił do kosza bo jak widać był powielony i bardzo proszę powstrzymywać się od takich zwrotów. Nawet w internecie zasady kultury wypowiedzi obowiązują ;) Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 10 cze 2011, 19:48 przez k05tek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 19:37
Posty: 16
Skąd: DOLHOBYCZOW
Auto: m6 2003 2.0 MZR-CD 121 kM/nissan sunny 2.0d 72kM:D

Postprzez k05tek » 10 cze 2011, 19:44

usuncie ten:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 19:37
Posty: 16
Skąd: DOLHOBYCZOW
Auto: m6 2003 2.0 MZR-CD 121 kM/nissan sunny 2.0d 72kM:D

Postprzez andreas » 21 wrz 2011, 21:44

Mazdę 6 mama od dwóch lat -na razie odpukać bez problemowo, choć od jakiegoś czasu szwankowały kontrolki silnika i ASP . Dzięki waszym informacją oczywiście doszedłem do zaworu EGR Po wyczyszczeniu na razie przeleciałem 300 kilosów i jest OK. Pozdrawiam Mazdowiczów.
andreas
 

Postprzez lukasrap » 23 paź 2011, 15:10

Siemka, w nastepny weekend zabieram sie za czyszczenie EGRa... Mniej wiecej wiem jak do tego sie zabrac (dzieki pomocy na forum) ale mam takie pytanie... Jeszcze nie wiem czy bede zaslepial go, ale w razie gdybym tylo go czyscil i potem skrecal to czy zakladaliscie nowe podkladki? czy uzywaliscie starej? Zastanawiam sie czy przed rozkreceniem i wyczyszczeniem EGRa zaopatrzyc sie w nowa podkladke....
Pozdrawiam.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez maselek » 23 paź 2011, 16:00

lukasrap napisał(a):Jeszcze nie wiem czy bede zaslepial go

Po co chcesz go zaślepić, masz z nim jakiś problem ??

lukasrap napisał(a):czy zakladaliscie nowe podkladki?

Nie, podkładkę zakładasz tą samą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez lukasrap » 23 paź 2011, 16:38

Slyszalem i duzo zreszta o tym na forum, ze pomaga i ulepsza prace slinika.. Wiecej mocy itp...
A dlaczego chce go przeczyscic? Bo mam wielki problem z kopceniem... Na kazdym biegu normalnie z tylu czarno... A to po wymianie glowicy, zaworow, pierscieni itp.... Przed wymiana, mialem walnieta glowice i autem nie szlo jezdzic tak kopcilo. Nawet jak stalo... domyslam sie, ze moze od tego zawalil sie EGR i nawet po wymianie glowicy kopcenie ustalo, ale przy jezdzie i zmianie biegow gdzies tam ten syf ktory pozostal sie odzywa.. Mam nadzieje, ze dobrze mysle i ze czyszczenie pomoze... Zastanawialem sie tylko czy trzeba wlozyc nowa uszczelke..

EGR wyczyszczony, nie byl nawet mocno zawalony, a auto jak kopcilo, tak kopci... nie wiem co dalej.. Jakies podpowiedzi?
Ponizej filmik z kopcenia.
http://www.youtube.com/watch?v=NsVDNN9P2l0
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez ciekma85@gmail.com » 20 kwi 2012, 12:53

podkładka przy EGR jest niewymienne, zrobiona z metalu. Opisze swoje problemy z EGR może komuś w czymś pomogę. Mazdę kopiłem w styczniu tego roku od początku był problem z EGR, poczytałem trochę na forum i oto 3 czynności które zrobiłem żeby się pozbyć problemu. Odkręcenie zaworu EGR dokładne przeczyszczenie tzn delikatne zeskrobanie sporej warstwy sadzy po czym wszystko dokładnie wyczyściłem benzyna ekstrakcyjna, kontroli dalej się świeciły, następną czynnością jaka zrobiłem to wyciągniecie i przeczyszczenie przepływomierza (UWAGA nie odginajcie blaszek ) u mnie blaszki były pokryte takim jakbym tłustym kurzem do czyszczenia polecam benzynę ekstrakcyjną i mały szkolny pędzelek do farbek( poprzedni właściciel widać niedbał o filtr powietrza ) przy okazji wymieniłem wszystkie przewodu gumowe od EGR. Problem z EGR znikną.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 12:05
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km
2003r

Postprzez kubsztyk » 20 kwi 2012, 16:15

Ja też czyściłem EGR (przy okazji czyszczenia intercoolera), tak profilaktycznie. Nie chciałem używać benzyny ekstrakcyjnej, więc do czyszczenia (wraz ze szczoteczką do zębów Obrazek ) użyłem.. Ajax do usuwania kamienia w łazienkach. Całkiem przyzwoicie sobie radził z rozpuszczaniem sadzy, jak i zeschniętego oleju na coolerze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 20 kwi 2012, 16:45

kubsztyk napisał(a):użyłem.. Ajax do usuwania kamienia w łazienkach. Całkiem przyzwoicie sobie radził z rozpuszczaniem sadzy, jak i zeschniętego oleju na coolerze.

Cenna rada warta umieszczenia w poradniku :P :P :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 20 kwi 2012, 18:00

no to sobie przy tej wyobraźcie,że podobnie zabrudzony jest kolektor wlotowy wraz z klapkami sterującymi no i zaworami wlotowymi. <glupek2>
te ostatnie nie łatwo wyczyścić, no ale z kolei kolektor nie jest aż tak trudno i warto, szczególnie jak auto ma już troche przyjechane a właściciel nie chce go w najbliższym czasie sprzedać...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kety » 5 sie 2012, 21:59

Witam, jestem swiezo po czyszczeniu egr w citd...przycinal sie i samochod dostawal czasem czkawki na wolnych obrotach. Ciekawostka jest to ze udalo nam sie go zdjac bez wykrecania szpilek. Jedna osoba odginala te rurke metalowa w dol a druga probowala jakos wyjac egr i ku naszemu zdziwieniu sie udalo <jupi>. Nie byl strasznie brudny ale chodzil dosc ciezko. Po wymyciu i zalozeniu otwiera sie plynnie a silnik jak narazie pracuje bez zarzutu.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez gospo83 » 12 sie 2012, 17:20

Witam
Ostatnio mechanik wyczyścił mi EGR i zaślepił na nowo bo okazało się że poprzedni właściciel też go zaślepił, ale jego podkładka się przepaliła. Wszytko było ok do piątku. Po przejechaniu około 50 km włączył się check engine. Zatrzymałem się (nie lubię tej lampki :)) odczekałem chwilkę, zgasiłem auto. Po pewnym czasie odpaliłem, ale niestety kontrolka nie zniknęła, więc prosto do mechanika. Podpiął pod komputer- błąd EGR. Wykasował, przygazował, błąd znowu wyskoczył. Przeczyścił styki w tej kostce przy EGRze, znowu przegazował i spokój. Pojechałem do domu. Na drugi dzień znowu po około 60 km lampka "checka". Nie wiele myśląc odpiąłem aku, check zniknął i tak jeżdziłem do końca dnia było OK. Dziś znowu przejachałem 50km i zauwazyłem, że check wywala mi po przygazowaniu ponad 3500 rpm. Co to za dziadostwo się dzieje? kupować nowy EGR (jaka cena tego dziadostwa??) czy może walnięty jest jakiś czujnik? Drugie pytanko czy ta rurka aluminiowa dochodząca do EGRa od strony nakrętki 36 (od dołu) powinna być na opasce cy może być lużna, w sensie połączenie musi być szczelne? Z tego co się dowiedziałem to jest ona tylko po to żeby nie waliło spalinami po silniku i nie spełnia jakiejś specjalnej roli, a z tego co czytam na forum wywnioskowałem, że jest to dolot spalin <glupek2> . Ehhh, pomóżcie bo sam nie mam pojęcia co z tym zrobić. :|
Dodam jeszcze że zamin mechanik zabrał się za czyszczenie i zaślepianie EGRa zrobiłem jakieś 900km i żadnych błędów nie wywalało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez rdy » 12 sie 2012, 21:07

u mnie był walniety komp sterujacy egrem, koszt gdzies 1400zl...

nowy zawór to około 1000-1200 w aso
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Kety » 12 sie 2012, 21:58

gospo83 napisał(a):powinna być na opasce cy może być lużna, w sensie połączenie musi być szczelne

Co to znaczy ze jest luzna? Polaczenie musi byc szczelne. Jak ma dzialac egr jesli spaliny beda gdzies w bok uciekac. Sprobuj odslepic egr i zobacz czy wywala check engine. Posprawdzaj podcisnienia. U mnie np jedna z rurek byla zapchana i musialem ja wymienic
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez gospo83 » 12 sie 2012, 22:04

czyli dobrze wnioskuję że od dołu tą aluminiową rurą idą spaliny do EGRa? No mi też się zdawało że powinna ona być porządnie przyczepiona. Łączyć to na opaskę metalową czy na co innego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez Kety » 13 sie 2012, 12:17

A dlaczego teraz nie jest szczelne? Mechanik zle skrecil czy jak? Ta rura wchodzi w egr i jest dokrecana ta duza nakretka rozmiar 36. wyciag jeszcze raz egr i poskladaj dobrze. Jak wszystko dobrze skrecisz to nie ma prawa byc nieszczelne, chyba ze masz gdzies dziure w rurze.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez gospo83 » 13 sie 2012, 12:50

zanim zawiozłem do mechanika też nie była szczelnie spasowana (nie zauważyłem tego kupując auto). Po zleceniu mechanikowi czyszczenia EGRa nadal pozostała lużna. Na moje pytanie dlaczego, powiedział, że tak ma być bo to tylko osłona (żeby kabli nie topiło). Jako totalny laik uwierzyłem.
Teraz już wiem że ma być przykręcona. I teraz kolejne pytanie dlaczego nie wywalało mi błędu przed wyczyszczeniem EGRa, czy to możliwe, że brak zaślepienia (przepalone zaślepienie poprzedniego właściciela) miało na to wpływ? No i na koniec skoro rura ta będzie na sztywno to dochodzące spaliny nie będą się tam kumulować tworząć ciśnienie (wyjście z EGRa zaślepione)? Nic nie walnie?
Sorki za tyle pytań ale to mo pierwszy samochód, którego działanie i bebechy pod maską mnie zainteresowały . Dodatkowo opisy i instrukcje na forum uświadamiają mnie, że nie ze wszystkim trzeba jechać do mechanika :) dzięki chłopaki za wszelkie informacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez gospo83 » 13 sie 2012, 19:29

wygląda to u mnie podobnie jak u kolegi z 1 postu, łączenie zaznaczyłem na żółto. Ma być ono wkońcu szczelne czy nie? Jaką taśmą owinąć ten przewód w razie zniszczenie (podziurawienia)?
egr-1.jpg

Foto zapożyczyłem, mam nadzieję że to nie problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez roy130 » 13 sie 2012, 23:32

No i to właśnie jest oslona. U mnie też luźna, pod nią jest rura, która jest przykrecona tą dużą nakretka.


Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 19:32
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Nowa Sól / Bath (UK)
Auto: M6 GH Sport 2.5L5

Postprzez Kety » 14 sie 2012, 09:38

To jest oslona termiczna ktora moze gonic luzno. Blad wywala bo masz zaslepiony egr. Odeslep go i wszystko bedzie ok.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6